Strona 3 z 4
Re: Witam
: 05 kwie 2011, 21:30
autor: krobia
robertgliwice pisze:polska oryginał z biedronki

teraz czyszczenie silnika aby wyszło z którego roku co by skrzynie dobrać, ale myślałem ze mi kręgosłup pęknie jak go z bagażnika wyciągałem silnik oczywiście
Olowiem zalany co by na złomie więcej ważył

Re: Witam
: 05 kwie 2011, 22:48
autor: patryks83
Witam i ja!
Re: Witam
: 06 kwie 2011, 20:44
autor: robertgliwice
czy po numerze silnika dojde roku budowy ? i czy jab byl rozrusznik na cięglo idzie zastosowac tam automatyczny z kluczyka ?
Re: Witam
: 06 kwie 2011, 20:51
autor: arczi1215
witam z zagnańska
z tego co wiem to da sie to zrobić o ile pamiętam to zmienia się automat
Re: Witam
: 06 kwie 2011, 21:00
autor: pawlikTrike
robertgliwice pisze:czy po numerze silnika dojde roku budowy ? i czy jab byl rozrusznik na cięglo idzie zastosowac tam automatyczny z kluczyka ?
Po numerze to nie wiem czy dojdziesz, ale jak był rozrusznik na linkę to jest to silnik sprzed 1985 roku, ale można bez problemu zastosować rozrusznik z bendiksem, czyli na kluczyk
Re: Witam
: 06 kwie 2011, 21:03
autor: robertgliwice
właśnie nie wiem z którego roku był silnik 126 A1.076/E taki ma numer zalazłem tylko tyle ze to stary typ z aparatu zapłonowego wychodzą kabelki do świec rozrusznika nie ma muszę tylko się zorientować jak podłączyć zasilanie do świec żeby sprawdzić czy w ogóle ten silnik działa, ale z drugiej strony co moze sie zepsuc w silniku malucha
Re: Witam
: 06 kwie 2011, 22:01
autor: Luksky
robertgliwice pisze:właśnie nie wiem z którego roku był silnik 126 A1.076/E taki ma numer zalazłem tylko tyle ze to stary typ z aparatu zapłonowego wychodzą kabelki do świec rozrusznika nie ma muszę tylko się zorientować jak podłączyć zasilanie do świec żeby sprawdzić czy w ogóle ten silnik działa, ale z drugiej strony co moze sie zepsuc w silniku malucha
czego konkretnie nie wiesz?
Re: Witam
: 07 kwie 2011, 08:52
autor: robertgliwice
mam taki schemat jak w tym temacie
http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto ... a082226fb8
nie wiem co oznacza oznacze Hv mysle ze to jest moduł zapłonowy ale mnie myli ten przerywacz
Re: Witam
: 07 kwie 2011, 09:16
autor: Sulkyrider
Tam nie ma żadnego modułu. Przerywacz i cewka.
HV oznaczone jest wysokie napiecie, czyli kable zapłonowe.
Re: Witam
: 07 kwie 2011, 14:54
autor: robertgliwice
ja juz zgupiałem chyba
mam silnik z malucha który na paracie zapłonowym mam kopulke i trzy kable dwa ida do świec a ten trzeci ma iśc do akumulatora .... do cewki ???? bo już nie wiem
dobra już wiem wszystko

) kabelek z kopułki rozdzielacza zapłonu do cewka do masy i akumulatora przez stacyjkę
Re: Witam
: 07 kwie 2011, 16:34
autor: Luksky
tylko to stary układ. Często się pierdoli iskra, czesto swieczki padają, itp. Do tego dokup sobie moduł za 30zł na allegro - ja tak mam i juz 3 rok bez problemu.
Re: Witam
: 07 kwie 2011, 18:12
autor: robertgliwice
a nie idzie da zamiast aparatu z kopułka aparat bez kopułki i cewke dwubiegunowa co a co to za moduł o którym piszesz
Re: Witam
: 08 kwie 2011, 08:46
autor: robertgliwice
ja mam taki aparat zapłonowy
http://motoallegro.pl/aparat-zaplonowy- ... 56499.html
i musze zastoswać taka cewkę
http://motoallegro.pl/fiat-125p-125-p-c ... 52558.html
a nie wiem czy nie lepiej było by wymienic to na taki aparat zapłonowy
http://motoallegro.pl/aparat-zaplonowy- ... 40225.html
z taka cewka
http://motoallegro.pl/cewka-zaplonowa-f ... 58683.html
i chyba na tym schemacie co wczesniej wstawiłem to ten aparat zapłonowy nazwany jest przerywaczem chyba ze znou sie myle juz zapomniałem jak to byłlo z tymi maluchami tak dawno w nich grzebałem
Re: Witam
: 08 kwie 2011, 09:04
autor: Sulkyrider
Drugi zestaw lepszy.
Re: Witam
: 08 kwie 2011, 09:07
autor: robertgliwice
bardzo dziekuje za waszą cierpliwości i wyrozumiałość jak mniemam stosuje sie je zaminnie i beda pasowały
jeszcze raz bardzo dziekuje za wasza cierpliwość
Re: Witam
: 08 kwie 2011, 16:17
autor: WiseBlade
Luksky pisze:tylko to stary układ. Często się pierdoli iskra, czesto swieczki padają, itp. Do tego dokup sobie moduł za 30zł na allegro - ja tak mam i juz 3 rok bez problemu.
Ja calego malucha za 50zl kupilem z 1998r

Re: Witam
: 08 kwie 2011, 18:43
autor: Luksky
WiseBlade pisze:Luksky pisze:tylko to stary układ. Często się pierdoli iskra, czesto swieczki padają, itp. Do tego dokup sobie moduł za 30zł na allegro - ja tak mam i juz 3 rok bez problemu.
Ja calego malucha za 50zl kupilem z 1998r

to przepłaciłeś

Re: Witam
: 08 kwie 2011, 18:54
autor: krobia
robertgliwice pisze:bardzo dziekuje za waszą cierpliwości i wyrozumiałość jak mniemam stosuje sie je zaminnie i beda pasowały
jeszcze raz bardzo dziekuje za wasza cierpliwość
Aj tam,aj tam...nie przesadzaj z tymi podziękowaniami.Każdy Ci tu pomoże,dla Oleja wszyscy mają cierpliwość to i dla Ciebie nikt jej nie straci

Re: Witam
: 08 kwie 2011, 19:03
autor: Luksky
czasami jak komuś żyłka pęknie, to potem widzisz co się dzieje. kitajce do dzis nie moga dojśc do ładu z elektrownią.....

Re: Witam
: 12 kwie 2011, 19:46
autor: robertgliwice
to jeszcze jedno pytanie czy ta cewka
http://motoallegro.pl/cewka-zaplonowa-f ... 58683.html
jest o tych samych parametrach i zastoswaniach co ta
http://motoallegro.pl/cewka-zaplonowa-m ... 01511.html czy to dwie różne epoki i ta druga pasuje do silnika tylko z eleganta
Re: Witam
: 12 kwie 2011, 19:55
autor: Luksky
jedna aukcja nie wchodzi, ale druga pasuje do starego typu bez problemu, tyle ze nie musisz miec do niej kopułki z palcem, tzw rozdzielacza zapłonu. Do czego dążysz wogole? jakiej cewki szukasz?
Re: Witam
: 12 kwie 2011, 21:24
autor: robertgliwice
ta pierwsza już wchodzi jak na razie to dążę do skompletowania i uruchomienia silnika a już nie pamiętam jak to było w tym starym typie malucha, teraz to już brakuje mi tylko cewki i chciałem się upewnić czy te nowsze będą pasowały do aparatu zapłonowego tzw bezkopulkowego

Re: Witam
: 12 kwie 2011, 21:50
autor: budyn
kopulacja bez palca to chyba nieda rady
Re: Witam
: 13 kwie 2011, 10:06
autor: robertgliwice
głownie chodzi mi o ro czy te cewki stosowane sa zamiennie ?
Re: Witam
: 13 kwie 2011, 13:54
autor: maciey
robertgliwice pisze:głownie chodzi mi o ro czy te cewki stosowane sa zamiennie ?
Są zamienne tylko pamiętaj o przewodzie oporowym!
To czy jest wymagany przewód zależy od typu cewki. Jest stosowany z 1,5 omowymi (z plastikową Biazet 101 i aluminiowymi Zelmotami 4240.0.000.2 i 4240.0.000.3).
Bez przewodu oporowego przez cewkę popłynie prad około 10A zamiast np 4,7A dopuszczalnego dla Biazet101.
Dłuższa jazda skonczy sie przegrzaniem cewki i styki przerywacza będa sie szybko wypalały(świece też szybciej siadają!). Przewód oporowy ma rezystancje około 1,7 ohma.
Zamiast przewodu możesz zastosować moduł elektroniczny który będzie chronił cewkę i styki (przewód oporowy i kondensator przerywacza będą wtedy niepotrzebne.)