korn152 trajka No1

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

I dlaczego nie poszloby szlifowac?
przeciez to tylko 0,25 mm wiec... o co chodzi? wielu ludzi twierdzi,ze nic nie ma sensu szlifowac a w rzeczywistosci to pracuje praktycznie jak nowe...
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
korn152
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:58
Lokalizacja: widełka podkarpackie
Kontakt:

Post autor: korn152 »

szlif wału przynajmnie w boxerze to kicha robie to nacodzien to wiem boxer tylko nominał jak ma jezdzic i chodzic jak powinien a te 0.25mm to duzo robi :neutral: utwardzony wał po szlifie juz nirma tych samych własciwosci co oryginalny nawet z duzym przbiegiem chyba ze bardzo zatarty
BOXER i tylko boxer z trajka dopiero zaczynam i licze na pomoc
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Ale napisz dlaczego tak sie dzieje wlasnie z boxerami bo dalej nie rozumiem a moze nie tylko mnie to ciekawi :mrgreen:
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
wisnia
Posty: 1794
Rejestracja: 31 sie 2009, 09:48
Lokalizacja: Leszno
Kontakt:

Post autor: wisnia »

Wodzu, popieram Twoje pytanie
zapraszam: www.zabytkowe-motocykle.eu
Devil
Posty: 2704
Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
Krótki opis: *TRAJKERS*
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Devil »

Nao ja tez jestem ciekaw
W moto to rozumie bo tam sa naprawde utwardzane waly ni i obroty moto kreci zajebiscie wieksze ale tu moze czegos nie ponimaju
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

W garbach wały są fabrycznie nawęglane i azotowanie po szlifie wiele nie pomaga ale zawsze to lepiej niż wkładać tylko po szlifie, koszt azotowania zależnie od miejsca od 300 do 500 zł stąd wniosek że lepiej poszukać takiego w lepszej formie bo w cenie takiego zabiegu można przecież kupić silnik
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

u nas w okolicy jest szlifiernia - z tego co pamitam od zawsze - jeszcze jako szczyl wozilem junakowskie klamoty do regeneracji Znajomi woza wszystko co jezdzi i nie slyszalem zlego slowa o ich robocie :mrgreen:

Jeden jest fakt - inwestuja ciagle w maszyny a ludzie tam pracujacy to fachowcy ....

wiec jak jest cos z glowa zrobione to bedzie chodzic i juz .....
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

chyba ze fabrycznie jest zjebane i jak szlifniesz jeszcze bardziej zjebiesz :mrgreen: :mrgreen:
idą zmiany
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Rob_trike pisze:wiec jak jest cos z glowa zrobione to bedzie chodzic i juz .....
tak jak piszesz będzie chodzić, ale w sumie to chodzi o żywotność po takim zabiegu :wink:
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Wiktor pisze:chyba ze fabrycznie jest zjebane i jak szlifniesz jeszcze bardziej zjebiesz :mrgreen: :mrgreen:

o widzisz, przypomniał mi się obraz jaki ostatnio widziałem, nominalny wał od ciągnika c-360 po czterech miesiącach pracy czopy powycierały się na panewkach - plastelina
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

zgadza sie - żywotność świadczy o jakosci wykonania pracy

zgadzam sie w 100%
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

jesli juz robic cokolwiek z walem korbowym to tylko w poznaniu.
wszyscy moi znajomi jesli maja taki problem wysylaja tam.
sam naprawialem zatarty silnik z hondy cbx650 wlasnie u tego pana.
ceny dosyc wysokie ale jest gwarancja jakosci.
polecam!!!!!!!!!!!!!!!

Warsztat Ślusarsko-Mechaniczny mgr inż. Adam Korczyński

REGENERACJA WAŁÓW KORBOWYCH

* Baranowo, ul. Wiosenna 38
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Wiktor pisze:chyba ze fabrycznie jest zjebane i jak szlifniesz jeszcze bardziej zjebiesz :mrgreen: :mrgreen:
nich zgadnę :) tyczy sie powyższe silników zapa i garba???
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10882
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

przecie nie "fałek" >2 sztuk cylindrow :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
korn152
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:58
Lokalizacja: widełka podkarpackie
Kontakt:

Post autor: korn152 »

junkers pisze:W garbach wały są fabrycznie nawęglane i azotowanie
dokładnie chodzi o zywotnosc nie o jakosc ja nie podwarzam jakosci szlifierzy chodzi mi o to powiem na przykładzie AR 33 145 i 146 wał po szlifie w takiej alfie nie wytrzyma wiecej jak 30 40 tysiecy MAKS dzieje sie tak gdzyz wał jest fabrydznie utwardzany(naweglany)

Naweglana jest tylko jego cienka zewnetrzna czesc ktora podczas szlifu jest zdarta w mniejszym lub wiekszym stopniu o to włąsnie chodzi. Osobiscie nie szlifuje wałów ( chyba ze klijent sobie zyczy) jak juz wczesniej napisałem uzywke niz wał po szlifie ale to tylko moje zdanie
BOXER i tylko boxer z trajka dopiero zaczynam i licze na pomoc
Devil
Posty: 2704
Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
Krótki opis: *TRAJKERS*
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Devil »

Tak jak Szymon piszesz mam kilku znajomych co maja warsztaty motocyklowe i daja do poznania i maszyny chodza tylko ze tam naweglaja chyb azotuja i na koniec jakas warstwa chromu chyba jakiegos technicznego nie bardzo pamietam ale chyba cos tak to bylo
korn152
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:58
Lokalizacja: widełka podkarpackie
Kontakt:

Post autor: korn152 »

jesli tak robio to sie zgadzam to jeszcze nie prubowałem maja jakas trone www

nie wiecie o jakis stronach z budowa trajki na garbusie najlepiej ze zdjeciami
BOXER i tylko boxer z trajka dopiero zaczynam i licze na pomoc
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

chrom techniczny to ten z tłoczysk w siłownikach, mowisz ze to ma zastosowanie w ruchomych czesciach silników?!
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Devil
Posty: 2704
Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
Krótki opis: *TRAJKERS*
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Devil »

Kuzwa nie wiem jaki chrom tylko cos mi swita to bylo dosyc dawno jak mi w hondzie robili i ja nia przejechalem ponad 120000 km a potem sprzedalem i nie wiem co sie z nia dzialo
korn152
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:58
Lokalizacja: widełka podkarpackie
Kontakt:

Post autor: korn152 »

http://www.allegro.pl/item903197193_tri ... opper.html

mysle na zbudowanie takiego przedniego zawieszenie co o nim myslicie i czy jest ciezkie do wykonania ewentualnie ma ktos jakies plany takiego czego
BOXER i tylko boxer z trajka dopiero zaczynam i licze na pomoc
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

W dziale warsztat znajdziesz trapezik rozrysowany, zastąpisz ramie pojedynczą rurą i będziesz miał
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

taki opis tej firmy znalazlem

Produkty i usługi

Wibrostykowe napawanie, nie-metalizacja natryskowa, nie-chrom techniczny i szlifowanie wszystkich rodzajów wałów korbowych - zakład usługowy Korczynski & Synowie, który od ponad 20 lat świadczy swoje usługi osobom prywatnym, szlifierniom oraz firmom w zakresie przywracania oryginalnych parametrów wałów korbowych. Nasz zakład regeneruje wały korbowe od samochodów ciężarowych, ciągników, samochodów osobowych, maszyn roboczych, kompresorów, sprężarek oraz motocykli.
Szczegółowa oferta firmy

Wały korbowe regenerujemy poprzez nadbudowę uszkodzonych czopów i szlifowanie ich do wymiaru nominalnego - dla zakładów szlifierskich na nadymiar około + 0.50 od nominału. Regenerujemy wały korbowe stalowe i żeliwne.
Zajmujemy się również regeneracją czopów popękanych w poprzek w wyniku mocnego zatarcia.
Posiadamy duże doświadczenie w prostowaniu wałów stalowych i żeliwnych - dzięki technologii wibracyjnego odpuszczania wyprostowany przez nas wał nie będzie krzywić się samoczynnie.
Dzięki wibrostykowemu napawaniu i zachowaniu wszystkich zasad technologii metali oraz pełnej automatyce otrzymujemy optymalną twardość od 58-62 HRC z zachowaniem pełnej elastyczności regenerowanych czopów.
W zależności od życzenia zleceniodawcy nasza firma dorabia również panewki do każdego typu silnika.
Czas wykonania naszej usługi to 2-4 dni, z możliwością przyjęcia jak i odesłania pocztą kurierską SERWISCO.
Własne marki

Regenerujemy czopy wałków rozrządów, półosie, dystanse wałów korbowych i wszystkie bieżnie pod łożyska igiełkowe i ślizgowe. Regenerujemy również wszystkie końcówki wałów korbowych pod koła pasowe.
Regenerujemy rownież uszkodzone korbowody, poprzez szlifowanie ich na wymiar nominalny.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

korn152 pisze:nie wiecie o jakis stronach z budowa trajki na garbusie najlepiej ze zdjeciami
Aleś sobie minusa pierdolnął - Przecież jesteś na jedynej właściwej . :evil:
Omne Trinum Perfectum.
korn152
Posty: 43
Rejestracja: 04 lut 2010, 22:58
Lokalizacja: widełka podkarpackie
Kontakt:

Post autor: korn152 »

no wiem sory ale szukam tez jakis zdjec z budowa ramy krok po kroku raz widziałem taka strone niemiecka ale nie moge jej znalesc
BOXER i tylko boxer z trajka dopiero zaczynam i licze na pomoc
Devil
Posty: 2704
Rejestracja: 15 sie 2009, 22:35
Krótki opis: *TRAJKERS*
Lokalizacja: gdańsk
Kontakt:

Post autor: Devil »

Chlopie wejdz na techniczny tam masz wszystko nawet budplany z rewaco :!: :!: :!: :!: :!:
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Amazon [Bot] i 0 gości