Strona 2 z 5

: 20 maja 2009, 21:27
autor: 3oo
Patrząc od strony sprzęgła to przeciwnie do wskazówek zegara... czyli w lewo...?? chyba...
Wiem tylko, że jest myk przy składaniu skrzyni biegów, bo jak coś tam się założy odwrotnie to masz 4 biegi do tyłu i jeden w przód... czyli jeśli silnik kręcił by sie w prawo to będzie OK!!

: 20 maja 2009, 21:29
autor: Wodzu
3oo mechanizm roznicowy mozna obracac...chociaz nie w kazdym.
W malcu czy zapku to napewno a w innych to nie wiem....

: 20 maja 2009, 21:31
autor: Wiktor
kolejnosc cylindrow i obroty silnika ustala sie patrząc na silnik od strony rozrządu ktory jest przewaznie po stronie kół pasowych.
Tu naprzyklad wyjatkiem jest opisywane szeroko gowno VW jakim jest VR6

: 20 maja 2009, 21:44
autor: 3oo
Niestety biorę to na chłopski rozum...
Więc najprawdopodobniej kręci się w prawo, ale mechanizm różnicowy można obracać.

: 20 maja 2009, 21:44
autor: Wodzu
Zawsze mozna jezdzic na wstecznym :razz:

: 20 maja 2009, 21:47
autor: Wiktor
chlopaki jezdzicie trajkami na garbach wiec moze wiecie??
byl kiedys transporter t2 1,6 diesel i mial silnik rzedowy.
dobrze kombinuje??

: 20 maja 2009, 22:13
autor: Luksky
Panowie, mechanizm roznicowy sie obraca o 180stopnie i jest wg zyczenia. Testowane na skrzyni od CC i kaszlaka. to czy silnik jest lewoobrotowy czy prawoobrotowy bez znaczenia.

: 20 maja 2009, 22:16
autor: Wiktor
poza kaszlakami czy ich bracmi CC są jeszcze samochody.
w wiekszosci nie da sie obrocic mechanizmu
a wtedy ma znaczenie czy silnik jest prawy czy lewy
ale garbus jest napewno prawy wiec nie bedzie klopotu z ewentualnym polaczeniam

: 20 maja 2009, 22:35
autor: Luksky
Wiktor pisze:poza kaszlakami czy ich bracmi CC są jeszcze samochody.
w wiekszosci nie da sie obrocic mechanizmu
a wtedy ma znaczenie czy silnik jest prawy czy lewy
ale garbus jest napewno prawy wiec nie bedzie klopotu z ewentualnym polaczeniam
kumam...

: 20 maja 2009, 23:18
autor: 3oo
Wiktor pisze:chlopaki jezdzicie trajkami na garbach wiec moze wiecie??
byl kiedys transporter t2 1,6 diesel i mial silnik rzedowy.
dobrze kombinuje??
Jeszcze takie śmigają!! kumpel miał kiedyś coś takiego... nie do zajebania było...

: 20 maja 2009, 23:19
autor: Wodzu
Bo jesli przekladnia glowna jest walcowa(silnik ustawiony poprzecznie) NIe obrocisz mechanizmu....

: 20 maja 2009, 23:41
autor: Luksky
nie uzywamy takich :) silnik ustawiony poprzecznie czyli przednionapedowiec to jako tako chujowe rozwiązanie trochę. Kowal kiedys cos takiego robił i silnik musi byc umieszczony centralnie pod dupą kierownika, czyli ani go widać, ani nic :) ani to przód, ani tył. Nie wiem jak Wam, ale mi sie nie widzi takie rozwiązanie. To moje prywatne zdanie a nie jakas teoria ktora wygłaszam :)

: 20 maja 2009, 23:46
autor: Wodzu
Mi takze sie nie podoba :razz:
To tak jak silnik centralnie umieszczony w samochodzie.(chujowo sie prowadzi)
To i tutaj pewnie podobnie....

: 20 maja 2009, 23:48
autor: Luksky
Bartek2501 pisze:Mi takze sie nie podoba :razz:
To tak jak silnik centralnie umieszczony w samochodzie.(chujowo sie prowadzi)
To i tutaj pewnie podobnie....
nie wiem, nie mialem okazji. Dl amnie porazka porażek jest bus z napedem na przód. To jest świętokradztwo, celibat i pedofilia razem wziete

: 20 maja 2009, 23:51
autor: Wodzu
No busy takie widzialem...Ale nie jezdzilem wiec nie wiem jak to tam sie prowadzi :grin:
Trajka nigdy nie bedzie przednionapedowa;)

: 21 maja 2009, 00:00
autor: Luksky
Bartek2501 pisze:No busy takie widzialem...Ale nie jezdzilem wiec nie wiem jak to tam sie prowadzi :grin:
Trajka nigdy nie bedzie przednionapedowa;)
:) wszystkie busy teraz i wczesniej tak niestety mają. Chyba tylko stary transit i VW miały ludzki napęd.....

: 21 maja 2009, 00:07
autor: Wodzu
A idz w pizdu z tymi ichnymi pomyslami...
Ludzie na rekach nie chodza...

: 21 maja 2009, 00:13
autor: Luksky
ale, ale, nowy ford transit. znaczy sie ten model co to tłuka go turki od 2 czy 3 lat. zaczyna pękac tuż za szoferką :)

spawy czy zgrzewy sa uzupełnione silikonem i normalnie zaczyna pekać :) ciekawe czy odpadnie mu kiedys dupa :)

: 21 maja 2009, 00:24
autor: Wodzu
Jakbym byl w zakladzie i zobaczyl cos takiego krzyknalbym "wypierdalac na zlom z tym"
:twisted:

: 21 maja 2009, 00:30
autor: Luksky
Bartek2501 pisze:Jakbym byl w zakladzie i zobaczyl cos takiego krzyknalbym "wypierdalac na zlom z tym"
:twisted:
ta, mowa-trawa :) płaciłbys lizing az by sie kurzyło :)

: 21 maja 2009, 00:35
autor: 3oo
Bartek2501 pisze:....Trajka nigdy nie bedzie przednionapedowa;)
A jak będzie miała dwa koła z przodu??
A kto powiedział, że tył ma być od samochodu, a przód od motocykla?? a może odwrotnie?? to z godnie z przepisami też jest trójślad...

: 21 maja 2009, 00:37
autor: Wodzu
CZy to Kurwa wszystko teraz jest robione na "sztuke"?

: 21 maja 2009, 06:46
autor: Wiktor
panowie ja pytalem o starą T2 ten na silniku garbusa z silnikiem z tylu co byl.
pozniej puscili takiego diesla tez z silnikiem z tyłu pod paką on był
mial ktos cos takiego??

: 21 maja 2009, 06:53
autor: Wiktor
stad byly moje pytania:
http://www.allegro.pl/item637126115_naj ... t2_t3.html
teraz juz wiem ze w belke od garba da sie bezproblemowo wpuscic rzedówke VW.
a jak powszechnie wiadomo rzedówki VW od 1,6 do 2,0 niezaleznie od paliwa sa wymienne.
moze to byłby jakis patent na trike z tylu z niezniszczalnym silnikiem

: 21 maja 2009, 09:06
autor: 3oo
Wiktor pisze:....
teraz juz wiem ze w belke od garba da sie bezproblemowo wpuscic rzedówke VW.
a jak powszechnie wiadomo rzedówki VW od 1,6 do 2,0 niezaleznie od paliwa sa wymienne.
moze to byłby jakis patent na trike z tylu z niezniszczalnym silnikiem
Bez problemowo to chyba nie... jeśli chcesz połączyć rzędówkę ze skrzynia od garba to będzie potrzebna flansza:
link
Skrzynia od transportera T2 ma inną konstrukcję i prawdopodobnie nie wchodzi w tylne sanie od garba. Nawet gdyby wchodziła na mocowania to zależy czy masz skrzynię od diesla czy od benzyny, a wymienność polega na wymianie obudowy sprzęgła (ta sama skrzynia lecz obudowa sprzęgła jest inna dla diesla i inna dla benzyny rzędowej i inna dla boxera). Po za tym (ale dokładnie nie pamiętam) chodzi o mechanizm zmiany biegów, który przy zakładaniu celuje prosto w obudowę drążków skrętnych.
Myśląc dalej... były jeszcze VW oznaczone jako TL z silnikami 1500 i 1600 a ich skrzynie biegów konstrukcyjnie były podobne do tych od transportera T2. Sanie zaś były prawie jak w garbie. I wydaje mnie się, że to jest poprawna droga.
Pokazywałem takie sanie Lukowi na allegro...
link

Zarydzykuje stwierdzenie, ze przy takich saniach można już dowolnie kombinować ze skrzyniami biegów i silnikami do nich...