Rejestracja "SAM", czy to prawda?
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
nie chce mi sie Cezar oglądać siedmioominutowego filmu z jakimis świniami.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- andrzejqs
- Posty: 1940
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
ale macie przeczucie właśnie dostałem fote z wakacji za 100 zł
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić
.

- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7585
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
stówka ?andrzejqs pisze:ale macie przeczucie właśnie dostałem fote z wakacji za 100 zł


Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
winda pisze: od lat słysze ze unia nam narzuca. gówno prawda. Anglia też w uni a tam mozesz samolot wyspawać sobie w garażu.
polska chce być bardziej unijna niz unia
To w takim razie wystarczy traje zarejestrować w anglii i sprowadzić ją do kraju. Zprzekładka nie ma problemu

Tylko tylko jak to zrealizować w praktyce?!

-
- Prospect
- Posty: 3351
- Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
też się już nad tym zastanawiałem - zarzuciłem temat do sprawdzenia koledze.
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
No to czekamy na informację.
Bo już ch...j strzela siedzieć tak w tej niepewności i nie wiadomo czy dalej inwestować...
Bo już ch...j strzela siedzieć tak w tej niepewności i nie wiadomo czy dalej inwestować...
- andy
- Posty: 1003
- Rejestracja: 17 sie 2012, 11:19
- Krótki opis: Jest nikim ten kto nie ulepsza świata.
- Lokalizacja: podkarpacie
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
seta pisze:winda pisze: od lat słysze ze unia nam narzuca. gówno prawda. Anglia też w uni a tam mozesz samolot wyspawać sobie w garażu.
polska chce być bardziej unijna niz unia
To w takim razie wystarczy traje zarejestrować w anglii i sprowadzić ją do kraju. Zprzekładka nie ma problemu![]()
Tylko tylko jak to zrealizować w praktyce?!
to prawda niby mamy mieć takie same przepisy ale w angli można zarejestrować samochód z kierownicą z lewej strony i jeździć
tym legalnie , a u nas żeby zarejestrować auto przywleczone z wysp musi mieć kierownicę z lewej strony.
Dlatego że u nas przepisy robi sie pod pewne grupy , które mają w swoich w sejmie , ceny używanych aut na wyspach są znacznie niższe niż u nas , gdyby można było je rejestrować bez przekładek ceny aut używanych musiały by spaść i u nas .
dla nas to by była dobra wiadomość , ale na pewno nie dla tych co handlują autami.
http://www.autotrader.co.uk/
żeby nie wspomnieć o kręceniu licznika za które na wyspach jest kryminał a u nas nazywa się korektą licznika i właściwie jest legalne
- kamikwia
- Posty: 30
- Rejestracja: 20 kwie 2013, 10:32
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
Właśnie po zmianie przepisów można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie
Postaram się dowiedzieć jak to jest z rejestracją trajki na wyspach...jest to jakieś rozwiązanie
koledzy jeszcze trochę z innej beczki.Gdy chcecie ,,pozbyć się auta,,bo jest dawcą to piszcie umowę kupna na Rosjanina..
Rosja nigdy nie będzie w unii i auto rozpływa się nie trzeba kombinować z utylizacją. Znam takiego co tak robi-bez problemu.
Postaram się dowiedzieć jak to jest z rejestracją trajki na wyspach...jest to jakieś rozwiązanie
koledzy jeszcze trochę z innej beczki.Gdy chcecie ,,pozbyć się auta,,bo jest dawcą to piszcie umowę kupna na Rosjanina..
Rosja nigdy nie będzie w unii i auto rozpływa się nie trzeba kombinować z utylizacją. Znam takiego co tak robi-bez problemu.
- pasek36
- Posty: 194
- Rejestracja: 19 kwie 2011, 23:05
- Krótki opis: obecnie dłubie
- Lokalizacja: piła obecnie irlandia
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
z tego co się dowiedziałem to w irlandii do rejestracji trajki potrzeba kilku zdjęć trajki z każdej strony i opini rzeczoznawcy . tylko z tym rzeczoznawcą to może być problem bo nie znam takowego i nie wiem gdzie go szukać i co taki kolo wymaga . wiem że na pewno traja musi mieć chamulec postojowy ale co jeszcze to nie wiem . mam nadzieje że te kilka wiadomości pomoże komuś 

-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
Oj kolego tu dopiero potrafi byc sraczka przy takiej transakcji. Przekręty sa weryfikowane bardzo dokładnie. Takie auto musi przekroczyć granice a kupujący zostawia wizowy ślad. Znam przypadek gdzie gosc dostał za całokształt takiego postępowania dosc przykry wyrok.kamikwia pisze:Właśnie po zmianie przepisów można rejestrować auta z kierownicą po prawej stronie
Postaram się dowiedzieć jak to jest z rejestracją trajki na wyspach...jest to jakieś rozwiązanie
koledzy jeszcze trochę z innej beczki.Gdy chcecie ,,pozbyć się auta,,bo jest dawcą to piszcie umowę kupna na Rosjanina..
Rosja nigdy nie będzie w unii i auto rozpływa się nie trzeba kombinować z utylizacją. Znam takiego co tak robi-bez problemu.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
- Posty: 9335
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: FTW
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
http://moto.wp.pl/kat,1035805,title,Rej ... aid=111083
Nowe samochody są dla Polaków bardzo drogie, w związku z czym w głowie niejednego miłośnika motoryzacji pojawia się - na poły żartobliwy - pomysł, że właściwie lepiej byłoby zrobić sobie auto we własnym garażu. Czy to rzeczywiście możliwe? Z technicznego punktu widzenia, oczywiście tak, ale co z przepisami?
Prawo zabrania rejestracji samochodów własnej produkcji. Wyjątek w tym zakresie stanowią jedynie samochody typu "SAM". Są to samochody zbudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej (art. 66a ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym). Auto tego typu montowane jest zwykle samodzielnie przez jego właściciela od podstaw lub na skutek przeróbki innego samochodu. Aby pojazd marki "SAM" mógł poruszać się po drogach publicznych, musi spełniać kilka wymagań przewidzianych prawem i pomyślnie przejść badanie techniczne oraz proces rejestracji.
Badanie techniczne pojazdu marki "SAM"
Zakres oraz sposób przeprowadzenia badań zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zbudowanych przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz.U. Nr 238, poz. 2395). Niniejsze badanie polega na sprawdzeniu prawidłowości konstrukcji i montażu pojazdu, weryfikacji, czy auto spełnia wymagane warunki techniczne oraz czy stan faktyczny pojazdu odpowiada temu, co zgłosił właściciel samochodu we wniosku o przeprowadzenie badania pojazdu marki "SAM". Obowiązku tego można dopełnić w okręgowych stacjach kontroli pojazdów lub niektórych podstawowych stacjach posiadających odpowiednie uprawnienia. Zgodnie z rozporządzeniem, jednostkami upoważnionymi do przeprowadzania badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi są również:
- Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
- Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
- Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej,
- Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy- wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep,
- Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi;
- Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.
Rejestracja pojazdu marki "SAM"
Nowe samochody są dla Polaków bardzo drogie, w związku z czym w głowie niejednego miłośnika motoryzacji pojawia się - na poły żartobliwy - pomysł, że właściwie lepiej byłoby zrobić sobie auto we własnym garażu. Czy to rzeczywiście możliwe? Z technicznego punktu widzenia, oczywiście tak, ale co z przepisami?
Prawo zabrania rejestracji samochodów własnej produkcji. Wyjątek w tym zakresie stanowią jedynie samochody typu "SAM". Są to samochody zbudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej (art. 66a ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym). Auto tego typu montowane jest zwykle samodzielnie przez jego właściciela od podstaw lub na skutek przeróbki innego samochodu. Aby pojazd marki "SAM" mógł poruszać się po drogach publicznych, musi spełniać kilka wymagań przewidzianych prawem i pomyślnie przejść badanie techniczne oraz proces rejestracji.
Badanie techniczne pojazdu marki "SAM"
Zakres oraz sposób przeprowadzenia badań zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zbudowanych przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz.U. Nr 238, poz. 2395). Niniejsze badanie polega na sprawdzeniu prawidłowości konstrukcji i montażu pojazdu, weryfikacji, czy auto spełnia wymagane warunki techniczne oraz czy stan faktyczny pojazdu odpowiada temu, co zgłosił właściciel samochodu we wniosku o przeprowadzenie badania pojazdu marki "SAM". Obowiązku tego można dopełnić w okręgowych stacjach kontroli pojazdów lub niektórych podstawowych stacjach posiadających odpowiednie uprawnienia. Zgodnie z rozporządzeniem, jednostkami upoważnionymi do przeprowadzania badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi są również:
- Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
- Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
- Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej,
- Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy- wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep,
- Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi;
- Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.
W celu przeprowadzenia badania należy zgłosić się do odpowiedniej jednostki z wypełnionym wnioskiem o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi, zawierającym opis techniczny pojazdu.
Jeżeli kontrola pojazdu przebiegnie prawidłowo, jednostka upoważniona do przeprowadzania badań wyda dokument identyfikacyjny oraz zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu z warunkami technicznymi. Dokument ten będzie niezbędny do dokonania rejestracji pojazdu w Wydziale Komunikacji.
Samochód musi mieć numery
Kolejnym krokiem, jaki należy podjąć w celu dopuszczenia pojazdu marki SAM do ruchu, jest nadanie mu cech identyfikacyjnych. Zgodnie z prawem pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta cechy identyfikacyjne, tj. numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy. W samochodach, które pochodzą z fabryki, taki numer nadawany jest przez producenta. Jednakże w przypadku pojazdu marki "SAM" decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych wydaje starosta właściwy ze względu na późniejszą rejestrację pojazdu. Numer nadwozia, podwozia czy ramy umieszcza na nadwoziu, podwoziu lub ramie stacja kontroli pojazdów wskazana w decyzji starosty. Po uzyskaniu decyzji starosty oraz nabiciu przydzielonych cech identyfikacyjnych można już rozpocząć właściwą procedurę rejestracji.
Rejestracja pojazdu
Rejestracja pojazdu marki "SAM"
Samochód musi mieć numery
Kolejnym krokiem, jaki należy podjąć w celu dopuszczenia pojazdu marki SAM do ruchu, jest nadanie mu cech identyfikacyjnych. Zgodnie z prawem pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta cechy identyfikacyjne, tj. numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy. W samochodach, które pochodzą z fabryki, taki numer nadawany jest przez producenta. Jednakże w przypadku pojazdu marki "SAM" decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych wydaje starosta właściwy ze względu na późniejszą rejestrację pojazdu. Numer nadwozia, podwozia czy ramy umieszcza na nadwoziu, podwoziu lub ramie stacja kontroli pojazdów wskazana w decyzji starosty. Po uzyskaniu decyzji starosty oraz nabiciu przydzielonych cech identyfikacyjnych można już rozpocząć właściwą procedurę rejestracji.
Rejestracja pojazdu
W celu rejestracji samochodu marki "SAM" należy udać się do wydziału komunikacji właściwego urzędu i przedłożyć następujące dokumenty:
- wniosek właściciela o rejestrację pojazdu,
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi oraz dokument identyfikacyjny pojazdu marki "SAM" wystawione przez upoważnioną do tego jednostkę,
- zaświadczenie potwierdzające nadanie oraz umieszczenie cech identyfikacyjnych,
- dowód uiszczenia opłaty recyklingowej w wysokości 500 zł, ze wskazaniem cech identyfikacyjnych pojazdu,
-pisemne oświadczenie właściciela, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, o prawie własności zespołów oraz części służących do zbudowania pojazdu.
Należy przy tym mieć na uwadze fakt, że silnika do pojazdu własnej konstrukcji nie można zbudować samodzielnie, a zatem w celu zarejestrowania należy przedłożyć dokumenty kompletnego zespołu silnika.
Wskazane powyżej dokumenty powinny zostać złożone w formie oryginału. Dalszy proces rejestracji samochodu oraz związane z tym koszty są analogiczne jak w przypadku rejestracji seryjnie produkowanych pojazdów.
Nowe samochody są dla Polaków bardzo drogie, w związku z czym w głowie niejednego miłośnika motoryzacji pojawia się - na poły żartobliwy - pomysł, że właściwie lepiej byłoby zrobić sobie auto we własnym garażu. Czy to rzeczywiście możliwe? Z technicznego punktu widzenia, oczywiście tak, ale co z przepisami?
Prawo zabrania rejestracji samochodów własnej produkcji. Wyjątek w tym zakresie stanowią jedynie samochody typu "SAM". Są to samochody zbudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej (art. 66a ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym). Auto tego typu montowane jest zwykle samodzielnie przez jego właściciela od podstaw lub na skutek przeróbki innego samochodu. Aby pojazd marki "SAM" mógł poruszać się po drogach publicznych, musi spełniać kilka wymagań przewidzianych prawem i pomyślnie przejść badanie techniczne oraz proces rejestracji.
Badanie techniczne pojazdu marki "SAM"
Zakres oraz sposób przeprowadzenia badań zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zbudowanych przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz.U. Nr 238, poz. 2395). Niniejsze badanie polega na sprawdzeniu prawidłowości konstrukcji i montażu pojazdu, weryfikacji, czy auto spełnia wymagane warunki techniczne oraz czy stan faktyczny pojazdu odpowiada temu, co zgłosił właściciel samochodu we wniosku o przeprowadzenie badania pojazdu marki "SAM". Obowiązku tego można dopełnić w okręgowych stacjach kontroli pojazdów lub niektórych podstawowych stacjach posiadających odpowiednie uprawnienia. Zgodnie z rozporządzeniem, jednostkami upoważnionymi do przeprowadzania badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi są również:
- Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
- Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
- Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej,
- Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy- wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep,
- Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi;
- Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.
Rejestracja pojazdu marki "SAM"
Nowe samochody są dla Polaków bardzo drogie, w związku z czym w głowie niejednego miłośnika motoryzacji pojawia się - na poły żartobliwy - pomysł, że właściwie lepiej byłoby zrobić sobie auto we własnym garażu. Czy to rzeczywiście możliwe? Z technicznego punktu widzenia, oczywiście tak, ale co z przepisami?
Prawo zabrania rejestracji samochodów własnej produkcji. Wyjątek w tym zakresie stanowią jedynie samochody typu "SAM". Są to samochody zbudowane przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej (art. 66a ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym). Auto tego typu montowane jest zwykle samodzielnie przez jego właściciela od podstaw lub na skutek przeróbki innego samochodu. Aby pojazd marki "SAM" mógł poruszać się po drogach publicznych, musi spełniać kilka wymagań przewidzianych prawem i pomyślnie przejść badanie techniczne oraz proces rejestracji.
Badanie techniczne pojazdu marki "SAM"
Zakres oraz sposób przeprowadzenia badań zgodności z warunkami technicznymi pojazdów zbudowanych przy wykorzystaniu nadwozia, podwozia lub ramy konstrukcji własnej określa Rozporządzenie Ministra Infrastruktury (Dz.U. Nr 238, poz. 2395). Niniejsze badanie polega na sprawdzeniu prawidłowości konstrukcji i montażu pojazdu, weryfikacji, czy auto spełnia wymagane warunki techniczne oraz czy stan faktyczny pojazdu odpowiada temu, co zgłosił właściciel samochodu we wniosku o przeprowadzenie badania pojazdu marki "SAM". Obowiązku tego można dopełnić w okręgowych stacjach kontroli pojazdów lub niektórych podstawowych stacjach posiadających odpowiednie uprawnienia. Zgodnie z rozporządzeniem, jednostkami upoważnionymi do przeprowadzania badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi są również:
- Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
- Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
- Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej,
- Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy- wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep,
- Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi;
- Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.
W celu przeprowadzenia badania należy zgłosić się do odpowiedniej jednostki z wypełnionym wnioskiem o przeprowadzenie badania zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi, zawierającym opis techniczny pojazdu.
Jeżeli kontrola pojazdu przebiegnie prawidłowo, jednostka upoważniona do przeprowadzania badań wyda dokument identyfikacyjny oraz zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu z warunkami technicznymi. Dokument ten będzie niezbędny do dokonania rejestracji pojazdu w Wydziale Komunikacji.
Samochód musi mieć numery
Kolejnym krokiem, jaki należy podjąć w celu dopuszczenia pojazdu marki SAM do ruchu, jest nadanie mu cech identyfikacyjnych. Zgodnie z prawem pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta cechy identyfikacyjne, tj. numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy. W samochodach, które pochodzą z fabryki, taki numer nadawany jest przez producenta. Jednakże w przypadku pojazdu marki "SAM" decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych wydaje starosta właściwy ze względu na późniejszą rejestrację pojazdu. Numer nadwozia, podwozia czy ramy umieszcza na nadwoziu, podwoziu lub ramie stacja kontroli pojazdów wskazana w decyzji starosty. Po uzyskaniu decyzji starosty oraz nabiciu przydzielonych cech identyfikacyjnych można już rozpocząć właściwą procedurę rejestracji.
Rejestracja pojazdu
Rejestracja pojazdu marki "SAM"
Samochód musi mieć numery
Kolejnym krokiem, jaki należy podjąć w celu dopuszczenia pojazdu marki SAM do ruchu, jest nadanie mu cech identyfikacyjnych. Zgodnie z prawem pojazd uczestniczący w ruchu powinien posiadać nadane przez producenta cechy identyfikacyjne, tj. numer VIN albo numer nadwozia, podwozia lub ramy. W samochodach, które pochodzą z fabryki, taki numer nadawany jest przez producenta. Jednakże w przypadku pojazdu marki "SAM" decyzję o nadaniu cech identyfikacyjnych wydaje starosta właściwy ze względu na późniejszą rejestrację pojazdu. Numer nadwozia, podwozia czy ramy umieszcza na nadwoziu, podwoziu lub ramie stacja kontroli pojazdów wskazana w decyzji starosty. Po uzyskaniu decyzji starosty oraz nabiciu przydzielonych cech identyfikacyjnych można już rozpocząć właściwą procedurę rejestracji.
Rejestracja pojazdu
W celu rejestracji samochodu marki "SAM" należy udać się do wydziału komunikacji właściwego urzędu i przedłożyć następujące dokumenty:
- wniosek właściciela o rejestrację pojazdu,
- zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu zgodności pojazdu marki "SAM" z warunkami technicznymi oraz dokument identyfikacyjny pojazdu marki "SAM" wystawione przez upoważnioną do tego jednostkę,
- zaświadczenie potwierdzające nadanie oraz umieszczenie cech identyfikacyjnych,
- dowód uiszczenia opłaty recyklingowej w wysokości 500 zł, ze wskazaniem cech identyfikacyjnych pojazdu,
-pisemne oświadczenie właściciela, złożone pod rygorem odpowiedzialności karnej za składanie fałszywych zeznań, o prawie własności zespołów oraz części służących do zbudowania pojazdu.
Należy przy tym mieć na uwadze fakt, że silnika do pojazdu własnej konstrukcji nie można zbudować samodzielnie, a zatem w celu zarejestrowania należy przedłożyć dokumenty kompletnego zespołu silnika.
Wskazane powyżej dokumenty powinny zostać złożone w formie oryginału. Dalszy proces rejestracji samochodu oraz związane z tym koszty są analogiczne jak w przypadku rejestracji seryjnie produkowanych pojazdów.
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
It's a fucking lifestyle
- adaśko
- Posty: 4490
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
tak było do 22 czerwca
Dziś na Tvn Turbo w Turbo raporcie wypowiadali się na ten temat budowniczowie KitCarów że już minęło 6 tygodni i nadal nie wiadomo o co chodzi
Dziś na Tvn Turbo w Turbo raporcie wypowiadali się na ten temat budowniczowie KitCarów że już minęło 6 tygodni i nadal nie wiadomo o co chodzi
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
w sumie to nie do końca przestarzałe bo wcześniej rejestracja zaczynała się od udania siE do WK po próbne nr. i nr VIN a i z tym na badanie a tu jest troche inaczej to opisane.
najpierw badanie w:
Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
- Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
- Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej,
- Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy- wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep,
- Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi;
- Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.
A nie w Okręgowej Stacji Diagnostycznej
i po badaniu dopiero do WK.
ale w sumie to nie wiem czy dobrze wszystko zrozumiałem więc najlepiej niech się jeszcze ktoś wypowie
najpierw badanie w:
Instytut Transportu Samochodowego w Warszawie,
- Przemysłowy Instytut Motoryzacji w Warszawie,
- Ośrodek Badawczo-Rozwojowy "BOSMAL" w Bielsku-Białej,
- Przemysłowy Instytut Maszyn Budowlanych w Kobyłce k. Warszawy- wyłącznie dla samochodów ciężarowych, specjalnych i przyczep,
- Instytut Budownictwa, Mechanizacji i Elektryfikacji Rolnictwa w Warszawie, Oddział w Kłudzienku - wyłącznie dla ciągników rolniczych i przyczep przeznaczonych do łączenia z nimi;
- Wojskowy Instytut Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku.
A nie w Okręgowej Stacji Diagnostycznej
i po badaniu dopiero do WK.
ale w sumie to nie wiem czy dobrze wszystko zrozumiałem więc najlepiej niech się jeszcze ktoś wypowie

- andrzejqs
- Posty: 1940
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
stare te przepisy te ośrodki zawsze miały te uprawnienia oprócz tego normalne przeglądy robią , zapewne teraz tak samo jak OSKP straciły uprawnienia i czekają na nowe od ministerstwa
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić
.

-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
jakie to typowe, że wszystkie ośrodki są w okolicach Wawy, raptem jeden w Bielsku. Wiadomo, gdzie ma kasa pozostawać
Polactwo, lobby, banda skurwysynów.

T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- andrzejqs
- Posty: 1940
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
miejmy nadzieje że się nie ograniczą do 3 ośrodków
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić
.

- zetor
- Member
- Posty: 3214
- Rejestracja: 01 lip 2010, 20:53
- Lokalizacja: Wielka wieś pod Konstancinem
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
e no co wy chcecie
mi tam pasuja osrodki zgromadzone tylko wokol wa-wa
musle ze wiecej takich sie znajdzie
mi tam pasuja osrodki zgromadzone tylko wokol wa-wa
musle ze wiecej takich sie znajdzie
"żyj a nie istniej"
"Nie ważne ile razy upadasz.
ważne, że potrafisz pić na leżąco"
"Nie ważne ile razy upadasz.
ważne, że potrafisz pić na leżąco"
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
zetor pisze:e no co wy chcecie
mi tam pasuja osrodki zgromadzone tylko wokol wa-wa
musle ze wiecej takich sie znajdzie
Zetor - a wodę z tunelu odpompowaliście już?


T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
- Prospect
- Posty: 3351
- Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
odpompowali - i to nawet z dwóch
- tomek5101
- Posty: 24
- Rejestracja: 23 mar 2011, 21:37
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
Witam ponownie.
Stan odnośnie Samów na dzień dzisiejszy przedstawia się następująco.
Zaznaczę, że info pochodzi z Ministerstwa ( taki gest rozpaczy z mojej strony po obdzwonieniu wszystkiego co można)
Na dzień dzisiejszy nie ma takiej jednostki która przeprowadzi takie badanie ( jednostkowe ).
Brak takich miejsc spowodowany jest tym, że aby minister wyznaczył taką jednostkę to ma ona złożyć wniosek, a takowych nie ma w ministerstwie (stan na 25-07-2013). Więc ministerstwo umywa ręce twierdząc, że to nie ich wina że nikt nie wystąpił z takim wnioskiem. A mówiąc szczerze chodzi o to aby w Polsce wykasować Samy.
Stan odnośnie Samów na dzień dzisiejszy przedstawia się następująco.
Zaznaczę, że info pochodzi z Ministerstwa ( taki gest rozpaczy z mojej strony po obdzwonieniu wszystkiego co można)
Na dzień dzisiejszy nie ma takiej jednostki która przeprowadzi takie badanie ( jednostkowe ).
Brak takich miejsc spowodowany jest tym, że aby minister wyznaczył taką jednostkę to ma ona złożyć wniosek, a takowych nie ma w ministerstwie (stan na 25-07-2013). Więc ministerstwo umywa ręce twierdząc, że to nie ich wina że nikt nie wystąpił z takim wnioskiem. A mówiąc szczerze chodzi o to aby w Polsce wykasować Samy.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
rożek pisze:odpompowali - i to nawet z dwóch
chwilowy sukces

T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- bandit
- Posty: 3738
- Rejestracja: 02 gru 2006, 21:16
- Lokalizacja: Pniewy
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
Dziękujemy Szanownym Politykom za ukrecenie łba sprawie...
- Szalony-Mateo
- Posty: 408
- Rejestracja: 26 cze 2012, 15:19
- Lokalizacja: Wielisławice w lesie.
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
Zastanawiam się, czy by nie dało się narobić hałasu w mediach na temat dyskryminacji osób projektujących i wykonujących pojazdy jednostkowo. Przecież to już można podciągnąć pod działalność artystyczną. 
Sami mówimy, że „rzeźbimy”

Sami mówimy, że „rzeźbimy”
- seta
- Posty: 1320
- Rejestracja: 15 sty 2012, 13:40
- Krótki opis: Wieczna kombinacja ;-)
- Lokalizacja: Łosice
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
Szalony-Mateo pisze:...narobić hałasu w mediach...”
W mediach albo nawet i pod Rządem.
Jak by co to ja się podłączam jak i wielu innych.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Rejestracja "SAM", czy to prawda?
Panowie - chetnie zetnę kilka łbów kurew z gnojnej, działalnośc antypolityczna mam wpojona przez matkę - tyle że jej idole to kurwy, które mi podcinają żyły. Chętnie pójdę ale kto ze mną? Jak będzie nas mniej niż górników to dalej możemy siedziec i pierdziec w stołki. Albo wswyszcy albo nikt. Zastanówcie się, bo głos jednostki w tym gównie jest gówno warty. Trzeba jebnąc tupolewa żeby było głośno - jebnijmy dwa albo trzy, byle z rudą kurwą.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość