Strona 3 z 5

: 09 lut 2010, 18:48
autor: Wodzu
I dlaczego nie poszloby szlifowac?
przeciez to tylko 0,25 mm wiec... o co chodzi? wielu ludzi twierdzi,ze nic nie ma sensu szlifowac a w rzeczywistosci to pracuje praktycznie jak nowe...

: 09 lut 2010, 19:37
autor: korn152
szlif wału przynajmnie w boxerze to kicha robie to nacodzien to wiem boxer tylko nominał jak ma jezdzic i chodzic jak powinien a te 0.25mm to duzo robi :neutral: utwardzony wał po szlifie juz nirma tych samych własciwosci co oryginalny nawet z duzym przbiegiem chyba ze bardzo zatarty

: 09 lut 2010, 20:30
autor: Wodzu
Ale napisz dlaczego tak sie dzieje wlasnie z boxerami bo dalej nie rozumiem a moze nie tylko mnie to ciekawi :mrgreen:

: 09 lut 2010, 20:35
autor: wisnia
Wodzu, popieram Twoje pytanie

: 09 lut 2010, 20:35
autor: Devil
Nao ja tez jestem ciekaw
W moto to rozumie bo tam sa naprawde utwardzane waly ni i obroty moto kreci zajebiscie wieksze ale tu moze czegos nie ponimaju

: 09 lut 2010, 20:52
autor: yunkers
W garbach wały są fabrycznie nawęglane i azotowanie po szlifie wiele nie pomaga ale zawsze to lepiej niż wkładać tylko po szlifie, koszt azotowania zależnie od miejsca od 300 do 500 zł stąd wniosek że lepiej poszukać takiego w lepszej formie bo w cenie takiego zabiegu można przecież kupić silnik

: 09 lut 2010, 21:09
autor: Rob_trike
u nas w okolicy jest szlifiernia - z tego co pamitam od zawsze - jeszcze jako szczyl wozilem junakowskie klamoty do regeneracji Znajomi woza wszystko co jezdzi i nie slyszalem zlego slowa o ich robocie :mrgreen:

Jeden jest fakt - inwestuja ciagle w maszyny a ludzie tam pracujacy to fachowcy ....

wiec jak jest cos z glowa zrobione to bedzie chodzic i juz .....

: 09 lut 2010, 21:11
autor: Wiktor
chyba ze fabrycznie jest zjebane i jak szlifniesz jeszcze bardziej zjebiesz :mrgreen: :mrgreen:

: 09 lut 2010, 21:14
autor: yunkers
Rob_trike pisze:wiec jak jest cos z glowa zrobione to bedzie chodzic i juz .....
tak jak piszesz będzie chodzić, ale w sumie to chodzi o żywotność po takim zabiegu :wink:

: 09 lut 2010, 21:16
autor: yunkers
Wiktor pisze:chyba ze fabrycznie jest zjebane i jak szlifniesz jeszcze bardziej zjebiesz :mrgreen: :mrgreen:

o widzisz, przypomniał mi się obraz jaki ostatnio widziałem, nominalny wał od ciągnika c-360 po czterech miesiącach pracy czopy powycierały się na panewkach - plastelina

: 09 lut 2010, 21:17
autor: Rob_trike
zgadza sie - żywotność świadczy o jakosci wykonania pracy

zgadzam sie w 100%

: 09 lut 2010, 21:40
autor: szymon
jesli juz robic cokolwiek z walem korbowym to tylko w poznaniu.
wszyscy moi znajomi jesli maja taki problem wysylaja tam.
sam naprawialem zatarty silnik z hondy cbx650 wlasnie u tego pana.
ceny dosyc wysokie ale jest gwarancja jakosci.
polecam!!!!!!!!!!!!!!!

Warsztat Ślusarsko-Mechaniczny mgr inż. Adam Korczyński

REGENERACJA WAŁÓW KORBOWYCH

* Baranowo, ul. Wiosenna 38

: 09 lut 2010, 22:02
autor: Luksky
Wiktor pisze:chyba ze fabrycznie jest zjebane i jak szlifniesz jeszcze bardziej zjebiesz :mrgreen: :mrgreen:
nich zgadnę :) tyczy sie powyższe silników zapa i garba???

: 09 lut 2010, 22:30
autor: Rob_trike
przecie nie "fałek" >2 sztuk cylindrow :mrgreen:

: 09 lut 2010, 22:41
autor: korn152
junkers pisze:W garbach wały są fabrycznie nawęglane i azotowanie
dokładnie chodzi o zywotnosc nie o jakosc ja nie podwarzam jakosci szlifierzy chodzi mi o to powiem na przykładzie AR 33 145 i 146 wał po szlifie w takiej alfie nie wytrzyma wiecej jak 30 40 tysiecy MAKS dzieje sie tak gdzyz wał jest fabrydznie utwardzany(naweglany)

Naweglana jest tylko jego cienka zewnetrzna czesc ktora podczas szlifu jest zdarta w mniejszym lub wiekszym stopniu o to włąsnie chodzi. Osobiscie nie szlifuje wałów ( chyba ze klijent sobie zyczy) jak juz wczesniej napisałem uzywke niz wał po szlifie ale to tylko moje zdanie

: 09 lut 2010, 23:14
autor: Devil
Tak jak Szymon piszesz mam kilku znajomych co maja warsztaty motocyklowe i daja do poznania i maszyny chodza tylko ze tam naweglaja chyb azotuja i na koniec jakas warstwa chromu chyba jakiegos technicznego nie bardzo pamietam ale chyba cos tak to bylo

: 09 lut 2010, 23:17
autor: korn152
jesli tak robio to sie zgadzam to jeszcze nie prubowałem maja jakas trone www

nie wiecie o jakis stronach z budowa trajki na garbusie najlepiej ze zdjeciami

: 09 lut 2010, 23:17
autor: Luksky
chrom techniczny to ten z tłoczysk w siłownikach, mowisz ze to ma zastosowanie w ruchomych czesciach silników?!

: 09 lut 2010, 23:20
autor: Devil
Kuzwa nie wiem jaki chrom tylko cos mi swita to bylo dosyc dawno jak mi w hondzie robili i ja nia przejechalem ponad 120000 km a potem sprzedalem i nie wiem co sie z nia dzialo

: 10 lut 2010, 00:27
autor: korn152
http://www.allegro.pl/item903197193_tri ... opper.html

mysle na zbudowanie takiego przedniego zawieszenie co o nim myslicie i czy jest ciezkie do wykonania ewentualnie ma ktos jakies plany takiego czego

: 10 lut 2010, 00:30
autor: yunkers
W dziale warsztat znajdziesz trapezik rozrysowany, zastąpisz ramie pojedynczą rurą i będziesz miał

: 10 lut 2010, 17:11
autor: szymon
taki opis tej firmy znalazlem

Produkty i usługi

Wibrostykowe napawanie, nie-metalizacja natryskowa, nie-chrom techniczny i szlifowanie wszystkich rodzajów wałów korbowych - zakład usługowy Korczynski & Synowie, który od ponad 20 lat świadczy swoje usługi osobom prywatnym, szlifierniom oraz firmom w zakresie przywracania oryginalnych parametrów wałów korbowych. Nasz zakład regeneruje wały korbowe od samochodów ciężarowych, ciągników, samochodów osobowych, maszyn roboczych, kompresorów, sprężarek oraz motocykli.
Szczegółowa oferta firmy

Wały korbowe regenerujemy poprzez nadbudowę uszkodzonych czopów i szlifowanie ich do wymiaru nominalnego - dla zakładów szlifierskich na nadymiar około + 0.50 od nominału. Regenerujemy wały korbowe stalowe i żeliwne.
Zajmujemy się również regeneracją czopów popękanych w poprzek w wyniku mocnego zatarcia.
Posiadamy duże doświadczenie w prostowaniu wałów stalowych i żeliwnych - dzięki technologii wibracyjnego odpuszczania wyprostowany przez nas wał nie będzie krzywić się samoczynnie.
Dzięki wibrostykowemu napawaniu i zachowaniu wszystkich zasad technologii metali oraz pełnej automatyce otrzymujemy optymalną twardość od 58-62 HRC z zachowaniem pełnej elastyczności regenerowanych czopów.
W zależności od życzenia zleceniodawcy nasza firma dorabia również panewki do każdego typu silnika.
Czas wykonania naszej usługi to 2-4 dni, z możliwością przyjęcia jak i odesłania pocztą kurierską SERWISCO.
Własne marki

Regenerujemy czopy wałków rozrządów, półosie, dystanse wałów korbowych i wszystkie bieżnie pod łożyska igiełkowe i ślizgowe. Regenerujemy również wszystkie końcówki wałów korbowych pod koła pasowe.
Regenerujemy rownież uszkodzone korbowody, poprzez szlifowanie ich na wymiar nominalny.

: 10 lut 2010, 21:34
autor: custom
korn152 pisze:nie wiecie o jakis stronach z budowa trajki na garbusie najlepiej ze zdjeciami
Aleś sobie minusa pierdolnął - Przecież jesteś na jedynej właściwej . :evil:

: 10 lut 2010, 22:06
autor: korn152
no wiem sory ale szukam tez jakis zdjec z budowa ramy krok po kroku raz widziałem taka strone niemiecka ale nie moge jej znalesc

: 10 lut 2010, 22:17
autor: Devil
Chlopie wejdz na techniczny tam masz wszystko nawet budplany z rewaco :!: :!: :!: :!: :!: