Strona 12 z 23
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 08 kwie 2015, 21:38
autor: sekuwawa
Jeżeli będziesz miał bardzo pochylone do tyłu lagi to może da radę, jak będą bliżej pionu to już dupa.
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 08 kwie 2015, 21:48
autor: adaśko
adaśko pisze:Darek ale z tego zdjęcia wychodzi wyprzedzenie bliskie zeru. Inne półki są zastosowane.
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 08 kwie 2015, 23:10
autor: Szefciu
czerwonyskorpion pisze:Adaśko a jak jest w tym przypadku jak na zdjęciu bo ja na tych kątach to ani w ząb nie czaję.
Złóż zawias do kupy z kołem i pochyl lagi tak jak maja być zamontowane. Potem fotka z boku i wszystko bedzie widać.
Narazie wygląda na mocno na plusie i moze miec tendencje do "łopotanie" i domykania zakrętów.
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 16:07
autor: czerwonyskorpion
Już wiem chyba o co się rozchodzi i mam trzy możliwości . Pochylić jeszcze zawieszenie ale taki kąt to już chyba jest max , podnieść koło do góry przez wspawanie tulejek i trzecia możliwość to wywiercenie otworu w półce o siedem centymetrów do przodu ,tak jak zaznaczyłem to na górnej półce tym kółkiem . Jak zwykle liczę na podpowiedzi .
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 16:22
autor: Szalony-Mateo
Ja bym proponował pochylić główkę jeszcze bardziej.
Znając wygląd twojej trajki to się bardziej wpasuje w wysokość przedniej zabudowy.
Z tego co kiedyś się interesowałem to Phoenix (czy jakoś tak się ta firma nazywa) oni mają coś około 27 - 32 stopni pochlenie główki ramy.
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 16:27
autor: bynio204
Ja bym zrobił wyprzedzenie na półkach , żeby nie ruszać kąta główki już, bo stracisz całkowicie amortyzację i nie wiem czy znajdziesz inny sposób

Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 18:38
autor: czerwonyskorpion
czy będzie jakiś problem jeżeli zamontuję główkę w miejscu oznaczonym czerwonym punktem i jeszcze położę główkę ramy tak jak na zdjęciu .,Jeszcze jeno jaki byłby optymalny kont wyprzedzenia .
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 18:40
autor: andy
własnie miałem to napisać żeby półki z mniejszym wyprzedzeniem zrobić
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 18:53
autor: Sulkyrider
Moim zdaniem jak przeniesiesz tak jak proponujesz to bedzie ok.
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 19:47
autor: Jockey
W geometrii przodu jest jeszcze jeden ważny parametr, który trzeba brać pod uwagę:
- odsadzenie osi lag od osi główki
Tak jak proponujesz, to ono będzie minimalne (na oko to ok 2cm) kto wie, czy nie będzie za małe, bo ono też decyduje o trzymaniu kierunku jazdy.
Ja bym położył jeszcze główkę, bo ten kąt który proponujesz, to nie jest wcale taki mały, a oś główki względem lag odsadziłbym na ok. 7 cm
A nie możesz dołu lag przedłużyć z 5-7 cm do tyłu?
może to by też w jakiś sposób rozwiązało odpowiedni kąt wyprzedzenia.
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 20:29
autor: czerwonyskorpion
Do tyłu lag nie da rady , mogę jeszcze je położyć , a z tą główką ramy masz chyba racje za blisko środka lag .
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 21:03
autor: adaśko
Hmm z nawiercaniem to chyba będzie dobry pomysł , tylko jak ty teraz dolną półkę wyjmniesz? Jeśli dobrze pamiętam sztyca ma FI 25 więc może od razu kilka otworów nawiercić z odstępami 10mm , grubość pólek to 30 mm więc 10 mm mięska da radę , potem metoda prób i błędów . Głowki ramy bardziej już bym nie pochylał .
.,Jeszcze jeno jaki byłby optymalny kont wyprzedzenia . Kurwa chyba nie ma takiego , ale można trafić tak jak w legendarny punkt G

Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 21:09
autor: GREGOR
przybliżenie osi główki do osi lag spowoduję bardzo trudne prowadzenie na nierównościach gdyż odciążamy nacisk na przednie koło , staje się ono bardzo lekkie w kierowaniu kierownicą ale powoduje podatność na zmianę kierunku jazdy .
Ja bym pochylił jeszcze lagi . Po za tym martwi mnie to rozwiązanie mocowania amorka , ten przód staje się nie rozbieralny , blokujesz dolną półkę

Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 21:36
autor: bynio204
o takie coś mi chodziło, ale wtedy masz do przeróbki półki a z tego co widzę są nierozbieralne
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 21:58
autor: bynio204
albo zmień koncepcję

Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 22:02
autor: adaśko
bynio204 pisze:albo zmień koncepcję

Bynio ale to już było i ponoć nie zdało egzaminu

, jak dla mnie dało , ale nie do końca

Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 22:50
autor: bynio204
A może najpierw poskładać na brudno w tej postaci jakiej jest obecnie ? nie przejmować się wyprzedzeniem i teoriami ? tutaj mamy inne długosci zawieszenia ,założyć i objeździć jak jest ?
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 09 kwie 2015, 23:01
autor: Sulkyrider
Najlepiej prowadzą się te traje, w których autor nie wiedział do końca o co chodzi z tymi wyprzedzeniami i innymi kątami

A prawda jest taka, że stosowanie zasad takich samych jak przy 2 kołach jest nieporozumieniem. Pragnę zauważyć, że motocykl pochyla się na zakrętach i na motocyklu skręca się przechylając maszynę... traja to jednak nie to samo.
Sprawdza się wyprzedzenie bliskie 0, trochę w plusie czy trochę w minusie, a i tak kazda traja jest inna...
Nie mówię że mam rację, ale pisze co mi się wydaje. Skorpion, celuj żeby jak najblizej tego zera podjechać i będzie ok.
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 10 kwie 2015, 07:43
autor: Rob_trike
Rob_trike pisze:zajebiscie - nie spawaj na gotowo - daj wzmocnienia i zobacz jak jedzie

Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 10 kwie 2015, 09:00
autor: adaśko
Sulkyrider pisze:Najlepiej prowadzą się te traje, w których autor nie wiedział do końca o co chodzi z tymi wyprzedzeniami i innymi kątami

A prawda jest taka, że stosowanie zasad takich samych jak przy 2 kołach jest nieporozumieniem. Pragnę zauważyć, że motocykl pochyla się na zakrętach i na motocyklu skręca się przechylając maszynę... traja to jednak nie to samo.
Sprawdza się wyprzedzenie bliskie 0, trochę w plusie czy trochę w minusie, a i tak kazda traja jest inna...
Nie mówię że mam rację, ale pisze co mi się wydaje. Skorpion, celuj żeby jak najblizej tego zera podjechać i będzie ok.
O tak Sulk dużom prawdy jest w tym co napisałeś
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 10 kwie 2015, 10:11
autor: winda
wy i ja cieniasy dajecie zdjęcie przodu i w programie graficznym rysujecie kreski.
Skorpion robi kreski w realu i to fotografuje.
i co? łyso wam?

Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 10 kwie 2015, 10:50
autor: bandit
winda pisze:wy i ja cieniasy dajecie zdjęcie przodu i w programie graficznym rysujecie kreski.
Skorpion robi kreski w realu i to fotografuje.
i co? łyso wam?

Wydawało mi się że chce zostać Wróżem , wahadełka , i te sprawy....
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 11 kwie 2015, 15:19
autor: andrzejqs
Ja bym zostawił po staremu
ET felgi dopasował do zwrotnicy żeby oś zwrotnicy przecinała środek koła i odpowiednio ustawił wyprzedzenie zwrotnicy .
http://pl.wikipedia.org/wiki/Wyprzedzen ... _zwrotnicy
http://www.lotus7.pl/forum/viewtopic.ph ... 76557d5958
zwro.jpg
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 11 kwie 2015, 22:55
autor: Sulkyrider
Problem na starej zwrotnicy był taki, że oś obrotu KAŻDEJ zwrotnicy samochodowej jest lekko pochylona do środka górą i to powoduję asymetrię w sterowaniu. Po prostu zwrotnica musiała by być zrobiona na nowo.
Re: Nowa trajka czerwonegoskorpiona
: 12 kwie 2015, 18:13
autor: andrzejqs
No tak wiązało by sie to z ustawieniem całej zwrotnicy na nowo.
Patrząc na to nowe rozwiązanie myśle że promień skrętu wyjdzie bardzo dłuży, ale za to bardziej ciekawiej to wygląda .