Trajka yunkersa

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

GREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje :?: Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy :?:
no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiam
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: adaśko »

yunkers pisze:
GREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje :?: Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy :?:
no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiam
na krótkich drążkach kierowniczych , w sumie jeden wystarczy , przecież skok przedniego wahacza w trajce nie będzie większy od skoku wahacza auta
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

adaśko pisze:
yunkers pisze:
GREGOR pisze:No własnie się zastanawiałem jak tam będzie kiera zamontowana i nie bardzo to czaje :?: Janusz możesz zdradzić choć rąbek tajemnicy :?:
no na razie sam nie wiem, coś niby w głowie mam, ale na razie chcę pozamykać ramę, zamocować silnik i skrzynię, sterowanie na później zostawiam
na krótkich drążkach kierowniczych , w sumie jeden wystarczy , przecież skok przedniego wahacza w trajce nie będzie większy od skoku wahacza auta
Adaś bardzo blisko tego o czym myślę :wink:
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7971
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: custom »

Sulkyrider pisze:
custom pisze:Tak patrzę na te przeguby Janusz , i nie wiem czy nie są za delikatne . Jaka tam jest średnica w najsłabszym miejscu i przypomnij od czego są , bo zapomniałem ?
Przecież one służą własnie do przenoszenia takich obciążeń, na pewno wytrzymałość jest liczona z wielokrotnym zapasem.
Tak , służą do takich obciążeń . Być może to będzie działać bezproblemowo , może gdzieś to już zdaje egzamin , ale mam wątpliwości bo w aucie te sworznie występują jako element pomocniczy a tutaj będą przenosiły główne przeciążenia plus silnik z przodu . Sam nie wiem .
Kibicuję Januszowi ale trochę się martwię .
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7512
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: pawlikTrike »

Kurczę, po tym co napisał Marek, przejrzałem jeszcze raz temat i znalazłem zdjęcia, które chyba przegapiłem :oops: i to mi rozjaśniło jak to działa :D i powiem tak... te przeguby i sposób ich pracy w tym zawieszeniu do mnie nie przemawia i podzielam obawy Customa, bo jeżeli dobrze rozumiem to te dwa przeguby to jedyne miejsca mocowania całego przedniego zawieszenia i koła z resztą trajki ? Może jestem przewrażliwiony, ale... hmm...
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

Cieszę się, że martwicie się o kolegę, dużo by pisać na ten temat, na pewno nie zgodzę się z Customem, że sworznie to elementy pomocnicze w zawieszeniu samochodu, ale nie o to chodzi, gdzieś tam na początku jak zaświtał mi plan na takie rozwiązanie to określiłem ten projekt jako eksperymentalny, ale podpatrzony w amerykańskiej konstrukcji, jak nie wyjdzie to się poszuka innego rozwiązania :D ale póki co idę obraną drogą i mam sporo optymizmu co do tego rozwiązania.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7512
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: pawlikTrike »

Janusz na pewno masz rację, moje dywagacje są czysto teoretyczne, takie na chłopski rozum, bo mechanik ze mnie żaden, jeszcze parę lat temu nie wiedziałem jak działa mechanizm różnicowy :lol:
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: sekuwawa »

Te swożnie w samochodach pracują na dużo mniejszych momentach. U Janusza jest dużo większe ramie więc będą bardziej obciążone. Nie boję się że się urwą, ale trwałość będą miały niższą. Na tym etapie niepokoi mnie sposób wspawania tulejek, mam nadzieję że będą obspawane elementami wzmacniającymi.
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: adaśko »

custom pisze:
Sulkyrider pisze:
custom pisze:Tak patrzę na te przeguby Janusz , i nie wiem czy nie są za delikatne . Jaka tam jest średnica w najsłabszym miejscu i przypomnij od czego są , bo zapomniałem ?
Przecież one służą własnie do przenoszenia takich obciążeń, na pewno wytrzymałość jest liczona z wielokrotnym zapasem.
Tak , służą do takich obciążeń . Być może to będzie działać bezproblemowo , może gdzieś to już zdaje egzamin , ale mam wątpliwości bo w aucie te sworznie występują jako element pomocniczy a tutaj będą przenosiły główne przeciążenia plus silnik z przodu . Sam nie wiem .
Kibicuję Januszowi ale trochę się martwię .
Custom tu pozwolę niezgodzić się z Tobą, ponieważ sworznie zwrotnicy , są jednym z głównych elementów przedniego zawieszenia samochodu i przeważnie silnik jest z przodu , plus karoseria . Samochód średnio waży 1500kg
ML grubo powyżej 2T , traja Janusza będzie ważyć max 800kg?
Część ogólnie dostępna , wymiana nie będzie stanowić dużego problemu
Przypomnij sobie wachacze przednie w moim Buggy , Teraz obróć o 90 stopni i masz dwa wahacze górny i dolny , sworznie zamocowane w zwrotnicy , u junkersa zamiast zwrotnicy jest "główka ramy , która pracuje pod kątem, który można regulować dowolnie zmieniając mocowania sworzni . Na próbę zastosowałbym , mocowanie śrubami i do tego otwory fasolkowe , aby dało się wyregulować optymalny kąt wyprzedzenia
Ufffffff
Może ktoś to zrozumie
:mrgreen:
Bo narysować niestety nie potrafię
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

sekuwawa pisze:Te swożnie w samochodach pracują na dużo mniejszych momentach. U Janusza jest dużo większe ramie więc będą bardziej obciążone. Nie boję się że się urwą, ale trwałość będą miały niższą. Na tym etapie niepokoi mnie sposób wspawania tulejek, mam nadzieję że będą obspawane elementami wzmacniającymi.
Tak jak piszesz też spodziewam się, że ich trwałość może być niższa. Sworzeń dolny, ze względu na rozwiązanie amortyzowania, będzie bardziej obciążony na rozciąganie, ale mam już sposób na to żeby górny przejął trochę tego obciążenia. Tuleje na tym etapie złapane są punktowo w trzech miejscach, otacza je sporo grubej stali więc jest co przetapiać, oczywiście przewidziane są też wzmocnienia przy ostatecznym montażu.
adaśko pisze:...........która pracuje pod kątem, który można regulować dowolnie zmieniając mocowania sworzni . Na próbę zastosowałbym , mocowanie śrubami i do tego otwory fasolkowe , aby dało się wyregulować optymalny kąt wyprzedzenia.............
Dobrze kombinujesz Adaśko, takie połączenie mam już zrobione, można w zakresie od ujemnego, przez zerowe, do dodatniego zmieniać kąt wyprzedzenia.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

pawlikTrike pisze:Janusz na pewno masz rację, moje dywagacje są czysto teoretyczne, takie na chłopski rozum, bo mechanik ze mnie żaden, jeszcze parę lat temu nie wiedziałem jak działa mechanizm różnicowy :lol:
Piotrek z tym "na pewno" to nie mogę się zgodzić na 100% :D bo to na razie teoretycznie wszystko mi pasuje, ale zawsze pozostaje pewna niepewność jak to się fizycznie będzie sprawować.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: bandit »

Adaś moze sprawdzić praktyczne aspekty wytrzymałościowe. Jak test wyjdzie pozytywnie znaczy ze bedzie git, a jak nie, to zmiana koncepcji, oczywiście słusznej.
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: adaśko »

bandit pisze:Adaś moze sprawdzić praktyczne aspekty wytrzymałościowe. Jak test wyjdzie pozytywnie znaczy ze bedzie git, a jak nie, to zmiana koncepcji, oczywiście słusznej.
a jak nie to co ? nowe zęby ? :mrgreen: jak przodek odjedzie będzie nieciekawie , ale jak znam Junkersa wszystko będzie git :wink:
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: bandit »

Adas więcej entuzjazmu, jak Junkers zrobi przede to bedzie ok.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

Żeby Customa uspokoić to w tej konstrukcji, na której się "wzorowałem", są mniejsze sworznie, a maszyna słusznych rozmiarów i piec V8, górny sworzeń ma mocowanie na gwincie w tulejce, którą regulować można kąt pochylenia.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5783
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: GREGOR »

yunkers pisze:Tak dzisiaj myślałem żeby tak zrobić Lipa, ale żeby być do końca przekonanym przymierzyłem przednie koło i jakoś mi przeszło :D
Janusz od czego masz przednie koło :?: Motocyklowe czy się mylę :?:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

GREGOR pisze:
yunkers pisze:Tak dzisiaj myślałem żeby tak zrobić Lipa, ale żeby być do końca przekonanym przymierzyłem przednie koło i jakoś mi przeszło :D
Janusz od czego masz przednie koło :?: Motocyklowe czy się mylę :?:
Nie Gregor, to felga samochodowa, chciałem mieć wszystkie jednego rodzaju, padło na firmę Azev i model P Nero, bo akurat mieli i 18-tki i 20-tke na przód.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7971
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: custom »

yunkers pisze:Żeby Customa uspokoić to w tej konstrukcji, na której się "wzorowałem", są mniejsze sworznie, a maszyna słusznych rozmiarów i piec V8, górny sworzeń ma mocowanie na gwincie w tulejce, którą regulować można kąt pochylenia.
No i uspokoiłeś mnie Janusz , bo tak sobie myślałem że w extremalnej jeździe w terenie jak będziesz wchodził w drift po dziurach to może nie wytrzymać , ale skoro ludziska przetestowały to musi się udać.

Tak sobie jeszcze myślę że właśnie jak przetestujesz w terenie i nic się nie wydarzy to będzie sukces, bo jakby nie patrzeć w aucie ten układ zdaje egzamin w 100 % dlatego że koło trzyma zwrotnica a wszystko jest kompaktowe tzn. koło jest mocowane na krótkim odcinku a w Twoim przypadku ramię jest w hooj długie co źle wpływa na układ przy zaliczaniu dziur jadąc bokiem.
Nie chcę Cię odwodzić od tego zajebistego pomysłu, ba nawet twierdzę że trzeba to zrobić bo to otwiera nowe możliwości , ale myślę że konstruktorzy traji ze zdjęcia mogli tego w terenie nie testować dlatego Ty będziesz pierwszy na świecie :D .
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

custom pisze:No i uspokoiłeś mnie Janusz , bo tak sobie myślałem że w extremalnej jeździe w terenie jak będziesz wchodził w drift po dziurach to może nie wytrzymać , ale skoro ludziska przetestowały to musi się udać.

Tak sobie jeszcze myślę że właśnie jak przetestujesz w terenie i nic się nie wydarzy to będzie sukces, bo jakby nie patrzeć w aucie ten układ zdaje egzamin w 100 % dlatego że koło trzyma zwrotnica a wszystko jest kompaktowe tzn. koło jest mocowane na krótkim odcinku a w Twoim przypadku ramię jest w hooj długie co źle wpływa na układ przy zaliczaniu dziur jadąc bokiem.
Nie chcę Cię odwodzić od tego zajebistego pomysłu, ba nawet twierdzę że trzeba to zrobić bo to otwiera nowe możliwości , ale myślę że konstruktorzy traji ze zdjęcia mogli tego w terenie nie testować dlatego Ty będziesz pierwszy na świecie :D .
Jakim terenie? Jakie dziury? Jaki drift? :mrgreen:

Na marginesie, korbowody też nie są projektowane na skręcanie, a jednak Feniks przeżył SIlverado :D
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4903
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: yunkers »

Projekt dosłownie został odłożony na półkę :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5783
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Lokalizacja: ŁĘCZNA
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: GREGOR »

yunkers pisze:Projekt dosłownie został odłożony na półkę :D
Ale przyjdzie jeszcze taki czas gdy ruszysz z nim do przodu :?:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7971
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: custom »

Przynajmniej jest w jednym miejscu.
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4476
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: adaśko »

Bardzo dobrze ułożona trajka.
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3667
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: bandit »

Stwierdzenie że projekt został odłożony do szafy nabiera nowego znaczenia.
Awatar użytkownika
mechanior
Member
Member
Posty: 2142
Rejestracja: 24 lip 2010, 23:57
Lokalizacja: Ornontowice
Kontakt:

Re: Trajka yunkersa

Post autor: mechanior »

bandit pisze:Stwierdzenie że projekt został odłożony do szafy nabiera nowego znaczenia.
Dosłownie.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 0 gości