Jaki rodzaj zawieszenia ?
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Jaki rodzaj zawieszenia ?
Witam. Będę bardzo wdzięczny za podpowiedz na jaki rodzaj zawieszenia sie zdecydować. Sztywne czy z wahaczami. Moim zdaniem wahaczowe to lepszy komford biorąc pod uwagę nasze drogi. Ale to wiecej pracy. Mysle aby wykorzystać zawieszenie od 126p. razem z hamulcami. Zastanawiam sie nad zawieszeniem przodu. Mam zawieszenie od susuki gn 125. Ale myslę,że troche za delikatne. Rozważam zawieszenie wahaczowe z przodu od SHL. Jest tanie a komfort OK. Tylko wtedy koło nie może byc wysuniete bardzo do przodo. Zwracam też uwagę na wyptrzedzenie koł 9 powinno wynosic 12-15 cm.
prosze o jakies własne pomysły i dorady. pozdrawiam.
prosze o jakies własne pomysły i dorady. pozdrawiam.
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
ja i Luk mamy tylne zawieszenie orginał 126p.ja jestem zadowolony.sztywny tył ładnie wygląda bo trajeczka jest niska.nie jest to jednak regułą bo moja też jest niska .
przód od gn125 wagowo wytrzyma tylko wygląd ma taki " filigranowy".ja swoja za przednie koło podnosze jedna ręką
przód od gn125 wagowo wytrzyma tylko wygląd ma taki " filigranowy".ja swoja za przednie koło podnosze jedna ręką
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- bandit
- Posty: 3677
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Jak chcesz jeździć w miarę komfortowo i z normalnymi prędkościami (100-110)
to montuj wahacze od kaszla. W swoich trajkach montuje amorki od kabiny ciężarówki i spisuja sie bez zarzutu. Na sztywnej traji, uzyskasz jako taki wygląd i na tym się kończy. Komfortu za bardzo nie masz (tak jak napisałeś patrząc na nasze drogi) po drugie traja taka na większych nierównościach lata i jest niestabilna....
U mnie w mieście jest taka traja na kaszlu ze sztywnym tyłem, raz jechałem za nią swoją hondą, nie wiedziałem na którym biegu jechać (czy na 1 biegu czy na 2) gdyż prędkość podróżna wynosiła jakieś 65 km/h, a po wjechaniu w dziury i koleiny prędkość spadła do 40 km/h i na każdym wyboju było widać jak podbijane są koła....
Pewnie odezwą się teraz głosy, że tak wcale nie jest, że jest super itd, ale skoro takie rozwiązanie by było super, to dlaczego nie montuje się sztywnego zawieszenia seryjnie?
Co do przedniego zawieszenia do zawieszka od suzy odpada. Co do SHL, to wyglądać będzie badziewnie. Poszukaj coś od japonii, lub wykonaj coś w stylu SHL ale na prostych rurach.
to montuj wahacze od kaszla. W swoich trajkach montuje amorki od kabiny ciężarówki i spisuja sie bez zarzutu. Na sztywnej traji, uzyskasz jako taki wygląd i na tym się kończy. Komfortu za bardzo nie masz (tak jak napisałeś patrząc na nasze drogi) po drugie traja taka na większych nierównościach lata i jest niestabilna....
U mnie w mieście jest taka traja na kaszlu ze sztywnym tyłem, raz jechałem za nią swoją hondą, nie wiedziałem na którym biegu jechać (czy na 1 biegu czy na 2) gdyż prędkość podróżna wynosiła jakieś 65 km/h, a po wjechaniu w dziury i koleiny prędkość spadła do 40 km/h i na każdym wyboju było widać jak podbijane są koła....
Pewnie odezwą się teraz głosy, że tak wcale nie jest, że jest super itd, ale skoro takie rozwiązanie by było super, to dlaczego nie montuje się sztywnego zawieszenia seryjnie?
Co do przedniego zawieszenia do zawieszka od suzy odpada. Co do SHL, to wyglądać będzie badziewnie. Poszukaj coś od japonii, lub wykonaj coś w stylu SHL ale na prostych rurach.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
W zasadzie to Winda i Bandit, opowiedzieli kompletnie wszystko, co do zawieszki maluszkowej. Aczkolwiek jak chcesz porozmawiac ze zwolennikiem sztywniaka to pisz do Małego Ja mam normalne maluszkowo-wahaczowe rozwiazanie tyłu, i powiem szczerze że jeszcze mnie wkurwiał brak jako takiego komfortu. Dopiero jak zmieniłem szerokość traji o 40cm (wieksze koła, na lewa strone fele) to teraz sie wygodnie i komfortowo jezdzi.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- szymon
- Posty: 800
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
- Lokalizacja: Osięciny
- Kontakt:
i tu się zgadzam w 100%, a co do przedniej zawiechy to zmodyfikowane SHL takie jak poniżejszymon pisze:chcesz miec komfortowo i latwo to bierz tylna zawieche od garba. i bez problemu dopasujesz do niej jakis silniczek. pogadaj z customem moze ma cos ciekawego na sprzedaz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!
Rob_Bull
Rob_Bull
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
- Rob_trike
- President
- Posty: 10883
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
- szymon
- Posty: 800
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Dzieki za odpowiedzi na moje pytania. Gadacie rozsądnie i fachowo. Dzieki koledze rob_bull za foto zawieszenia i opinie.. Też mysle,że od SHL jest komfortowe ale zle wygląda w trajce. Po tych informacjach od was podjąłem decyzje, zawieszenie wahacze 126p. Przód konstrukcyjnie podobny do SHL ale lagi proste i długie. Przy tego typu zawieszeniu można sobie pozwolic na lagi długie ponieważ wyprzedzenie koła będzie zachowane w wymaganych granicach. Pozdrawiam.
kl311
- szymon
- Posty: 800
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Witam ponownie. Zastanawiam się teraz z jakiego materiału wykonać ramę. Myślę o profilach zamkniętych ( kwadrat , prostokąt ). Dobra wytrzymałosc, łatwosc zachowania kątów i odległości szczególnie przy elem.symetrycznych. a poza tym myslę częsciowo zabudować trajkę w niektórych miejscach przykecajac blachy aluminiowe i chromowe. Do profli byłoby łatwiej. Ale zastanawiam się jak bedzie przy rejestracji, przewaznie sa ramy z rur. Proszę o opinie mojego pomysłu .
kl311
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Już mam informacje,że przy rejestracji nie ma znaczenia może byc profil. Mam jeszce pomysł zrobienia trajki tzn. cześciowe obudowanie też z zachowaniem ostrych krawedzi o przejsc płszczyzn pod kątami bez okragłości aby zachowac styl zgodny z ramą czyli profilami. Jednak teraz styl trajek w wiekszisci jest opływowy i owalny.
kl311
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
- szymon
- Posty: 800
- Rejestracja: 13 kwie 2008, 13:32
- Lokalizacja: bydgoszcz
- Kontakt:
ja mam rame wyspawana z polaczonych ze soba dwoch ceownikow. fajna sprawa i bardzo prosta. a do zabudowy polecam zywice epoksydowa i mate szklana;)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Znam jednak takie miejsce gdzie jest lepiej chodzić z nożem
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
Całe górne i podlasie wszyscy są za Kolejorzem...
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 25 sty 2010, 12:46
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Kontakt:
Mam kolejne pytanie . Czym spawacie ramy. Spawarka elektryczna ( elektrody ) czy migomat. A może palnikiem acetylenowo-tlenowym. Ja myslę o migomacie ponieważ sam sobie to zrobię. Myślę,że trzeba prawie przy każdym połączeniu wstawiać wzmicnienia zatrzały , najlepiej w jednym stylu. w niektórych miejscach nawet w kilku płaszczyznach np. w srodkowej części ramy tam działaja najwieksze siły i napreżenia. I jeszcze jedno jakie felgi ALU czy STAL? Trzeba zamocować odwrotnie aby była odpowiednia szerokość . No i własnie jaka jest najlepsza szerokość trajki.
kl311
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości