Strona 3 z 6

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 08:51
autor: Rob_trike
20 do 80 % ciężaru

taki masz rozkład mas wg zdjec

20 na przednie koło ........ pewnie możesz podnieść traję z przodu jedną ręką

nie będzie za dobrze przy dyżych prędkościach

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 17:56
autor: Krzysiek
jak to mówią człowiek uczy się na własnych błędach.
przód lekki jak piórko, przy ruszaniu lepiej nie skręcać bo i tak jedzie prosto. Jak na razie dużej prędkości nie osiągałem - Czego niedobrego mogę się spodziewać ?
myślę jak dociążyć przód i tylko ołów mi do głowy przychodzi :D
Bombel co do nadsterowności trochę ciężko mi się wypowiedzieć. w chwili obecnej po puszczeniu kierownicy w czasie jazdy zaczyna nią dość mocno trzepać, ale na razie muszę najpierw wymienić łożyska w przednim kole bo mają dość spore luzy.
Może macie jeszcze jakieś sugestie dlaczego trzepie kierownicą . Jeśli się ja trzyma ( nawet lekko ) to wszystko jest w porządku , nie ściąga .
przed kolejnymi testami muszę jeszcze zrobić hamulec na tylne koła bo hamowanie przodem to tak jak by wcale.
I oczywiście rolka z tyłu musi być bo już mam rury pozdzierane :D

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 18:15
autor: winda
zrób cięzkie porządne podnóżki i pedały dla kierowcy.to też dociąży.fajnie jak byś przed wajche biegów dał akumulator ale pewnie tam planujesz mały schowek

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 18:57
autor: yunkers
winda pisze:zrób cięzkie porządne podnóżki i pedały dla kierowcy.to też dociąży.fajnie jak byś przed wajche biegów dał akumulator ale pewnie tam planujesz mały schowek
kiedyś Sulky proponował Lukowi świetny materiał na kołpaki, na pewno świetny patent na dociążenie

gdzieś w temacie http://e-trike.pl/forum/kierownica-22mm-t2118.html

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 21:17
autor: vilu
A może ktoś mi powiedzieć jakie było by dobre rozmieszczenie mas w trajce z silnikiem z tyłu.
Bo jak silnik z przodu to jasna sprawa .

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 21:41
autor: Sulkyrider
Max cięzaru na przód, a i tak bedzie za lekki.

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 21:47
autor: bobber
a jeśli chodzi o tyrpanie kierą na boki to albo tłumik skrętu albo (co umnie pomogło) zwiększyć kąt przodu ( bardziej uczoperować go)

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 21:52
autor: krobia
bobber pisze: uczoperować
:shock: :shock: :shock: Witam w klubie miłośnikłów profesora Bralczyka :)

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 21:54
autor: Sulkyrider
krobia pisze:
bobber pisze: uczoperować
:shock: :shock: :shock: Witam w klubie miłośnikłów profesora Bralczyka :)
Poprawnie mówi się "uczoperzyć?"

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 21:58
autor: krobia
Nie mam pojęcia...pierwszy raz słyszę taką odmianę tego słowa i dlatego zastanawiam się czy takowe istnieje.A audycję Bralczyka często słucham ....bo lubie :wink:

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 22:03
autor: Krzysiek
junkers pisze:
winda pisze:zrób cięzkie porządne podnóżki i pedały dla kierowcy.to też dociąży.fajnie jak byś przed wajche biegów dał akumulator ale pewnie tam planujesz mały schowek
kiedyś Sulky proponował Lukowi świetny materiał na kołpaki, na pewno świetny patent na dociążenie

gdzieś w temacie http://e-trike.pl/forum/kierownica-22mm-t2118.html
Za dużo roboty. ale pomyśle o zalaniu betonem - szprychy będą robić za zbrojenie :D

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 22:06
autor: krobia
Tylko na szprychy daj pręta żebrowanego bo beton nie bedzie sie trzymał,najlepiej fi 10. A lagi zrób z szyn kolejowych :!:

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 22:11
autor: bobber
uczoperzyć czy uczoperować jeden grzyb ,a prof. Bralczyk i tak rozłożył by ręce bo, mówi pięknie i poprawnie ale za bosha i spaware by sie niechycił, a trajke uczoperować przecierz trzeba i niekoniecznie płynnie ,kwieciście czy melodyjnie ,ale poprostu z głową, mądrze i solidnie - co kończy dowód

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 22:21
autor: dark
ładnie , ładnie ...

Re: Trajka dla Dorotki

: 08 gru 2011, 23:28
autor: custom
A będą zdjęcia Dorotki na trajce ? :D

Re: Trajka dla Dorotki

: 09 gru 2011, 00:24
autor: Luksky
Sulkyrider pisze:Max cięzaru na przód, a i tak bedzie za lekki.

Mów za siebie, nie każdy kto ma silnik z tyłu, potrafi traja rynne rozwalic przed 400 osobowa widownią..... :wink:

Re: Trajka dla Dorotki

: 29 sty 2012, 18:57
autor: Krzysiek
zimno w garażu, lenia złapałem, prace stanęły, narazie tylko powstał prototyp kierownicy

http://img706.imageshack.us/img706/5557/dsc00192mf.jpg

http://img809.imageshack.us/img809/6829/dsc00195q.jpg

Re: Trajka dla Dorotki

: 29 sty 2012, 19:54
autor: Rob_trike
Krzysiek pisze:zimno w garażu, lenia złapałem, prace stanęły, narazie tylko powstał prototyp kierownicy

http://img706.imageshack.us/img706/5557/dsc00192mf.jpg

http://img809.imageshack.us/img809/6829/dsc00195q.jpg

jak zimno w garażu ? :lol: masz piecyk - ja zapierdalam szybko bo muszę - albo garaż albo ja :mrgreen: dziś było -13 i klucze mi do podłogi przymarzły jak na chwilę położyłem na podłodze buuuuhahhahahha

Re: Trajka dla Dorotki

: 29 sty 2012, 20:28
autor: mechanior
z takim lekkim przodem niebezpiecznie na zakrętach będziesz miał, lekkie dodanie gazu i jak kolo się uniesie to walisz do rowu, zrób przedni błotnik z blachy ołowianej 5mm, z betonem daj sobie spokój, nie jest taki ciężki.

Re: Trajka dla Dorotki

: 29 sty 2012, 20:31
autor: winda
ładna linia

Re: Trajka dla Dorotki

: 29 sty 2012, 22:59
autor: krobia
kurde,ładna .Mi tam się podoba.Tylko myslę ,że jak zrobisz karose to jak bedzie do tej całości miał sie ten przodek.Taki jakiś mikry chyba bedzie...ale zobaczymy jak obudujesz.
Powodzenia

Re: Trajka dla Dorotki

: 30 sty 2012, 16:51
autor: Krzysiek
"karoseria" będzie tylko symboliczna - ogólnie cała konstrukcja jest mikra więc w miarę pasuje do mikrego przodu - przynajmniej mi się tak wydaje :D
Do zabudowy pójdzie cześć pod siedzeniem kierowcy tak żeby zasłonić mechanizm zmiany biegów, boki siedzeń tam gdzie akumulator i góra nad wahaczami. i oczywiście błotniczki - i tu mam pytanie czy dopuszczalne jest ( przez przepisy ) żeby część opony wystawała poza obrys błotnika - Bieżnik będzie cały schowany ale felga wystaje około 4 centymetry poza bieżnik czyli szerokośc bieżnika mam około 25 cm a szerokość felgi około 33 cm błotnik planuje na szerokość około 27 cm.
Ale zamotałem 8)
Z tym podnoszeniem przodu przy dodaniu gazu to nie przesadzajmy - z tyłu pracuje zaledwie silnik maluszka.
Zastanawiam się jeszcze żeby zabudować miejsce pod bakiem żeby zrobić tam schowek na kufer lub w razie czego kilka kostek brukowych :lol: . co o tym myślicie :?:
Najgorsze jest to że dawca części do hamulców stoi pod śniegiem i brak mi odwagi żeby go dalej rozbierać.

Re: Trajka dla Dorotki

: 30 sty 2012, 19:35
autor: winda
pod zbiornikiem jest dobre miejsce na bagażnik. kilku tak ma i się sprawdza

Re: Trajka dla Dorotki

: 30 sty 2012, 19:40
autor: Czarek-trike
Traja wygląda na mega krótką, jaką ma długość ?

Re: Trajka dla Dorotki

: 30 sty 2012, 21:44
autor: Wodzu
Krzysiek pisze:"karoseria" będzie tylko symboliczna - ogólnie cała konstrukcja jest mikra więc w miarę pasuje do mikrego przodu - przynajmniej mi się tak wydaje :D
Do zabudowy pójdzie cześć pod siedzeniem kierowcy tak żeby zasłonić mechanizm zmiany biegów, boki siedzeń tam gdzie akumulator i góra nad wahaczami. i oczywiście błotniczki - i tu mam pytanie czy dopuszczalne jest ( przez przepisy ) żeby część opony wystawała poza obrys błotnika - Bieżnik będzie cały schowany ale felga wystaje około 4 centymetry poza bieżnik czyli szerokośc bieżnika mam około 25 cm a szerokość felgi około 33 cm błotnik planuje na szerokość około 27 cm.
Ale zamotałem 8) .
przepisy ogolnie mowia o szerokosci opony jak pamietam,chyba ze sie myle. wiec wszystko zalezy od interpreteji. co do opasania to bylo na forum 30 w przod 50stopni w tyl. ''
§ 10. 1. Pojazd samochodowy powinien być wyposażony:
9) w błotniki lub inne elementy nadwozia lub podwozia, o szerokości nie mniejszej niż szerokość opony, a w przypadku kół bliźniaczych - nie mniejszej niż odległość między zewnętrznymi krawędziami opon; ponadto błotniki samochodów osobowych i motocykli