Strona 2 z 31

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 14 lis 2012, 08:59
autor: winda
bo Anglia to raj dla samów. tam ludzie auta w garażach składają

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 14 lis 2012, 12:19
autor: pasek36
W Irlandii to nawet nie ma przeglądów na motocykle , tylko opłata drogowa i ubezpieczenie :lol:

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 19 lis 2012, 22:16
autor: Rob_trike
........ dzisiaj byłem z dzieciakami u lekarza ...... taki znajmy lekarz....... tak sobie gadamy a on ni z tego i z owego: "a zdążysz zrobić traję ?" ja takie oczy :shock: a on bo wiesz od nowego roku ma być podobno zakaz :shock: :shock: :shock:

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 19 lis 2012, 22:26
autor: pawlikTrike
Może ktoś potwierdzić lub zaprzeczyć tym rewelacjom, bo troszku odpuściłem z tematem i miałem zamiar rejestrować na wiosnę a tu takie rewelacje, miesiąc przed końcem roku :? :? :? :evil:

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 19 lis 2012, 22:36
autor: Luksky
nie ma nigdzie żadnej, ale to żadnej informacji. Ale w kwesti głosowania nad GMO, tez nie było ani słowa, wiec...... bedzie trzeba kupowac dowody rejestracyjne od dziwnych motocykli, ot i tyle..........

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 21 lis 2012, 21:58
autor: Rob_trike
ups .................. z dzisiejszego neta: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Nowe- ... caid=1f915

Nowe wymagania unijne dla quadów i motocykli
2012.11.21 06:49 PAP 0 opinii
a a a
fot. Policja.pl

Parlament Europejski poparł nowe standardy bezpieczeństwa dla motocykli, skuterów, quadów i innych pojazdów dwu i trzykołowych od 2016 r. M.in. ciężkie motocykle będą musiały być wyposażone w antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS).

Prawo jazdy po nowemu: quadem tylko starsi

Przyjęto też obostrzenia dotyczące emisji zanieczyszczeń z takich pojazdów. Przegłosowane we wtorek przez europosłów nowe normy bezpieczeństwa i emisji będą obowiązywać nowe dwu i trzy kołowe pojazdy i quady sprzedawane w UE od 2016 r. By weszły w życie, muszą je jeszcze formalnie zatwierdzić kraje UE.

Jak uzasadniał PE w komunikacie, nowe wymogi bezpieczeństwa są potrzebne, bo pojazdy takie powodują 16 proc. wypadków śmiertelnych na europejskich drogach. Podczas debaty europosłowie wskazywali, że niebezpieczne dla europejskich klientów bywają pojazdy importowane z Korei czy Chin.
- Oczywiście bezpieczeństwo w dużej mierze należy do użytkowników, ale jest wciąż pewien zakres możliwości, by uczynić motocykle bezpieczniejszymi i czystszymi - podkreślił sprawozdawca PE, chadek Wim van de Camp.

Zgodnie z nowymi regułami, większe motocykle o pojemności ponad 125 cm sześc. będą musiały być wyposażone w antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS), a mniejsze motocykle, w tym skutery, mogą być wyposażone w system hamulcowy CBS. Ma być też poprawiona widoczność motocykli i kierowców poprzez system automatycznego włączania świateł w momencie uruchomienia silnika. Oznacza to, że niektóre jednoślady mogą zdrożeć.
Jeśli chodzi o ograniczenie zanieczyszczeń, to pojazdy kategorii L (m.in. motocykle i skutery) mają spełniać normę emisji spalin Euro 4 od 2016 r., a motorowery - od 2017r. Od 2020 r. wszystkie pojazdy dwu i trzy kołowe mają spełniać normę emisji spalin Euro 5.

(fot. MORD Tarnów)
Przypomnijmy, że w związku z planowanym na 19 stycznia 2013 r. wejściem w życie nowych przepisów o ruchu drogowym, wiele zmieni się też dla samych motycyklistów. Droga młodych miłośników jednośladów do szybkich maszyn zostanie wydłużona. Już od 16 roku życia będzie można uzyskać prawo jazdy kategorii A1 na motocykle o pojemności do 125 cm3 i mocy do 15 KM. Nowa kategoria - A2 - zostanie wprowadzona dla 18-latków, którzy chcą zasiąść za sterami mocniejszej maszyny. W ich zasięgu będą jednoślady o mocy do 35 kW, czyli 47,6 KM, i stosunku mocy do wagi do 1.2 kW/kg. Dokument kategorii A, czyli prawo do jazdy nawet najmocniejszymi motocyklami, będą mogli uzyskać 20-latkowie, o ile od dwóch lat dysponują prawem jazdy kat. A2 lub 24-latkowie, jeśli będzie to ich pierwsze uprawnienie do kierowania motocyklem.

Zmiany wprowadzane przez Unię Europejską i te, które inicjuje rząd mają prowadzić do zmniejszenia śmiertelności na polskich drogach. Średnio w państwach UE co piąta młoda ofiara wypadku to motocyklista. W Polsce, która pod względem bezpieczeństwa jest w ogonie Europy, jest jeszcze gorzej.

tb/moto.wp.pl

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 22 lis 2012, 09:51
autor: mariosandy
hej chłopaki i co z tym robić ja na pewno nie zdążę zarejstrowac co teraz hmmm nie mam pojęcia o jakie dowody Rejestracja chodzi hmm od jakich motocykli

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 22 lis 2012, 13:43
autor: BimBer1988
Rob_trike pisze:ups .................. z dzisiejszego neta: http://moto.wp.pl/kat,55194,title,Nowe- ... caid=1f915

Nowe wymagania unijne dla quadów i motocykli
2012.11.21 06:49 PAP 0 opinii
a a a
fot. Policja.pl

Parlament Europejski poparł nowe standardy bezpieczeństwa dla motocykli, skuterów, quadów i innych pojazdów dwu i trzykołowych od 2016 r. M.in. ciężkie motocykle będą musiały być wyposażone w antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS).

Prawo jazdy po nowemu: quadem tylko starsi

Przyjęto też obostrzenia dotyczące emisji zanieczyszczeń z takich pojazdów. Przegłosowane we wtorek przez europosłów nowe normy bezpieczeństwa i emisji będą obowiązywać nowe dwu i trzy kołowe pojazdy i quady sprzedawane w UE od 2016 r. By weszły w życie, muszą je jeszcze formalnie zatwierdzić kraje UE.

Jak uzasadniał PE w komunikacie, nowe wymogi bezpieczeństwa są potrzebne, bo pojazdy takie powodują 16 proc. wypadków śmiertelnych na europejskich drogach. Podczas debaty europosłowie wskazywali, że niebezpieczne dla europejskich klientów bywają pojazdy importowane z Korei czy Chin.
- Oczywiście bezpieczeństwo w dużej mierze należy do użytkowników, ale jest wciąż pewien zakres możliwości, by uczynić motocykle bezpieczniejszymi i czystszymi - podkreślił sprawozdawca PE, chadek Wim van de Camp.

Zgodnie z nowymi regułami, większe motocykle o pojemności ponad 125 cm sześc. będą musiały być wyposażone w antypoślizgowy układ hamulcowy (ABS), a mniejsze motocykle, w tym skutery, mogą być wyposażone w system hamulcowy CBS. Ma być też poprawiona widoczność motocykli i kierowców poprzez system automatycznego włączania świateł w momencie uruchomienia silnika. Oznacza to, że niektóre jednoślady mogą zdrożeć.
Jeśli chodzi o ograniczenie zanieczyszczeń, to pojazdy kategorii L (m.in. motocykle i skutery) mają spełniać normę emisji spalin Euro 4 od 2016 r., a motorowery - od 2017r. Od 2020 r. wszystkie pojazdy dwu i trzy kołowe mają spełniać normę emisji spalin Euro 5.

(fot. MORD Tarnów)
Przypomnijmy, że w związku z planowanym na 19 stycznia 2013 r. wejściem w życie nowych przepisów o ruchu drogowym, wiele zmieni się też dla samych motycyklistów. Droga młodych miłośników jednośladów do szybkich maszyn zostanie wydłużona. Już od 16 roku życia będzie można uzyskać prawo jazdy kategorii A1 na motocykle o pojemności do 125 cm3 i mocy do 15 KM. Nowa kategoria - A2 - zostanie wprowadzona dla 18-latków, którzy chcą zasiąść za sterami mocniejszej maszyny. W ich zasięgu będą jednoślady o mocy do 35 kW, czyli 47,6 KM, i stosunku mocy do wagi do 1.2 kW/kg. Dokument kategorii A, czyli prawo do jazdy nawet najmocniejszymi motocyklami, będą mogli uzyskać 20-latkowie, o ile od dwóch lat dysponują prawem jazdy kat. A2 lub 24-latkowie, jeśli będzie to ich pierwsze uprawnienie do kierowania motocyklem.

Zmiany wprowadzane przez Unię Europejską i te, które inicjuje rząd mają prowadzić do zmniejszenia śmiertelności na polskich drogach. Średnio w państwach UE co piąta młoda ofiara wypadku to motocyklista. W Polsce, która pod względem bezpieczeństwa jest w ogonie Europy, jest jeszcze gorzej.

tb/moto.wp.pl
i po co ta żona podpierdoliła tego bąbiera krakowskiego?? zrobił by pożądek....

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 22 lis 2012, 13:47
autor: Sulkyrider
mariosandy pisze:hej chłopaki i co z tym robić ja na pewno nie zdążę zarejstrowac co teraz hmmm nie mam pojęcia o jakie dowody Rejestracja chodzi hmm od jakich motocykli
Do 2016 nie zdążysz?

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 22 lis 2012, 15:10
autor: dark
dotyczy nowych motocykli , czy "samy"też :?: :?: :?:

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 22 lis 2012, 17:28
autor: mariosandy
nie do 2016 zdążę ale piszą ze do końca roku czy do końca marca to na pewno nie zdążę

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 22 lis 2012, 18:28
autor: adaśko
Przestańcie ludzi straszyć, bo ja po nocach nieśpię ,tylko kombinuję żeby moją pierwszą jeszcze raz zarejestrować, bo drugiej napewno nie skończę do marca. Będąc za granicą raczej mi się to nie uda :(

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 22 lis 2012, 21:54
autor: sekuwawa
dark pisze:dotyczy nowych motocykli , czy "samy"też :?: :?: :?:
Dotyczy nowych SPRZEDAWANYCH i tu widzę furkę do wszystkiego.

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 23 lis 2012, 09:45
autor: bandit
Rozmawiałem z Rzeczoznawcą, diagnostą i policjantem, nie potwierdzili daty styczniowej, aby nie mozna było rejestrować SAMów. Rzeczoznawca napomniał, że chcą ograniczenia w rejestracji zastosować, ale na pewno nie od stycznia 2013, o ile wogóle to przejdzie jako ustawa.

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 23 lis 2012, 15:38
autor: Luksky
niech za bardzo nie skaczcą, bo skoro Brunon K. próbował i prawie mu sie udało, to napewno będzie więcej nasladowców ;) Panowie spokojnie. Jaki kraj takie rządy i ustawy. Damy radę. Budować i rejestrować !

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 23 lis 2012, 16:36
autor: Czarek-trike
No dobra, a gdyby tak kupić 'ramę'' z dokumentami od motocykla seryjnego, wymienić tam napęd i zawias na inny, oczywiście dwa kółka do tyłu i jedno z przodu, to będzie SAM czy np yamaha ze zmianą konstrukcyjną ( o ile takie pojęcie w przepisach obowiązuje) ?

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 23 lis 2012, 16:39
autor: Sulkyrider
Czarek-trike pisze:No dobra, a gdyby tak kupić 'ramę'' z dokumentami od motocykla seryjnego, wymienić tam napęd i zawias na inny, oczywiście dwa kółka do tyłu i jedno z przodu, to będzie SAM czy np yamaha ze zmianą konstrukcyjną ( o ile takie pojęcie w przepisach obowiązuje) ?
Pytanie ciekawe. Jest cos takiego, jak zmiana parametrów technicznych, którą wprowadzasz (np. zmieniasz w seryjnym aucie silnik na mocniejszy, albo zmieniasz przeznaczenie pojazdu)
Ciekawe jak daleko może sięgac taka zmiana, żeby diagnosta się pod nią podpisał.

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 23 lis 2012, 21:53
autor: Luksky
Sulkyrider pisze:
Czarek-trike pisze:No dobra, a gdyby tak kupić 'ramę'' z dokumentami od motocykla seryjnego, wymienić tam napęd i zawias na inny, oczywiście dwa kółka do tyłu i jedno z przodu, to będzie SAM czy np yamaha ze zmianą konstrukcyjną ( o ile takie pojęcie w przepisach obowiązuje) ?
Pytanie ciekawe. Jest cos takiego, jak zmiana parametrów technicznych, którą wprowadzasz (np. zmieniasz w seryjnym aucie silnik na mocniejszy, albo zmieniasz przeznaczenie pojazdu)
Ciekawe jak daleko może sięgac taka zmiana, żeby diagnosta się pod nią podpisał.

Zmiany konstrukcyjne w PL sięgaja tak daleko, jak mocny przełyk ma rzeczoznawca i jak gruby portfel ma diagnosta, czyli sa praktycznie nieograniczone. Podałem dla przykładu hardcore, bo w wiekszosci wypadkow mozna to załatwic bez picia i biletów NBP.

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 23 lis 2012, 21:58
autor: Czarek-trike
Luksky pisze:

Zmiany konstrukcyjne w PL sięgaja tak daleko, jak mocny przełyk ma rzeczoznawca i jak gruby portfel ma diagnosta, czyli sa praktycznie nieograniczone. Podałem dla przykładu hardcore, bo w wiekszosci wypadkow mozna to załatwic bez picia i biletów NBP.
czyli w najgorszym przypadku będziemy jeździć trójkołowymi ''hondami'' ''yamahami'' itp? a te kurwy i pedały od ustalania przepisów będą mogły nas w dupę pocałować?

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 23 lis 2012, 21:59
autor: Luksky
Czarek-trike pisze:
Luksky pisze:

Zmiany konstrukcyjne w PL sięgaja tak daleko, jak mocny przełyk ma rzeczoznawca i jak gruby portfel ma diagnosta, czyli sa praktycznie nieograniczone. Podałem dla przykładu hardcore, bo w wiekszosci wypadkow mozna to załatwic bez picia i biletów NBP.
czyli w najgorszym przypadku będziemy jeździć trójkołowymi ''hondami'' ''yamahami'' itp? a te kurwy i pedały od ustalania przepisów będą mogły nas w dupę pocałować?

ich interesuja literki A i B w dokumentach. Żeby sie zagłębiac dalej to trzeba miec skończone minimum 7 klas i kurs tańca, a to zbyt wiele dla niektorych.

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 26 lis 2012, 17:56
autor: wisnia
winda pisze:mój diagnosta nie potwierdza tych informacji
Jestem po rozmowie z diagnostą i podobno jest to prawda, na dniach będę wiedział coś więcej. Do badania samów mają być tylko trzy ośrodki w Polsce, a przyczepki na innych zasadach.

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 26 lis 2012, 20:35
autor: Sulkyrider
wisnia pisze:
winda pisze:mój diagnosta nie potwierdza tych informacji
Jestem po rozmowie z diagnostą i podobno jest to prawda, na dniach będę wiedział coś więcej. Do badania samów mają być tylko trzy ośrodki w Polsce, a przyczepki na innych zasadach.
Właśnie gadam z diagnostą, potwierdza również że "coś słyszał", ale właśnie opracowujemy nową furtkę :)
Zmiana parametrów fabrycznego motocykla.
W tym motocyklu zmieniamy ilość kół, pojemność i masę.
A'propos moja traja to velorex 350, poj silnika 1578cm, 66kw masa 560kg :mrgreen:

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 26 lis 2012, 20:43
autor: Czarek-trike
Sulkyrider pisze: Właśnie gadam z diagnostą, potwierdza również że "coś słyszał", ale właśnie opracowujemy nową furtkę :)
Zmiana parametrów fabrycznego motocykla.
W tym motocyklu zmieniamy ilość kół, pojemność i masę.
A'propos moja traja to velorex 350, poj silnika 1578cm, 66kw masa 560kg :mrgreen:
czyli dobrze kombinowałem, ciekawi mnie jedno... po ''zmianie parametrów'' trzeba pewnie pojechać do pana diagnosty i teraz zasadnicze pytanie czy może to być zwykła SKP czy okręgowa? czy w swoim mieście/powiecie/województwie czy gdziekolwiek ?

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 26 lis 2012, 20:45
autor: Czarek-trike
i jeszcze jedno, jaki jest zasięg zmiany parametrów czy np w motocyklu o fabrycznej pojemności np 125-250ccm i wadze ok 120 kg można zmienić silnik na pojemność np 1800ccm i masę na ok 500 kg :)

Re: rejstracja sam czy to prawda

: 26 lis 2012, 21:00
autor: Sulkyrider
Jeszcze raz zobacz co napisałem odnośnie swojej. To legalna przeróbka. Tak mam w dowodzie napisane. Mam kontakt z gościem, który te zmiany wprowadzał, mogę się dowiedzieć więcej jakie były procedury.