Strona 2 z 5
: 20 maja 2009, 21:27
autor: 3oo
Patrząc od strony sprzęgła to przeciwnie do wskazówek zegara... czyli w lewo...?? chyba...
Wiem tylko, że jest myk przy składaniu skrzyni biegów, bo jak coś tam się założy odwrotnie to masz 4 biegi do tyłu i jeden w przód... czyli jeśli silnik kręcił by sie w prawo to będzie OK!!
: 20 maja 2009, 21:29
autor: Wodzu
3oo mechanizm roznicowy mozna obracac...chociaz nie w kazdym.
W malcu czy zapku to napewno a w innych to nie wiem....
: 20 maja 2009, 21:31
autor: Wiktor
kolejnosc cylindrow i obroty silnika ustala sie patrząc na silnik od strony rozrządu ktory jest przewaznie po stronie kół pasowych.
Tu naprzyklad wyjatkiem jest opisywane szeroko gowno VW jakim jest VR6
: 20 maja 2009, 21:44
autor: 3oo
Niestety biorę to na chłopski rozum...
Więc najprawdopodobniej kręci się w prawo, ale mechanizm różnicowy można obracać.
: 20 maja 2009, 21:44
autor: Wodzu
Zawsze mozna jezdzic na wstecznym

: 20 maja 2009, 21:47
autor: Wiktor
chlopaki jezdzicie trajkami na garbach wiec moze wiecie??
byl kiedys transporter t2 1,6 diesel i mial silnik rzedowy.
dobrze kombinuje??
: 20 maja 2009, 22:13
autor: Luksky
Panowie, mechanizm roznicowy sie obraca o 180stopnie i jest wg zyczenia. Testowane na skrzyni od CC i kaszlaka. to czy silnik jest lewoobrotowy czy prawoobrotowy bez znaczenia.
: 20 maja 2009, 22:16
autor: Wiktor
poza kaszlakami czy ich bracmi CC są jeszcze samochody.
w wiekszosci nie da sie obrocic mechanizmu
a wtedy ma znaczenie czy silnik jest prawy czy lewy
ale garbus jest napewno prawy wiec nie bedzie klopotu z ewentualnym polaczeniam
: 20 maja 2009, 22:35
autor: Luksky
Wiktor pisze:poza kaszlakami czy ich bracmi CC są jeszcze samochody.
w wiekszosci nie da sie obrocic mechanizmu
a wtedy ma znaczenie czy silnik jest prawy czy lewy
ale garbus jest napewno prawy wiec nie bedzie klopotu z ewentualnym polaczeniam
kumam...
: 20 maja 2009, 23:18
autor: 3oo
Wiktor pisze:chlopaki jezdzicie trajkami na garbach wiec moze wiecie??
byl kiedys transporter t2 1,6 diesel i mial silnik rzedowy.
dobrze kombinuje??
Jeszcze takie śmigają!! kumpel miał kiedyś coś takiego... nie do zajebania było...
: 20 maja 2009, 23:19
autor: Wodzu
Bo jesli przekladnia glowna jest walcowa(silnik ustawiony poprzecznie) NIe obrocisz mechanizmu....
: 20 maja 2009, 23:41
autor: Luksky
nie uzywamy takich

silnik ustawiony poprzecznie czyli przednionapedowiec to jako tako chujowe rozwiązanie trochę. Kowal kiedys cos takiego robił i silnik musi byc umieszczony centralnie pod dupą kierownika, czyli ani go widać, ani nic

ani to przód, ani tył. Nie wiem jak Wam, ale mi sie nie widzi takie rozwiązanie. To moje prywatne zdanie a nie jakas teoria ktora wygłaszam

: 20 maja 2009, 23:46
autor: Wodzu
Mi takze sie nie podoba
To tak jak silnik centralnie umieszczony w samochodzie.(chujowo sie prowadzi)
To i tutaj pewnie podobnie....
: 20 maja 2009, 23:48
autor: Luksky
Bartek2501 pisze:Mi takze sie nie podoba
To tak jak silnik centralnie umieszczony w samochodzie.(chujowo sie prowadzi)
To i tutaj pewnie podobnie....
nie wiem, nie mialem okazji. Dl amnie porazka porażek jest bus z napedem na przód. To jest świętokradztwo, celibat i pedofilia razem wziete
: 20 maja 2009, 23:51
autor: Wodzu
No busy takie widzialem...Ale nie jezdzilem wiec nie wiem jak to tam sie prowadzi
Trajka nigdy nie bedzie przednionapedowa;)
: 21 maja 2009, 00:00
autor: Luksky
Bartek2501 pisze:No busy takie widzialem...Ale nie jezdzilem wiec nie wiem jak to tam sie prowadzi
Trajka nigdy nie bedzie przednionapedowa;)

wszystkie busy teraz i wczesniej tak niestety mają. Chyba tylko stary transit i VW miały ludzki napęd.....
: 21 maja 2009, 00:07
autor: Wodzu
A idz w pizdu z tymi ichnymi pomyslami...
Ludzie na rekach nie chodza...
: 21 maja 2009, 00:13
autor: Luksky
ale, ale, nowy ford transit. znaczy sie ten model co to tłuka go turki od 2 czy 3 lat. zaczyna pękac tuż za szoferką
spawy czy zgrzewy sa uzupełnione silikonem i normalnie zaczyna pekać

ciekawe czy odpadnie mu kiedys dupa

: 21 maja 2009, 00:24
autor: Wodzu
Jakbym byl w zakladzie i zobaczyl cos takiego krzyknalbym "wypierdalac na zlom z tym"

: 21 maja 2009, 00:30
autor: Luksky
Bartek2501 pisze:Jakbym byl w zakladzie i zobaczyl cos takiego krzyknalbym "wypierdalac na zlom z tym"

ta, mowa-trawa

płaciłbys lizing az by sie kurzyło

: 21 maja 2009, 00:35
autor: 3oo
Bartek2501 pisze:....Trajka nigdy nie bedzie przednionapedowa;)
A jak będzie miała dwa koła z przodu??
A kto powiedział, że tył ma być od samochodu, a przód od motocykla?? a może odwrotnie?? to z godnie z przepisami też jest trójślad...
: 21 maja 2009, 00:37
autor: Wodzu
CZy to Kurwa wszystko teraz jest robione na "sztuke"?
: 21 maja 2009, 06:46
autor: Wiktor
panowie ja pytalem o starą T2 ten na silniku garbusa z silnikiem z tylu co byl.
pozniej puscili takiego diesla tez z silnikiem z tyłu pod paką on był
mial ktos cos takiego??
: 21 maja 2009, 06:53
autor: Wiktor
stad byly moje pytania:
http://www.allegro.pl/item637126115_naj ... t2_t3.html
teraz juz wiem ze w belke od garba da sie bezproblemowo wpuscic rzedówke VW.
a jak powszechnie wiadomo rzedówki VW od 1,6 do 2,0 niezaleznie od paliwa sa wymienne.
moze to byłby jakis patent na trike z tylu z niezniszczalnym silnikiem
: 21 maja 2009, 09:06
autor: 3oo
Wiktor pisze:....
teraz juz wiem ze w belke od garba da sie bezproblemowo wpuscic rzedówke VW.
a jak powszechnie wiadomo rzedówki VW od 1,6 do 2,0 niezaleznie od paliwa sa wymienne.
moze to byłby jakis patent na trike z tylu z niezniszczalnym silnikiem
Bez problemowo to chyba nie... jeśli chcesz połączyć rzędówkę ze skrzynia od garba to będzie potrzebna flansza:
link
Skrzynia od transportera T2 ma inną konstrukcję i prawdopodobnie nie wchodzi w tylne sanie od garba. Nawet gdyby wchodziła na mocowania to zależy czy masz skrzynię od diesla czy od benzyny, a wymienność polega na wymianie obudowy sprzęgła (ta sama skrzynia lecz obudowa sprzęgła jest inna dla diesla i inna dla benzyny rzędowej i inna dla boxera). Po za tym (ale dokładnie nie pamiętam) chodzi o mechanizm zmiany biegów, który przy zakładaniu celuje prosto w obudowę drążków skrętnych.
Myśląc dalej... były jeszcze VW oznaczone jako TL z silnikami 1500 i 1600 a ich skrzynie biegów konstrukcyjnie były podobne do tych od transportera T2. Sanie zaś były prawie jak w garbie. I wydaje mnie się, że to jest poprawna droga.
Pokazywałem takie sanie Lukowi na allegro...
link
Zarydzykuje stwierdzenie, ze przy takich saniach można już dowolnie kombinować ze skrzyniami biegów i silnikami do nich...