Strona 18 z 25

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 16:30
autor: Sulkyrider
Myślę że Yunkers ma go na dysku.

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 22:33
autor: custom
Pawlik trafnie to ujął - inżynieryjna . Yunkers od początku miał inny sposób na traje , pewnie na koniec jęzory zwiesimy .
Muszę to zobaczyć na żywo bo niektórych rzeczy nie ogarniam .

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 22:54
autor: kowall
Projekt ciekawy idziesz do przodu ,ale z tego co widzę to porschak na razie jest mój ,a wcale mnie to nie cieszy :cry:

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 23:01
autor: yunkers
Gregor wolałbym żeby zamiast w głowie i kompie była już zrobiona, no przynajmniej na kołach, ale fakty są takie że był pomysł, rurki pcv :) , później model, kilka zmian i teraz trzeba to tylko skończyć.
Ogólnie ma być zbliżona do tego co na renderze, na ten moment jest dłuższa co jest następstwem zmiany silnika i połączenia ze skrzynią, ostatecznie zakryte też będą te odsłonięte tuleje.

Pawlik dzięki za dobre słowo.

Kowall przyjacielu, ja swoje, a życie swoje, a w tym roku to mnie naprawdę zaskoczyło.

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 23:11
autor: adaśko
Piknie Panie Piknie , ale będzie mega autentyk na skalę światową , i wchuj spawania !!!!!!!!!!!

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 23:14
autor: yunkers
adaśko pisze:Piknie Panie Piknie , ale będzie mega autentyk na skalę światową , i wchuj spawania !!!!!!!!!!!
no spawania w ciul i trochę, ale daje radę Adaś, a dodatkowo mam sporo satysfakcji jak już coś powstaje

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 23:16
autor: adaśko
pewnie spawasz Tigiem , czysta przyjemna robota tylko trochę długo schodzi , ale za to jak ładnie !!! i bez odprychów i szlifowania Zazdraszczam cierpliwości

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 23:21
autor: yunkers
adaśko pisze:pewnie spawasz Tigiem , czysta przyjemna robota tylko trochę długo schodzi , ale za to jak ładnie !!! i bez odprychów i szlifowania Zazdraszczam cierpliwości
Tak te tuleje tigiem, w sumie to po konsultacji z Tobą trochę mi się w makówce rozjaśniło :D na początku szło słabo bo z pulsem w spawarce był nie halo, ale teraz śmigam całkiem całkiem, choć argon nieubłagalnie schodzi z butli

Re: Trajka yunkersa

: 19 maja 2016, 23:48
autor: yunkers
No a teraz trochę chronologii, jak wcześniej pisałem to zamieniłem silnik z granady na taki z Alfy GTV6, fajny bo cały aluminiowy i z ciekawymi rozwiązaniami, ale jeszcze w miarę prosty, teoretycznie 160 koników. Ale nie wszystko złoto, okazało się że jest sporo wyższy, szczególnie miska olejowa, był zakupiony niekompletny jeśli chodzi o system wtryskowy, a pozyskanie części tego systemu wymaga trochę trudu, dodatkowo nie są tanie. Reasumując po podliczeniu kosztów czego mi jeszcze brakuje i co trzeba zrobić, zacząłem się zastanawiać nad zmianą zasilania na gaźnikowe, a żeby nie zmieniać wysokości ramy to dodatkowo spłycenie miski o jakieś 5 cm. Gaźniki mam więc do zrobienia pozostał kolektor dolotowy, zapłon działa na oddzielnym sterowniku i oryginalnie nie komunikował się ze sterowaniem wtryskiem. I tak sobie planując i dumając co mnie czeka niespodziewanie odezwał się gość, od którego przez 3 miesiące starałem się kupić białego kruka jeśli chodzi o Alfę, mianowicie 2.5v6 na sześciu gaźnikach DellOrto, kozacki motor. Ciąg dalszy jutro.

Re: Trajka yunkersa

: 20 maja 2016, 04:52
autor: franky
No to teraz już wiem, dlaczego widok innych Trajek i motocykli, aż tak Cię nie ekscytuje. :lol:

Re: Trajka yunkersa

: 20 maja 2016, 10:18
autor: rob_bull
Janusz, rozjebałeś system i to nie tylko mi, coś pięknego pojawi się na naszych drogach :D

Re: Trajka yunkersa

: 20 maja 2016, 10:39
autor: winda
Zaraz zaraz. Czyli tę piękne tuleje, wachacze będą zakryte?????

Dostałem te zdjecia dwa dni temu wiec już swoje odchorowałem i nic nie napiszę :mrgreen:

Re: Trajka yunkersa

: 20 maja 2016, 21:01
autor: Sulkyrider
Yunkers, w poniedziałek wpadam na kontrolę. Przywiozę Ci te flaszki, bo nie mam już miejsca.

Re: Trajka yunkersa

: 21 maja 2016, 00:07
autor: yunkers
Sulky zapraszam

Re: Trajka yunkersa

: 21 maja 2016, 07:31
autor: kowall
Sulkyrider pisze:Yunkers, w poniedziałek wpadam na kontrolę. Przywiozę Ci te flaszki, bo nie mam już miejsca.
Ta ,ble ble ble ,pewnie dojedziesz jak zwykle tylko do Sosnowca a potem zawrócisz :wink:

Re: Trajka yunkersa

: 21 maja 2016, 22:43
autor: yunkers
winda pisze:Zaraz zaraz. Czyli tę piękne tuleje, wachacze będą zakryte?????

Dostałem te zdjecia dwa dni temu wiec już swoje odchorowałem i nic nie napiszę :mrgreen:

Tak Winda, boki będą zaspawane blachą, zakryte ze względów praktycznych.

Re: Trajka yunkersa

: 21 maja 2016, 23:01
autor: seta
Rzuć to w ruski chrom i nic nie zasłaniaj. :wink:

Re: Trajka yunkersa

: 21 maja 2016, 23:27
autor: yunkers
O silniku ciąg dalszy.
No więc na horyzoncie pojawiła się możliwość zakupienia silnika 2.5V6 na sześciu gaźnikach z Alfy6 (https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Alfa_6), jednak horyzont okazał się holenderski, znalazł go znajomy entuzjasta AR, pracuje tam więc było łatwiej całą sprawę ogarnąć. Ciekawostką jest to, że został przystosowany do zamontowania w łodzi. Z plusów to jest kompletny łącznie z wiązką elektryczną, ma już wyspawaną miskę, niższą o 5 cm, dodatkowo komplet króćców wydechowych, pracował jeszcze 3 tygodnie wcześniej, więc zaszcurzony nie jest. Jak dla mnie opcja max w chuj plus. Do kraju trafił na początku maja. Wybraliśmy się po niego z Mechaniorem, tu od razu podziękowanie za pomoc i całą wyprawę, która obejmowała jeszcze wypad do Krakowa, gdzie na Bieżanowie znalazłem oryginalną skrzynię od GTV6. Silnik odbieraliśmy niedaleko Customa, więc w drodze powrotnej wpadliśmy do niego, Custom dzięki za gościnę. Dzień był super, nawinęliśmy ponad 600 km, operacja zwożenia gratów zakończyła się po pierwszej w nocy.

Zacząłem od skrzyni. Rozebrałem ją, niestety wg mnie musiała kiedyś poleżeć w wodzie, stawiam że ta piwnica w której leżała musiała być w jakimś stopniu zatopiona, linię wody widać dobrze na ramie zawieszenia, która była oparta o ścianę. Tak czy siak sprzęgło musiałem wydłubać rozkręcając je w obudowie skrzyni, trzeba był wywiercić otwór w obudowie żeby mieć jak wyciągnąć śruby, trzymały tarcze na wałku, niestety korozja lepsza niż spaw :-), ale wyszło choć nie obeszło się bez palnika. Oryginalne sprzęgło dwutarczowe mocno zardzewiałe i skorodowane, ale i tam miałem je zastąpić jednotarczowym od diesla (koszt nowego dwutarczowego ponad 3 tysie i dostępność ograniczona), spuściłem olej ze środka i wody nie było więc mam nadzieję że środek jest ok. Na razie nie poświęcam jej więcej uwagi, przyjdzie zima to się ją rozbierze.

Co do silnika to odkręciłem miskę żeby sprawdzić miedziane rurki, które z niej wystawały, była z nich zrobiona podkowa z małymi radiatorami do odprowadzania ciepła, słabe połączenie rurek z miską na wejściu i wyjściu (trochę podciekało), ale mi to na nic, zdemontowałem ustrojstwo, a otwory do zaspawania, olej i silnik od środka czysty więc widać że dbano o niego, w sumie ktoś się nieźle napracował żeby to przystosować do łodzi i chwała mu za to. Był przy nim też trochę tajemniczy układ wydechowy, okazał się w wydechem z wymiennikiem wodnym, a miało to na celu odprowadzanie ciepła z komory gdzie silnik był zamontowany. Zmierzyłem objętość oleju z silnika i wyszło równe 3 litry, mniej niż fabrycznie ze względu na zmniejszenie miski, trzeba będzie zamontować chłodnicę oleju.

Pooglądałem koło zamachowe i chyba je wykorzystam (wstępnie chciałem zamontować zamach z tamtego silnika), trochę można je odchudzić, doktor Mechanior się tym zajmie, dorobi flanszę żeby przykręcić wał do silnika i skrzyni. Dzwon też mi pasuje bo akurat mieści się w jego otworze aluminiowy wał z Opla Frontery do połączenia ze skrzynią, wał też do skrócenia w spa Mechaniora :D . Graty i rysunki są już u Mechaniora więc pozostaje poczekać.

Re: Trajka yunkersa

: 22 maja 2016, 00:21
autor: kowall
Osz panie jebłeś opis jak do gabloty w muzeum :wink: cieszę się że masz już to co chciałeś i będziesz mógł to teraz poskładać do kupy w całość i robota nareszcie ruszy z kopyta ,mam tylko nadzieję że jak byliście z mechaniorem u customa to ja byłem daleko i wpierdalałem u niemca szparagi z puszki ,no ale to się wyjaśni :mrgreen:

Re: Trajka yunkersa

: 22 maja 2016, 07:55
autor: BOOM
Yunkers, ten zestaw to jest niesamowite bydle,mam nadzieję że na przyszły rok dasz rade wyjechać.(przypominam że już w zeszłym roku miało to jeździć po polu :D :D )

Re: Trajka yunkersa

: 22 maja 2016, 09:12
autor: GREGOR
Jestem pod wrażeniem tego piecyka , zgrabna bestia i pewnie lżejsza niż inne V6 z blokiem żeliwnym ?
Obserwując cały wykon i projekt to będzie traja z wielkim kunsztem , trzymam kciuki :!: :D

Re: Trajka yunkersa

: 22 maja 2016, 09:48
autor: yunkers
kowall pisze:Osz panie jebłeś opis jak do gabloty w muzeum :wink:
Niezły tekst Kowall :mrgreen:
BOOM pisze:Yunkers, ten zestaw to jest niesamowite bydle,mam nadzieję że na przyszły rok dasz rade wyjechać.(przypominam że już w zeszłym roku miało to jeździć po polu :D :D )
WIem, wiem :oops: :oops: taki plan jest osiągalny, ale jeszcze sporo toczenia, frezowania i wycinanek :D
GREGOR pisze:Jestem pod wrażeniem tego piecyka , zgrabna bestia i pewnie lżejsza niż inne V6 z blokiem żeliwnym ?
Obserwując cały wykon i projekt to będzie traja z wielkim kunsztem , trzymam kciuki :!: :D
Gregor jestem bardzo zadowolony, że udało mi się ten piec kupić i to w tej wersji, ogólnie V6 Alfy to ładne jednostki, ten dostanie barany na wydechu, jakiś zgrabny dolot i to dopełni całości.

Re: Trajka yunkersa

: 22 maja 2016, 10:10
autor: custom
Cieszę się , że wreszcie idzie z kopyta . W przyszłym roku ekipa Śląsk będzie Wielka a lawetę wezwiemy Rożkowi jak mu się nie daj Boże traja popsuje :D .

Re: Trajka yunkersa

: 22 maja 2016, 10:12
autor: Lipa
custom pisze:Cieszę się , że wreszcie idzie z kopyta . W przyszłym roku ekipa Śląsk będzie Wielka a lawetę wezwiemy Rożkowi jak mu się nie daj Boże traja popsuje :D .
... się mu traja nie popsuje :mrgreen:

Re: Trajka yunkersa

: 22 maja 2016, 12:14
autor: pawlikTrike
Janusz... no nie wiem co napisać, same dołujące posty dzisiaj czytam :?

Gratuluję. Fajnie że masz już silnik taki jaki chciałeś :D ... a tak przy okazji, to ile już silników alfy masz w garażu ? :wink: