Strona 12 z 14
Re: sekuwawa traja II
: 30 kwie 2015, 21:53
autor: GREGOR
sekuwawa pisze:
Jest dłuższy, przód działa super i jest to wytestowane w 2 trajkach.
możesz zrobić fotki z profilu bocznego , sam zawias ,górna część mnie interesuje , proszę

Re: sekuwawa traja II
: 01 maja 2015, 00:52
autor: kowall
Jeszcze raz seku gratulki fajnie wyszła ale te sterylne warunki wokół niej w garażu to dla mnie jakaś inność

Re: sekuwawa traja II
: 01 maja 2015, 22:58
autor: sekuwawa
kowall pisze:Jeszcze raz seku gratulki fajnie wyszła ale te sterylne warunki wokół niej w garażu to dla mnie jakaś inność

To nie garaż, to miejsce postojowe pod blokiem, ale w garażu też lubię mieć czysto.
Re: sekuwawa traja II
: 02 maja 2015, 13:20
autor: sekuwawa
GREGOR pisze:sekuwawa pisze:
Jest dłuższy, przód działa super i jest to wytestowane w 2 trajkach.
możesz zrobić fotki z profilu bocznego , sam zawias ,górna część mnie interesuje , proszę

Ależ proszę
20150502_125724.jpg
20150502_125641.jpg
Re: sekuwawa traja II
: 03 maja 2015, 08:43
autor: GREGOR
sekuwawa pisze:GREGOR pisze:sekuwawa pisze:
Jest dłuższy, przód działa super i jest to wytestowane w 2 trajkach.
możesz zrobić fotki z profilu bocznego , sam zawias ,górna część mnie interesuje , proszę

Ależ proszę
20150502_125724.jpg
20150502_125641.jpg
Dzięki , zaspokoiłem swoją ciekawość .
Myślę że na żywo też będzie okazja

Re: sekuwawa traja II
: 12 maja 2015, 00:31
autor: sekuwawa
Żeby uszczelnić mokre półosie garbowe na końcach to muszę kupić sobie to
http://garbusy.pl/index.php?route=produ ... ct_id=1752
Opłaca się, czy kupić tylko te pierścienie po których chodzi simmering, a uszczelnienia kupić w swoim sklepie. Łożyska są standardowe, można je kupić w sklepie z łożyskami ? Ma może ktoś schemat jak to powinno być prawidłowo złożone wewnątrz?
Jak ktoś ćwiczył temat to proszę o pomoc bo mi się na tarcze leje, a te pierścienie i łożyska miałem słabe więc pokuszę się o zrobienie tego przed Babkami.
Re: sekuwawa traja II
: 12 maja 2015, 07:17
autor: lukasz
http://e-trike.pl/forum/viewtopic.php?f=46&t=4124 zobacz tutaj , lozysko standard, simering tez standardowy, ja kupiłem u siebie w sk;lepie i to i to, jest tam jeszcze oring tez dobrałem bez problemu, masz pw
Re: sekuwawa traja II
: 12 maja 2015, 10:09
autor: Lipa
sekuwawa pisze:Żeby uszczelnić mokre półosie garbowe na końcach to muszę kupić sobie to
http://garbusy.pl/index.php?route=produ ... ct_id=1752
Opłaca się, czy kupić tylko te pierścienie po których chodzi simmering, a uszczelnienia kupić w swoim sklepie. Łożyska są standardowe, można je kupić w sklepie z łożyskami ? Ma może ktoś schemat jak to powinno być prawidłowo złożone wewnątrz?
Jak ktoś ćwiczył temat to proszę o pomoc bo mi się na tarcze leje, a te pierścienie i łożyska miałem słabe więc pokuszę się o zrobienie tego przed Babkami.
Seku ja kupuje simmeringi w normalnym sklepie. Łożyska są standardowe - kupisz je za 15pln i za 100 pln - na duże buty lepiej wziąć trochę lepsze.
Wszystkie "pokrywki" zakrywające łożysko przykręcam na papierowa uszczelkę i silikon - inaczej zawsze leciało.... teraz tego nie zrobiłem i kurwa leci
co do schematu to zdaje się Jockey to wklejał
Re: sekuwawa traja II
: 12 maja 2015, 21:40
autor: winda
ja taki zestaw z garbowego montowałem na wiosnę. wszystko ok. uszczelka oczywiscie na silikon no i w końcu założyłem zawleczki bo były w zestawie. wydaje mi się ze płaciłem taniej. duzo taniej
Re: sekuwawa traja II
: 24 maja 2015, 22:53
autor: sekuwawa
Kupiłem tulejki na garbusowy.pl i nie polecam bo to szajs i musiałem je poprawiać. Dajcie tokarzowi i dorobi lepsze za połowę ceny. Łożyska i simmeringi kupiłem standardowe choć były wątpliwości co do simmeringów. Tulejki mają średnicę zewnętrzną 44,5mm więc kupiłem simmery 44x62x10 choć niektórzy mieli powkładane simmery 42x62x10. Kto ma rację wyjdzie w jeździe. Łożyska to 6306 a oringi dałem 27x2,5 i 70x2,5
Zakupiłem gazowe amortyzatory od fiata pandy, ale już wiem że amorki bez sprężyn są do dupy więc poszły na przeróbkę i będę do nich montował sprężyny od amorków MZ.
Ale najważniejsze. Jak wykasować luz na przegubie półosi w skrzyni biegów? Tam się wyrabiają te plastikowe panewki, dużo roboty przy wymianie, trzeba wyjmować skrzynię?
Re: sekuwawa traja II
: 25 maja 2015, 19:28
autor: GREGOR
sekuwawa pisze:Kupiłem tulejki na garbusowy.pl i nie polecam bo to szajs i musiałem je poprawiać. Dajcie tokarzowi i dorobi lepsze za połowę ceny. Łożyska i simmeringi kupiłem standardowe choć były wątpliwości co do simmeringów. Tulejki mają średnicę zewnętrzną 44,5mm więc kupiłem simmery 44x62x10 choć niektórzy mieli powkładane simmery 42x62x10. Kto ma rację wyjdzie w jeździe. Łożyska to 6306 a oringi dałem 27x2,5 i 70x2,5
Zakupiłem gazowe amortyzatory od fiata pandy, ale już wiem że amorki bez sprężyn są do dupy więc poszły na przeróbkę i będę do nich montował sprężyny od amorków MZ.
Ale najważniejsze. Jak wykasować luz na przegubie półosi w skrzyni biegów? Tam się wyrabiają te plastikowe panewki, dużo roboty przy wymianie, trzeba wyjmować skrzynię?
Seku , dlaczego chcesz jeszcze dodawać sprężynę do amorków ?
Jak te amorki od pandy pasują ? Potrzebne są jakieś przeróbki ? Na jakich śrubach są montowane 12mm czy 10mm ?
Pozdrawiam

Re: sekuwawa traja II
: 25 maja 2015, 21:58
autor: sekuwawa
Na samych drążkach nigdy tego dobrze nie wypoziomujesz. Jak miałem amorki z MZ ze sprężynami to sobie je podkręcałem i trajka stała jak chciałem. Jak je wywaliłem i założyłem od Pandy (model po 2003r, trzeba rozwiercić górne mocowanie na 12 bo jest 10) to traja opadła, a gdybym przestawił na drążku to już by było za twardo. Sprężyna na amorku daje Ci możliwość doregulowania jak chcesz.
Re: sekuwawa traja II
: 25 maja 2015, 22:11
autor: GREGOR
sekuwawa pisze:Na samych drążkach nigdy tego dobrze nie wypoziomujesz. Jak miałem amorki z MZ ze sprężynami to sobie je podkręcałem i trajka stała jak chciałem. Jak je wywaliłem i założyłem od Pandy (model po 2003r, trzeba rozwiercić górne mocowanie na 12 bo jest 10) to traja opadła, a gdybym przestawił na drążku to już by było za twardo. Sprężyna na amorku daje Ci możliwość doregulowania jak chcesz.
ja mam te ze sprężyną od garba i nigdy z nich nie byłem zadowolony , bo było za bardzo sprężyście i odbijało w dolne ograniczenie szabli , oczywiście mam na suchych półosiach i to zawieszenie trochę inaczej działa jak na mokrych , więc wyjąłem sprężynę i jeżdżę na gołym amorku , ale też do końca nie jestem zadowolony , dlatego pytam o te gazowe od pandy , na pewno ja mam lżejszy silnik więc tutaj też jest różnica w pracy . Muszę to jakoś opanować

Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 16:38
autor: sekuwawa
Małe poprawki przed sezonem, tym razem kółko prawie w zero. Nie ma to jak duża tokara i Seta jako operator
20160326_120450.jpg
Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 18:48
autor: GREGOR
No i gitara, a co ty wymieniasz koło na inne

Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 18:55
autor: sekuwawa
GREGOR pisze:No i gitara, a co ty wymieniasz koło na inne

Wymieniam wszystkie, ale nie na inne tylko na proste

Sam mi mówiłeś, że mi telepie to temat postanowiłem wyprostować.
Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 18:56
autor: winda
Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 20:14
autor: mazda
Mnie zastanawia ten zawias przedni. Jak to jest że przy prostej ladze w trapezie dałeś różnej długości wahaczyki i piszesz że działa bez zarzutu. Przecież jak ten zawias pracuje to koło podjeżdża pod traje i tym samym zmienia się wyprzedzenie koła.
Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 20:23
autor: GREGOR
Winda, Seta zawsze miał krótkie

Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 20:51
autor: seta
A no raczej krutkie mam
Zobaczymy jak bedzie sie to kołko zachowywać przy Vmax traji ale po pomierach jestem zadowolony z operacji

Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 20:59
autor: custom
seta pisze:A no raczej krutkie mam
Zobaczymy jak bedzie sie to kołko zachowywać przy Vmax traji ale po pomierach jestem zadowolony z operacji

To co konkretnie było robione ?
Poszerzanie , prostowanie , toczenie ,spawanie , szlifowanie , wyrażanie ,polerowanie,malowanie,picie pifka ?

Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 21:31
autor: seta
Seku zrobil sobie nowe kolko. Piasty skręcił ze środkiem a ja do tego dospawałem obręcz.
Wiem Marku w porownaniu do twojej szkoły to my jestesmy przedszkole

ale rozwijamy się

Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 21:45
autor: custom
seta pisze:Seku zrobil sobie nowe kolko. Piasty skręcił ze środkiem a ja do tego dospawałem obręcz.
Wiem Marku w porownaniu do twojej szkoły to my jestesmy przedszkole

ale rozwijamy się

Nie doceniacie się chłopaki , więcej wiary i do przodu. Niektórych rzeczy trzeba spróbować, by przekonać się , że potrafisz.
Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 21:55
autor: sekuwawa
mazda pisze:Mnie zastanawia ten zawias przedni. Jak to jest że przy prostej ladze w trapezie dałeś różnej długości wahaczyki i piszesz że działa bez zarzutu. Przecież jak ten zawias pracuje to koło podjeżdża pod traje i tym samym zmienia się wyprzedzenie koła.
I cóż z tego, zmienia się w zakresie niezauważalnym dla trakcji. Zbuduj sobie model w miniaturze to się przekonasz. Jak hamujesz zwykłym motocyklem to wyprzedzenie też się zmienia.
Re: sekuwawa traja II
: 26 mar 2016, 22:06
autor: seta
Przecie mowię, że sie rozwijamy
A i lubie robic coś nowego gdzie sam siebie potrafie zaskoczyć że to potrafie
Takie koło spawałem pierwszy raz i nie było wiadomo czy będzie ściagało i w która strone ale wyszlo miodzio.
