Strona 2 z 2
Re: Traja z silnikiem diesla
: 31 paź 2012, 09:27
autor: Szefciu
jakaś taka dłuuga. Jak połączyłes rame z przodem? mam nadzieję że w podłużnice są wpuszczone jakies rury, bo na zdjęciach wygląda jakbyś do czoła to tylko pospawał. Tak na marginesie to też taki mialem najpierw plan, skończyło sie jednak na wyspawaniu całej ramy
Re: Traja z silnikiem diesla
: 31 paź 2012, 10:19
autor: Lipa
albo zdjęcia są jakoś zrobione pod "dziwnym kątem" albo konstrukcja jest "niespotykana"
Re: Traja z silnikiem diesla
: 02 lis 2012, 01:11
autor: maniek
winda pisze:ile ci wyszła całkowita długośc trajki?
wyspawało się 3,80 ale jest jeszcze raz układ kierowniczy do przegobienia za mały promień skrętu jest

Re: Traja z silnikiem diesla
: 02 lis 2012, 01:16
autor: maniek
Lipa pisze:albo zdjęcia są jakoś zrobione pod "dziwnym kątem" albo konstrukcja jest "niespotykana"
jest nietypowa

pierwsza traja a wymogi do pierwszej rejestracji jeszcze bardziej

Re: Traja z silnikiem diesla
: 02 lis 2012, 20:14
autor: winda
3,8 metra? taka długa sie wydaje. moja niby któtka a ma 3 metry
Re: Traja z silnikiem diesla
: 02 lis 2012, 21:26
autor: Socrates
Moja ma 3,95 i nie było problemów z rejestracją
Re: Traja z silnikiem diesla
: 02 lis 2012, 22:06
autor: Luksky
do 4 metrów, potem trzeba pisać do ministerstwa kroków niepotrzebnych o odstepstwo od rejestracji.
Re: Traja z silnikiem diesla
: 02 lis 2012, 22:55
autor: Sulkyrider
Luksky pisze:do 4 metrów, potem trzeba pisać do ministerstwa kroków niepotrzebnych o odstepstwo od rejestracji.
Ministerstwa dziwnych kroków.
Nie mamy takiego ministerstwa jak piszesz.
Re: Traja z silnikiem diesla
: 03 lis 2012, 01:44
autor: Luksky
Sulkyrider pisze:Luksky pisze:do 4 metrów, potem trzeba pisać do ministerstwa kroków niepotrzebnych o odstepstwo od rejestracji.
Ministerstwa dziwnych kroków.
Nie mamy takiego ministerstwa jak piszesz.
nie mamy takiego, ale mamy wiele innych bardziej kretyńskich.
Re: Traja z silnikiem diesla
: 06 lis 2012, 17:53
autor: maniek
potrzebna mi porada. chodzi mi o zmiane biegów

. palnowałem zrobić zmiane za pomocą linek wydaje mi się to najprostrzym sposobem. niestety w anglii nie mogę dostać linek o dłógości ponad 2.5 metra

co najlepsze nikt ich nie robi na zamówienie znalazłem 2 sklepy gdzie linki robią do rowerów ale tam też wyskakuje mi że nie sprzeda mi linki 4.5 metra bo jest to niebezpieczne i zabraniają mu tego przepisy. jak inaczej mogę rozwiązać problem z biegami ??
Re: Traja z silnikiem diesla
: 06 lis 2012, 20:00
autor: winda
Re: Traja z silnikiem diesla
: 06 lis 2012, 20:37
autor: maniek
kuzwa nie mogę otworzyć tego linka

jak możesz wyslij mi go na priva
Re: Traja z silnikiem diesla
: 06 lis 2012, 20:45
autor: winda
wpisz w wyszukiwarke linki samochodowe. dorabiaja na wzór na wymiar jak chcesz
Re: Traja z silnikiem diesla
: 06 lis 2012, 21:10
autor: maniek
winda pisze:wpisz w wyszukiwarke linki samochodowe. dorabiaja na wzór na wymiar jak chcesz
dzięki za pomoc

Re: Traja z silnikiem diesla
: 06 lis 2012, 22:02
autor: zetor
Polecam sam tam robiłem co prawda byłem osobiście narysowane pokazałem i za 30min odebrałem 5 gotowych linek
A cena zajebistej - tzn niska
Re: Traja z silnikiem diesla
: 07 lis 2012, 10:40
autor: bandit
Koleś , któremu robiłem diesla, dorabiał linki do lewarka zmiany biegów, w niskiej cenie. Nie wiem ile w tym prawdy ale niby za 1 linke zaśpiewali 400zł....
Re: Traja z silnikiem diesla
: 07 lis 2012, 10:47
autor: zetor
ja za linke gazu 4 m w pancerzu
i 4 linki o róznych długościach od 30-120cm z róznymi końcówkami zapłaciłem niecałą 100
Re: Traja z silnikiem diesla
: 07 lis 2012, 14:45
autor: Szefciu
Koledzy moi od pieniędzy drożsi. Linki zmiany biegów maja inna konstrukcję niz linki gazy czy ręcznego. W nich linka jest dokładnie spasowana z pancerzem. Spróbujcie w lince gazu przytrzymac z jednej strony linke z pancerzem, a z drugiej poruszać sama linka gwarantuję, że będzie co najmniej centymetr luzu. Dla zmiany biegów oznacza to często brak możliwości wbicia biegu. To musi byc linka do zmiany biegów, żadna inna nie będzie pasowała.
Maniek, ja u siebie przełozyłem linki z mocowaniami do przodu, i przy samej skrzyni przedłuzyłem 30 cm pręta. W efekcie mam oryginalny wybierak, oryginalne linki i układ biegów jak w samochodzie.
A tak na marginesie jak chcesz je ułozyć? Linki wychodzą z tyłu skrzyni i żeby je poprowadzic do przodu musisz je zgiąć i puścić pod silnikiem, albo opasując cały zespół napędowy. Tak czy inaczej wychodzi baaaaardzo długa linka. Wystarczy niewilki luz i biegi przestana wchodzić.
Re: Traja z silnikiem diesla
: 07 lis 2012, 22:48
autor: maniek
narysowanie czegoś na kompie to koszmar, ale ...
lepiej wyglada w mojej głowie

w tym aucie nie było linek do zmiany biegów

tylko metalowy wybierak
wymyśliłem coś takiego, czy ktoś próbował zastosować coś takiego??...nie wiem.. czy bedzie działało??...mam nadzieję

jedno jest pewne jak się nie uda to jestem w dupie bo nic innego nie przychodzi mi do głowy.
wszystkie propozycje mile widziane

Re: Traja z silnikiem diesla
: 07 lis 2012, 22:55
autor: lukasz
zawsze sa dwie linki. jedna tyl przod ,druga na boki. musza byc dosc sztywne aby dawaly rade
Re: Traja z silnikiem diesla
: 07 lis 2012, 23:07
autor: maniek
lukasz pisze:zawsze sa dwie linki. jedna tyl przod ,druga na boki. musza byc dosc sztywne aby dawaly rade
dziś odwiedziłem większą połowę sklepów z częsciami do motorów w moim mieście, niestety nikt nie ma takich linek

na jutro jestem umówiony w jednym sklepie gościu ma gdzieś linkę z pancerzem z tego co pamięta linka wewnętrzna ma 2 lub 2,5 mm. Zobaczymy jaka bedzie jeśli miękka to bedę musiał dać 4 linki a jak sztywna to tylko 2 ale... zobaczymy czy ją znajdzie.
Re: Traja z silnikiem diesla
: 08 lis 2012, 09:22
autor: Szefciu
W takim razie sory za zamieszanie. Byłem przekonany że w hdi jest juz tylko sterowanie linkami.
Re: Traja z silnikiem diesla
: 08 lis 2012, 10:44
autor: bandit
Przerabiałem rozwiazanie z wybieraka na wałku na linki...
Do oryginalnego mechanizmu dorobiłem plaskole ( po wczesniejszym dobraniu otymalnej długości w porownaniu do skoku dźwigienek) i do tych płaskoli doczepiłem linki, które zostały zamontowane do lewarka przystosowanego do linek. Same linki były długie. Okazało się, że dorabiacze linek sknocili temat, linka odpowiadająca za ruch wychylajacy na boki lewarek została dorobiona w taki sposób, iz miała za długi pancerz prowadzacy , iz wystawała z linki, tzn z miejsca kotwiczenia pancerza w obudowie. Efekt był taki, iż linka nie miała mozliwości wychylenia się na skrajne połozenia, które odpowiadały za wsteke i 5 bieg.... Koleś nie chciał dac linki do poprawki, i zwalił wine na mnie, iż skopałem mechanizm, wiec wymontował oryginalny łacznik z mechanizmu , który łaczył wybierak A z wybierakiem B , aby zapobiec zakleszczeniu biegów, ten zabieg "rzekomo" naprawił mechanizm. Dziwne to trochę , gdyż przed dorobieniem linek był sprawdzany prototyp na krótkich linkach i biegi wchodziły jak nóż w masło, ( obudowa lezała na migomacie luzem, bez dokręcania). Tyle teorii i praktyki w tej kwestii...
Re: Traja z silnikiem diesla
: 08 lis 2012, 22:35
autor: maniek
dobrze wiedzieć że ktoś już coś takiego próbował

ja wrzucę 4 linki na normalnym mocowaniu lewarka, zobaczymy jak wyjdzie