traja Kowala
- andrzejqs
- Posty: 1940
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Lotus Esprit miał zakończyć swój żywot. Okazało się jednak, że projekt sportowej maszyny z silnikiem z przodu przerwano i został po nim nieduży motor V8. Coś z nim trzeba było zrobić, więc zdecydowano się na szalony krok. W aucie, które przez 20 lat napędzane było rzędowymi czwórkami o pojemnościach nie większych niż 2,2 l, zastosowano widlastą ósemkę.
Właśnie tak w 1996 roku narodził się Esprit V8. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 3,5 l została wyposażona w układ podwójnego doładowania równoległego, skonstruowanego z użyciem turbin Garrett T3/50. Motor o oznaczeniu 918 zestawiono z napędem transaxle Renault, znanym z wcześniejszych Esprit. Mimo to zdecydowano się na użycie innej skrzyni biegów. Nowa przekładnia ze znacznie cieńszym niż do tej pory wałkiem wejściowym okazała się dosyć problematyczna. Ze względu na nią widlastą ósemkę wykastrowano z mocy. Zanim V8 trafiło do Esprit, rozwijało 507 KM. Gdyby udało się zachować pierwotne parametry, Esprit V8 byłby prawdopodobnie jedną z najbardziej hardkorowych maszyn seryjnych, jakie kiedykolwiek jeździły po drogach. Niestety z całej zagrody pozostało jedynie 355 koni. Z drugiej strony była to i tak duża wartość jak na takie auto. Widlasta ósemka pchała Esprit do 60 mph w zaledwie 4,4 s, a prędkość maksymalna wynosiła 282 km/h.
Właśnie tak w 1996 roku narodził się Esprit V8. Ośmiocylindrowa jednostka o pojemności 3,5 l została wyposażona w układ podwójnego doładowania równoległego, skonstruowanego z użyciem turbin Garrett T3/50. Motor o oznaczeniu 918 zestawiono z napędem transaxle Renault, znanym z wcześniejszych Esprit. Mimo to zdecydowano się na użycie innej skrzyni biegów. Nowa przekładnia ze znacznie cieńszym niż do tej pory wałkiem wejściowym okazała się dosyć problematyczna. Ze względu na nią widlastą ósemkę wykastrowano z mocy. Zanim V8 trafiło do Esprit, rozwijało 507 KM. Gdyby udało się zachować pierwotne parametry, Esprit V8 byłby prawdopodobnie jedną z najbardziej hardkorowych maszyn seryjnych, jakie kiedykolwiek jeździły po drogach. Niestety z całej zagrody pozostało jedynie 355 koni. Z drugiej strony była to i tak duża wartość jak na takie auto. Widlasta ósemka pchała Esprit do 60 mph w zaledwie 4,4 s, a prędkość maksymalna wynosiła 282 km/h.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić
.

- kowall
- Sergeant
- Posty: 3367
- Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
- Lokalizacja: Olesno
- Kontakt:
Re: traja Kowala
hehhhe Sulki ciekawe to ująłeśSulkyrider pisze:przemieli to chyba właściwe słowoandrzejqs pisze:Jak masz odpowiednią un -ke. to i 350 KM przemieli![]()
![]()


- andrzejqs
- Posty: 1940
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: traja Kowala
ta z lotusa esprit V8 to UN-1 -27
V8 3,5 l (3506 ccm³), DOHC, Twin-Turbo
355 KM (261 kW) przy 6500 obr./min
400 N•m przy 4250 obr./min
'96 Esprit V8 Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s Prędkość maksymalna: 282 km/h
V8 3,5 l (3506 ccm³), DOHC, Twin-Turbo
355 KM (261 kW) przy 6500 obr./min
400 N•m przy 4250 obr./min
'96 Esprit V8 Przyspieszenie 0-100 km/h 4,9 s Prędkość maksymalna: 282 km/h
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 31 sty 2016, 22:31 przez andrzejqs, łącznie zmieniany 1 raz.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić
.

- custom
- Member
- Posty: 8112
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
- Rob_trike
- President
- Posty: 11048
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: traja Kowala
tu jest kilka czesci jak przerabia skrzynię
najciekawsze to od 6:20 - ten sam problem który jest u mnie spowodował zastąpienie wałka wyjściowego+nieszczęsna tulejka+ wałek zdawczy - jednolitym wałkiem - nie ma huja nie rozleci się
i tu:
najciekawsze to od 6:20 - ten sam problem który jest u mnie spowodował zastąpienie wałka wyjściowego+nieszczęsna tulejka+ wałek zdawczy - jednolitym wałkiem - nie ma huja nie rozleci się

i tu:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- Rob_trike
- President
- Posty: 11048
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: traja Kowala
a właśnie kto wyszpieguje w sieci gdzie kupić i za ile takie cudo ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- Katownik
- Posty: 542
- Rejestracja: 16 cze 2012, 21:38
- Krótki opis: Pod osłoną nocy P*S kraj na dno toczy
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Rob, rozmawiałem z szamanem co robi skrzynie do aut sportowych i powiedział mi jedną bardzo ważną rzecz , producent w skrzyni robi zawsze tzw "bezpieczniki" czyli elementy które mają sie uszkodzić jako pierwsze ma to zabezpieczyć skrzynie przed destrukcją . Można zrobić mocniejszy wałek , tylko wtedy skrzynia przy przeciążeniu może się cała rozlecieć . Skrzynie które można u nas kupić :
raz że przejechały w swoim życiu sporo kilometrów ,
dwa są policzone na mniejszy moment niż ten Twój generowany przez silnik subaru,
trzy nie są przystosowane do takiego nagłego wzrostu momentu obrotowego jaki pojawia się w momencie załączenia turbiny.
raz że przejechały w swoim życiu sporo kilometrów ,
dwa są policzone na mniejszy moment niż ten Twój generowany przez silnik subaru,
trzy nie są przystosowane do takiego nagłego wzrostu momentu obrotowego jaki pojawia się w momencie załączenia turbiny.
- Rob_trike
- President
- Posty: 11048
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: traja Kowala
100% sie zgodze ale wiesz że ten łacznk - tylejka - jest z miękkiego gówna ? przy uderzeniu młotkiem jest jak plastelina - dodatkowo nacięta po parę frezów a nie na pełnym obwodzie Zawsze coś innego może polecieć ale nie bez powodu robią takie przeróbki




Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- winda
- Secretary
- Posty: 14992
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: traja Kowala
coś dziurawa ta Twoja teoria Katownik. Ciężko w Polsce znaleźć auto które ma ponad 200tys. przebiegu 

RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: traja Kowala
tanio nie jest
http://www.delorean.co.uk/delorean_performance.html
http://www.delorean.co.uk/delorean_performance.html
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- Rob_trike
- President
- Posty: 11048
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: traja Kowala
łoooooo matko
UN1 / 369 Uprated transmission set £2969

UN1 / 369 Uprated transmission set £2969
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: traja Kowala
w sumie to robią to za wielką wodą, może uda się znaleźć producentaRob_trike pisze:łoooooo matko![]()
UN1 / 369 Uprated transmission set £2969
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Rob, rozpuść wici na FB że kupisz starego deloriana jako dawcę 

Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Rob_trike
- President
- Posty: 11048
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: traja Kowala
hehheh nie - najpierw borewicz/125p/sryta w kolejności co się uda kupić 

Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- Katownik
- Posty: 542
- Rejestracja: 16 cze 2012, 21:38
- Krótki opis: Pod osłoną nocy P*S kraj na dno toczy
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: traja Kowala
tu masz 2 szt
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Rob_trike
- President
- Posty: 11048
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
- andrzejqs
- Posty: 1940
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: traja Kowala
ahttp://www.ebay.co.uk/itm/Lotus-Esprit- ... SwnipWYbFY
http://www.ebay.co.uk/itm/Lotus-Esprit- ... SwyQtVu0j1
http://www.ebay.co.uk/itm/Lotus-Esprit- ... SwyQtVu0j1
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić
.

- kowall
- Sergeant
- Posty: 3367
- Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
- Lokalizacja: Olesno
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Jak widziałem ostatni twój film z jazdy to byłem pewny że już masz takie cudo zamontowane ??.... co do sprzęgła custom to jutro wrzucę foty i będzie wszystko jasne (coś mi się popierdzieliło z tel. i mam wszystkie zdjęcia wymieszane i nie mogę dojść do ładuRob_trike pisze:a właśnie kto wyszpieguje w sieci gdzie kupić i za ile takie cudo ?

- Rob_trike
- President
- Posty: 11048
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: traja Kowala
mam tylko zrobioną tulejke z zahartowanej stali z pełnym frezem po obwodzie
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- Katownik
- Posty: 542
- Rejestracja: 16 cze 2012, 21:38
- Krótki opis: Pod osłoną nocy P*S kraj na dno toczy
- Lokalizacja: Toruń
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Miałem możliwość porównania skrzyń : un1 , subaru , porsche i wiem jedno , wymiary podobne, ale od porsche jest najcięższa i tryby w środku są najsolidniejsze.
- kowall
- Sergeant
- Posty: 3367
- Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
- Lokalizacja: Olesno
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Jak to jest u ciebie w ogóle zrobione ,ośka jest za krótka że musiałeś ją przedłużać tuleją żeby weszła na zamach ?Rob_trike pisze:mam tylko zrobioną tulejke z zahartowanej stali z pełnym frezem po obwodzie
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Kowall świetna robota. A jak walczyłeś z uzyskaniem osiowości?
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Mogę zgadywać? Otwory mocujące we wszystkich połączniach które widziałem, są rozmieszczone po określonym promieniu. Wystarczy trzymać się odległości szpilek od osi wałka.seta pisze:Kowall świetna robota. A jak walczyłeś z uzyskaniem osiowości?
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Lipa
- Posty: 1748
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: traja Kowala
kowall pisze:(...)
No i jeszcze chciałem podziękować jednemu gościowi --Kato dzięki za rady i wsparcie przy realizacji tego szalonego pomysłu--
..taaa a mój koc !!! Mój koc w szkocką kratę !!! Jak bym szwagrowi koca nie dał to dupa blada by z tego wyszła a nie transformers poschowosubarowy.


A tak poważnie Kowal śledziłem projekt od początku i powiem, że JESTEŚ INSPIRACJĄ !!
Ciekawi mnie jak to zniesie moment ale nie od strony mechanizmu ale osiowości, oby wszystko było dobrze... choć patrząc na inne projekty to ten jest wykonany wręcz kosmicznie

Bedzie dobrze !!! Trza bedzie trajke przerabiać.... znowu... kurwa...
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Baran
- Member
- Posty: 1405
- Rejestracja: 21 gru 2009, 21:00
- Lokalizacja: Legnica
- Kontakt:
Re: traja Kowala
Uff Kowall, jak zadziała, czego życzę, to zaczną skrzynie z 911 być towarem niezastąpionym wśród Trikersów 

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość