Trajka yunkersa
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Myślę że Yunkers ma go na dysku.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- custom
- Member
- Posty: 8112
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Pawlik trafnie to ujął - inżynieryjna . Yunkers od początku miał inny sposób na traje , pewnie na koniec jęzory zwiesimy .
Muszę to zobaczyć na żywo bo niektórych rzeczy nie ogarniam .
Muszę to zobaczyć na żywo bo niektórych rzeczy nie ogarniam .
Omne Trinum Perfectum.
- kowall
- Sergeant
- Posty: 3367
- Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
- Lokalizacja: Olesno
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Projekt ciekawy idziesz do przodu ,ale z tego co widzę to porschak na razie jest mój ,a wcale mnie to nie cieszy 

- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Gregor wolałbym żeby zamiast w głowie i kompie była już zrobiona, no przynajmniej na kołach, ale fakty są takie że był pomysł, rurki pcv
, później model, kilka zmian i teraz trzeba to tylko skończyć.
Ogólnie ma być zbliżona do tego co na renderze, na ten moment jest dłuższa co jest następstwem zmiany silnika i połączenia ze skrzynią, ostatecznie zakryte też będą te odsłonięte tuleje.
Pawlik dzięki za dobre słowo.
Kowall przyjacielu, ja swoje, a życie swoje, a w tym roku to mnie naprawdę zaskoczyło.

Ogólnie ma być zbliżona do tego co na renderze, na ten moment jest dłuższa co jest następstwem zmiany silnika i połączenia ze skrzynią, ostatecznie zakryte też będą te odsłonięte tuleje.
Pawlik dzięki za dobre słowo.
Kowall przyjacielu, ja swoje, a życie swoje, a w tym roku to mnie naprawdę zaskoczyło.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- adaśko
- Posty: 4490
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Piknie Panie Piknie , ale będzie mega autentyk na skalę światową , i wchuj spawania !!!!!!!!!!!
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
no spawania w ciul i trochę, ale daje radę Adaś, a dodatkowo mam sporo satysfakcji jak już coś powstajeadaśko pisze:Piknie Panie Piknie , ale będzie mega autentyk na skalę światową , i wchuj spawania !!!!!!!!!!!
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- adaśko
- Posty: 4490
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
pewnie spawasz Tigiem , czysta przyjemna robota tylko trochę długo schodzi , ale za to jak ładnie !!! i bez odprychów i szlifowania Zazdraszczam cierpliwości
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Tak te tuleje tigiem, w sumie to po konsultacji z Tobą trochę mi się w makówce rozjaśniłoadaśko pisze:pewnie spawasz Tigiem , czysta przyjemna robota tylko trochę długo schodzi , ale za to jak ładnie !!! i bez odprychów i szlifowania Zazdraszczam cierpliwości

nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
No a teraz trochę chronologii, jak wcześniej pisałem to zamieniłem silnik z granady na taki z Alfy GTV6, fajny bo cały aluminiowy i z ciekawymi rozwiązaniami, ale jeszcze w miarę prosty, teoretycznie 160 koników. Ale nie wszystko złoto, okazało się że jest sporo wyższy, szczególnie miska olejowa, był zakupiony niekompletny jeśli chodzi o system wtryskowy, a pozyskanie części tego systemu wymaga trochę trudu, dodatkowo nie są tanie. Reasumując po podliczeniu kosztów czego mi jeszcze brakuje i co trzeba zrobić, zacząłem się zastanawiać nad zmianą zasilania na gaźnikowe, a żeby nie zmieniać wysokości ramy to dodatkowo spłycenie miski o jakieś 5 cm. Gaźniki mam więc do zrobienia pozostał kolektor dolotowy, zapłon działa na oddzielnym sterowniku i oryginalnie nie komunikował się ze sterowaniem wtryskiem. I tak sobie planując i dumając co mnie czeka niespodziewanie odezwał się gość, od którego przez 3 miesiące starałem się kupić białego kruka jeśli chodzi o Alfę, mianowicie 2.5v6 na sześciu gaźnikach DellOrto, kozacki motor. Ciąg dalszy jutro.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- franky
- Member
- Posty: 2178
- Rejestracja: 26 gru 2015, 18:56
- Krótki opis: Trza być twardym jak gąbka
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
No to teraz już wiem, dlaczego widok innych Trajek i motocykli, aż tak Cię nie ekscytuje. 

-
- Posty: 816
- Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
- Lokalizacja: Osięciny
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Janusz, rozjebałeś system i to nie tylko mi, coś pięknego pojawi się na naszych drogach 

Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!
Rob_Bull
Rob_Bull

- winda
- Secretary
- Posty: 14993
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Zaraz zaraz. Czyli tę piękne tuleje, wachacze będą zakryte?????
Dostałem te zdjecia dwa dni temu wiec już swoje odchorowałem i nic nie napiszę
Dostałem te zdjecia dwa dni temu wiec już swoje odchorowałem i nic nie napiszę

RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Yunkers, w poniedziałek wpadam na kontrolę. Przywiozę Ci te flaszki, bo nie mam już miejsca.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Sulky zapraszam
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- kowall
- Sergeant
- Posty: 3367
- Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
- Lokalizacja: Olesno
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Ta ,ble ble ble ,pewnie dojedziesz jak zwykle tylko do Sosnowca a potem zawróciszSulkyrider pisze:Yunkers, w poniedziałek wpadam na kontrolę. Przywiozę Ci te flaszki, bo nie mam już miejsca.

- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
winda pisze:Zaraz zaraz. Czyli tę piękne tuleje, wachacze będą zakryte?????
Dostałem te zdjecia dwa dni temu wiec już swoje odchorowałem i nic nie napiszę
Tak Winda, boki będą zaspawane blachą, zakryte ze względów praktycznych.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Rzuć to w ruski chrom i nic nie zasłaniaj. 

- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
O silniku ciąg dalszy.
No więc na horyzoncie pojawiła się możliwość zakupienia silnika 2.5V6 na sześciu gaźnikach z Alfy6 (https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Alfa_6), jednak horyzont okazał się holenderski, znalazł go znajomy entuzjasta AR, pracuje tam więc było łatwiej całą sprawę ogarnąć. Ciekawostką jest to, że został przystosowany do zamontowania w łodzi. Z plusów to jest kompletny łącznie z wiązką elektryczną, ma już wyspawaną miskę, niższą o 5 cm, dodatkowo komplet króćców wydechowych, pracował jeszcze 3 tygodnie wcześniej, więc zaszcurzony nie jest. Jak dla mnie opcja max w chuj plus. Do kraju trafił na początku maja. Wybraliśmy się po niego z Mechaniorem, tu od razu podziękowanie za pomoc i całą wyprawę, która obejmowała jeszcze wypad do Krakowa, gdzie na Bieżanowie znalazłem oryginalną skrzynię od GTV6. Silnik odbieraliśmy niedaleko Customa, więc w drodze powrotnej wpadliśmy do niego, Custom dzięki za gościnę. Dzień był super, nawinęliśmy ponad 600 km, operacja zwożenia gratów zakończyła się po pierwszej w nocy.
Zacząłem od skrzyni. Rozebrałem ją, niestety wg mnie musiała kiedyś poleżeć w wodzie, stawiam że ta piwnica w której leżała musiała być w jakimś stopniu zatopiona, linię wody widać dobrze na ramie zawieszenia, która była oparta o ścianę. Tak czy siak sprzęgło musiałem wydłubać rozkręcając je w obudowie skrzyni, trzeba był wywiercić otwór w obudowie żeby mieć jak wyciągnąć śruby, trzymały tarcze na wałku, niestety korozja lepsza niż spaw
, ale wyszło choć nie obeszło się bez palnika. Oryginalne sprzęgło dwutarczowe mocno zardzewiałe i skorodowane, ale i tam miałem je zastąpić jednotarczowym od diesla (koszt nowego dwutarczowego ponad 3 tysie i dostępność ograniczona), spuściłem olej ze środka i wody nie było więc mam nadzieję że środek jest ok. Na razie nie poświęcam jej więcej uwagi, przyjdzie zima to się ją rozbierze.
Co do silnika to odkręciłem miskę żeby sprawdzić miedziane rurki, które z niej wystawały, była z nich zrobiona podkowa z małymi radiatorami do odprowadzania ciepła, słabe połączenie rurek z miską na wejściu i wyjściu (trochę podciekało), ale mi to na nic, zdemontowałem ustrojstwo, a otwory do zaspawania, olej i silnik od środka czysty więc widać że dbano o niego, w sumie ktoś się nieźle napracował żeby to przystosować do łodzi i chwała mu za to. Był przy nim też trochę tajemniczy układ wydechowy, okazał się w wydechem z wymiennikiem wodnym, a miało to na celu odprowadzanie ciepła z komory gdzie silnik był zamontowany. Zmierzyłem objętość oleju z silnika i wyszło równe 3 litry, mniej niż fabrycznie ze względu na zmniejszenie miski, trzeba będzie zamontować chłodnicę oleju.
Pooglądałem koło zamachowe i chyba je wykorzystam (wstępnie chciałem zamontować zamach z tamtego silnika), trochę można je odchudzić, doktor Mechanior się tym zajmie, dorobi flanszę żeby przykręcić wał do silnika i skrzyni. Dzwon też mi pasuje bo akurat mieści się w jego otworze aluminiowy wał z Opla Frontery do połączenia ze skrzynią, wał też do skrócenia w spa Mechaniora
. Graty i rysunki są już u Mechaniora więc pozostaje poczekać.
No więc na horyzoncie pojawiła się możliwość zakupienia silnika 2.5V6 na sześciu gaźnikach z Alfy6 (https://en.wikipedia.org/wiki/Alfa_Romeo_Alfa_6), jednak horyzont okazał się holenderski, znalazł go znajomy entuzjasta AR, pracuje tam więc było łatwiej całą sprawę ogarnąć. Ciekawostką jest to, że został przystosowany do zamontowania w łodzi. Z plusów to jest kompletny łącznie z wiązką elektryczną, ma już wyspawaną miskę, niższą o 5 cm, dodatkowo komplet króćców wydechowych, pracował jeszcze 3 tygodnie wcześniej, więc zaszcurzony nie jest. Jak dla mnie opcja max w chuj plus. Do kraju trafił na początku maja. Wybraliśmy się po niego z Mechaniorem, tu od razu podziękowanie za pomoc i całą wyprawę, która obejmowała jeszcze wypad do Krakowa, gdzie na Bieżanowie znalazłem oryginalną skrzynię od GTV6. Silnik odbieraliśmy niedaleko Customa, więc w drodze powrotnej wpadliśmy do niego, Custom dzięki za gościnę. Dzień był super, nawinęliśmy ponad 600 km, operacja zwożenia gratów zakończyła się po pierwszej w nocy.
Zacząłem od skrzyni. Rozebrałem ją, niestety wg mnie musiała kiedyś poleżeć w wodzie, stawiam że ta piwnica w której leżała musiała być w jakimś stopniu zatopiona, linię wody widać dobrze na ramie zawieszenia, która była oparta o ścianę. Tak czy siak sprzęgło musiałem wydłubać rozkręcając je w obudowie skrzyni, trzeba był wywiercić otwór w obudowie żeby mieć jak wyciągnąć śruby, trzymały tarcze na wałku, niestety korozja lepsza niż spaw

Co do silnika to odkręciłem miskę żeby sprawdzić miedziane rurki, które z niej wystawały, była z nich zrobiona podkowa z małymi radiatorami do odprowadzania ciepła, słabe połączenie rurek z miską na wejściu i wyjściu (trochę podciekało), ale mi to na nic, zdemontowałem ustrojstwo, a otwory do zaspawania, olej i silnik od środka czysty więc widać że dbano o niego, w sumie ktoś się nieźle napracował żeby to przystosować do łodzi i chwała mu za to. Był przy nim też trochę tajemniczy układ wydechowy, okazał się w wydechem z wymiennikiem wodnym, a miało to na celu odprowadzanie ciepła z komory gdzie silnik był zamontowany. Zmierzyłem objętość oleju z silnika i wyszło równe 3 litry, mniej niż fabrycznie ze względu na zmniejszenie miski, trzeba będzie zamontować chłodnicę oleju.
Pooglądałem koło zamachowe i chyba je wykorzystam (wstępnie chciałem zamontować zamach z tamtego silnika), trochę można je odchudzić, doktor Mechanior się tym zajmie, dorobi flanszę żeby przykręcić wał do silnika i skrzyni. Dzwon też mi pasuje bo akurat mieści się w jego otworze aluminiowy wał z Opla Frontery do połączenia ze skrzynią, wał też do skrócenia w spa Mechaniora

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- kowall
- Sergeant
- Posty: 3367
- Rejestracja: 31 paź 2013, 14:00
- Lokalizacja: Olesno
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Osz panie jebłeś opis jak do gabloty w muzeum
cieszę się że masz już to co chciałeś i będziesz mógł to teraz poskładać do kupy w całość i robota nareszcie ruszy z kopyta ,mam tylko nadzieję że jak byliście z mechaniorem u customa to ja byłem daleko i wpierdalałem u niemca szparagi z puszki ,no ale to się wyjaśni 


- BOOM
- Posty: 541
- Rejestracja: 11 sty 2014, 18:48
- Lokalizacja: MIKOŁÓW
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Yunkers, ten zestaw to jest niesamowite bydle,mam nadzieję że na przyszły rok dasz rade wyjechać.(przypominam że już w zeszłym roku miało to jeździć po polu
)


- GREGOR
- Posty: 5840
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Jestem pod wrażeniem tego piecyka , zgrabna bestia i pewnie lżejsza niż inne V6 z blokiem żeliwnym ?
Obserwując cały wykon i projekt to będzie traja z wielkim kunsztem , trzymam kciuki

Obserwując cały wykon i projekt to będzie traja z wielkim kunsztem , trzymam kciuki


Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4978
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Niezły tekst Kowallkowall pisze:Osz panie jebłeś opis jak do gabloty w muzeum

WIem, wiemBOOM pisze:Yunkers, ten zestaw to jest niesamowite bydle,mam nadzieję że na przyszły rok dasz rade wyjechać.(przypominam że już w zeszłym roku miało to jeździć po polu![]()
)



Gregor jestem bardzo zadowolony, że udało mi się ten piec kupić i to w tej wersji, ogólnie V6 Alfy to ładne jednostki, ten dostanie barany na wydechu, jakiś zgrabny dolot i to dopełni całości.GREGOR pisze:Jestem pod wrażeniem tego piecyka , zgrabna bestia i pewnie lżejsza niż inne V6 z blokiem żeliwnym ?
Obserwując cały wykon i projekt to będzie traja z wielkim kunsztem , trzymam kciuki![]()
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- custom
- Member
- Posty: 8112
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Cieszę się , że wreszcie idzie z kopyta . W przyszłym roku ekipa Śląsk będzie Wielka a lawetę wezwiemy Rożkowi jak mu się nie daj Boże traja popsuje
.

Omne Trinum Perfectum.
- Lipa
- Posty: 1748
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
... się mu traja nie popsujecustom pisze:Cieszę się , że wreszcie idzie z kopyta . W przyszłym roku ekipa Śląsk będzie Wielka a lawetę wezwiemy Rożkowi jak mu się nie daj Boże traja popsuje.

Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7589
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Trajka yunkersa
Janusz... no nie wiem co napisać, same dołujące posty dzisiaj czytam
Gratuluję. Fajnie że masz już silnik taki jaki chciałeś
... a tak przy okazji, to ile już silników alfy masz w garażu ? 

Gratuluję. Fajnie że masz już silnik taki jaki chciałeś


Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość