Strona 20 z 37

Re: traja Kowala

: 01 lut 2016, 18:23
autor: mazda
Czy to jest ta skrzynia z rodu Kraka ? Jeżeli tak to waży więcej niż ja :mrgreen:
Kowall ma skrzynie porszafki.. i tu mnie zastanawia co w zamian ma Kato :roll:

Lipa jak będziesz przerabiał to ja te pozostałości odkupie, tak na zaś.
Wszak zostałem przy subaru ej22 i skrzyni garba :wink:

Re: traja Kowala

: 01 lut 2016, 19:46
autor: custom
mazda pisze:Czy to jest ta skrzynia z rodu Kraka ? Jeżeli tak to waży więcej niż ja :mrgreen:
Kowall ma skrzynie porszafki.. i tu mnie zastanawia co w zamian ma Kato :roll:

Lipa jak będziesz przerabiał to ja te pozostałości odkupie, tak na zaś.
Wszak zostałem przy subaru ej22 i skrzyni garba :wink:
Mazda zostań przy tym co masz , Kowal co innego . On ma ponoć Tatarskie korzenie a oni tam od wieków mieli najszybsze konie .

Re: traja Kowala

: 01 lut 2016, 19:59
autor: mazda
Ja pisałem że jak Lipa zmieni swoje subaru i skrzynie garba na cos innego to te jego graty przytule. Nie zamierzam nic zmienić subaru z garbem ma być, ot taka pierdziawka od niedzieli :lol:

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 00:49
autor: kowall
No więc panowie tak ---odnośnie pytań dotyczących sprzęgła i osiowości-sprzęgło Ford Tranzit ,docisk porsche a co do osiowości to tak to sobie wymyśliłem ....
Zamach połączyłem z wałem za pomocą wałka ustalającego ,co prawda nie musiałem tego robić bo w zamachu jest zatoczenie które wchodzi trochę na wał ,ale chciałem wyeliminować każdy luż i dla tego go użyłem żeby była jak największa powierzchnia ustawiająca,dalej do zamachu przykręciłem blachę z wcześniej wywierconymi otworami pod rozstaw śrub skrzyni,silnika i kołków mocujących i to była moja baza jeśli chodzi o silnik ,teraz do kompletu trzeba było zmontować zestaw sprzęgłowy ,ale to już za pomocą drugiego wałka ,sprzęgło jak pisałem wyżej mam z forda ale do ustawienia użyłem oryginalnego z porschaka ,tam jest sprzęgło dwu masowe a sama tarcza jest sztywna bez sprężynek więc bez żadnych luzów (a o to cały czas mi chodziło ) do tego jeszcze docisk z porschaka bo od forda się nie nadaje bo jest ciut wyższy i do tego w kształcie -garnka -a od purchawki przypomina miskę i dla tego głębiej wchodzi,do zestawu przykręciłem jeszcze flanszę którą kiedyś chciałem łączyć skrzynie z silnikiem ale niestety się nie sprawdziła ,a teraz miała za zadanie usztywnić wszystko i wyeliminować krzywienie się dzwonu podczas spawania ,do całego zestawu przykręcam teraz odcięty dzwon ,zakładam cały zestaw na wałek atakujący w skrzyni i jest gicior ,luzów żadnych nie mam bo tarcza wchodzi ciasno na wielofrez ,nic się nie chwieje -jest OK- zostaje jeszcze to wszystko ustawić ,stół mam wypoziomowany, w mocowania półosiek wkręcam naostrzone szpilki (tokarką :wink: )ustawiam w najwyższej pozycji -lewa ,prawa strona taki sam odstęp od blatu -jest git ,zostaje jeszcze dzwon ,otwory z subaru też są symetryczne więc pożiomica na górne szpilki ,jest oko ,no i gooootowe ......kurwa chciałem krótko ,ale się nie dało :mrgreen: na ostatnim zdjęciu jest tarcza i docisk z subaru i purchawki ,wrzuciłem żebyście mieli porównanie niby dociski takie same a Fordowski nie pasuje :evil:

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 01:23
autor: Sulkyrider
Idź się leczyć. :lol: :lol: :lol:

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 10:16
autor: Rob_trike
noooo zboczony jest na maksa - jak my :lol: :lol: :lol: Ale ma coś czego zazdraszczam :mrgreen: CIERPLIWOŚĆ :mrgreen:

Piękna robota :D

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 18:41
autor: custom
Kowal , nie prościej byłoby wymontować cały zestaw napędowy od Rożka ? :D
A na poważnie , muszę to zobaczyć .

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 22:07
autor: GREGOR
miałem coś napisać ale , brak mi słów :shock:

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 22:25
autor: mazda
Kowall nie chce podpuszczać ale jak masz skrzynie z 911 to i może silnik zakupisz z tej samej fury, prościej, szybciej więcej mocy i emocji :mrgreen:

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 22:33
autor: winda
tydzień temu pół nocy mi to tłumaczył i zdjecia pokazywał a ja nadal nie rozumiem :mrgreen:

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 23:01
autor: GREGOR
winda pisze:tydzień temu pół nocy mi to tłumaczył i zdjecia pokazywał a ja nadal nie rozumiem :mrgreen:
to jesteś jak większość kierowników w firmie której pracuję :lol:

Re: traja Kowala

: 02 lut 2016, 23:14
autor: kowall
mazda pisze:Kowall nie chce podpuszczać ale jak masz skrzynie z 911 to i może silnik zakupisz z tej samej fury, prościej, szybciej więcej mocy i emocji :mrgreen:
Mazda znam gościa co zakupił porschaka z taką skrzynią za stówę i jeszcze parę dziesiątek polskich złociszy ,jak myślisz ile by kosztował taki komplet z purchawki do traji -silnik ,skrzynia i zawieszenie? -ale jedno muszę ci przyznać ,na pewno było by prościej ,szybciej i więcej mocy :wink:

Re: traja Kowala

: 03 lut 2016, 01:17
autor: mazda
kosztowało by w chu... i jeszcze trochę ale jaki fan :mrgreen:

Re: traja Kowala

: 03 lut 2016, 19:10
autor: Lipa
mazda pisze:
Lipa jak będziesz przerabiał to ja te pozostałości odkupie, tak na zaś.
Wszak zostałem przy subaru ej22 i skrzyni garba :wink:
jak coś Mazda to ja już mogę Ci opierdzielić kompletny silnik z wiązka zamachem i flanszą pod garba :mrgreen: - jaki chcesz 2.2 136 KM czy 2.0 125 KM - wybieraj 8)

Re: traja Kowala

: 03 lut 2016, 19:16
autor: GREGOR
Lipa pisze:
mazda pisze:
Lipa jak będziesz przerabiał to ja te pozostałości odkupie, tak na zaś.
Wszak zostałem przy subaru ej22 i skrzyni garba :wink:
jak coś Mazda to ja już mogę Ci opierdzielić kompletny silnik z wiązka zamachem i flanszą pod garba :mrgreen: - jaki chcesz 2.2 136 KM czy 2.0 125 KM - wybieraj 8)
Lipa daj cennik na pw. :D

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 11:10
autor: kowall
Przy pasowaniu skrzyni z silnikiem wałek atakujący/sprzęgłowy wchodził ładnie ,prosto bez oporów ,ale zauważyłem że odstęp między skrzynią a silnikiem nie jest równy ,na dole dochodzi na górze jest mała szpara ,czyli spawy zrobiły swoje i pomimo fłanszy usztywniającej trochę pociągły (powinna być grubsza i większa ) tak więc nie ma wyjścia ,trzeba rozebrać skrzynie i dać dzwon do frezowania ,skrzynia została rozebrana ,przeszlifowana powierzchnia dzwonu (góra była ok ale dolne krawędzie wywinęło jednak na zew.) na nowo złożona ,teraz pasowanie ,wałek wchodzi ładnie w tarczę i zamach ,powierzchnie między skrzynią i silnikiem równo dolegają ,jest OK :D :D :D , tak więc teoretycznie temat skrzyni zakończony teraz została tylko sprawa praktyczna (jak to sulki napisał -czy się przeszczep przyjmie- ) no ale na to niestety będę musiał jeszcze trochę zaczekać ,myślę jednak że wszystko będzie ok. :D

Lipa poznajesz kocyk :wink: :D

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 11:17
autor: Lipa
hehehe wiedziałem, że kocyk to klucz do sukcesu :mrgreen: :mrgreen: Kowal jak skończysz i wszystko będzie banglać to będziemy "podnajmować" kocyk jako narzędzie specjalne do przeróbki skrzyń subaru - porsche :lol: :lol: i w ten sposób zwróci się przeróbka

Zajebista robota 8)

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 14:34
autor: custom
Mnie ciekawi co tam na frezarce jest założone . głowica frezerska czy jakieś koło szlifierskie ?

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 15:14
autor: andrzejqs
no właśnie miałem zadać to pytanie

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 15:27
autor: yunkers
No to znając Kowal to może to być nawet spodek z serwisu kawowego jego babci :D

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 15:53
autor: seta
A co się kurwa nie da?!
wszystko się da :mrgreen:

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 17:06
autor: Zbigniew
custom pisze:Mnie ciekawi co tam na frezarce jest założone . głowica frezerska czy jakieś koło szlifierskie ?
Pewnie do dużej flanszy [ zabieraka ] przykręcony nożyk , bynajmniej ja mam takie ustrojstwo zrobione , którym można coś tam splanować .

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 20:03
autor: kowall
custom pisze:Mnie ciekawi co tam na frezarce jest założone . głowica frezerska czy jakieś koło szlifierskie ?
Custom ja tam się nie znam ,nie umim :wink: i nie wiem co i jak ,ale tak jak pisze -zbigniew - do tego talerza (babcinego spodka jak to ujął yunkers :lol: ) jest przykręcony nóż i to skrawa .

Re: traja Kowala

: 07 lut 2016, 20:10
autor: custom
kowall pisze:
custom pisze:Mnie ciekawi co tam na frezarce jest założone . głowica frezerska czy jakieś koło szlifierskie ?
Custom ja tam się nie znam ,nie umim :wink: i nie wiem co i jak ,ale tak jak pisze -zbigniew - do tego talerza (babcinego spodka jak to ujął yunkers :lol: ) jest przykręcony nóż i to skrawa .
Jasne . początkowo myślałem że gościu Ci to jeszcze szlifował. Dobry patent jak się nie ma głowicy frezerskiej.

Re: traja Kowala

: 18 lut 2016, 10:31
autor: kowall
Frau Merkel ma problemy z uchodżcami ,( pewnie o mnie zapomniała :mrgreen: ) więc wykorzystuje wolny czas na maxa ,gażniki czekają na lepszą pogodę czyli trzeba wrócić do drugorodnej :wink:
Zrobiłem mocowanie skrzyni biegów ,uchwyt pod linki zmiany biegów i zamontowałem wajchę od biegów ,biegi wskakują bez żadnych oporów ,gładko -jest ok- szkoda tylko że na razie na sucho :(