Broń cię Panie stosować się do zasad z pierwszego postu. Główka ramy może być pod każdym kątem, a zasadnicze znaczenie ma wyprzedzenie. W przypadku trajek i motocykli z wózkiem bocznym musi być ono mniejsze niż w motocyklach gdyż im większe wyprzedzenie tym trudniej wyrwać taki układ ze stanu równowagi. W motocyklu się pochylasz czy robisz przeciwskręt, a w traji byś się zajebał przy skręcaniu. Wyprzedzenie możesz zrobić nawet zero (0) chociaż niektóre źródła podają zakres 0-100mm. Ja zdecydowałem się na 70 i jest spoko.
Rysunek dałem poglądowy dla tego zawieszenia wydaje się słuszny . ja miałem z 150mm na minusie zawieszenie się prostowało pod wpływem masy trajki ( przy puszczeniu kierownicy )ale przy 60kmh ciężko się skręcało zmieniłem to na około 0
i traja pływała po całej drodze teraz będę robił 100mm na plusie
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
lukasz pisze:sorki za zasmiecanie tematu, ale przy zerze plywa? mozesz to opisac co sie dzieje
To znaczy że geometria nie powoduje samoczynnego powrotu do stanu stabilnego, tzn jazdy na wprost. Przy idealnym zero zawsze musisz trzymać kierownice bo układ jej nie prostuje.
Najczęściej spotykanym błędem przy budowie wysuniętego przedniego zawieszenia jest wydłużanie rur nośnych i zwiększanie kąta główki ramy. Prowadzi to najczęściej do przekroczenia bariery 15 cm. Co pogarsza prowadzenie przy niższych prędkościach. A nawet uniemożliwia cofanie. Rysunek poniżej:
http://www.moonchopper.com/tech/rys2.jpg
Rysunek przedstawia poprawne zmierzenie wyprzedzenia koła. Czerwona linia biegnie wzdłuż osi główki ramy, linia czarna jest prostopadła do osi koła. Odcinek A daje wartość wyprzedzenia koła.
Prawidłowym rozwiązaniem przy budowie wysuniętego przodu jest zastosowanie tzw. "ujemnej półki". Czyli, dolna półka jest większa od górnej. Dzięki temu uzyskujemy większy kąt teleskopów od główki ramy. A tym samym zmniejsza się wyprzedzenie koła. Wszystko jest bardzo czytelne na załączonym rysunku.
kowal
Kąt główki ramy na tym rysunku to jakieś 45*. Mierzysz miedzy pionem a tą czerwoną linią.
Wyprzedzenie "A" wciąż na tym forum omawiane - nie narzekają tylko ci, którzy mają blisko zera, reszta różnie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem. T F F T
siema chłopaki czym polecacie wypolerować chromonikiel tarłem papierem ściernym od 100 do 240 a potem wodnym od najmilszego nie pamiętam do 2400 i połysk się robi fajny ale widać ryski co robić hmm próbowałem pastom polerskim filcem i nic i co teraz hmm co radzicie a jest to róra na lagi
andrzejqs pisze:Luk dobrze że to były dwie zgrzewki dobrego portera bo jak by było więcej to byście
wyspawali dreamlinera a nie trajkę
i tak wyspawalismy. Rzeczoznawca jak zobaczył to mówił, po co Ci ten profil grubościenny? Po co te dolne? Ten jeden by wytarczył na cztery takie trajki
T F F T A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
jedyny skuteczny sposób to polerowanie ale muszą być obroty i silnik którego nie zatrzymaszjak dociśniesz bardzo mocno rurę do filcu..... efekt jest taki że można się poparzyć o rurę tak się nagrzewa - później ostatnie szlify to już z lekkim dociskiem
zrobisz lustro
witam chłopaki chodzi mi o główkę ramy doradźcie mi jakie pochelenie zrobic tak rzeby to fajnie pracowało przednia za wiecha bedzie robiona tak jak ma rewaco proszę o poradę jak ją ustawić czytałem wyrzej i nie wiem i ile dać wyprzedzenia pozdrawiam chodzi mi żeby wyglondało tak niema pojęcia ile one mają i wyprzedzenie