Strona 3 z 17

: 28 lut 2009, 21:08
autor: Luksky
Wiktor pisze:mysle ze w tym sezonie bedziemy mieli okazje razem napic sie wodki, browara i roznych takich nalewek
Trzymam Szanownego Przedsiębiorcę za słowo a nawet za dwa :)

idę klona nr 1 wykąpać, zara bede......

: 28 lut 2009, 21:12
autor: Wiktor
Mnie do picia namawiac nie trzeba.
Nie jestem taki zeby sie na wódke złożyc i nie pić :D :D :D

: 28 lut 2009, 22:10
autor: Luksky
Wiktor pisze:Mnie do picia namawiac nie trzeba.
Nie jestem taki zeby sie na wódke złożyc i nie pić :D :D :D
jak zrobiłeś połowe trajki z wózka widłowego to masz tak samo poryty beret jak ja. U nie w domu na ścianie wisi karetka od 350 :) Tak wiec mozna sie napić :) zdrowi psychicznie z nami nie piją :)

: 28 lut 2009, 22:13
autor: Wiktor
chcesz do tej karetki widły ???
bedziesz mogł sobie kwiatków nawieszac haha
albo butelki ustawiac.

: 28 lut 2009, 22:25
autor: Luksky
Wiktor pisze:chcesz do tej karetki widły ???
bedziesz mogł sobie kwiatków nawieszac haha
albo butelki ustawiac.
fakt nie pomyslałem :)

Silnik od ZASTAWy?

: 08 maja 2009, 09:20
autor: Luksky
Właśnie wpadł mi w ręce sprawny silnik od zastawki. Widział ktoś na tym jakąs traję? Tak sie zastanawiam co z niego zrobić. Zrobiłbym z bloku silnika stół ale potrzebuje bloku od Calibry V6 na stolik, od zastawki nie mam konceptu.

: 08 maja 2009, 10:21
autor: 3oo
A z jakich lat ta Zastawa niby?

: 08 maja 2009, 19:35
autor: Luksky
Sprawa wyglada tak. Właściciel miał jakies 8 lat temu FIUTa RITMO i do niego nabył silnik od ZASTAWy podobno igła. Właściciel nie zdązył zrobić przekładki. DO tamtego czasu silnik lezy pod folia w garażu. Jest do niego kilka roznych osprzetów. Ja go do siebie nie biorę - teraz celuje w diesla do przyszłej trajki. Silnik leży u mojego szwagra i zostanie lada dzień odddany na złom. Jakby ktos był chetny to moge go zarezerwować.

a z jakich lat zastawa, hmmm nie wiem ale pewnie dzis miała by 20-25latek....Tak na oko...

: 08 maja 2009, 19:53
autor: 3oo
luksky pisze:....
a z jakich lat zastawa, hmmm nie wiem ale pewnie dzis miała by 20-25latek....Tak na oko...
A to młoda... bo była jeszcze taka z lat 60-tych (inaczej Fiat 600)... cztery cylindry i jakieś 600 ccm pojemności... zajefajny silniczek do trajki na maluszku ;)

: 09 maja 2009, 07:07
autor: Wiktor
diesla do trajiki skad taki pomysl??/
pewnie jeszcze V8 TDI ???
masz gest :shock: :shock:

: 09 maja 2009, 14:44
autor: Luksky
Wiktor pisze:diesla do trajiki skad taki pomysl??/
pewnie jeszcze V8 TDI ???
masz gest :shock: :shock:
no jak juz sie napaliłem i klamka zapadła to teraz nie udawaj zdziwionego :)

v8 to ten z touarega czy tam v10 jest? nie stac na olej mnie i filtry :)

: 09 maja 2009, 16:11
autor: 3oo
luksky pisze:
Wiktor pisze:diesla do trajiki skad taki pomysl??/
pewnie jeszcze V8 TDI ???
masz gest :shock: :shock:
no jak juz sie napaliłem i klamka zapadła to teraz nie udawaj zdziwionego :)

v8 to ten z touarega czy tam v10 jest? nie stac na olej mnie i filtry :)
ALE O CO CHODZI?? Luk chcesz mieć pierwszą?? może jedyną?? trajkę na diesel'u??
Czy może chodzi o to by latać taniej?? jak latać taniej to załóż gaz do silnika garba... bajecznie prosta sprawa... :mrgreen:

: 09 maja 2009, 18:24
autor: Luksky
3oo pisze:
luksky pisze:
Wiktor pisze:diesla do trajiki skad taki pomysl??/
pewnie jeszcze V8 TDI ???
masz gest :shock: :shock:
no jak juz sie napaliłem i klamka zapadła to teraz nie udawaj zdziwionego :)

v8 to ten z touarega czy tam v10 jest? nie stac na olej mnie i filtry :)
ALE O CO CHODZI?? Luk chcesz mieć pierwszą?? może jedyną?? trajkę na diesel'u??
Czy może chodzi o to by latać taniej?? jak latać taniej to załóż gaz do silnika garba... bajecznie prosta sprawa... :mrgreen:
nie, nie o kwote mi chodzi za paliwo, to żadna roznica. Moja pali pewnie mniej niz przecietny diesel, bo to raptem kaszlak. Jedyna tez nie bedzie bo jest jedna we Wolsztynie bodajże na dieselku. Najbardziej odpowiada mi to że diesla nie trzeba pałować, bierze od dołu samego obrotów, odpada cały kibel z zapłonami. Swoja droga ciekawe jakby podeszli do LPG w garbie na dzien dzisiejszy. z tego co wynika z przepisów nie wolno zakładac już do silnikow chłodzonych powietrzem. Jest rozwiązań bez liku gdzie jezdzą powietrzaki na gazie (sam znam listonosza co ma maluszka LPG, ale zarejestrowanego lata temu)

: 09 maja 2009, 19:48
autor: 3oo
luksky pisze:....z tego co wynika z przepisów nie wolno zakładac już do silnikow chłodzonych powietrzem. Jest rozwiązań bez liku gdzie jezdzą powietrzaki na gazie (sam znam listonosza co ma maluszka LPG, ale zarejestrowanego lata temu)
A tu mnie zastrzeliłeś... nic nie wiem o tym, by do powietrzem chłodzonych nie można było zakładać gazu... przecież to paliwo alternatywne... tak jak woda... :mrgreen:

nie, juz jakis czas temu nie wolno było do 126p zakladać LPG. Poczekaj, poszukam jakiegos info. Sam na codzien spotykam takowe rozwiazania i niczym nie ustepują temu ktore na codzien jezdzi na ulicach, czyli reduktor grzany ciecza chłodzącą

: 09 maja 2009, 20:42
autor: Luksky
http://www.eioba.pl/a79397/instalacja_lpg_w_fiacie_126p

wyglada na to że teopretycznie mozna, jednak nie widuje takiego rozwiazania dla powietrzaka, musze sie zapytac gazownika jak gdzies spotkam.

: 09 maja 2009, 21:38
autor: 3oo
luksky pisze:http://www.eioba.pl/a79397/instalacja_lpg_w_fiacie_126p

wyglada na to że teopretycznie mozna, jednak nie widuje takiego rozwiazania dla powietrzaka, musze sie zapytac gazownika jak gdzies spotkam.
Nie mądrząc się po przeczytaniu mówię "to bzdura!!" W wypadku garbusa jest nadmiar ciepła i silnik posiada układ chłodzenia oleju... wręcz nawet jest szeroki osprzęt do poprawienia chłodzenia typu dodatkowa miska olejowa lub dodatkowa chłodnica oleju... wszystkie złączki i mocowania elementów dostępne są w sklepach z częściami do garba!!

: 09 maja 2009, 21:40
autor: Luksky
ale widziales takiego, ktory ma LPG załozone od niedawna? Widzialem raz na wlasne oczy 126p z LPG, ale to było instalowane kawał czasu temu. Teraz jest coś, co skutecznie odstrasza.

: 09 maja 2009, 21:44
autor: 3oo
Coś ty się uparł na jebanego kaszlaka... artykuł jest tylko o nim, a Garbus to też powietrzak...

: 09 maja 2009, 21:48
autor: Luksky
3oo pisze:Coś ty się uparł na jebanego kaszlaka... artykuł jest tylko o nim, a Garbus to też powietrzak...
bo nigdy nie widzialem garba z LPG, widzialem tylko kaszlaka :) Garbus ciekawe czy może miec zbiornik z przodu w bagażniku umieszczony?

: 09 maja 2009, 21:49
autor: 3oo
zastanów się o czym piszesz...
To forum jest o trajkach... nie o samochodach czy wózkach Linde... :wink:

: 09 maja 2009, 21:55
autor: Luksky
3oo pisze:zastanów się o czym piszesz...
To forum jest o trajkach... nie o samochodach czy wózkach... :wink:
silnik od trajki to silnik samochodowy, (ostatnie zdanie to moje rozmyślania w przypadku garba)

: 11 maja 2009, 09:28
autor: Wiktor
Piszemy o trike a nie o samochodach??
Wiec jak zbudowac trike bez samochodu??
moze do dniepra doczepic boczne kółka??
a wózki widlowe to bardzo czesto ciekawostki technologiczne.
Układ transmisji danych magistrala can byl w STILL dostepony juz pod koniec 1996 roku.
w samochodach od niedawna(przewaznie w postaci swiatlowodów)
wiec mamy murzynic i nie pogadac o ciekawych rzeczach bo mozna tylko o trajkach??
Kurwa czlowiek sie stara jak moze i kombinuje jak sie da zeby zrobic cos ciekawego wiec nie mozemy sie hamowc.
Co do gazu w maluchach to moze jest to dobre rozwiazanie dla listonosza ale nie pierdolcie z gazem do malucha w trike!!!!!!!!!!
no chyba ze ktos stuka po 50 000 km w sezonie.
Diesel w trike to zajebisty pomysl
pozwala na piekne wykorzystanie momentu obrotowego.
Ma tez niepowtarzalny dzwiek i niskie spalanie wiec czemu nie.
Jak jeszcze kiedys bede mial zbudowac trike to napewno bedzie to diesel!!
moze nawet byc od tuarega.

: 11 maja 2009, 09:49
autor: mateo
Dla mnie traja to jednak przede wszystkim motocykl,więc diesel niespecjalnie mnie przekonuje.Nie przeczę,że gruźliki mocno ewaluowały i zmieniły się na lepsze,ale do trajki bym tego nie włożył.Mogę tolerować i podziwiać pomysły ludzi,którzy nie boją się eksperymentów,ale w tym temacie jestem konserwatystą do potęgi :grin: .

: 11 maja 2009, 10:31
autor: 3oo
luksky pisze: bo nigdy nie widzialem garba z LPG, widzialem tylko kaszlaka :) Garbus ciekawe czy może miec zbiornik z przodu w bagażniku umieszczony?
Wiktor.. może jestem piprzonym fizolofem :mrgreen: ale tak zadane pytanie kieruje dyskusje na samochody i przepisy z nimi związane, a temat jest o silnikach samochodowych...

Ciekawiej było by zapytać "Czy silnik w trajce można zasilić LPG i czy będzie to zgodne z przepisami dotyczącymi montowania instalacji LPG w pojazdach..."
No, ale to znów jest nie na temat... więc może należało by taki założyć??
Pytasz czy jest sens zakładania takiej instalacji... Wg mnie owszem!! Jest taki sam jak budowanie trajki!!
W zeszłym sezonie przejechałem z kumplem na moto przez sezon około 10000km... gdyby jechać na gazie to zobacz ile więcej browara do wypicia by było...

Panowie... wydaje mnie sie, że jako jedyne takie forum w Polsce powinniśmy być kompendium wiedzy na ten temat... wiedzy nabytej na własnych doświadczeniach, zaczerpniętej od innych lub wymyślonej na poczekaniu i przedyskutowanej przez kilka osób. Przecież do ciasnej Anielki po to są fora internetowe...

: 11 maja 2009, 18:14
autor: Luksky
wobec tego nasze pieprzenia i dywagacje takowe przenosimy do Hydeparku.

ile pali Wam moto? Zaraz Ci wyliczę ile przepłaciliście na paliwie, mam aplikacje do tego bardzo fajną