Czy jest ustawowa konieczność uzyskania opini rzeczoznawcy?

Wskazówki prawne dotyczące trajek.
ODPOWIEDZ
kowal

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: kowal »

Papierki na "SAMOCHODOWY INNY" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
kowal

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: kowal »

Opiszę jak wyglądała rejestracja u mnie.

- W Wydziale Komunikacji złożyłem wniosek o nadanie numerów nadwozia. Od razu dostałem skierowanie do nabicia numerów na stacji wskazanej przeze mnie. Koszt 10zł.

- Ze skierowaniem pojechałem na wskazaną stację diagnostyczną. Tam nabite zostały numery i wystawiono mi zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym z wynikiem pozytywnym. Koszt 184zł (nabicie numerów + przegląd)

- Ze stacji pojechałem do Wydz. Komunikacji po tablice i Dowód Rejestracyjny. Koszt 197zł.

- Na końcu zahaczyłem oddział WARTY i wykupiłem OC. Koszt 95zł/rok.

- Dalej już tylko przykręcenie tablicy i jazda :D :D :D

Wszystko odbyło się bez pomocy rzeczoznawcy. Dzięki czemu zmieściłem się w kwocie 500zł.

Życzę wszystkim takiego przebiegu rejestracji :D
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Wiktor »

kowal kowal
:shock: :shock:
idą zmiany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

Wiktor pisze:kowal kowal
:shock: :shock:
:mrgreen:
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
kowal

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: kowal »

Udało się.
A jednak się da.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

Ty sie tak nieciesz, ja jestem na etapie wniosku o nabicie numerow i potem wpadam do CIebie.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
kowal

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: kowal »

Wpadaj, czekam.
O każdej porze.
Oczywiście w godzinach otwarcia stacji. :D :D :D
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

ok srody powinienem sie wyrobic, środa max czwatrek
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

trafiłem na ciekawe forum odnośnie rejestracji i przeglądów SAMów, oto co następuje:

============================================
(Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)

2009-06-20 zm. Dz.U.09.75.639 §1

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1) 2)

z dnia 31 grudnia 2002 r.

w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia

(Dz. U. z dnia 26 lutego 2003 r.)

par. 1 ust. 3. Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:
11) (15) pojeździe czterokołowym - rozumie się przez to niektóre pojazdy samochodowe mające cztery koła, homologowane według kategorii L.


Kat. L6 i 7 zawarta jest w przepisach wykonawczych.

Inny też jest homologowany jako kategoria homologacyjna L co potwierdza:

(tekst jednolity Dz. U. z 2007r. Nr 137, poz. 968)

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 27 września 2003 r.
w sprawie szczegółowych czynności organów w sprawach związanych z dopuszczeniem pojazdu do ruchu oraz wzorów dokumentów w tych sprawach
(Dz. U. z dnia 14 listopada 2003 r.)

ZAŁĄCZNIK Nr 4(61)
Tabela nr 1 - Rodzaje i podrodzaje pojazdów

67 16

samochodowy inny

01 czterokołowiec L7e
68 02 czterokołowiec lekki L6e
69 99 inny*

Ponieważ w rozporządzeniu kategoryzacyjnym L nie podano warunków jakim mają odpowiadać pojazdy inne Minister właśnie przypomniał, że mają spełniać wymagania przewidziane jak dla każdego pojazdu a określone w rozporządzeniu o warunkach technicznych tj. Dz. 32.
========================================================================
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

Tutaj dalej...
=========================================================================
W dniu 20 lipca 2009r. Minister Infrastruktury wydał jednoznaczną interpretację jako twórca przepisu jakim warunkom technicznym muszą odpowiadać pojazdy samochodowe inne o podrodzaju inne tj. o mocy wyższej niż 15KW.

Dla pojazdów samochodowych innych o podrodzaju czterokołowy lekki lub czterokołowy określono m.in. odpowiednio moc 4 KW i maksymalnie 15KW.

Pojazdy czterokołowe inne o podrodzaju inne w tym o mocy wyższej niż 15 KW muszą odpowiadać warunkom technicznym przewidzianym dla pojazdów samochodowych a określonych w (Dz. U. z 2003r. Nr 32, poz. 262 z późn. zm.)

NIE SPEŁNIANIE WARUNKÓW PRZEZ POJAZD CZTEROKOŁOWY O MOCY POWYŻEJ 15KW SKUTKUJE NIE DOPUSZCZENIEM POJAZDU DO RUCHU.

Wówczas rozpoczyna się procedura wznowienia postępowania o zarejestrowaniu pojazdu w celu jego wyrejestrowania.

Pomyślcie o swoich 4 literach jak pojazd będzie miał wydany dowód rejestracyjny na pojazd samochodowy inny o mocy powyżej 15KW.

Przykładowe wymagania dla pojazdu samochodowego:

§ 3. (18) 1. Dopuszczalna masa całkowita pojazdu, z zastrzeżeniem ust. 2-13, nie może przekraczać w przypadku:

8. Wymagania odnośnie mas motocykli, motorowerów, pojazdów czterokołowych oraz przyczep do tych pojazdów określa załącznik do dyrektywy 93/93/EWG, przy czym dopuszczalna masa całkowita motocykla jednośladowego nie może przekroczyć maksymalnej masy całkowitej określonej przez producenta, a maksymalna masa pojazdu nieobciążonego dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie powinna przekraczać:
1) w przypadku pojazdów trójkołowych:
a) motorowery - 270 kg,
b) motocykle - 1.000 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym);
2) w przypadku pojazdów czterokołowych:
a) pojazdy czterokołowe lekkie - 350 kg,
b) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu osób - 400 kg,
c) pojazdy czterokołowe inne niż lekkie do przewozu rzeczy - 550 kg (bez uwzględniania masy akumulatorów przy napędzie elektrycznym).
9. Dopuszczalna masa całkowita pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekroczyć maksymalnej masy podanej przez producenta.
10. Dopuszczalna ładowność określona przez producenta dla pojazdów trzy- i czterokołowych nie może przekraczać w przypadku:
1) motoroweru trójkołowego - 300 kg;
2) pojazdu czterokołowego lekkiego - 200 kg;
3) motocykla trójkołowego:
a) do przewozu rzeczy - 1.500 kg;
b) do przewozu osób - 300 kg;
4) pojazdu czterokołowego innego niż lekki:
a) do przewozu rzeczy - 1.000 kg;
b) do przewozu osób - 200 kg.
11. Motocykle, motorowery i pojazdy czterokołowe mogą ciągnąć przyczepę o masie określonej przez producenta, ale nieprzekraczającej 50 % masy pojazdu nieobciążonego.


§ 6. Ilekroć w niniejszym dziale jest mowa o "pojeździe", rozumie się przez to pojazd samochodowy i przyczepę.

§ 7. 1. Zderzaki i klamki drzwi pojazdu nie mogą powodować niebezpieczeństwa zaczepienia innego uczestnika ruchu.


§ 8. 1. Kabina kierowcy oraz pomieszczenie przeznaczone do przewozu osób wyposaża się w:
1) urządzenia zapewniające przewietrzanie i ogrzewanie wnętrza, jeżeli są one pomieszczeniami zamkniętymi; urządzenie zapewniające ogrzewanie wnętrza nie jest wymagane dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1984 r.;
2) drzwi zaopatrzone w zamki uniemożliwiające samoczynne lub niezamierzone ich otwarcie się.
2. Zawiasy drzwi umieszczonych z boku pojazdu i otwieranych na boki powinny znajdować się z przodu.


5. Szyby pojazdu:
1) nie powinny dawać ostrych odprysków w razie rozbicia; przednia szyba powinna zapewnić kierowcy pełną i wyraźną widoczność bez zniekształcenia obrazu, a w razie rozbicia - zapewniać jeszcze dostateczną widoczność drogi;
2) powinny być umocowane w taki sposób lub sporządzone z takiego tworzywa, aby w razie konieczności istniała możliwość wyjścia na zewnątrz pojazdu co najmniej przez jeden otwór okienny z każdej strony pojazdu;
3) powinny być ocechowane w miejscu widocznym z zewnątrz pojazdu; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1968 r.;
4) przednie powinny mieć współczynnik przepuszczania światła nie mniejszy niż 75%, natomiast przednie boczne nie mniejszy niż 70%;
5) nie powinny odbijać światła w sposób powodujący oślepianie innych uczestników ruchu drogowego.

§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:

7) zbiornik paliwa, z zastrzeżeniem wymagań dla zbiorników do gazu, w tym również zbiornik paliwa niezależnej instalacji ogrzewczej:
a) nie był umieszczony w kabinie kierowcy lub w pomieszczeniu przeznaczonym do przewozu osób ani też bezpośrednio do niego nie przylegał, zaś przegroda lub ścianka oddzielająca zbiornik od tych pomieszczeń była wykonana z materiału niepalnego; przepis stosuje się do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r.,


Fajne nie dosyć, że nie ma kabiny to jeszcze zbiornik paliwa jest w kabinie -)

§ 11. 1. Pojazd samochodowy wyposaża się:
1) w numer identyfikacyjny pojazdu (VIN) albo w numer nadwozia, podwozia lub ramy, umieszczony w sposób trwały na nadwoziu, ramie lub innym podobnym podstawowym elemencie konstrukcyjnym, oraz tabliczkę znamionową określoną w załączniku nr 4 do rozporządzenia; numeru identyfikacyjnego VIN nie wymaga się dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1995 r. oraz dla motocykla zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 2003 r., ciągnika rolniczego, pojazdu wolnobieżnego, przyczepy przeznaczonej do łączenia z tymi pojazdami oraz pojazdu z nadanym i wybitym numerem nadwozia/podwozia zgodnie z odrębnymi przepisami;
2) (41) (uchylony);
3) w samoczynne wycieraczki przedniej szyby w liczbie zapewniającej odpowiednie pole widzenia kierowcy oraz w urządzenie do zmywania tej szyby; przepisu nie stosuje się do:
a) pojazdu wyposażonego w przednią szybę o takich wymiarach i kształcie, że kierowca bez zmiany normalnej pozycji może obserwować drogę nie poprzez tę szybę,
b) w zakresie wyposażenia w urządzenie do zmywania przedniej szyby - samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 lipca 1971 r., a pozostałych pojazdów zarejestrowanych przed dniem 1 lipca 1972 r.;
4) w prędkościomierz umieszczony w polu widzenia kierowcy oraz w drogomierz;
5) w lusterka zapewniające kierującemu niezbędną dla bezpieczeństwa ruchu widoczność do tyłu:
a) co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w odniesieniu do samochodu osobowego i motocykla, z zastrzeżeniem lit. b,
b) co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do pozostałych pojazdów oraz do samochodu osobowego ciągnącego przyczepę i samochodu osobowego, w którym lusterko wewnętrzne nie zapewnia dostatecznej widoczności do tyłu,
c) wewnętrzne - w odniesieniu do samochodu osobowego;

5b) (43) w co najmniej jedno lusterko zewnętrzne po lewej stronie pojazdu - w odniesieniu do motocykla, z zastrzeżeniem pkt 5c;
5c) (44) w co najmniej dwa lusterka zewnętrzne, jedno po lewej i jedno po prawej stronie pojazdu - w odniesieniu do motocykla, dla którego prędkość maksymalna przekracza 100 km/h;
5d) (45) w lusterka zewnętrzne zapewniające pełną widoczność do tyłu z miejsca kierowcy, na czas przejazdu - w odniesieniu do pojazdu silnikowego ciągnącego przyczepę o szerokości większej niż szerokość pojazdu ciągnącego;
5e) (46) w lusterka klasy IV i V po stronie pasażera - w odniesieniu do samochodu ciężarowego i pojazdu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 1 stycznia 2000 r., z tym że:
(...)
6) w sygnał dźwiękowy o ciągłym i nieprzeraźliwym tonie, o poziomie dźwięku mierzonym podczas postoju pojazdu z odległości 3 m, nie mniejszym niż:
a) 87 dB (A) - w odniesieniu do motocykla,
b) 96 dB (A) - w odniesieniu do pozostałych pojazdów;
7) (47) w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa:
a) na przednich siedzeniach; warunek stosuje się do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 2,5 t, zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1971 r., do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1995 r. i do pojazdu o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r.,
b) na siedzeniach innych niż przednie, skierowanych do przodu; warunek stosuje się do samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1984 r. i do pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy po dniu 20 października 2007 r.
- przepisów lit. a i b nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym oraz autobusu przeznaczonego do przewozu pasażerów stojących;
8) w pasy bezpieczeństwa na siedzeniach wyposażonych w punkty kotwiczenia; przepis stosuje się do:
a) przednich siedzeń w samochodach osobowych, zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu:
– 30 czerwca 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej powyżej 1.400 cm3,
– 31 grudnia 1971 r. - z silnikiem o pojemności skokowej od 1.000 cm3 do 1.400 cm3,
– 30 czerwca 1972 r. - pozostałych,
b) siedzeń innych niż przednie - w samochodach osobowych zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 1993 r.,
c) siedzeń w pojazdach innych niż wymienione w lit. a i b, wyposażonych w punkty kotwiczenia pasów bezpieczeństwa - zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 31 grudnia 1993 r.;
przepisów lit. a-c nie stosuje się do pojazdu z nadwoziem otwartym;
9) (48) w zagłówki na siedzeniach wyposażonych w pasy bezpieczeństwa mocowane co najmniej w trzech punktach, z wyjątkiem siedzeń w pojeździe z nadwoziem otwartym oraz siedzeń tylnych w pojeździe z nadwoziem rodzaju coupé o układzie siedzeń "2+2"; dopuszcza się możliwość niewyposażenia w zagłówki siedzeń tylnych środkowych; przepis stosuje się do pojazdów wyprodukowanych po dniu 31 grudnia 1995 r.;
10) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; przy czym błotniki samochodu osobowego i motocykla, przy masie własnej pojazdu, powinny odpowiadać następującym warunkom:
a) kąt opasania koła przez błotnik powinien być taki, aby obejmował co najmniej z przodu 30° i z tyłu 50° od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś koła,
b) odległość między zewnętrzną krawędzią błotnika a osią koła w wymaganym kącie opasania nie może być większa niż dwukrotna wartość statycznego promienia opony,
c) najniższy punkt tylnej krawędzi błotnika lub innego elementu pełniącego jego funkcję znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony nie może znajdować się wyżej niż 150 mm ponad poziomą płaszczyzną przechodzącą przez oś koła,
d) błotników nie wymaga się w pojeździe nietypowej konstrukcji;
11) (49) w fartuchy odpowiednio przedłużające tylne błotniki od tyłu albo umieszczone dalej od kół niż błotniki, jeżeli przy masie własnej pojazdu błotnik lub inny znajdujący się w płaszczyźnie symetrii opony za tylnym kołem element nadwozia lub podwozia, osłaniający tylne koło (koła) położony jest wyżej nad jezdnią niż 0,25 odległości tego elementu od pionowej płaszczyzny przechodzącej przez oś tylnego koła (kół), a dla samochodu osobowego oraz autobusu, samochodu ciężarowego i pojazdu specjalnego o dopuszczalnej masie całkowitej do 3,5 t z pojedynczymi kołami na osi tylnej - wyżej niż ta odległość; odległość dolnej krawędzi fartucha od jezdni nie powinna przekraczać tych wielkości; szerokość fartucha nie powinna być mniejsza niż szerokość opony (opon), zaś sztywność fartuchów powinna zapewniać ograniczenie do minimum ochlapywania pojazdów jadących z tyłu; fartuchów nie wymaga się w pojeździe o konstrukcji uniemożliwiającej ich umieszczenie;
12) w urządzenie zabezpieczające przed użyciem przez osoby nieuprawnione;
13) w trójkąt do ustawiania na drodze, przeznaczony do ostrzegania o obecności unieruchomionego pojazdu; przepisu nie stosuje się do motocykla jednośladowego;
14) w gaśnicę umieszczoną w miejscu łatwo dostępnym w razie potrzeby jej użycia; przepisu nie stosuje się do motocykla;
15) (50) w tłumik wydechu - w odniesieniu do pojazdu wykorzystującego do napędu silnik spalinowy; wylot rury wydechowej nie może być skierowany w stronę otworów wlotowych urządzeń wentylacji;
16) (51) (uchylony);
17) (52) (uchylony);
18) w miejsce przewidziane do umieszczenia tablic rejestracyjnych, spełniające wymagania określone w załączniku nr 5 do rozporządzenia; przepis stosuje się do pojazdu samochodowego mającego cztery i więcej kół, wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r.;
19) w zaczep do holowania z przodu pojazdu, a w odniesieniu do samochodu osobowego także z tyłu; zaczep do holowania powinien wytrzymywać siłę zarówno ciągnącą, jak i ściskającą równą co najmniej połowie ciężaru wynikającego z dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu, na którym jest zamocowany; przepis stosuje się do pojazdu wyprodukowanego po dniu 31 grudnia 1999 r.;
20) w podpórkę (podpórki), zapewniającą stabilne ustawienie pojazdu na podłożu, zgodną z przepisami o homologacji pojazdów;
21) w uchwyt (uchwyty) dla pasażera zgodny z przepisami o homologacji pojazdów;
22) (53) w podnóżki lub inny sposób oparcia dla nóg dla kierującego i pasażera; przepis stosuje się do motocykla.
2. Przepisy ust.1 pkt 1, 10, 11, 13 i 18 stosuje się również do przyczepy.
3. Pojazd samochodowy nie może być wyposażony w silnik dwusuwowy.
4. (54) Przepisu ust. 3 nie stosuje się do motocykla, pojazdu czterokołowego oraz samochodu osobowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1989 r. i pozostałych pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy przed dniem 30 kwietnia 1993 r.


Szyby z wycieraczkami w kabinie - ciekawe czy to mają?

§ 12. 1. Pojazd, z zastrzeżeniem ust. 2, wyposaża się w następujące światła zewnętrzne:
1) drogowe - pojazd samochodowy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości przekraczającej 40 km/h;
2) mijania - pojazd samochodowy;
3) kierunkowskazów - pojazd samochodowy i przyczepa; nie stosuje się do motocykla jednośladowego zarejestrowanego po raz pierwszy przed dniem 1 stycznia 1986 r.;
4) hamowania "stop" - pojazd samochodowy i przyczepa;
5) oświetlające tylną tablicę rejestracyjną - pojazd samochodowy i przyczepa;
6) pozycyjne przednie - pojazd samochodowy oraz przyczepa o szerokości 1,6 m lub więcej;
7) pozycyjne tylne - pojazd samochodowy i przyczepa;
8) odblaskowe tylne inne niż trójkątne - pojazd samochodowy;
9) odblaskowe tylne trójkątne - przyczepa;
10) odblaskowe przednie - przyczepa;
11) odblaskowe boczne - pojazd samochodowy o długości przekraczającej 6,0 m, ciągnik siodłowy i przyczepa;
12) awaryjne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
13) przeciwmgłowe tylne - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa;
14) (56) cofania - pojazd samochodowy, z wyjątkiem motocykla, i przyczepa o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 750 kg; dotyczy przyczepy zarejestrowanej po raz pierwszy po dniu 1 sierpnia 2009 r.;
15) obrysowe przednie i tylne - pojazd samochodowy i przyczepa, których szerokość przekracza 2,1 m; nie stosuje się do podwozia samochodu ciężarowego z kabiną w zakresie świateł obrysowych tylnych;
16) pozycyjne boczne - pojazd samochodowy i przyczepa, których długość przekracza 6 m (długość przyczepy powinna być liczona razem z dyszlem).
17) (57) oznakowanie odblaskowe konturowe:

Panowie i tak mógłbym wymieniać całe rozporządzenie określające jakim warunkom powinien odpowiadać każdy pojazd samochodowy w tym "quad" o mocy powyżej 15KW.

Pojazd taki nie został przewidziany do jazdy powyżej 15KW. Jak przyjdzie co do czego to właściciel pojazdu powie, że nie ma pojęcia o warunkach technicznych bo był na badaniu technicznym i diagnosta dopuścił go do ruchu mimo, iż moc była wyższa niż 15KW. Najlepsze jest to, że właściciel takiego "quada" będzie miał rację a uprawnienia może stracić diagnosta. Wtedy będzie za późno by się zastanawiać czy było warto dawać pozytywny wynik badania.

Ale decyzję podejmuje oczywiście diagnosta. Żyjemy w wolnym kraju.
=========================================================================
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: mały »

więc tak dzisiaj złożyłem wniosek o rejstracje na samochodowy inny jutro jadę nabić numery i do końca tygodnia będe miał już blachę :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

ja postaram sie tak samo załatwic sprawe :) mam nadzieje ze sie uda
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7971
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: custom »

Nigdy nie lubiłem czytać ustaw czy paragrafów , mam do tego obrzydzenie . Jednym słowem w oparciu o przepisy można rejestrować jako pojazd samochodowy inny czy też nie ???

A jeżeli można to od kogo to bardziej zależy , od Urzędu czy Rzeczoznawcy ?
Omne Trinum Perfectum.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

CUSTOM: wyglada na to, że jak sie dobrze obrocic i wcisnać urzędasowi, to mozna jako samochodowy inny. z ustaw wynika że nichuja sie nie da.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: wisnia »

Kur.... panowie już tyle razy było pisane, na samochodowy inny to przewał nie zgodny z przepisami w PL. Policjant ma prawo zabrać dowód. A że w Polsce wszystko rządzi się swoimi prawami to........
Jak ktoś chce szczegóły to służę info, bo jestem na bieżąco i w trakcie rejestracji
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: mały »

na bieżąco to ja jestem Wiśnia bo był u mnie glina wczoraj wysokiej nawet rangi i go zapytałem grzecznie jaka kategorja na motocykl tr.koł. wyciągnoł telefon i zadzwonił do łepka dopiero po szkole i powiedział że tylko A .wówczas żeby jezdzić na B to trzeba zarejstrować na samochodowy i rejstrować na quada a w dowodzie nie ma tego napisanego i nikt tego ci nie udowodni tak mi powiedział pan oficer że tak powiem
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

To wspaniały kraj mozliwości :)
mozna miec kilka kompletow tablic i numerow, jak i kilka trajek :) Wszystko zgodne z litera prawa.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: wisnia »

mały pisze:na bieżąco to ja jestem Wiśnia bo był u mnie glina wczoraj wysokiej nawet rangi i go zapytałem grzecznie jaka kategorja na motocykl tr.koł. wyciągnoł telefon i zadzwonił do łepka dopiero po szkole i powiedział że tylko A .wówczas żeby jezdzić na B to trzeba zarejestrować na samochodowy i rejstrować na quada a w dowodzie nie ma tego napisanego i nikt tego ci nie udowodni tak mi powiedział pan oficer że tak powiem
Mały nie mówię o wymaganiach, co do prawa jazdy i to co mówisz jest prawdą. Ja mam na to wyjebane, bo mam wszystko od góry do dołu.

Mam na myśli tylko i wyłącznie rejestrację trajki, by to zrobić zgodnie z panującymi przepisami to tylko motocykl trójkołowy
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: mały »

łokej wszystko gra wiem o co kaman
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

samochodowy inny zrobić i mozna spac spokojnie. Mały ja lece na przeglad po Tobie :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7971
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: custom »

Wszystko dobrze panowie , ale kto decyduje że ma być samochodowy inny , właściciel trajki , rzeczoznawca czy urząd komunikacji ?
Odpowiedzcie jeszcze to i już będzie w miarę poukładane.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
andrew1985
Posty: 383
Rejestracja: 19 lut 2006, 19:01
Krótki opis: Programista
Lokalizacja: Grodzisk Wlkp.
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: andrew1985 »

Raczej urzędnicy... bo wg urzędnika trajke można zarejestrować na motocykl to raczej go nie przekonasz do samochodowego. A rzeczoznawca nie jest wymagany więc z nim możesz się nie zgodzisz...
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: wisnia »

andrew1985 pisze:Raczej urzędnicy... bo wg urzędnika trajke można zarejestrować na motocykl to raczej go nie przekonasz do samochodowego. A rzeczoznawca nie jest wymagany więc z nim możesz się nie zgodzisz...
Nie prawda, wszystko zależy od diagnosty i przeglądu zerowego...... U nas bez rzeczoznawcy, nie chcą wogóle rozmawiać na stacji diagnostycznej.
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: Luksky »

dobra, zabawimy sie w pogromcow mitow i zrobie na sobie eksperyment :)

pojde i poprosze o wniosek na nabicie numerow na samochodowy inny, potem sie bede martwil przegladem. zobaczymy czy sie powiedzie.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Re: Czy w ustawie jest wpis o koniecznosci uzyskania opini r

Post autor: wisnia »

Zasięgnąłem wiedzy, która może ułatwić sprawę. Jeżeli chodzi o różne wymagania i koszty rzeczoznawców sprawa ma się następująco. Jest kilka całkowicie niezależnych instytucji, między innymi :
http://www.autoconsulting.com.pl/
http://www.tuvpol.pl/
http://www.rzeczoznawcy-pzm.pl/

Nie ma jasnych przepisów i każda z tych firm działa według wewnętrznych wytycznych. Podejrzewam dlatego jedni chcą papiery spawacza,kwity na silnik, inni kasują 500zł, a inni 200zł

Ja skorzystałem z PZM i łączny koszt opinii wyniósł mnie 309,88 (full sevice).
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości