Nowa trajka czerwonegoskorpiona
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
W starym zawieszeniu moim zdaniem błąd polegał na złym wahaczu i zastosowaniu jednego drążka kierowniczego.
Na rysunku, na czarno rysowałem wahacz i drążek w stanie spoczynku a na czerwono pod obciążeniem.
Podczas obciążenia zmienia się kat wyprzedzania na plus, a jak się rama unosi to na minus. Przez to podejrzewam, że kierownicą raz się kręcił z oporem a za chwilę zbył lekko.
Następna kwestia to,że podczas pracy zawieszenia zmieniała się odległość między zwrotnica a wąsem kierownicy, przez co szarpało kierą a jak kierownik był silny to gieło drążek
zaraz zapodam następny rysunek.
Na rysunku, na czarno rysowałem wahacz i drążek w stanie spoczynku a na czerwono pod obciążeniem.
Podczas obciążenia zmienia się kat wyprzedzania na plus, a jak się rama unosi to na minus. Przez to podejrzewam, że kierownicą raz się kręcił z oporem a za chwilę zbył lekko.
Następna kwestia to,że podczas pracy zawieszenia zmieniała się odległość między zwrotnica a wąsem kierownicy, przez co szarpało kierą a jak kierownik był silny to gieło drążek
zaraz zapodam następny rysunek.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Widzisz, nie znałem tej konstrukcji. Teraz, widząc tomożna się mądrować - nie było by tegoproblemu, gdyby długość drążka była taka sama jakdługość wahacza. Wystarczyło dać dźwignię pośrednią i drążki poprowadzić dwa - jeden od zwrotnicy do zwigni pośredniej, drugi od dzwigni pośredniej do kiery.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
A tu moja wizja.
Zastosować dwa niezależne wahacze, dzięki temu nie będzie się zmieniał kąt wyprzedzenia.
Dodatkowo drążek podzielić na dwa. Jeden by szedł od kiery do wąsa przy wahaczach, a drugi od wąsa do zwrotnicy.
Ten krótszy wydaje mi się że powinien być długości wahaczy i pracować równolegle z nimi. To by niwelowało ewentualną zmianę odległości między zwrotnica a kiera. Choć przy dwóch wahaczach ta odległość nie powinna się mocno zmieniać.
Rysowałem wyprzedzenie w zero, bo tak było mi łatwiej zobrazować to co chcialem pokazać. Powinno być chyba troszkę w plusie aby uzyskać lekki opór. Ile???? Pojęcia nie mam
Rysuje dalej
Zastosować dwa niezależne wahacze, dzięki temu nie będzie się zmieniał kąt wyprzedzenia.
Dodatkowo drążek podzielić na dwa. Jeden by szedł od kiery do wąsa przy wahaczach, a drugi od wąsa do zwrotnicy.
Ten krótszy wydaje mi się że powinien być długości wahaczy i pracować równolegle z nimi. To by niwelowało ewentualną zmianę odległości między zwrotnica a kiera. Choć przy dwóch wahaczach ta odległość nie powinna się mocno zmieniać.
Rysowałem wyprzedzenie w zero, bo tak było mi łatwiej zobrazować to co chcialem pokazać. Powinno być chyba troszkę w plusie aby uzyskać lekki opór. Ile???? Pojęcia nie mam

Rysuje dalej

Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
No właśnie to samo miałem na mysli, z tym że na jednym wahaczu.seta pisze:A tu moja wizja.
Zastosować dwa niezależne wahacze, dzięki temu nie będzie się zmieniał kąt wyprzedzenia.
Dodatkowo drążek podzielić na dwa. Jeden by szedł od kiery do wąsa przy wahaczach, a drugi od wąsa do zwrotnicy.
Ten krótszy wydaje mi się że powinien być długości wahaczy i pracować równolegle z nimi. To by niwelowało ewentualną zmianę odległości między zwrotnica a kiera. Choć przy dwóch wahaczach ta odległość nie powinna się mocno zmieniać.
Rysowałem wyprzedzenie w zero, bo tak było mi łatwiej zobrazować to co chcialem pokazać. Powinno być chyba troszkę w plusie aby uzyskać lekki opór. Ile???? Pojęcia nie mam![]()
Rysuje dalej
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Ale na jednym wahaczu moim zdaniem nie da rady, bo zmienia nie kąt wyprzedzenia i traja na nierównościach będzie myszkowac.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Jak chodzi o wyprzedzenie, to masz rację.seta pisze:Ale na jednym wahaczu moim zdaniem nie da rady, bo zmienia nie kąt wyprzedzenia i traja na nierównościach będzie myszkowac.
Jak chodzi o pracę drążka kierowniczego to rację mamy obaj.
Czyli Ty masz 2 racje a ja tylko jedną.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Member
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Czyli wrocilismy w zasadzie do pierwotnej wersji. Pojedynczy wahacz da ten sam efekt. Przyjzyj sie rysunkowi, zaslon gorny i sprawdz co sie zmieni 
Natomiast podzial drazka na 2 czesci jest dobrym poyslem. Polaczyc oba ze soba przegubem kardana i dluzszy poprowadzic czesciowo w tulejach zeby byl sztywniejszy

Natomiast podzial drazka na 2 czesci jest dobrym poyslem. Polaczyc oba ze soba przegubem kardana i dluzszy poprowadzic czesciowo w tulejach zeby byl sztywniejszy
- GREGOR
- Posty: 5840
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
powiem krótko tylko dwa wahacze , do tego minimalny ruch ugięcia najlepiej resor piórowy bym zastosował taka połówka jak u pawlika w miedzianej zabawce , natomiast drążek dałbym jeden podparty i za podparciem na przegubie kardana 

Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Zwrotnicę warto było by zrobić od podstaw. Roztoczyć grubszą rurę z pasowaniem na łożysko piasty, z jednej strony zostawić próg a z drugiej kanałek na segera czyli tak jak w zwykłej piaśćie.
Do rury,( i to może być trudne) przyspawac w osi skrętu koła, dwa dzyndzle do zaciśniecia stworza wachacza.
No i jeszcze wąsa do kierowania.
Ja tak to widzę, i w wyobraźni to zawieszenie już poprawnie pracuje
niech się wypowiedzą ludzie z większą wyobraźnia niż moja
Skorpion wierzymy w Ciebie
Do rury,( i to może być trudne) przyspawac w osi skrętu koła, dwa dzyndzle do zaciśniecia stworza wachacza.
No i jeszcze wąsa do kierowania.
Ja tak to widzę, i w wyobraźni to zawieszenie już poprawnie pracuje


Skorpion wierzymy w Ciebie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
To zależy od Scorpiona co mu będzie latwiej wykonać. Dwa oddzielne drążki czy jeden z kardanem. Tu chodzi tylko o to żeby sie drążek uginal niwelujac różnice odległości. Na dwóch wahaczach skok zawieszenia nie powinien już odgrywać tak wielkiego znaczenia.
- GREGOR
- Posty: 5840
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
masz racjęseta pisze:To zależy od Scorpiona co mu będzie latwiej wykonać. Dwa oddzielne drążki czy jeden z kardanem. Tu chodzi tylko o to żeby sie drążek uginal niwelujac różnice odległości. Na dwóch wahaczach skok zawieszenia nie powinien już odgrywać tak wielkiego znaczenia.

Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Teoretycznie, gdyby długości wahaczy i długość drążka były równe, ułożone by były równolegle, to problem znika całkowicie.seta pisze:To zależy od Scorpiona co mu będzie latwiej wykonać. Dwa oddzielne drążki czy jeden z kardanem. Tu chodzi tylko o to żeby sie drążek uginal niwelujac różnice odległości. Na dwóch wahaczach skok zawieszenia nie powinien już odgrywać tak wielkiego znaczenia.
Kardan nawet niekoniecznie potrzebny, wystarczył by przegub jakiegokolwiek rodzaju, nie musi przecież przenosić momentu obrotowego, tak samojak drążek w samochodzie.
Dodatkowy wąs chyba lepszy od prowadnic w tulejach - tuleje to jednak niepotrzebne tarcie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- GREGOR
- Posty: 5840
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
nawet można się pokusić o siłownik hydrauliczny , szkoda wydanej kasy skorpiona trzeba to wykorzystaćSulkyrider pisze:Teoretycznie, gdyby długości wahaczy i długość drążka były równe, ułożone by były równolegle, to problem znika całkowicie.seta pisze:To zależy od Scorpiona co mu będzie latwiej wykonać. Dwa oddzielne drążki czy jeden z kardanem. Tu chodzi tylko o to żeby sie drążek uginal niwelujac różnice odległości. Na dwóch wahaczach skok zawieszenia nie powinien już odgrywać tak wielkiego znaczenia.
Kardan nawet niekoniecznie potrzebny, wystarczył by przegub jakiegokolwiek rodzaju, nie musi przecież przenosić momentu obrotowego, tak samojak drążek w samochodzie.
Dodatkowy wąs chyba lepszy od prowadnic w tulejach - tuleje to jednak niepotrzebne tarcie.

wahacze muszą być równe na tulejach jak najbardziej sztywnych !!! To musi zadziałać

Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Już widzę przerażenie w oczach Skorpion jak to czyta i mówi: takie to proste??? to weźcie i to kurwa zróbcie




- GREGOR
- Posty: 5840
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
myślę że mamy chęci pomóc koledze i trzeba ten zapał wykorzystać !seta pisze:Już widzę przerażenie w oczach Skorpion jak to czyta i mówi: takie to proste??? to weźcie i to kurwa zróbcie![]()
![]()
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
-
- Member
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Chlopaki, takie rozwiazanie pokazal Rob na pierwszej stronie.
Wytlumaczcie mi prosze w jakim celu chcecie dawac dwa rownolegle wahacze a nie jeden szeroki? Przeciez kolo bedzie pracowalo identycznie, a konstrukcja jest prostsza
Wytlumaczcie mi prosze w jakim celu chcecie dawac dwa rownolegle wahacze a nie jeden szeroki? Przeciez kolo bedzie pracowalo identycznie, a konstrukcja jest prostsza
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Ja się nie upieram przy wielowahaczu, ale faktem jest, że przy wielowahaczu można koło "prowadzić" bardziej po liniii. Na monowahaczu masz zawsze po okręgu, którego środkiem jest oś obrotu wahacza. Na wielowahaczu zyskamy mniejsze zmiany kąta wyprzedzenia. Patrz obrazki Sety.Szefciu pisze:Chlopaki, takie rozwiazanie pokazal Rob na pierwszej stronie.
Wytlumaczcie mi prosze w jakim celu chcecie dawac dwa rownolegle wahacze a nie jeden szeroki? Przeciez kolo bedzie pracowalo identycznie, a konstrukcja jest prostsza
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Czyż by mój rysunek techniczny nie był zrozumialySzefciu pisze:Chlopaki, takie rozwiazanie pokazal Rob na pierwszej stronie.
Wytlumaczcie mi prosze w jakim celu chcecie dawac dwa rownolegle wahacze a nie jeden szeroki? Przeciez kolo bedzie pracowalo identycznie, a konstrukcja jest prostsza

Naprawdę starałem sie

-
- Member
- Posty: 1098
- Rejestracja: 26 kwie 2011, 14:47
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Sulky no patrze i miezaleznie czy kolo bedzie na koncu monowahacza, czy na laczniku miedzy dwoma wahaczami zakresla dokladnie ten sam ruch. Dwa wahacze w zawieszeniu samochodowym ppzwalaly utrzymac kolo w pionie, ale tutaj pion jest niepotrzebny bo dzialamy w innej plaszczyznie.
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Prawie że masz rację. Prawie. Na 1 wahaczu koło porusza się po okręgu. Na 2 po elipsie. "bok" elipsy bardziej przypomina linię prostą. Można jeszcze pobawić się z długością wahaczy, gdzieś kiedyś dawałem nawet link do takiej strony która to wszystko wizualizowała, ale od tego czasu było sprzatanie forum....Szefciu pisze:Sulky no patrze i miezaleznie czy kolo bedzie na koncu monowahacza, czy na laczniku miedzy dwoma wahaczami zakresla dokladnie ten sam ruch. Dwa wahacze w zawieszeniu samochodowym ppzwalaly utrzymac kolo w pionie, ale tutaj pion jest niepotrzebny bo dzialamy w innej plaszczyznie.
Rozłóż sobie zapałki na papierze milimetrowym i zrób symulację. Ja sobie w głowie zasymulowałem, ale teraz potwierdzam zapałkami. Jest ZNACZNIE lepiej. Kołoprzemieszcza się prawie po linii prostej, zmieniając punkty mocowań wahaczy zmieniasz "skos" tej linii i jesteś w stanie osiągnąć układ, gdzie wyprzedzenie zmienia się niezauważalnie.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Czerwony, kurwa, ogarniemy to. Zadzwoń do mnie jak to przeczytasz, mam konkretną propozycję.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Zwróć uwagę na mój pierwszy rysunek. Na monowahaczu dość mocno zmienia się kąt wyprzedzenia. I tu mogą pojawić się problemy przy większych prędkościach na nie równej drodze
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7584
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Im bardziej czytam, tym bardziej tego nie rozumiem 
Ale ja nie jestem mechanikiem, to pewnie dlatego

Ale ja nie jestem mechanikiem, to pewnie dlatego

Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- winda
- Secretary
- Posty: 14989
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
o czym w gadacie? Analizujecie przeróbkę pierwszego zawieszenia Skorpion a teraz jest trzecie zawieszenie. Główka , półki, wachacz pchany
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- GREGOR
- Posty: 5840
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Kontakt:
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
Ja jestem i nie wszystko rozumiempawlikTrike pisze:Im bardziej czytam, tym bardziej tego nie rozumiem
Ale ja nie jestem mechanikiem, to pewnie dlatego

Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość