Jaki rodzaj zawieszenia ?

kl311
Posty: 8
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Jaki rodzaj zawieszenia ?

Post autor: kl311 »

Witam. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedz na jaki rodzaj zawieszenia sie zdecydować. Sztywne czy z wahaczami. Moim zdaniem wahaczowe to lepszy komford biorąc pod uwagę nasze drogi. Ale to wiecej pracy. Mysle aby wykorzystać zawieszenie od 126p. razem z hamulcami. Zastanawiam sie nad zawieszeniem przodu. Mam zawieszenie od susuki gn 125. Ale myslę,że troche za delikatne. Rozważam zawieszenie wahaczowe z przodu od SHL. Jest tanie a komfort OK. Tylko wtedy koło nie może byc wysuniete bardzo do przodo. Zwracam też uwagę na wyptrzedzenie koł 9 powinno wynosic 12-15 cm.
prosze o jakies własne pomysły i dorady. pozdrawiam.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

ja i Luk mamy tylne zawieszenie orginał 126p.ja jestem zadowolony.sztywny tył ładnie wygląda bo trajeczka jest niska.nie jest to jednak regułą bo moja też jest niska :cool: .
przód od gn125 wagowo wytrzyma tylko wygląd ma taki " filigranowy".ja swoja za przednie koło podnosze jedna ręką
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3677
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Post autor: bandit »

Jak chcesz jeździć w miarę komfortowo i z normalnymi prędkościami (100-110)
to montuj wahacze od kaszla. W swoich trajkach montuje amorki od kabiny ciężarówki i spisuja sie bez zarzutu. Na sztywnej traji, uzyskasz jako taki wygląd i na tym się kończy. Komfortu za bardzo nie masz (tak jak napisałeś patrząc na nasze drogi) po drugie traja taka na większych nierównościach lata i jest niestabilna....
U mnie w mieście jest taka traja na kaszlu ze sztywnym tyłem, raz jechałem za nią swoją hondą, nie wiedziałem na którym biegu jechać (czy na 1 biegu czy na 2) gdyż prędkość podróżna wynosiła jakieś 65 km/h, a po wjechaniu w dziury i koleiny prędkość spadła do 40 km/h i na każdym wyboju było widać jak podbijane są koła....
Pewnie odezwą się teraz głosy, że tak wcale nie jest, że jest super itd, ale skoro takie rozwiązanie by było super, to dlaczego nie montuje się sztywnego zawieszenia seryjnie?

Co do przedniego zawieszenia do zawieszka od suzy odpada. Co do SHL, to wyglądać będzie badziewnie. Poszukaj coś od japonii, lub wykonaj coś w stylu SHL ale na prostych rurach.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

W zasadzie to Winda i Bandit, opowiedzieli kompletnie wszystko, co do zawieszki maluszkowej. Aczkolwiek jak chcesz porozmawiac ze zwolennikiem sztywniaka to pisz do Małego :) Ja mam normalne maluszkowo-wahaczowe rozwiazanie tyłu, i powiem szczerze że jeszcze mnie wkurwiał brak jako takiego komfortu. Dopiero jak zmieniłem szerokość traji o 40cm (wieksze koła, na lewa strone fele) to teraz sie wygodnie i komfortowo jezdzi.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

chcesz miec komfortowo i latwo to bierz tylna zawieche od garba. i bez problemu dopasujesz do niej jakis silniczek. pogadaj z customem moze ma cos ciekawego na sprzedaz
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
rob_bull
Posty: 816
Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
Lokalizacja: Osięciny
Kontakt:

Post autor: rob_bull »

szymon pisze:chcesz miec komfortowo i latwo to bierz tylna zawieche od garba. i bez problemu dopasujesz do niej jakis silniczek. pogadaj z customem moze ma cos ciekawego na sprzedaz
i tu się zgadzam w 100%, a co do przedniej zawiechy to zmodyfikowane SHL :mrgreen: takie jak poniżej
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!

Rob_Bull ;)
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Kolo shl to chociaz stało? :razz:
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10883
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Post autor: Rob_trike »

tak w myślach konstruktora - zgadzam sie z Robem - ta zawiecha jest mega konfortowa ( nie to co moja :???: ale moja za to ładniejsza :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

tak szczerze Rob... od zawsze bardzo podobaly mi sie wachacze pchane :roll:
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
kl311
Posty: 8
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: kl311 »

Dzieki za odpowiedzi na moje pytania. Gadacie rozsądnie i fachowo. Dzieki koledze rob_bull za foto zawieszenia i opinie.. Też mysle,że od SHL jest komfortowe ale zle wygląda w trajce. Po tych informacjach od was podjąłem decyzje, zawieszenie wahacze 126p. Przód konstrukcyjnie podobny do SHL ale lagi proste i długie. Przy tego typu zawieszeniu można sobie pozwolic na lagi długie ponieważ wyprzedzenie koła będzie zachowane w wymaganych granicach. Pozdrawiam.
kl311
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

przemysl jednak to zawieszenie z 126p. wydasz niewiele mniej ale pozniej nie bedziesz mial za wielkich mozliwosci jesli np. zamarzy ci sie ciut wiekszy silnik. no chyba ze zrobisz kolejna :mrgreen:
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

A moze chcesz koncept na inne zawieszenie niz 126p? :) Ale silnik 126p?
bo to pierdolenie z geometria wachaczy bla,bla bla... :mrgreen:
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
kl311
Posty: 8
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: kl311 »

Witam ponownie. Zastanawiam się teraz z jakiego materiału wykonać ramę. Myślę o profilach zamkniętych ( kwadrat , prostokąt ). Dobra wytrzymałosc, łatwosc zachowania kątów i odległości szczególnie przy elem.symetrycznych. a poza tym myslę częsciowo zabudować trajkę w niektórych miejscach przykecajac blachy aluminiowe i chromowe. Do profli byłoby łatwiej. Ale zastanawiam się jak bedzie przy rejestracji, przewaznie sa ramy z rur. Proszę o opinie mojego pomysłu .
kl311
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

Poza tym zawias kiblowy nie jest specjalnie estetyczny.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

Luk np. ma z profila. Przy rejestracji to nie ma znaczenia
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

w tym ci piszesz specjalista jest LUKSKY
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
kl311
Posty: 8
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: kl311 »

Już mam informacje,że przy rejestracji nie ma znaczenia może byc profil. Mam jeszce pomysł zrobienia trajki tzn. cześciowe obudowanie też z zachowaniem ostrych krawedzi o przejsc płszczyzn pod kątami bez okragłości aby zachowac styl zgodny z ramą czyli profilami. Jednak teraz styl trajek w wiekszisci jest opływowy i owalny.
kl311
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

A to juz kwestia gustu.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
szymon
Posty: 800
Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
Lokalizacja: bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: szymon »

ja mam rame wyspawana z polaczonych ze soba dwoch ceownikow. fajna sprawa i bardzo prosta. a do zabudowy polecam zywice epoksydowa i mate szklana;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

nie patrz na to jaki styl jest modny.to TOBIE ma się podobac.reszta na drugorzędne znaczenie
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

winda pisze:nie patrz na to jaki styl jest modny.to TOBIE ma się podobac.reszta na drugorzędne znaczenie
Tym stwierdzeniem można nawet ryfel wytłumaczyć :mrgreen:
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
kl311
Posty: 8
Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
Lokalizacja: Nowy Sącz
Kontakt:

Post autor: kl311 »

Mam kolejne pytanie . Czym spawacie ramy. Spawarka elektryczna ( elektrody ) czy migomat. A może palnikiem acetylenowo-tlenowym. Ja myslę o migomacie ponieważ sam sobie to zrobię. Myślę,że trzeba prawie przy każdym połączeniu wstawiać wzmicnienia zatrzały , najlepiej w jednym stylu. w niektórych miejscach nawet w kilku płaszczyznach np. w srodkowej części ramy tam działaja najwieksze siły i napreżenia. I jeszcze jedno jakie felgi ALU czy STAL? Trzeba zamocować odwrotnie aby była odpowiednia szerokość . No i własnie jaka jest najlepsza szerokość trajki.
kl311
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

jaki felgi i jak mocowane to jeszcze przed tobą.wyjdzie w praniu.moja ma 290 długości i 155 szerokości
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

Sulkyrider pisze:
winda pisze:nie patrz na to jaki styl jest modny.to TOBIE ma się podobac.reszta na drugorzędne znaczenie
Tym stwierdzeniem można nawet ryfel wytłumaczyć :mrgreen:
łoj czuje tu baba na tydzień :mrgreen:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Post autor: Wodzu »

Palnik odpada. Elektrodą ja np spawam i jest ladnie:)
Nawet stempki statkow tym spawaja... :)
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości