Strona 13 z 23

Re: Jedrusiowa traja

: 26 gru 2014, 23:43
autor: andrzejqs
No przeżyłem , oddechem to bym mógł teraz zasilać ten subarowy silnik w alfowej trajce.

trajka dostała małego lifta kolor,wloty powietrza liczniki .
Custom co do tyłu to mnie przeszkadza bo efekt jak byś spadochron ciągnął .


Winda i tu cie muszę zmartwić (sam z tego powodu ubolewam) ale takie pytanie nie padło , dziwne?. Amatorzy od razu po znaczku widzą że to subaru , cytuję " mmm subaru a to tył od subaru połączony z jakim motocyklem ?"

a znawcy tematu cytuję " patrz synu tu tył alfy z silnikiem i dorobiony przód jak w motocyklu "

i nie zapominajmy o standardach " a ta druga rura wydechowa to atrapa "

" a daszek będzie pan dorabiał"

Re: Jedrusiowa traja

: 26 gru 2014, 23:54
autor: andrzejqs
adaśko pisze:polsko-japońsko-włosko -francuska traja, hehe i jakie jeszcze państwa można dodać?

Hiszpania
Czechy
Niemcy
Korea Południowa
UK
Chińska Republika Ludowa

Re: Jedrusiowa traja

: 07 sty 2015, 22:43
autor: andrzejqs
Dzień zakończony pozytywnie przy okazji szukania sygnału dla czujnika prędkości
podłączyłem kontrolki w zegarach i uruchomiłem obrotomierz
Obraz 010.jpg
Obraz 001.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 07 sty 2015, 23:15
autor: bynio204
andrzejqs pisze:ja mam silnik EJ 18 SPFI i kompa o oznaczeniu F2. Z opisów wynika że czujnik wysyła 5 impulsów na obrót koła i tak wszyscy robią ale teraz nie wiadomo jakiego ? a sam czujnik daje 4 impulsy na obrót linki licznika .Pasowało by mieć taki licznik i policzyć ile ma obrotów linki na 100 metrów albo zdać się na te 5 impulsów z koła.

schematy 92r
Schowek01.jpg
Schowek02.jpg
Schowek03.jpg
Schowek04.jpg
Schowek05.jpg
Schowek06.jpg
dopiero zauważyłem , ciekawy temat i ......... mam taki licznik z 1,8 94r

Re: Jedrusiowa traja

: 08 sty 2015, 22:01
autor: winda
nie dziwię się ze obrotomierz wskazuje 0 skoro podłączyłeś go do czujnika prędkości :wink:

Re: Jedrusiowa traja

: 09 sty 2015, 20:51
autor: andrzejqs
winda pisze:nie dziwię się ze obrotomierz wskazuje 0 skoro podłączyłeś go do czujnika prędkości :wink:
Ale ja nie mam czujnika prędkości :mrgreen:

sygnał prędkości do prędkościomierza mam brany z ABS

Re: Jedrusiowa traja

: 10 sty 2015, 00:43
autor: custom
Fajne te zegary , łot czego one Jendruś ?

Re: Jedrusiowa traja

: 10 sty 2015, 01:41
autor: lukasz
to ja odpowiem alfa romeo 156

Re: Jedrusiowa traja

: 24 lut 2015, 23:25
autor: andrzejqs
Zdjąłem przepustnice z kolektora i nie wiem czym to teraz uszczelnić :?:
w oryginale była cieniutka blaszka stalowa pokryta jakimś czarnym specyfikiem .

Re: Jedrusiowa traja

: 24 lut 2015, 23:39
autor: bandit
Czorny silikon zastosuj wysokotemperaturowy.

Re: Jedrusiowa traja

: 24 lut 2015, 23:58
autor: andrzejqs
No tak myślałem że padnie taka odpowiedź
na tej blaszce to nie był silikon , wszędzie teraz mówią że silikonu nie daje się do benzyny bo sie rozpuszcza.

Re: Jedrusiowa traja

: 25 lut 2015, 00:01
autor: sekuwawa
Ja aktualnie używam tylko pasty reinosil lub jakoś tak. Silicon się nie umywa.

Re: Jedrusiowa traja

: 25 lut 2015, 00:28
autor: lukasz
reinzosoil chyba, super sprawa

Re: Jedrusiowa traja

: 25 lut 2015, 10:49
autor: bandit
W mondeo w ktorego wpuscilem silnik 1.6 z mojej traji, kolektor ssacy byl na blaszce z czarnym uszczelnieniem I kolektor byl krzywy...silicon do dzis trzyma juz 1,5 roku.

Re: Jedrusiowa traja

: 18 kwie 2015, 19:06
autor: andrzejqs
No i stało się jednemu popychaczowi hydraulicznemu robić się odechciało , :cry: :cry: i teraz silnik tyka jak ruski budzik .

Ma ktoś doświadczenie z takimi popychaczami :?:

zdemontowałem klawiaturę i popychacz jest zatarty w pozycji wciśniętej

Czy taki popychacz to wystarczy kupić i wstawić czy coś trzeba jeszcze ustawiać i czy są różnice jakieś między ssącymi a wydechowymi :?:

Re: Jedrusiowa traja

: 19 kwie 2015, 08:44
autor: Lipa
popychacz czy samoregulator ?

Re: Jedrusiowa traja

: 19 kwie 2015, 10:10
autor: andrzejqs

Re: Jedrusiowa traja

: 19 kwie 2015, 12:03
autor: Lipa
wymień sam samoregulator i będzie banglać. Samoregulatory są takie same na wszystkie zawory.

Re: Jedrusiowa traja

: 19 kwie 2015, 15:20
autor: andrzejqs
w pdf-ie subaru narysowany był ten regulator w naczyniu z olejem i narysowane strzałki że trzeba go naciskać.

o co biega z tym zabiegiem :?:
i nic sie nie reguluje :?:

Re: Jedrusiowa traja

: 19 kwie 2015, 16:47
autor: Lipa
teoretycznie powinno się montować samoregulator zalany olejem. Wkładasz do naczynia z oliwą nagniutasz i się napełnia. Ja montowałem parę razy i zawsze na sucho. Chwilę pochodzi, poklekocze i sam się napełni, i jest spokój. Jak odpalisz silnik to daj mu chwilę pochodzić na wolnych obrotach niech się napełni. Przestanie stukać - znaczy jest pełen.

Nic się nie reguluje.

Re: Jedrusiowa traja

: 01 maja 2015, 19:58
autor: andrzejqs
Dzięki Lipa zdziwiła mnie prostota tego ustrojstwa do wymiany potrzebny był tylko klucz 10 , po wymianie troche poklekotało i jest ok


zmiany na nowy sezon

trajka przy gwałtownym ruszaniu wpadała w wibracje ( podobne do objawów zużytych amortyzatorów) dodatkowo wrzuciła 1 bieg.

Problem ustąpił :D :D po wstawieniu zastrzałów (silnik wygiął dwie rury 1 1/2 cala na których były poduszki silnika ) i dodanie poduszki górnej do skrzyni razem z odciągiem

Obraz 005.jpg
Obraz 001.jpg

słabe chłodzenie
wymiana chłodnic na nowe alu (miedzianki zrobiły zieloną galaretkę w kolektorze)
chłodnice przestawiłem w dół
i likwidacja małego obiegu wody na silniku
efekt końcowy gorszy

Jakieś teorie :?: :?:



Obraz 002.jpg
Obraz 007.jpg
Obraz 010.jpg
Obraz 015.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 01 maja 2015, 22:47
autor: winda
od czego te wydechy?

Re: Jedrusiowa traja

: 01 maja 2015, 23:14
autor: sekuwawa
andrzejqs pisze:Dzięki Lipa zdziwiła mnie prostota tego ustrojstwa do wymiany potrzebny był tylko klucz 10 , po wymianie troche poklekotało i jest ok


zmiany na nowy sezon

trajka przy gwałtownym ruszaniu wpadała w wibracje ( podobne do objawów zużytych amortyzatorów) dodatkowo wrzuciła 1 bieg.

Problem ustąpił :D :D po wstawieniu zastrzałów (silnik wygiął dwie rury 1 1/2 cala na których były poduszki silnika ) i dodanie poduszki górnej do skrzyni razem z odciągiem

Obraz 005.jpg
Obraz 001.jpg

słabe chłodzenie
wymiana chłodnic na nowe alu (miedzianki zrobiły zieloną galaretkę w kolektorze)
chłodnice przestawiłem w dół
i likwidacja małego obiegu wody na silniku
efekt końcowy gorszy

Jakieś teorie :?: :?:
Zaślepiłeś mały obieg czy połączyłeś to jakimś wężem? Jak zaślepiłeś to może się nie odpowietrzać, a jak połączyłeś wężem to wrzuć w niego kryzę z otworkiem jakieś 3mm.

Re: Jedrusiowa traja

: 02 maja 2015, 11:33
autor: andrzejqs
Wcześniej miałem mały obwód połączony wężem, a teraz jest zaślepiony (niema przepływu ) . Co do odpowietrzenia wydaje się że jest odpowietrzony ja mam inny kolektor ssący jest w nim woda , mały obieg zaczyna się w kolektorze a kończy za termostatem , najwyższym punktem kolektora jest gruby króciec co idzie do chłodnicy , więc powietrze powinno pójść do chłodnic .
Zastanawiało mnie jaki wpływ na pracę pompy wodnej ma brak obiegu wody w początkowym czasie pracy silnika kiedy termostat jeszcze jest zamknięty ?

Druga sprawa to dziura nad chłodnicami w starym układzie była mała a teraz jak poszły w dół to jest wiele większa może tam spierdziela powietrze

Re: Jedrusiowa traja

: 02 maja 2015, 12:04
autor: Lipa
Jędruś nie zaślepiaj małego obiegu - połącz go. Po zaślepieniu małego obiegu zawsze się suka gotowała. Ja u siebie we wszystkich silnikach łącze mały obwód przy pomocy miedzianych kolanek efekt o wiele lepszy niż przy połączeniu wężem. Przy wężu też potrafiła temperatura - nie wiedzieć czemu - walić pod 100 st. C.... po zastosowaniu miedzianych kolanek zero problemu.