Re: rejstracja sam czy to prawda
: 14 lis 2012, 08:59
bo Anglia to raj dla samów. tam ludzie auta w garażach składają
i po co ta żona podpierdoliła tego bąbiera krakowskiego?? zrobił by pożądek....Rob_trike pisze:ups .................. z dzisiejszego neta: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Nowe- ... caid=1f915
Nowe wymagania unijne dla quadów i motocykli
2012.11.21 06:49 PAP 0 opinii
a a a
fot. Policja.pl
Parlament Europejski poparł nowe standardy bezpieczeństwa dla motocykli, skuterów, quadów i innych pojazdów dwu i trzykołowych od 2016 r. M.in. ciężkie motocykle będą musiały być wyposażone w antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS).
Prawo jazdy po nowemu: quadem tylko starsi
Przyjęto też obostrzenia dotyczące emisji zanieczyszczeń z takich pojazdów. Przegłosowane we wtorek przez europosłów nowe normy bezpieczeństwa i emisji będą obowiązywać nowe dwu i trzy kołowe pojazdy i quady sprzedawane w UE od 2016 r. By weszły w życie, muszą je jeszcze formalnie zatwierdzić kraje UE.
Jak uzasadniał PE w komunikacie, nowe wymogi bezpieczeństwa są potrzebne, bo pojazdy takie powodują 16 proc. wypadków śmiertelnych na europejskich drogach. Podczas debaty europosłowie wskazywali, że niebezpieczne dla europejskich klientów bywają pojazdy importowane z Korei czy Chin.
- Oczywiście bezpieczeństwo w dużej mierze należy do użytkowników, ale jest wciąż pewien zakres możliwości, by uczynić motocykle bezpieczniejszymi i czystszymi - podkreślił sprawozdawca PE, chadek Wim van de Camp.
Zgodnie z nowymi regułami, większe motocykle o pojemności ponad 125 cm sześc. będą musiały być wyposażone w antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS), a mniejsze motocykle, w tym skutery, mogą być wyposażone w system hamulcowy CBS. Ma być też poprawiona widoczność motocykli i kierowców poprzez system automatycznego włączania świateł w momencie uruchomienia silnika. Oznacza to, że niektóre jednoślady mogą zdrożeć.
Jeśli chodzi o ograniczenie zanieczyszczeń, to pojazdy kategorii L (m.in. motocykle i skutery) mają spełniać normę emisji spalin Euro 4 od 2016 r., a motorowery - od 2017r. Od 2020 r. wszystkie pojazdy dwu i trzy kołowe mają spełniać normę emisji spalin Euro 5.
(fot. MORD Tarnów)
Przypomnijmy, że w związku z planowanym na 19 stycznia 2013 r. wejściem w życie nowych przepisów o ruchu drogowym, wiele zmieni się też dla samych motycyklistów. Droga młodych miłośników jednośladów do szybkich maszyn zostanie wydłużona. Już od 16 roku życia będzie można uzyskać prawo jazdy kategorii A1 na motocykle o pojemności do 125 cm3 i mocy do 15 KM. Nowa kategoria - A2 - zostanie wprowadzona dla 18-latków, którzy chcą zasiąść za sterami mocniejszej maszyny. W ich zasięgu będą jednoślady o mocy do 35 kW, czyli 47,6 KM, i stosunku mocy do wagi do 1.2 kW/kg. Dokument kategorii A, czyli prawo do jazdy nawet najmocniejszymi motocyklami, będą mogli uzyskać 20-latkowie, o ile od dwóch lat dysponują prawem jazdy kat. A2 lub 24-latkowie, jeśli będzie to ich pierwsze uprawnienie do kierowania motocyklem.
Zmiany wprowadzane przez Unię Europejską i te, które inicjuje rząd mają prowadzić do zmniejszenia śmiertelności na polskich drogach. Średnio w państwach UE co piąta młoda ofiara wypadku to motocyklista. W Polsce, która pod względem bezpieczeństwa jest w ogonie Europy, jest jeszcze gorzej.
tb/moto.wp.pl
Do 2016 nie zdążysz?mariosandy pisze:hej chłopaki i co z tym robić ja na pewno nie zdążę zarejstrowac co teraz hmmm nie mam pojęcia o jakie dowody Rejestracja chodzi hmm od jakich motocykli
Dotyczy nowych SPRZEDAWANYCH i tu widzę furkę do wszystkiego.dark pisze:dotyczy nowych motocykli , czy "samy"też![]()
![]()
Pytanie ciekawe. Jest cos takiego, jak zmiana parametrów technicznych, którą wprowadzasz (np. zmieniasz w seryjnym aucie silnik na mocniejszy, albo zmieniasz przeznaczenie pojazdu)Czarek-trike pisze:No dobra, a gdyby tak kupić 'ramę'' z dokumentami od motocykla seryjnego, wymienić tam napęd i zawias na inny, oczywiście dwa kółka do tyłu i jedno z przodu, to będzie SAM czy np yamaha ze zmianą konstrukcyjną ( o ile takie pojęcie w przepisach obowiązuje) ?
Sulkyrider pisze:Pytanie ciekawe. Jest cos takiego, jak zmiana parametrów technicznych, którą wprowadzasz (np. zmieniasz w seryjnym aucie silnik na mocniejszy, albo zmieniasz przeznaczenie pojazdu)Czarek-trike pisze:No dobra, a gdyby tak kupić 'ramę'' z dokumentami od motocykla seryjnego, wymienić tam napęd i zawias na inny, oczywiście dwa kółka do tyłu i jedno z przodu, to będzie SAM czy np yamaha ze zmianą konstrukcyjną ( o ile takie pojęcie w przepisach obowiązuje) ?
Ciekawe jak daleko może sięgac taka zmiana, żeby diagnosta się pod nią podpisał.
czyli w najgorszym przypadku będziemy jeździć trójkołowymi ''hondami'' ''yamahami'' itp? a te kurwy i pedały od ustalania przepisów będą mogły nas w dupę pocałować?Luksky pisze:
Zmiany konstrukcyjne w PL sięgaja tak daleko, jak mocny przełyk ma rzeczoznawca i jak gruby portfel ma diagnosta, czyli sa praktycznie nieograniczone. Podałem dla przykładu hardcore, bo w wiekszosci wypadkow mozna to załatwic bez picia i biletów NBP.
Czarek-trike pisze:czyli w najgorszym przypadku będziemy jeździć trójkołowymi ''hondami'' ''yamahami'' itp? a te kurwy i pedały od ustalania przepisów będą mogły nas w dupę pocałować?Luksky pisze:
Zmiany konstrukcyjne w PL sięgaja tak daleko, jak mocny przełyk ma rzeczoznawca i jak gruby portfel ma diagnosta, czyli sa praktycznie nieograniczone. Podałem dla przykładu hardcore, bo w wiekszosci wypadkow mozna to załatwic bez picia i biletów NBP.
Jestem po rozmowie z diagnostą i podobno jest to prawda, na dniach będę wiedział coś więcej. Do badania samów mają być tylko trzy ośrodki w Polsce, a przyczepki na innych zasadach.winda pisze:mój diagnosta nie potwierdza tych informacji
Właśnie gadam z diagnostą, potwierdza również że "coś słyszał", ale właśnie opracowujemy nową furtkęwisnia pisze:Jestem po rozmowie z diagnostą i podobno jest to prawda, na dniach będę wiedział coś więcej. Do badania samów mają być tylko trzy ośrodki w Polsce, a przyczepki na innych zasadach.winda pisze:mój diagnosta nie potwierdza tych informacji
czyli dobrze kombinowałem, ciekawi mnie jedno... po ''zmianie parametrów'' trzeba pewnie pojechać do pana diagnosty i teraz zasadnicze pytanie czy może to być zwykła SKP czy okręgowa? czy w swoim mieście/powiecie/województwie czy gdziekolwiek ?Sulkyrider pisze: Właśnie gadam z diagnostą, potwierdza również że "coś słyszał", ale właśnie opracowujemy nową furtkę
Zmiana parametrów fabrycznego motocykla.
W tym motocyklu zmieniamy ilość kół, pojemność i masę.
A'propos moja traja to velorex 350, poj silnika 1578cm, 66kw masa 560kg