Strona 1 z 3

Jaki rodzaj zawieszenia ?

: 25 sty 2010, 13:30
autor: kl311
Witam. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedz na jaki rodzaj zawieszenia sie zdecydować. Sztywne czy z wahaczami. Moim zdaniem wahaczowe to lepszy komford biorąc pod uwagę nasze drogi. Ale to wiecej pracy. Mysle aby wykorzystać zawieszenie od 126p. razem z hamulcami. Zastanawiam sie nad zawieszeniem przodu. Mam zawieszenie od susuki gn 125. Ale myslę,że troche za delikatne. Rozważam zawieszenie wahaczowe z przodu od SHL. Jest tanie a komfort OK. Tylko wtedy koło nie może byc wysuniete bardzo do przodo. Zwracam też uwagę na wyptrzedzenie koł 9 powinno wynosic 12-15 cm.
prosze o jakies własne pomysły i dorady. pozdrawiam.

: 25 sty 2010, 14:15
autor: winda
ja i Luk mamy tylne zawieszenie orginał 126p.ja jestem zadowolony.sztywny tył ładnie wygląda bo trajeczka jest niska.nie jest to jednak regułą bo moja też jest niska :cool: .
przód od gn125 wagowo wytrzyma tylko wygląd ma taki " filigranowy".ja swoja za przednie koło podnosze jedna ręką

: 25 sty 2010, 14:21
autor: bandit
Jak chcesz jeździć w miarę komfortowo i z normalnymi prędkościami (100-110)
to montuj wahacze od kaszla. W swoich trajkach montuje amorki od kabiny ciężarówki i spisuja sie bez zarzutu. Na sztywnej traji, uzyskasz jako taki wygląd i na tym się kończy. Komfortu za bardzo nie masz (tak jak napisałeś patrząc na nasze drogi) po drugie traja taka na większych nierównościach lata i jest niestabilna....
U mnie w mieście jest taka traja na kaszlu ze sztywnym tyłem, raz jechałem za nią swoją hondą, nie wiedziałem na którym biegu jechać (czy na 1 biegu czy na 2) gdyż prędkość podróżna wynosiła jakieś 65 km/h, a po wjechaniu w dziury i koleiny prędkość spadła do 40 km/h i na każdym wyboju było widać jak podbijane są koła....
Pewnie odezwą się teraz głosy, że tak wcale nie jest, że jest super itd, ale skoro takie rozwiązanie by było super, to dlaczego nie montuje się sztywnego zawieszenia seryjnie?

Co do przedniego zawieszenia do zawieszka od suzy odpada. Co do SHL, to wyglądać będzie badziewnie. Poszukaj coś od japonii, lub wykonaj coś w stylu SHL ale na prostych rurach.

: 25 sty 2010, 16:20
autor: Luksky
W zasadzie to Winda i Bandit, opowiedzieli kompletnie wszystko, co do zawieszki maluszkowej. Aczkolwiek jak chcesz porozmawiac ze zwolennikiem sztywniaka to pisz do Małego :) Ja mam normalne maluszkowo-wahaczowe rozwiazanie tyłu, i powiem szczerze że jeszcze mnie wkurwiał brak jako takiego komfortu. Dopiero jak zmieniłem szerokość traji o 40cm (wieksze koła, na lewa strone fele) to teraz sie wygodnie i komfortowo jezdzi.

: 25 sty 2010, 17:10
autor: szymon
chcesz miec komfortowo i latwo to bierz tylna zawieche od garba. i bez problemu dopasujesz do niej jakis silniczek. pogadaj z customem moze ma cos ciekawego na sprzedaz

: 25 sty 2010, 19:02
autor: rob_bull
szymon pisze:chcesz miec komfortowo i latwo to bierz tylna zawieche od garba. i bez problemu dopasujesz do niej jakis silniczek. pogadaj z customem moze ma cos ciekawego na sprzedaz
i tu się zgadzam w 100%, a co do przedniej zawiechy to zmodyfikowane SHL :mrgreen: takie jak poniżej

: 25 sty 2010, 19:10
autor: Wodzu
Kolo shl to chociaz stało? :razz:

: 25 sty 2010, 20:13
autor: Rob_trike
tak w myślach konstruktora - zgadzam sie z Robem - ta zawiecha jest mega konfortowa ( nie to co moja :???: ale moja za to ładniejsza :mrgreen:

: 25 sty 2010, 20:52
autor: szymon
tak szczerze Rob... od zawsze bardzo podobaly mi sie wachacze pchane :roll:

: 25 sty 2010, 21:01
autor: kl311
Dzieki za odpowiedzi na moje pytania. Gadacie rozsądnie i fachowo. Dzieki koledze rob_bull za foto zawieszenia i opinie.. Też mysle,że od SHL jest komfortowe ale zle wygląda w trajce. Po tych informacjach od was podjąłem decyzje, zawieszenie wahacze 126p. Przód konstrukcyjnie podobny do SHL ale lagi proste i długie. Przy tego typu zawieszeniu można sobie pozwolic na lagi długie ponieważ wyprzedzenie koła będzie zachowane w wymaganych granicach. Pozdrawiam.

: 25 sty 2010, 21:05
autor: szymon
przemysl jednak to zawieszenie z 126p. wydasz niewiele mniej ale pozniej nie bedziesz mial za wielkich mozliwosci jesli np. zamarzy ci sie ciut wiekszy silnik. no chyba ze zrobisz kolejna :mrgreen:

: 25 sty 2010, 21:07
autor: Wodzu
A moze chcesz koncept na inne zawieszenie niz 126p? :) Ale silnik 126p?
bo to pierdolenie z geometria wachaczy bla,bla bla... :mrgreen:

: 25 sty 2010, 21:07
autor: kl311
Witam ponownie. Zastanawiam się teraz z jakiego materiału wykonać ramę. Myślę o profilach zamkniętych ( kwadrat , prostokąt ). Dobra wytrzymałosc, łatwosc zachowania kątów i odległości szczególnie przy elem.symetrycznych. a poza tym myslę częsciowo zabudować trajkę w niektórych miejscach przykecajac blachy aluminiowe i chromowe. Do profli byłoby łatwiej. Ale zastanawiam się jak bedzie przy rejestracji, przewaznie sa ramy z rur. Proszę o opinie mojego pomysłu .

: 25 sty 2010, 21:07
autor: Sulkyrider
Poza tym zawias kiblowy nie jest specjalnie estetyczny.

: 25 sty 2010, 21:08
autor: Sulkyrider
Luk np. ma z profila. Przy rejestracji to nie ma znaczenia

: 25 sty 2010, 21:09
autor: winda
w tym ci piszesz specjalista jest LUKSKY

: 25 sty 2010, 21:14
autor: kl311
Już mam informacje,że przy rejestracji nie ma znaczenia może byc profil. Mam jeszce pomysł zrobienia trajki tzn. cześciowe obudowanie też z zachowaniem ostrych krawedzi o przejsc płszczyzn pod kątami bez okragłości aby zachowac styl zgodny z ramą czyli profilami. Jednak teraz styl trajek w wiekszisci jest opływowy i owalny.

: 25 sty 2010, 21:15
autor: Sulkyrider
A to juz kwestia gustu.

: 25 sty 2010, 21:16
autor: szymon
ja mam rame wyspawana z polaczonych ze soba dwoch ceownikow. fajna sprawa i bardzo prosta. a do zabudowy polecam zywice epoksydowa i mate szklana;)

: 25 sty 2010, 21:17
autor: winda
nie patrz na to jaki styl jest modny.to TOBIE ma się podobac.reszta na drugorzędne znaczenie

: 25 sty 2010, 21:19
autor: Sulkyrider
winda pisze:nie patrz na to jaki styl jest modny.to TOBIE ma się podobac.reszta na drugorzędne znaczenie
Tym stwierdzeniem można nawet ryfel wytłumaczyć :mrgreen:

: 25 sty 2010, 21:23
autor: kl311
Mam kolejne pytanie . Czym spawacie ramy. Spawarka elektryczna ( elektrody ) czy migomat. A może palnikiem acetylenowo-tlenowym. Ja myslę o migomacie ponieważ sam sobie to zrobię. Myślę,że trzeba prawie przy każdym połączeniu wstawiać wzmicnienia zatrzały , najlepiej w jednym stylu. w niektórych miejscach nawet w kilku płaszczyznach np. w srodkowej części ramy tam działaja najwieksze siły i napreżenia. I jeszcze jedno jakie felgi ALU czy STAL? Trzeba zamocować odwrotnie aby była odpowiednia szerokość . No i własnie jaka jest najlepsza szerokość trajki.

: 25 sty 2010, 21:26
autor: winda
jaki felgi i jak mocowane to jeszcze przed tobą.wyjdzie w praniu.moja ma 290 długości i 155 szerokości

: 25 sty 2010, 21:26
autor: winda
Sulkyrider pisze:
winda pisze:nie patrz na to jaki styl jest modny.to TOBIE ma się podobac.reszta na drugorzędne znaczenie
Tym stwierdzeniem można nawet ryfel wytłumaczyć :mrgreen:
łoj czuje tu baba na tydzień :mrgreen:

: 25 sty 2010, 21:27
autor: Wodzu
Palnik odpada. Elektrodą ja np spawam i jest ladnie:)
Nawet stempki statkow tym spawaja... :)