Strona 3 z 7

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 14 paź 2012, 12:37
autor: andrzejqs

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 14 paź 2012, 14:05
autor: sekuwawa
Broń cię Panie stosować się do zasad z pierwszego postu. Główka ramy może być pod każdym kątem, a zasadnicze znaczenie ma wyprzedzenie. W przypadku trajek i motocykli z wózkiem bocznym musi być ono mniejsze niż w motocyklach gdyż im większe wyprzedzenie tym trudniej wyrwać taki układ ze stanu równowagi. W motocyklu się pochylasz czy robisz przeciwskręt, a w traji byś się zajebał przy skręcaniu. Wyprzedzenie możesz zrobić nawet zero (0) chociaż niektóre źródła podają zakres 0-100mm. Ja zdecydowałem się na 70 i jest spoko.

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 14 paź 2012, 14:31
autor: mariosandy
ok dzieki za podpowiedzi a w rewaco jak to jest hmm

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 14 paź 2012, 15:07
autor: andrzejqs
Rysunek dałem poglądowy dla tego zawieszenia wydaje się słuszny . ja miałem z 150mm na minusie zawieszenie się prostowało pod wpływem masy trajki ( przy puszczeniu kierownicy )ale przy 60kmh ciężko się skręcało zmieniłem to na około 0
i traja pływała po całej drodze teraz będę robił 100mm na plusie

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 14 paź 2012, 17:25
autor: lukasz
sorki za zasmiecanie tematu, ale przy zerze plywa? mozesz to opisac co sie dzieje

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 14 paź 2012, 18:21
autor: sekuwawa
lukasz pisze:sorki za zasmiecanie tematu, ale przy zerze plywa? mozesz to opisac co sie dzieje
To znaczy że geometria nie powoduje samoczynnego powrotu do stanu stabilnego, tzn jazdy na wprost. Przy idealnym zero zawsze musisz trzymać kierownice bo układ jej nie prostuje.

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 15 lis 2012, 09:16
autor: mariosandy
witam mam jeszcze kilka pytan jaki profil na rame nie chodzi o wyglond bo i tak jej nie bedzie widac bo ja karoseria zakrywa

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 25 lis 2012, 15:29
autor: mariosandy
witam może ktoś z was wie jaki kąt pochylenia i wyprzedzenia główki ramy w rewaco rf1 bardzo proszę o poradę pomoc pozdrawiam

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 25 lis 2012, 18:02
autor: mariosandy
nie jestem pewien ale z zdjęc wychodzi mi coś ok 90* !!! i niewiem czy tak ustawiac hmm

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 25 lis 2012, 18:17
autor: Sulkyrider
mariosandy pisze:nie jestem pewien ale z zdjęc wychodzi mi coś ok 90* !
Czyli że główka w poziomie????? Ni chuja, nie będzie działać :lol:

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 25 lis 2012, 18:20
autor: andrzejqs
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=1396



Najczęściej spotykanym błędem przy budowie wysuniętego przedniego zawieszenia jest wydłużanie rur nośnych i zwiększanie kąta główki ramy. Prowadzi to najczęściej do przekroczenia bariery 15 cm. Co pogarsza prowadzenie przy niższych prędkościach. A nawet uniemożliwia cofanie. Rysunek poniżej:

http://www.moonchopper.com/tech/rys2.jpg
Rysunek przedstawia poprawne zmierzenie wyprzedzenia koła. Czerwona linia biegnie wzdłuż osi główki ramy, linia czarna jest prostopadła do osi koła. Odcinek A daje wartość wyprzedzenia koła.
Prawidłowym rozwiązaniem przy budowie wysuniętego przodu jest zastosowanie tzw. "ujemnej półki". Czyli, dolna półka jest większa od górnej. Dzięki temu uzyskujemy większy kąt teleskopów od główki ramy. A tym samym zmniejsza się wyprzedzenie koła. Wszystko jest bardzo czytelne na załączonym rysunku.
kowal




http://www.moonchopper.com/tech/rys3.jpg

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 25 lis 2012, 18:22
autor: Sulkyrider
Kąt główki ramy na tym rysunku to jakieś 45*. Mierzysz miedzy pionem a tą czerwoną linią.
Wyprzedzenie "A" wciąż na tym forum omawiane - nie narzekają tylko ci, którzy mają blisko zera, reszta różnie.

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 25 lis 2012, 20:50
autor: Luksky
a ja powtarzam od początku :) dwie zgrzewki dobrego portera lub dobra whiskey, dobry spawacz i konstruktor trajki:

- jak to ma być?
- Jakos tak.
- Poczekaj, złapię.
- OK.

podchodza z boku.

- Może być
- będzie dobrze :)

tak, to wygladało u mnie.

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 25 lis 2012, 23:05
autor: andrzejqs
Luk dobrze że to były dwie zgrzewki dobrego portera bo jak by było więcej to byście
wyspawali dreamlinera a nie trajkę

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 01 gru 2012, 21:59
autor: mariosandy
siema chłopaki czym polecacie wypolerować chromonikiel tarłem papierem ściernym od 100 do 240 a potem wodnym od najmilszego nie pamiętam do 2400 i połysk się robi fajny ale widać ryski co robić hmm próbowałem pastom polerskim filcem i nic i co teraz hmm co radzicie a jest to róra na lagi

http://images34.fotosik.pl/479/0ac8da4f914d4ce2med.jpg

a tutaj kilka fotek z budowy
dawca fiat punto 1.6 mpi
http://images41.fotosik.pl/1863/748357ecd4fb1521med.jpg

http://images33.fotosik.pl/484/5058e49ab1ed42c8med.jpg
http://images46.fotosik.pl/1876/aac95106ba4d8818med.jpg
http://images40.fotosik.pl/1868/817a74a01ca02932med.jpg
http://images33.fotosik.pl/484/de9b926603b4f975med.jpg
http://images50.fotosik.pl/1774/c472b3e8a5000749med.jpg
no i narazie tyle fotek teraz bawię sie z tymi rurami na lagi ale powoli mnie w wkurzają już trzeci dzionek nad nimi

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 02 gru 2012, 00:43
autor: Luksky
andrzejqs pisze:Luk dobrze że to były dwie zgrzewki dobrego portera bo jak by było więcej to byście
wyspawali dreamlinera a nie trajkę

i tak wyspawalismy. Rzeczoznawca jak zobaczył to mówił, po co Ci ten profil grubościenny? Po co te dolne? Ten jeden by wytarczył na cztery takie trajki :)

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 02 gru 2012, 07:04
autor: andrzejqs
polerowanie tak szybko nie idzie filc +pasta i polerować polerować polerować
czy lage napędzałeś wiertarką ?


luk chyba musze ograniczyć napoje chłodzące bo podobnego czołga spawam. :lol: :lol:

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 02 gru 2012, 09:24
autor: tim
Ja do polerowania zrobiłem sobie taki napęd

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 02 gru 2012, 09:38
autor: mariosandy
tim pisze:Ja do polerowania zrobiłem sobie taki napęd
to podobny jak mój i umnie jes już połysk ale widać ryski i nie mogę tego zapolerowac

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 02 gru 2012, 11:07
autor: Rob_trike
jedyny skuteczny sposób to polerowanie ale muszą być obroty i silnik którego nie zatrzymasz jak dociśniesz bardzo mocno rurę do filcu..... efekt jest taki że można się poparzyć o rurę tak się nagrzewa - później ostatnie szlify to już z lekkim dociskiem
zrobisz lustro

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 09 gru 2012, 17:19
autor: mariosandy
witam chłopaki chodzi mi o główkę ramy doradźcie mi jakie pochelenie zrobic tak rzeby to fajnie pracowało przednia za wiecha bedzie robiona tak jak ma rewaco proszę o poradę jak ją ustawić czytałem wyrzej i nie wiem i ile dać wyprzedzenia pozdrawiam chodzi mi żeby wyglondało tak niema pojęcia ile one mają i wyprzedzenie

http://images46.fotosik.pl/1885/59cd9a63dbb7a738med.jpg

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 09 gru 2012, 17:45
autor: mariosandy
i jak chłopaki mogę liczyc na pomoc !!!!

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 09 gru 2012, 17:57
autor: Sulkyrider
Ale o co pytasz? Bo w temacie juz było o wyprzedzeniu, o kącie itp.

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 09 gru 2012, 18:09
autor: mariosandy
o wyprzedenie i o kąt bo niewiem który wybrac

Re: potrzebne wymiary mniej więcej przodu i ramy typu revaco

: 09 gru 2012, 19:21
autor: Rob_trike
wyprzedzenie na 0 lub w małym minusie tak do 10 cm

kąt sam wyjdzie jak ustawisz wyprzedzenie