Strona 24 z 25

Re: Trajka yunkersa

: 14 lis 2016, 19:20
autor: yunkers
GREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje :?: Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy :?:
no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiam

Re: Trajka yunkersa

: 15 lis 2016, 09:10
autor: adaśko
yunkers pisze:
GREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje :?: Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy :?:
no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiam
na krótkich drążkach kierowniczych , w sumie jeden wystarczy , przecież skok przedniego wahacza w trajce nie będzie większy od skoku wahacza auta

Re: Trajka yunkersa

: 15 lis 2016, 09:25
autor: yunkers
adaśko pisze:
yunkers pisze:
GREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje :?: Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy :?:
no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiam
na krótkich drążkach kierowniczych , w sumie jeden wystarczy , przecież skok przedniego wahacza w trajce nie będzie większy od skoku wahacza auta
Adaś bardzo blisko tego o czym myślę :wink:

Re: Trajka yunkersa

: 15 lis 2016, 21:30
autor: custom
Sulkyrider pisze:
custom pisze:Tak patrzę na te przeguby Janusz , i nie wiem czy nie są za delikatne . Jaka tam jest średnica w najsłabszym miejscu i przypomnij od czego są , bo zapomniałem ?
Przecież one służą własnie do przenoszenia takich obciążeń, na pewno wytrzymałość jest liczona z wielokrotnym zapasem.
Tak , służą do takich obciążeń . Być może to będzie działać bezproblemowo , może gdzieś to już zdaje egzamin , ale mam wątpliwości bo w aucie te sworznie występują jako element pomocniczy a tutaj będą przenosiły główne przeciążenia plus silnik z przodu . Sam nie wiem .
Kibicuję Januszowi ale trochę się martwię .

Re: Trajka yunkersa

: 15 lis 2016, 22:06
autor: pawlikTrike
Kurczę, po tym co napisał Marek, przejrzałem jeszcze raz temat i znalazłem zdjęcia, które chyba przegapiłem :oops: i to mi rozjaśniło jak to działa :D i powiem tak... te przeguby i sposób ich pracy w tym zawieszeniu do mnie nie przemawia i podzielam obawy Customa, bo jeżeli dobrze rozumiem to te dwa przeguby to jedyne miejsca mocowania całego przedniego zawieszenia i koła z resztą trajki ? Może jestem przewrażliwiony, ale... hmm...

Re: Trajka yunkersa

: 16 lis 2016, 01:29
autor: yunkers
Cieszę się, że martwicie się o kolegę, dużo by pisać na ten temat, na pewno nie zgodzę się z Customem, że sworznie to elementy pomocnicze w zawieszeniu samochodu, ale nie o to chodzi, gdzieś tam na początku jak zaświtał mi plan na takie rozwiązanie to określiłem ten projekt jako eksperymentalny, ale podpatrzony w amerykańskiej konstrukcji, jak nie wyjdzie to się poszuka innego rozwiązania :D ale póki co idę obraną drogą i mam sporo optymizmu co do tego rozwiązania.

Re: Trajka yunkersa

: 16 lis 2016, 08:28
autor: pawlikTrike
Janusz na pewno masz rację, moje dywagacje są czysto teoretyczne, takie na chłopski rozum, bo mechanik ze mnie żaden, jeszcze parę lat temu nie wiedziałem jak działa mechanizm różnicowy :lol:

Re: Trajka yunkersa

: 16 lis 2016, 09:16
autor: sekuwawa
Te swożnie w samochodach pracują na dużo mniejszych momentach. U Janusza jest dużo większe ramie więc będą bardziej obciążone. Nie boję się że się urwą, ale trwałość będą miały niższą. Na tym etapie niepokoi mnie sposób wspawania tulejek, mam nadzieję że będą obspawane elementami wzmacniającymi.

Re: Trajka yunkersa

: 16 lis 2016, 09:45
autor: adaśko
custom pisze:
Sulkyrider pisze:
custom pisze:Tak patrzę na te przeguby Janusz , i nie wiem czy nie są za delikatne . Jaka tam jest średnica w najsłabszym miejscu i przypomnij od czego są , bo zapomniałem ?
Przecież one służą własnie do przenoszenia takich obciążeń, na pewno wytrzymałość jest liczona z wielokrotnym zapasem.
Tak , służą do takich obciążeń . Być może to będzie działać bezproblemowo , może gdzieś to już zdaje egzamin , ale mam wątpliwości bo w aucie te sworznie występują jako element pomocniczy a tutaj będą przenosiły główne przeciążenia plus silnik z przodu . Sam nie wiem .
Kibicuję Januszowi ale trochę się martwię .
Custom tu pozwolę niezgodzić się z Tobą, ponieważ sworznie zwrotnicy , są jednym z głównych elementów przedniego zawieszenia samochodu i przeważnie silnik jest z przodu , plus karoseria . Samochód średnio waży 1500kg
ML grubo powyżej 2T , traja Janusza będzie ważyć max 800kg?
Część ogólnie dostępna , wymiana nie będzie stanowić dużego problemu
Przypomnij sobie wachacze przednie w moim Buggy , Teraz obróć o 90 stopni i masz dwa wahacze górny i dolny , sworznie zamocowane w zwrotnicy , u junkersa zamiast zwrotnicy jest "główka ramy , która pracuje pod kątem, który można regulować dowolnie zmieniając mocowania sworzni . Na próbę zastosowałbym , mocowanie śrubami i do tego otwory fasolkowe , aby dało się wyregulować optymalny kąt wyprzedzenia
Ufffffff
Może ktoś to zrozumie
:mrgreen:
Bo narysować niestety nie potrafię

Re: Trajka yunkersa

: 16 lis 2016, 13:55
autor: yunkers
sekuwawa pisze:Te swożnie w samochodach pracują na dużo mniejszych momentach. U Janusza jest dużo większe ramie więc będą bardziej obciążone. Nie boję się że się urwą, ale trwałość będą miały niższą. Na tym etapie niepokoi mnie sposób wspawania tulejek, mam nadzieję że będą obspawane elementami wzmacniającymi.
Tak jak piszesz też spodziewam się, że ich trwałość może być niższa. Sworzeń dolny, ze względu na rozwiązanie amortyzowania, będzie bardziej obciążony na rozciąganie, ale mam już sposób na to żeby górny przejął trochę tego obciążenia. Tuleje na tym etapie złapane są punktowo w trzech miejscach, otacza je sporo grubej stali więc jest co przetapiać, oczywiście przewidziane są też wzmocnienia przy ostatecznym montażu.
adaśko pisze:...........która pracuje pod kątem, który można regulować dowolnie zmieniając mocowania sworzni . Na próbę zastosowałbym , mocowanie śrubami i do tego otwory fasolkowe , aby dało się wyregulować optymalny kąt wyprzedzenia.............
Dobrze kombinujesz Adaśko, takie połączenie mam już zrobione, można w zakresie od ujemnego, przez zerowe, do dodatniego zmieniać kąt wyprzedzenia.

Re: Trajka yunkersa

: 16 lis 2016, 14:04
autor: yunkers
pawlikTrike pisze:Janusz na pewno masz rację, moje dywagacje są czysto teoretyczne, takie na chłopski rozum, bo mechanik ze mnie żaden, jeszcze parę lat temu nie wiedziałem jak działa mechanizm różnicowy :lol:
Piotrek z tym "na pewno" to nie mogę się zgodzić na 100% :D bo to na razie teoretycznie wszystko mi pasuje, ale zawsze pozostaje pewna niepewność jak to się fizycznie będzie sprawować.

Re: Trajka yunkersa

: 17 lis 2016, 10:55
autor: bandit
Adaś moze sprawdzić praktyczne aspekty wytrzymałościowe. Jak test wyjdzie pozytywnie znaczy ze bedzie git, a jak nie, to zmiana koncepcji, oczywiście słusznej.

Re: Trajka yunkersa

: 17 lis 2016, 17:09
autor: adaśko
bandit pisze:Adaś moze sprawdzić praktyczne aspekty wytrzymałościowe. Jak test wyjdzie pozytywnie znaczy ze bedzie git, a jak nie, to zmiana koncepcji, oczywiście słusznej.
a jak nie to co ? nowe zęby ? :mrgreen: jak przodek odjedzie będzie nieciekawie , ale jak znam Junkersa wszystko będzie git :wink:

Re: Trajka yunkersa

: 17 lis 2016, 19:06
autor: bandit
Adas więcej entuzjazmu, jak Junkers zrobi przede to bedzie ok.

Re: Trajka yunkersa

: 18 lis 2016, 21:36
autor: yunkers
Żeby Customa uspokoić to w tej konstrukcji, na której się "wzorowałem", są mniejsze sworznie, a maszyna słusznych rozmiarów i piec V8, górny sworzeń ma mocowanie na gwincie w tulejce, którą regulować można kąt pochylenia.

Re: Trajka yunkersa

: 18 lis 2016, 21:46
autor: GREGOR
yunkers pisze:Tak dzisiaj myślałem żeby tak zrobić Lipa, ale żeby być do końca przekonanym przymierzyłem przednie koło i jakoś mi przeszło :D
Janusz od czego masz przednie koło :?: Motocyklowe czy się mylę :?:

Re: Trajka yunkersa

: 18 lis 2016, 21:56
autor: yunkers
GREGOR pisze:
yunkers pisze:Tak dzisiaj myślałem żeby tak zrobić Lipa, ale żeby być do końca przekonanym przymierzyłem przednie koło i jakoś mi przeszło :D
Janusz od czego masz przednie koło :?: Motocyklowe czy się mylę :?:
Nie Gregor, to felga samochodowa, chciałem mieć wszystkie jednego rodzaju, padło na firmę Azev i model P Nero, bo akurat mieli i 18-tki i 20-tke na przód.

Re: Trajka yunkersa

: 18 lis 2016, 23:09
autor: custom
yunkers pisze:Żeby Customa uspokoić to w tej konstrukcji, na której się "wzorowałem", są mniejsze sworznie, a maszyna słusznych rozmiarów i piec V8, górny sworzeń ma mocowanie na gwincie w tulejce, którą regulować można kąt pochylenia.
No i uspokoiłeś mnie Janusz , bo tak sobie myślałem że w extremalnej jeździe w terenie jak będziesz wchodził w drift po dziurach to może nie wytrzymać , ale skoro ludziska przetestowały to musi się udać.

Tak sobie jeszcze myślę że właśnie jak przetestujesz w terenie i nic się nie wydarzy to będzie sukces, bo jakby nie patrzeć w aucie ten układ zdaje egzamin w 100 % dlatego że koło trzyma zwrotnica a wszystko jest kompaktowe tzn. koło jest mocowane na krótkim odcinku a w Twoim przypadku ramię jest w hooj długie co źle wpływa na układ przy zaliczaniu dziur jadąc bokiem.
Nie chcę Cię odwodzić od tego zajebistego pomysłu, ba nawet twierdzę że trzeba to zrobić bo to otwiera nowe możliwości , ale myślę że konstruktorzy traji ze zdjęcia mogli tego w terenie nie testować dlatego Ty będziesz pierwszy na świecie :D .

Re: Trajka yunkersa

: 18 lis 2016, 23:15
autor: yunkers
custom pisze:No i uspokoiłeś mnie Janusz , bo tak sobie myślałem że w extremalnej jeździe w terenie jak będziesz wchodził w drift po dziurach to może nie wytrzymać , ale skoro ludziska przetestowały to musi się udać.

Tak sobie jeszcze myślę że właśnie jak przetestujesz w terenie i nic się nie wydarzy to będzie sukces, bo jakby nie patrzeć w aucie ten układ zdaje egzamin w 100 % dlatego że koło trzyma zwrotnica a wszystko jest kompaktowe tzn. koło jest mocowane na krótkim odcinku a w Twoim przypadku ramię jest w hooj długie co źle wpływa na układ przy zaliczaniu dziur jadąc bokiem.
Nie chcę Cię odwodzić od tego zajebistego pomysłu, ba nawet twierdzę że trzeba to zrobić bo to otwiera nowe możliwości , ale myślę że konstruktorzy traji ze zdjęcia mogli tego w terenie nie testować dlatego Ty będziesz pierwszy na świecie :D .
Jakim terenie? Jakie dziury? Jaki drift? :mrgreen:

Na marginesie, korbowody też nie są projektowane na skręcanie, a jednak Feniks przeżył SIlverado :D

Re: Trajka yunkersa

: 30 mar 2020, 08:44
autor: yunkers
Projekt dosłownie został odłożony na półkę :D

Re: Trajka yunkersa

: 30 mar 2020, 20:05
autor: GREGOR
yunkers pisze:Projekt dosłownie został odłożony na półkę :D
Ale przyjdzie jeszcze taki czas gdy ruszysz z nim do przodu :?:

Re: Trajka yunkersa

: 30 mar 2020, 23:07
autor: custom
Przynajmniej jest w jednym miejscu.

Re: Trajka yunkersa

: 30 mar 2020, 23:12
autor: adaśko
Bardzo dobrze ułożona trajka.

Re: Trajka yunkersa

: 31 mar 2020, 06:49
autor: bandit
Stwierdzenie że projekt został odłożony do szafy nabiera nowego znaczenia.

Re: Trajka yunkersa

: 31 mar 2020, 18:01
autor: mechanior
bandit pisze:Stwierdzenie że projekt został odłożony do szafy nabiera nowego znaczenia.
Dosłownie.