traja Kowala

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3367
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: kowall »

sekuwawa pisze:To że silnik gada to super. Dla mnie za duży garb na plecach i za dużo oberschlesien :mrgreen:
Seku ,to akurat jedyna płyta jaką miałem w garażu :lol: ale jak bym miał inną to i tak bym ją puścił :wink:
A co do skrzyni bandit ,to o co ci chodzi przecież na filmie się kręci :mrgreen: a tak na poważnie na sucho biegi wskakują ,będzie czas po wakacjach podłączy się przewody no i ogień :wink:
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3367
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: kowall »

Myślałem że mam problem z hamulcami rozwiązany ,ale się myliłem ,przyszły mi klocki hamulcowe i postanowiłem je założyć ,po przykręceniu zacisku i założeniu klocków okazało się że klocki wystają poza tarczę ,nie dużo ale jednak wystają ,a że tam będą miały co hamować dobrze by było jak by przylegały całą powierzchnią ,jak już kiedyś pisałem mam zawiechę od audi a6 qłatro 2.5 a zaciski z tarczami dokupiłem od mocniejszego modelu z 4,2 litrowym silnikiem ,zacisk i tarcza jest większa i wentylowana , rozstaw śrub i reszta wszystko pasuje ,problem jest tylko czemu te jebane klocki teraz wystają ,najprawdopodobniej w piaście z tego mocniejszego modelu mocowanie łoża od zacisku jest trochę cofnięte i dla tego klocki nie wystają i są trochę niżej ,teraz jest tam tarcza o średnicy 269mm jak by była większa -280mm - było by ok ,klocki by nie wystawały ,tyle że w ofercie nie ma takich tarcz na tył tylko są na przód ,a przednie są o 5mm płytsze od tylnych tak więc musiał bym wyciąć taki -dystans/krążek/podkładkę z blachy -i włożyć go między tarczę a piastę żeby mi wymiar pasował ,mogę też szukać innej piasty od mocniejszego modelu żeby pasowała do kompletu tego co mam ,ale nie mam pojęcia czy one się w ogóle różnią , mogę tak zamawiać jeden po drugim aż w końcu trafię (chujnia) jest też niedaleko firma co dorabia tarcze na wymiar i wtedy dorobią mi tarczę jaką chce ,ale pewnie koszta będą ciekawe :cry: (muszę zadzwonić ) co pany o tym myślicie ,a może macie jakiegoś innego pomysła ? ,na zdjęciach macie zacisk i tarczę do porównania z 2.5 i 4.2 litrowego silnika .
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14992
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: winda »

myślisz ze przez tą grubość zapałki stracisz na hamowaniu? Ja bym bardziej skuteczności hamowania szukał w markowych klockach
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5840
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: GREGOR »

a, czy wersja 4,2 występuje w kombi i sedanie , może tutaj jest jeszcze jakiś kruczek , dlaczego to piszę :?:
Mam focusa 2.0 kombi , a brat ma focusa 2.0 heczbek i hamulce mamy z tyłu tarczowe i wszystko by było fajnie tylko ja mam większe tarcze niż on :!: :idea:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
sekuwawa
Posty: 2011
Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: sekuwawa »

Zeszlifowałbym tą nadwymiarową cześć klocka i po temacie.
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3367
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: kowall »

sekuwawa pisze:Zeszlifowałbym tą nadwymiarową cześć klocka i po temacie.
Ale to nie o to chodzi że wystaje ,bo to w niczym nie przeszkadza ,chodzi o to że on/klocek jako tylni i tak już nie jest za duży a jeszcze teraz dodatkowo nie obejmuje całą powierzchnią i to osłabia skuteczność hamowania ,pytanie czy tyle co jest to wystarczy ?
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 8112
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: custom »

Pewnie , że fajnie byłoby żeby klocki łapały całą tarczę , ale co do hamowania to i tak będą blokować koła.
Dorabianie tarcz będzie drogie , no chyba że wezmą jakieś z półki .
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4490
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: adaśko »

kowall pisze:
sekuwawa pisze:Zeszlifowałbym tą nadwymiarową cześć klocka i po temacie.
Ale to nie o to chodzi że wystaje ,bo to w niczym nie przeszkadza ,chodzi o to że on/klocek jako tylni i tak już nie jest za duży a jeszcze teraz dodatkowo nie obejmuje całą powierzchnią i to osłabia skuteczność hamowania ,pytanie czy tyle co jest to wystarczy ?
Spokojnie wystarczy , Porównaj wagę trajki z wagą audi a6 , te 3 mm nie stanowią az takiej różnicy
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5840
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: GREGOR »

Kowall puk , puk , co tam słychać w garażu , jakie postępy :?:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3367
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: kowall »

GREGOR pisze:Kowall puk , puk , co tam słychać w garażu , jakie postępy :?:
Ja pierdole Gregor :shock: ja chyba zaraz zakleję kamerę w laptopie ,właśnie siedzę i wklejam zdjęcia :shock: :shock:
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5840
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: GREGOR »

kowall pisze:
GREGOR pisze:Kowall puk , puk , co tam słychać w garażu , jakie postępy :?:
Ja pierdole Gregor :shock: ja chyba zaraz zakleję kamerę w laptopie ,właśnie siedzę i wklejam zdjęcia :shock: :shock:
:lol: :lol: :lol:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3367
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: kowall »

Dawno tu nic nie wklejałem bo robota idzie jak krew z nosa ,ale coś się tam powili działo , przeniosłem serwo z tyłu pod bak , dorobiłem wstępnie cięgna sprzęgła i hamulca , założyłem skrócone linki biegów i wziąłem się za -pedały - sprzęgła i hamulca , to tak na szybkiego tyle ,idzie zima tak więc myślę że prace wkrótce ruszą całą mocąąąą :wink:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 8112
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: custom »

Cięgna bardzo fajne , w ogóle dobry pomysł z tymi nakrętkami złącznymi :D .
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5840
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: GREGOR »

No i gicior :D od razu jakieś ożywienie na forum :D
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3738
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: bandit »

Kowall jesli mogę cos doradzić to mialem sposób na chwyt linek. Tulejka dopasowana do zgrubienia linki i nacieta z jednej i drugiej strony pod wsuwkę z blaszki z otworem pod śrubkę. Tulejke wsuwalem na zgrubienie wsuwka byla wciśnięta w rowek i dokręcona śrubka ktora blokowala blaszkę i linke. A tulejka na wsporniku.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3367
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: kowall »

Jak wiecie moją chłodnice (interccoler mercedes vito) zeżarły korniki :wink: (patrz st.21) zakupiłem inne chłodnice (kija Carnival ) za całe 13 zł sztuka :lol: i tu mam małego problema jak je podłączyć ,przy merolowych było bez problemu bo wlot i wylot były mniej więcej na tej samej wysokości ,ale tutaj jest inaczej ,i stąd moje pytanie ,który sposób połączenia będzie lepszy-prawidłowy ?,szczerz mówiąc pasuje mi połączenie drugie bo mam łatwiej ,ale czy jest to prawidłowo że woda idzie z dołu z powrotem pod górę ?
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14992
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: winda »

ja bym robił drugim sposobem. Przy pierwszym jest ryzyko (gdy jedna jest zamulona) ze większośc wody pójdzie jedną chłodnicą. Woda zawsze pójdzie tam gdzie ma mniejszy opór
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 11048
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: Rob_trike »

połącz szeregowo :D
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
GREGOR
Posty: 5840
Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: GREGOR »

winda pisze:ja bym robił drugim sposobem. Przy pierwszym jest ryzyko (gdy jedna jest zamulona) ze większośc wody pójdzie jedną chłodnicą. Woda zawsze pójdzie tam gdzie ma mniejszy opór
Też tak sądzę :idea:
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Awatar użytkownika
adaśko
Posty: 4490
Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
Lokalizacja: Iława
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: adaśko »

wybieram bramkę nr 2
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
Awatar użytkownika
kowall
Sergeant
Sergeant
Posty: 3367
Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
Lokalizacja: Olesno
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: kowall »

Radzicie opcje drugą ,mi ona też pasuje więc decyzja jest oczywista ,oby tylko pompa nie miała z tym problemów i pchała wodę pod górę :?
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 11048
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: Rob_trike »

zobacz jaki u mnie jest obieg - od pompy do przodu... a z przodu mega pojemna chłodnica od ciapka
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
rożek
Prospect
Prospect
Posty: 3351
Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: rożek »

pompa poradzi - no chyba że jej nie ma a obieg jest podłączony do dwóch wyjść :lol: - a historia zna takie przypadki
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14992
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: winda »

pmiętam pamiętam te Twoje kolosalne prędkosci z A2 :mrgreen:
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4978
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Re: traja Kowala

Post autor: yunkers »

Kowall podłącz szeregowo, a jak pompa nie da rady to na powrocie założysz wspomagającą elektryczną, jakie wymiary mają te chłodnice??
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość