Strona 19 z 37
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:09
autor: andrzejqs
Lotus Esprit miał zakończyć swój żywot. Okazało się jednak, że projekt sportowej maszyny z silnikiem z przodu przerwano i został po nim nieduży motor V8. Coś z nim trzeba było zrobić, więc zdecydowano się na szalony krok. W aucie, które przez 20 lat napędzane było rzędowymi czwórkami o pojemnościach nie większych niż 2,2 l, zastosowano widlastą ósemkę.
Właśnie tak w 1996 roku narodził się Esprit V8. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 3,5 l została wyposażona w układ podwójnego doładowania równoległego, skonstruowanego z użyciem turbin Garrett T3/50. Motor o oznaczeniu 918 zestawiono z napędem transaxle Renault, znanym z wcześniejszych Esprit. Mimo to zdecydowano się na użycie innej skrzyni biegów. Nowa przekładnia ze znacznie cieńszym niż do tej pory wałkiem wejściowym okazała się dosyć problematyczna. Ze względu na nią widlastą ósemkę wykastrowano z mocy. Zanim V8 trafiło do Esprit, rozwijało 507 KM. Gdyby udało się zachować pierwotne parametry, Esprit V8 byłby prawdopodobnie jedną z najbardziej hardkorowych maszyn seryjnych, jakie kiedykolwiek jeździły po drogach. Niestety z całej zagrody pozostało jedynie 355 koni. Z drugiej strony była to i tak duża wartość jak na takie auto. Widlasta ósemka pchała Esprit do 60 mph w zaledwie 4,4 s, a prędkość maksymalna wynosiła 282 km/h.
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:15
autor: kowall
hehhhe Sulki ciekawe to ująłeś

andrzejas o co chodzi z tą UN-ką były różne rodzaje ??
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:23
autor: andrzejqs
ta z lotusa esprit V8 to UN-1 -27
V8 3,5 l (3506 ccm³), DOHC, Twin-Turbo
355 KM (261 kW) przy 6500 obr./min
400 N•m przy 4250 obr./min
'96 Esprit V8 Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s Prędkość maksymalna: 282 km/h
qqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqq.jpg
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:26
autor: custom
Kowal , jak rozwiązałeś sprawę sprzęgła ?
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:29
autor: Rob_trike
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:34
autor: Rob_trike
a właśnie kto wyszpieguje w sieci gdzie kupić i za ile takie cudo ?
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:46
autor: Katownik
Rob, rozmawiałem z szamanem co robi skrzynie do aut sportowych i powiedział mi jedną bardzo ważną rzecz , producent w skrzyni robi zawsze tzw "bezpieczniki" czyli elementy które mają sie uszkodzić jako pierwsze ma to zabezpieczyć skrzynie przed destrukcją . Można zrobić mocniejszy wałek , tylko wtedy skrzynia przy przeciążeniu może się cała rozlecieć . Skrzynie które można u nas kupić :
raz że przejechały w swoim życiu sporo kilometrów ,
dwa są policzone na mniejszy moment niż ten Twój generowany przez silnik subaru,
trzy nie są przystosowane do takiego nagłego wzrostu momentu obrotowego jaki pojawia się w momencie załączenia turbiny.
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:48
autor: Rob_trike
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:50
autor: winda
coś dziurawa ta Twoja teoria Katownik. Ciężko w Polsce znaleźć auto które ma ponad 200tys. przebiegu

Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:51
autor: yunkers
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:55
autor: Rob_trike
łoooooo matko
UN1 / 369 Uprated transmission set £2969
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:56
autor: yunkers
Rob_trike pisze:łoooooo matko
UN1 / 369 Uprated transmission set £2969
w sumie to robią to za wielką wodą, może uda się znaleźć producenta
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:56
autor: Sulkyrider
Rob, rozpuść wici na FB że kupisz starego deloriana jako dawcę

Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:58
autor: Rob_trike
hehheh nie - najpierw borewicz/125p/sryta w kolejności co się uda kupić

Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 22:59
autor: Katownik
tu masz 2 szt
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 23:02
autor: Rob_trike
tanizna - bierę obie

Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 23:10
autor: andrzejqs
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 23:10
autor: kowall
Rob_trike pisze:a właśnie kto wyszpieguje w sieci gdzie kupić i za ile takie cudo ?
Jak widziałem ostatni twój film z jazdy to byłem pewny że już masz takie cudo zamontowane ??.... co do sprzęgła custom to jutro wrzucę foty i będzie wszystko jasne (coś mi się popierdzieliło z tel. i mam wszystkie zdjęcia wymieszane i nie mogę dojść do ładu

)
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 23:13
autor: Rob_trike
mam tylko zrobioną tulejke z zahartowanej stali z pełnym frezem po obwodzie
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 23:16
autor: Katownik
Miałem możliwość porównania skrzyń : un1 , subaru , porsche i wiem jedno , wymiary podobne, ale od porsche jest najcięższa i tryby w środku są najsolidniejsze.
Re: traja Kowala
: 31 sty 2016, 23:19
autor: kowall
Rob_trike pisze:mam tylko zrobioną tulejke z zahartowanej stali z pełnym frezem po obwodzie
Jak to jest u ciebie w ogóle zrobione ,ośka jest za krótka że musiałeś ją przedłużać tuleją żeby weszła na zamach ?
Re: traja Kowala
: 01 lut 2016, 00:28
autor: seta
Kowall świetna robota. A jak walczyłeś z uzyskaniem osiowości?
Re: traja Kowala
: 01 lut 2016, 02:04
autor: Sulkyrider
seta pisze:Kowall świetna robota. A jak walczyłeś z uzyskaniem osiowości?
Mogę zgadywać? Otwory mocujące we wszystkich połączniach które widziałem, są rozmieszczone po określonym promieniu. Wystarczy trzymać się odległości szpilek od osi wałka.
Re: traja Kowala
: 01 lut 2016, 10:50
autor: Lipa
kowall pisze:(...)
No i jeszcze chciałem podziękować jednemu gościowi --Kato dzięki za rady i wsparcie przy realizacji tego szalonego pomysłu

--
..taaa a mój koc !!! Mój koc w szkocką kratę !!! Jak bym szwagrowi koca nie dał to dupa blada by z tego wyszła a nie transformers poschowosubarowy.
A tak poważnie Kowal śledziłem projekt od początku i powiem, że JESTEŚ INSPIRACJĄ !!
Ciekawi mnie jak to zniesie moment ale nie od strony mechanizmu ale osiowości, oby wszystko było dobrze... choć patrząc na inne projekty to ten jest wykonany wręcz kosmicznie
Bedzie dobrze !!! Trza bedzie trajke przerabiać.... znowu... kurwa...
Re: traja Kowala
: 01 lut 2016, 16:49
autor: Baran
Uff Kowall, jak zadziała, czego życzę, to zaczną skrzynie z 911 być towarem niezastąpionym wśród Trikersów
