Moja pierwsza

W tym dziale przedstawiamy przebieg budowy swojej trajki.
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
aaannnd
Posty: 127
Rejestracja: 20 paź 2015, 11:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: aaannnd »

I tak piękna robota.
Najlepiej się maluje w październiku, bo juz prawie nic nie lata i nic nie pyli, tylko się musi ładna pogoda trafić i trza się spieszyć bo dzień krótki.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

bandit pisze:
custom pisze:Wykończenie igiełka , super.
Od czego miałeś wlew z korkiem i jak jest z odpowietrzeniem ?
Po wyglądzie obstawiam hondę. Taki sam mam w vfr-ce i i do przyszłego zbiornika mojej Trajki.
Sprawdziłem fakturę Honda CBR600 więc zgadza się.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

winda pisze:Kawał roboty. Gratuluję
Może zamiast marudzić o muszkach,powinienem się cieszyć,że to co zrobiłem podoba się ludziom. Dzięki dobre człowieki :D
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Michael2304 pisze:
Yesvs666 pisze:
Michael2304 pisze:
kowall pisze:Ja też szukałem odpowiedzi na to pytanie , odpowiedzi były różne , jednym moczyło po uszczelnieniach innym nie więc traz wspawałem nakrętki kołpakowe i musi być dobrze :wink: .
Końcówki na wężyk mam mosiężne ze stożkowym gwintem 1/4' , może uda się kupić z kołnierzem i dać uszczelkę.
Taśma teflonowa jest be do takich małych gwintów, kup sobie buteleczkę loctite thread seal (np 567) albo jakiś inny klej do gwintów i będzie banglać! Ewentualnie daj niebieski threadlocker i też uszczelni taki mały gwint.
Dzięki.
Tu nastąpiła pomyłka,gwint jest 1/2' , 1/4' to jest "choinka " na wężyk. Tobie też ładnie to wyszło,a te cienie na zbiorniku to jak malowałeś? Widziałem na YT film "customowe malowanie zbiornika" czy jakoś podobnie. Gość to chyba cały tydzień malował,ale efekt był niesamowity,jakiś złoty pasek jeszcze miał przez środek zbiornika.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Yesvs666 »

Tu też była gruba robota- te cienie to Ice Crystal FX (wygoogluj- zobaczysz jak to się robi) położone na bazę, potem kilka warstw Candy Apple, warstwa lakieru z brokatem holograficznym i na to kilka warstw cleara. Z perspektywy czasu żałuję że bazy pod kryształy nie zrobiłem srebrny metalic, lub perłowej- wyszła by duuużo większa głębia ilepszy efekt 3d kryształów. Holograficzny brokat robił robotę- coś tam widać na fotkach. Bez słońca traja była rubinowo- czerwona i widać było te "cienie", na słońcu cienie znikały pod mieniącym się brokatem, a traja zmieniała kolor na czerwono- holograficzny (na ostatnim zdjęciu skorupy widać o co chodzi) Efekt dupę urywał- niestety w Anglii słońce 5 razy w roku świeciło zza chmur :-( Chyba bym się drugi raz na takie malowanie nie porwał- kupa roboty, może stary i leniwy się robię???
Co do króćców, to i 1/2 da radę zwykłym loctitem, takim do uszczelniania gwintów na 100% pójdzie, ale ja nie masz to ja taki patent kiedyś u siebie zrobiłem- nawinąłem trochę nici do szycia bawełnianej na gwint i uświniałem w loctite niebieskim (tym do zabezpieczania gwintów) i trzymało szczelność jak cholera. Wiadomo, ze zwykły loctite kupi się w każdym motoryzacyjnym, gorzej z tym do uszczelniania, a tzw "dłubacze" przeważnie i tak niebieski mają w garażu- więc można go użyć. Zapodawaj więcej fotek trajki- jak to w kupie wygląda ;-)
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3683
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: bandit »

Michael2304 pisze:
bandit pisze:
custom pisze:Wykończenie igiełka , super.
Od czego miałeś wlew z korkiem i jak jest z odpowietrzeniem ?
Po wyglądzie obstawiam hondę. Taki sam mam w vfr-ce i i do przyszłego zbiornika mojej Trajki.
Sprawdziłem fakturę Honda CBR600 więc zgadza się.

Co wygrałem????
Awatar użytkownika
bandit
Posty: 3683
Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
Lokalizacja: Pniewy
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: bandit »

adaśko pisze:
bandit pisze:
custom pisze:Wykończenie igiełka , super.
Od czego miałeś wlew z korkiem i jak jest z odpowietrzeniem ?
Po wyglądzie obstawiam hondę. Taki sam mam w vfr-ce i i do przyszłego zbiornika mojej Trajki.
Maciej Ty jesteś zboczony
Adaś nie zaprzeczam i potwierdzam.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Ma ktoś pomysła,jak podłączyć kierunkowskazy,przy założeniu ,że kierunki działają po włączeniu kluczyka,natomiast awaryjne mają działać bez kluczyka. Zrobiłem działający układ na dwóch przerywaczach,ale przerywacz od awaryjnych jest stale pod napięciem,co nie bardzo mi się widzi...Drugi przerywacz dostaje napięcie po włączeniu kluczyka.
Awatar użytkownika
aaannnd
Posty: 127
Rejestracja: 20 paź 2015, 11:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: aaannnd »

Jeszcze zależy jakie masz przerywacze, 2 czy 3 pinowe.
Daj włącznik na zasilanie przerywacza od awaryjnych, a wyjście jego na diodach do żarówek.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Yesvs666 »

Michael2304 pisze:Ma ktoś pomysła,jak podłączyć kierunkowskazy,przy założeniu ,że kierunki działają po włączeniu kluczyka,natomiast awaryjne mają działać bez kluczyka. Zrobiłem działający układ na dwóch przerywaczach,ale przerywacz od awaryjnych jest stale pod napięciem,co nie bardzo mi się widzi...Drugi przerywacz dostaje napięcie po włączeniu kluczyka.
Opcja 1- przełącznik trójbiegunowy, Opcja 2- przełącznik dwubiegunowy+ 2 diody, do obu w zasadzie wystarczy jeden przerywacz. Wybieraj- narysuję Ci schemat.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Yesvs666 »

Yesvs666 pisze:
Michael2304 pisze:Ma ktoś pomysła,jak podłączyć kierunkowskazy,przy założeniu ,że kierunki działają po włączeniu kluczyka,natomiast awaryjne mają działać bez kluczyka. Zrobiłem działający układ na dwóch przerywaczach,ale przerywacz od awaryjnych jest stale pod napięciem,co nie bardzo mi się widzi...Drugi przerywacz dostaje napięcie po włączeniu kluczyka.
Opcja 1- przełącznik trójbiegunowy, Opcja 2- przełącznik dwubiegunowy+ 2 diody, do obu w zasadzie wystarczy jeden przerywacz. Wybieraj- narysuję Ci schemat.
...albo lepiej powiedz co masz (jakie części), bo może będzie lepiej dać to na stycznikach???
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

aaannnd pisze:Jeszcze zależy jakie masz przerywacze, 2 czy 3 pinowe.
Daj włącznik na zasilanie przerywacza od awaryjnych, a wyjście jego na diodach do żarówek.
Przerywacze 3 pinowe elektroniczne, kierunki ledowe.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Yesvs666 pisze:
Yesvs666 pisze:
Michael2304 pisze:Ma ktoś pomysła,jak podłączyć kierunkowskazy,przy założeniu ,że kierunki działają po włączeniu kluczyka,natomiast awaryjne mają działać bez kluczyka. Zrobiłem działający układ na dwóch przerywaczach,ale przerywacz od awaryjnych jest stale pod napięciem,co nie bardzo mi się widzi...Drugi przerywacz dostaje napięcie po włączeniu kluczyka.
Opcja 1- przełącznik trójbiegunowy, Opcja 2- przełącznik dwubiegunowy+ 2 diody, do obu w zasadzie wystarczy jeden przerywacz. Wybieraj- narysuję Ci schemat.
...albo lepiej powiedz co masz (jakie części), bo może będzie lepiej dać to na stycznikach???
Mam ledowe kierunki, 3 pinowy przerywacz,przełączniki kierunków i awaryjnych są od moto Triumph. Więc nie wiem,czy uda się coś wymyślić :?
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Yesvs666 »

Michael2304 pisze:
aaannnd pisze:Jeszcze zależy jakie masz przerywacze, 2 czy 3 pinowe.
Daj włącznik na zasilanie przerywacza od awaryjnych, a wyjście jego na diodach do żarówek.
Przerywacze 3 pinowe elektroniczne, kierunki ledowe.
Kup sobie taki przełącznik- będzie najlepiej i najprościej, podłącz jak na rysunku i będzie śmigać
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Yesvs666 pisze:
Michael2304 pisze:
aaannnd pisze:Jeszcze zależy jakie masz przerywacze, 2 czy 3 pinowe.
Daj włącznik na zasilanie przerywacza od awaryjnych, a wyjście jego na diodach do żarówek.
Przerywacze 3 pinowe elektroniczne, kierunki ledowe.
Kup sobie taki przełącznik- będzie najlepiej i najprościej, podłącz jak na rysunku i będzie śmigać
Dzięki za schemacik! Takiego przełącznika sobie nie kupię,ale ten schemat dał mi inne spojrzenie na podłączenie kabelków. Przełącznik awaryjnych powinien odłączać napięcie od przerywacza,tak jak jest na rysunku. Coś może wykombinuję z tego. Thanks a lot! :D
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Tak to wykombinuję. Zadziała? :D

Tylko trzeba będzie przerobić lekko przełącznik awaryjnych i dodać jeden kabelek.

I nie trzeba dwóch przerywaczy.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Michael2304 pisze:Tak to wykombinuję. Zadziała? :D

Tylko trzeba będzie przerobić lekko przełącznik awaryjnych i dodać jeden kabelek.

I nie trzeba dwóch przerywaczy.
Nie zadziała,trzeba zastosować przekaźnik o 2 niezależnych stykach,żeby nie było połączenia między kabelkami od żarówek. Inaczej po włączeniu kierunku działają oba jak awaryjne.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Yesvs666 »

Michael2304 pisze:
Michael2304 pisze:Tak to wykombinuję. Zadziała? :D

Tylko trzeba będzie przerobić lekko przełącznik awaryjnych i dodać jeden kabelek.

I nie trzeba dwóch przerywaczy.
Nie zadziała,trzeba zastosować przekaźnik o 2 niezależnych stykach,żeby nie było połączenia między kabelkami od żarówek. Inaczej po włączeniu kierunku działają oba jak awaryjne.
Dlatego sugerowałem:
a) specjalny przełącznik
b) diody (żeby puszczały prąd tylko w 1 stronę, wtedy można to podłączyć tak, jak narysowałeś, tylko 2 diody na kabelki trzeba założyć)
c) stycznik(i)
I tak, jak piszesz, na styczniku dwubiegunowym (lub 2 normalnych) zadziała, przełącznikiem zwykłym odpalasz prąd z aku do przerywacza+ podajesz napięcie do stycznika(ów), żeby zapiąć wszystkie kierunki na raz.
Osobiście brałbym przełącznik- mniej gratów i kabelków, ale każdy z tych 3 sposobów zadziała
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

Yesvs666 pisze:
Michael2304 pisze:
Michael2304 pisze:Tak to wykombinuję. Zadziała? :D

Tylko trzeba będzie przerobić lekko przełącznik awaryjnych i dodać jeden kabelek.

I nie trzeba dwóch przerywaczy.
Nie zadziała,trzeba zastosować przekaźnik o 2 niezależnych stykach,żeby nie było połączenia między kabelkami od żarówek. Inaczej po włączeniu kierunku działają oba jak awaryjne.
Dlatego sugerowałem:
a) specjalny przełącznik
b) diody (żeby puszczały prąd tylko w 1 stronę, wtedy można to podłączyć tak, jak narysowałeś, tylko 2 diody na kabelki trzeba założyć)
c) stycznik(i)
I tak, jak piszesz, na styczniku dwubiegunowym (lub 2 normalnych) zadziała, przełącznikiem zwykłym odpalasz prąd z aku do przerywacza+ podajesz napięcie do stycznika(ów), żeby zapiąć wszystkie kierunki na raz.
Osobiście brałbym przełącznik- mniej gratów i kabelków, ale każdy z tych 3 sposobów zadziała
Dzięki wielkie! Metodą prób i błędów,w wyniku czego jeden przerywacz poszedł się "kochać" wymyśliłem takie coś. Dioda separuje napięcie po włączeniu stacyjki. Przełącznik awaryjnych mam zespolony z kierunkami i długimi w lewej ręce i nie bardzo mam miejsce na nowy przełącznik,dlatego uparłem się na takie rozwiązanie . Dzięki jeszcze raz.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Yesvs666 »

Tys piknie!
Dlatego pytałem na początku jakie graty masz- bo łatwiej wymyślić jedno rozwiązanie pod to, co już jest, niż kilka wariantów wymyślać i zgadywać co można, a czego nie.
Patent jest dobry pod zespoloną manetkę z guzikiem awaryjnych ;-)
Awatar użytkownika
aaannnd
Posty: 127
Rejestracja: 20 paź 2015, 11:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: aaannnd »

Ja bym dał jeszcze jedną diodę za stacyjką, żeby nie zasilać plusa po stacyjce włącznikiem awaryjnych.
Awatar użytkownika
Yesvs666
Posty: 692
Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
Lokalizacja: Lublin (Motycz)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Yesvs666 »

aaannnd pisze:Ja bym dał jeszcze jedną diodę za stacyjką, żeby nie zasilać plusa po stacyjce włącznikiem awaryjnych.
...ale czy nie jest tak, że jak awaryjne działają, to niezależnie od tego czy stacyjka jest włączona, czy nie, to w tym kablu za stacyjką i tak jest + ? Co ta dioda zmieni? Bo jak nawet stacyjka będzie włączona i odpali się awaryjne i kierunkowskaz, to i tak pójdą awaryjne- odpali je stycznik, + z + się nie "pogryzą", no chyba, że ja czegoś nie widzę...
Awatar użytkownika
aaannnd
Posty: 127
Rejestracja: 20 paź 2015, 11:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: aaannnd »

Może ja nie rozumię ;)
jeżeli bez kluczyka tam jest plus to po co ta stacyjka. Czytałem wcześniej że bez kluczyka ma nie być plusa na przerywaczu.
A jak ten kabel za stacyjka jest podpięty do stacyjki to pojawiający sie tam + zasila nam inne kable, jeszcze zależy gdzie wpięty czy w akcesoria (ACC) czy w zapłon (IGN), co zależy od stacyjki jaka jest.

albo zamiast diód drugi przekaźnik
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Michael2304
Posty: 316
Rejestracja: 06 wrz 2013, 16:35
Lokalizacja: Poręba (PL śląskie)
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: Michael2304 »

aaannnd pisze:Może ja nie rozumię ;)
jeżeli bez kluczyka tam jest plus to po co ta stacyjka. Czytałem wcześniej że bez kluczyka ma nie być plusa na przerywaczu.
A jak ten kabel za stacyjka jest podpięty do stacyjki to pojawiający sie tam + zasila nam inne kable, jeszcze zależy gdzie wpięty czy w akcesoria (ACC) czy w zapłon (IGN), co zależy od stacyjki jaka jest.

albo zamiast diód drugi przekaźnik
Kolega dobrze mówi,prawie :) bo + będzie jak włączysz wawryjne,wtedy to tego kabla podłączone są inne "odbiorniki" wymagające + po stacyjce. W momencie włączenia awaryjnych ten plus musi się zatrzymać tylko do zasilania awaryjnych,inaczej będzie można odpalić stop,cofanie ,przeciwmgielne oraz inne . Nie pomyślałem o tym.

Masz może jakieś wiadomości na temat "sterowania masą"? Czy przełączniki w trajce powinny być tą metodą podłączone? Nie bardzo wiem o co kaman.
Awatar użytkownika
aaannnd
Posty: 127
Rejestracja: 20 paź 2015, 11:55
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Moja pierwsza

Post autor: aaannnd »

Sie nie znam ale jak rożne schematy przeglądałem, to czasami przekaźniki się steruje masą, + dostają po stacyjce a minus dostają z włącznika, np światła w aucie tak mają.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość