Strona 2 z 2

zawieszenie

: 11 sty 2010, 00:07
autor: mały
zawieszenie

: 11 sty 2010, 09:23
autor: Wiktor
ladne podoba mi sie

: 11 sty 2010, 20:22
autor: yunkers
mi też :wink: tyle że w tym przypadku jakby za "delikatne" jak dla mnie, nie ma jak kawał konkretnej grubościennej rury i równie konkretne mocowanie :wink:

: 11 sty 2010, 22:08
autor: Luksky
mówicie, że wytrzymały by jeden zlot u Marynarza?
Szczególnie jak jezdzilismy za bardzo nie wiedząc co sie dzieje wokół???

: 12 sty 2010, 00:18
autor: yunkers
jakoś bardziej widzi mi się takie podejście

: 12 sty 2010, 01:30
autor: Luksky
grubsze rury, krotsze odcinki - miało by szansę na przeżycie wiekszą niż poprzednie foto, na ktorym sa te rureczki

: 12 sty 2010, 09:33
autor: Wiktor
mysle ze te rureczki maja duza szanse na przezycie
te zawieszenia sa naprawde zajebiste

: 15 sty 2010, 00:27
autor: yunkers
zaczerpnięte z książki o budowie kitcarów, lotusów itp.

: 15 sty 2010, 22:44
autor: yunkers
Tak więc zbierając wszystko do kupy mam już zwymiarowany ten zawias, myslę że rurka fi 30 wystarczy i 14 mm sworznie, kwestia tych oczek cięgła może ma ktoś dostęp do tanich z gwintem M16 drobnozwojowych??

: 16 sty 2010, 10:36
autor: Sulkyrider
junkers666 pisze:rurka fi 30 wystarczy
W zupełnosci. Zwróć uwagę że w takim zawieszeniu nie ma prawie żadnych sił zginajacych. Większość sił skierowanych jest wzdłuż osi rury.

: 16 sty 2010, 17:13
autor: yunkers
W rzeczy samej, działają duże siły poziome ale to załatwią zastrzały krzyżowe też fi 30 lub 25. planowałem robić z grubszych rur żeby wyglądało estetycznie przy rurach ramy 48,3 ale myślę że 30-tka będzie dobrze wyglądać, a wahacze z niej spełnią swoje zadanie.

: 16 sty 2010, 23:42
autor: custom
Wg mnie należy się Wam duży szacun za znajomość budowy i działania takich zawiasów.
Idę o zakład , że co drugi nie wie o co kaman :wink:

: 17 sty 2010, 00:24
autor: yunkers
Po to jest forum żeby się dowiedzieli, zamieści się jeszcze zdjęcia z realizacji i schematy te które Sulky znalazł i te z książki (jest spora różnica miedzy konstrukcją tylnego i przedniego zawiasu dla czterokołowca, tak że jak ktoś bedzie robił rewersa to mu się przyda) postaram się w CADzie przerysować zaznaczajac kąty i inne wymiary i będzie każdy mógł sobie przeskalować, przeliczyć i wykorzystać przy swojej konstrukcji.

: 17 sty 2010, 11:02
autor: yunkers
ostatecznie ma to wyglądać w ten sposób

: 17 sty 2010, 11:41
autor: Wiktor
ta rama ma nadwytrzymaloc duza
mysle ze obsluzy spokojnie 600 koni i predkosci ponad 250 km/h

pomysl troszke nad nia bo przesztywnianie konstryukcji tez nie jest dobrym rozwiazaniem

: 17 sty 2010, 15:23
autor: yunkers
Dzięki Wiktor za konstruktywną uwagę , mocy takiej raczej nie planuje :wink: ze sztywnością przy pierwszej konstrukcji wolę trochę przesadzić, w sumie ma być tak jak pierwotnie zamierzałem: nisko, szeroko i stosunkowo ciężko; sam tył jest wynikiem tego że skrzynię wybrałem od AR75 i ma ona mocowanie od góry i zaciski przy obudowie u góry, ale o tym w swoim temacie o budowie za jakiś czas.

Re: Tylne zawieszenie - wahacze

: 26 kwie 2010, 16:50
autor: Wodzu
Panowie,moze to nie trajka ale silnik od przednionapedowca z tylu i samorobne wachacze,moze komus to sie przyda.
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt& ... 25&start=0