kamikwia pisze:Witam Panowie .I jak nikt nie stoczył jeszcze walki z nową procedurą.??;/ Masakra. Ciekawe czy w ogóle da się przejść tą homologację...?
Panowie ja odnośnie jeszcze tej zmiany konstrukcyjnej pojazdu. W moim przypadku użyję całego moto oprócz przedniego widelca..Do tego dospawam ramę wykonaną i z koła na przód .Czy potrzebuję tylko zaświadczenia od warsztatu samoch. który niby mi to zrobił mogę mieć wbite w dowód osobisty 3 koła..? Robił ktoś kiedyś coś takiego??
Coś takiego
w dowód osobisty? hmm, ciekawe
a teraz pytanie za 100 punktó gdzie w dowodzie rejestracyjnym motocykla jest wpisana liczba kół? Co najwyżej liczba osi.
jak sie dowiadywałem, to nie było mozliwosci. Masa pojazdu jest wpisana na stałe i koniec kropka, co najwyzej kosztem 90kg w zamian za jednego pasażera, ale nic innnego. Tym bym był zainteresowany, bo moj samochodowy inny, przybral jakies 600kg na wadze
T F F T A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luk rozmawiałem z diagnostą i już o tym pisałem w innym temacie. Zapytałem co by było jakby np zmienił silnik na większy, np w mundziu z 1.6 na 2.5 v6. Odpowiedź była prosta, przyjezdzam i robią zmiane, dostaje kwit na zmianę i do wydziału po odpowiedni wpis. Tyle teorii. znając życie i mądrości poszczególnych aparatów diagnostów, wola powiedziec "nie da się" aby spiścić petenta na tzw "DRZEWO" aby nie truł dupy i diagnosta nie musiał się wychylac z szeregu.
Pamiętam sytuacje, jak wjechałem na inna okręgówkę chyba w kwietniu lub maju, czyli przed zmiana tych przepisow i słuchałem tłumaczenia jednego "mądrego" diagnosty, jak rozpoczął procedurę pinpongowania niewygodnego tematu jakim była rejestracja motocykla marki SAM, czyli traji...na pytanie dotyczące przyczepki sam - odpowiedź była : Nie ma problemu! PARANOJA....
Gdzieś w przepisach czytałem kiedyś że mechanik musi wydać papier o zmianie konstrukcji pojazdu i gra. ( przy zachowaniu numeru na ramie ).W moim przypadku pojemności silnika nie zmieniam .Zachowuje cały moto oprócz przedniego koła.Chyba wybiorę się w środę do WK i zobaczymy co powiedzą.
bandit pisze:(..)
Pamiętam sytuacje, jak wjechałem na inna okręgówkę chyba w kwietniu lub maju, czyli przed zmiana tych przepisow i słuchałem tłumaczenia jednego "mądrego" diagnosty, jak rozpoczął procedurę pinpongowania niewygodnego tematu jakim była rejestracja motocykla marki SAM, czyli traji...na pytanie dotyczące przyczepki sam - odpowiedź była : Nie ma problemu! PARANOJA....
u mnie w mieście jest tylko jedna OSKP jak pytałem o rejestrację trajki to gruby bez zębny chuj o tym słyszeć nie chciał nawet nie chciał tego przepchnąć jak bym mu dał ''formę dogadania'' , jebaniec nawet na przyczepki SAM robił problemy .
jak sie dowiadywałem, to nie było mozliwosci. Masa pojazdu jest wpisana na stałe i koniec kropka, co najwyzej kosztem 90kg w zamian za jednego pasażera, ale nic innnego. Tym bym był zainteresowany, bo moj samochodowy inny, przybral jakies 600kg na wadze
wydaje mi się że nie masz racji i masę da się zmienić , przykładem są samochody na kategorię B1 których masa nie może przekraczać 550 kg i taki wpis musi być w dowodzie a tu przykład :
zapewne przed datą zgonu SAM-a tak było,
wypierdzielić co zbędne do rzeczoznawcy na wagę i wpis w U.K. tyle ile zapłaciłeś rzeczoznawcy tyle miałeś mniej kg ,ale teraz pewnie wyślą cie do ITS
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
Mylicie się
Wczoraj robiłem zmiany konstrukcyjne.
Zmieniałem też masę własna pojazdu.
Dla waszej jasności niezmienna jest tylko DMC.
To oznacza ze dopuszcalna masa całkoiwta jest niezmienna.
Jezeli zwiekszysz mase pojazdu to spada ładowność i odwrotnie.
Wiktor pisze:Mylicie się
Wczoraj robiłem zmiany konstrukcyjne.
Zmieniałem też masę własna pojazdu.
Dla waszej jasności niezmienna jest tylko DMC.
To oznacza ze dopuszcalna masa całkoiwta jest niezmienna.
Jezeli zwiekszysz mase pojazdu to spada ładowność i odwrotnie.
I jest nadzieja:) pocieszyłeś mnie. Zmieniają coś w dowodzie?? Czy musiałeś mieć zaświadczenie od mechanika??
Wiktor pisze:Mylicie się
Wczoraj robiłem zmiany konstrukcyjne.
Zmieniałem też masę własna pojazdu.
Dla waszej jasności niezmienna jest tylko DMC.
To oznacza ze dopuszcalna masa całkoiwta jest niezmienna.
Jezeli zwiekszysz mase pojazdu to spada ładowność i odwrotnie.
tak jak napisał Wiktor, DMC jest nietykalne, ale MW ustala się nową.
Wszelkiego rodzaju zmiany konstrukcyjne muszą być dokonane przez Firmę posiadająca zgodnie z rozporządzeniem RM z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (Dz.U. Nr 251 z późniejszymi zmianami) kod działalności PKD 45.20.Z (obsługa i naprawa pojazdów mechanicznych). Po dokonaniu wszelkich zmian wystawia oświadczenie o dokonanych zmianach konstrukcyjnych.
Wiktor pisze:Mylicie się
Wczoraj robiłem zmiany konstrukcyjne.
Zmieniałem też masę własna pojazdu.
Dla waszej jasności niezmienna jest tylko DMC.
To oznacza ze dopuszcalna masa całkoiwta jest niezmienna.
Jezeli zwiekszysz mase pojazdu to spada ładowność i odwrotnie.
tak jak napisał Wiktor, DMC jest nietykalne, ale MW ustala się nową.
Wszelkiego rodzaju zmiany konstrukcyjne muszą być dokonane przez Firmę posiadająca zgodnie z rozporządzeniem RM z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (Dz.U. Nr 251 z późniejszymi zmianami) kod działalności PKD 45.20.Z (obsługa i naprawa pojazdów mechanicznych). Po dokonaniu wszelkich zmian wystawia oświadczenie o dokonanych zmianach konstrukcyjnych.
Czyli można będzie zrobić trajkę na bazie ''ramy z dokumentami'' motocykla, wystarczy znaleźć pana majstra z zakładem co wystawi stosowny dokument??.
BTW Wiktor wiela sobie winszują za ''papierologię'' przy zmianach konstrukcyjnych?
Panowie jest prostszy sposób wpiszcie sobie w alledrogo czy tablice aixam i wyskakuje małe samochodziki na B1 i ramy z papierami jak nie to dzwonic do kolesi co oferują cześci dzwoniłem i w papierach jest wpisane samochodowy inny jedyne co zrobic to zmiane pojemności silnika bo tam jest chyba 400 albo 500cc na traje na maluchu by przeszło w tych papierach nie pisze SAM ale kto powiedział że to to zostało zbudowane w kraju skoro papiery z angli dużo naklejek z GB i załatwione a papiery z tymi opłatami i cłem czy czymś tam max 2000zł
przypomina mi to dowcip o 3 facetach na bezludnej wyspie - 20, 40 i 60 latku - w pewnej chwili zobaczyli na sąsiedniej wyspie kąpiące się nagie piękne kobiety - 20 latek krzyczy - płyniemy i rzuca się w morze, 40 latek mówi - spokojnie zbudujemy tratwę i popłyniemy, a 60 latek mówi - ale po co płynąc - przecież i stąd widać. I tak jest z pomysłem koper937 i podejściem Luka - oczywiście z racji wieku bliżej mi do tego 2 podejścia.
wpisana jest ilośc kół w dokumentacji, ktora leży w WK. Diagnosta wpisuje. W przypadku poważnego wypadku - będzie sracz. Wydaje mi się, że nie będzie tak źle jak ogarniemy temat rejestracji, czyli poczekamy az biurwy państwowe wezma swoje tłuste dupy i zabiora sie za swoja robotę, bo jak do tej pory w urzędach bije sie konia i pija kawusię. osiem okienek z czego dwa czynnę. Banda nierobów!
T F F T A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Byłem w WK i chcieli mi pomóc ale nie mogli. Kazali podzwonić do odpowiedzialnych o jednostkowym dopuszczeniu pojazdów co do zmiany konstrukcji pojazdu. Bardzo poważnie myślę o wywiezieniu sprzętu do innego kraju i tam załatwić całą papierologię i potem przerejestrować u nas.
kamikwia pisze:Byłem w WK i chcieli mi pomóc ale nie mogli. Kazali podzwonić do odpowiedzialnych o jednostkowym dopuszczeniu pojazdów co do zmiany konstrukcji pojazdu. Bardzo poważnie myślę o wywiezieniu sprzętu do innego kraju i tam załatwić całą papierologię i potem przerejestrować u nas.
No i dobrze kombinujesz . Na pewno znalazło by się jeszcze kilku chętnych w porywach do kilkunastu
Dużo w tej sprawie mogliby pomóc forumowicze , którzy są na wygnaniu w GB.
zmiany konstrukcyjne sa nadal aktualne. tylko kurwa w tym kraju co WK to inna historia,jak dobrze trafisz to mozesz sobie wpisac co chcesz.Ostatnio kupilem motocykl ,w karcie pojazdu marka-sam-yamaha typ- dk12 adnotacja o zmianach technicznych marki i typu .w dowodzie rejestracyjnym wpisana marka-black arrow typ -dk12.
witam mam dowas pytanko mam zarejestrowaną traje na moto i tu pytanie jest szansa na zmianę aby był na samochodowy inny dołożę pasy swiatło wsteczne itp to co samochód ma jest taka szansa czy nieda rady to zmienić hmmm