Strona 2 z 3

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 08:08
autor: Czeźwy
Daj namiary :D Może być na priv jeśli tajne :D

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 09:25
autor: yunkers
Czeźwy pisze:Junkers:
Czemu adaptacja ramy przy zmianie kąta jest złym pomysłem??

P.
taka jest moja opinia, jak budujesz swoją ramę najczęściej jest przewymiarowana średnica i ścianka rury jak i sam główka ramy- wtedy można ciąć, doginać, zmieniać kąt itd , w rozwiązaniach seryjnych wszystko jest policzone na zadane parametry, podcinając to wszystko i spawając ponownie masz po prostu mniejszą pewność, druga sprawa to estetyka i linia całego pojazdu, Vulkanowi np nieźle się to udało - fotki w jego temacie, ale nie majstrował przy główce ramy tylko wykorzystał przednią część ramy.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 10:35
autor: bandit
Powiem tak: zorganizuj kpl napęd, silnik z kardanem, do tego tylny zawias z dyfrem od puszki (BMW 3, scorupa), poziomujesz napęd na podłodze garażu/warsztatu, czy czegokolwiek gdzie będziesz tworzył wynalazek. Doginasz rury, najlepiej głowkę ramy zablokuj w jakimś uchwycie, który nie trudno dorobić, docinasz rury, szlifiera, spawara- szlifiera i ogieeeeń. Takie rozwiązanie jest bardziej pracochłonne, ale lepsze. Dlaczego? ponieważ tworzysz ramę pod siebie i nie musisz cudować z wkomponowaniem ramy motocyklowej do ramy traji, a tym bardziej jak chcesz zmienić kąt głowki to już wogóle najlepiej zrobic nową rame.
Tyle teorii reszta wyjdzie w praniu.
Junkers co do stołu, stołu nie zrobiłem ale mam ramę pomocniczą na której montuje całego kaszloka np, cały silnik , skrzynia wisi na ramie pomocniczej, do tego dokręcam przyrząd do ustawiania kąta głowki ramy itd. Na tej samej ramie robiłem ramę do motocykla z silnikiem NR2, którego przedstawiałem.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 14:46
autor: Czeźwy
Pomimo waszych namów, jednak bez stołu się nie odważę, ale stół już się kombinuje :D
Po zastanowieniu rzeczywiście lepiej zrobić ramę od zera, będzie ładniej, estetycznej, a może nawet w niektórych sytuacjach prościej.

No to się biorę za polowanie na piec od Golda, albo Magny. Jakbyście coś słyszeli to dajcie znać.

Ale wychodzi kolejna kwestia, a mianowicie... dupa. Z czego tyłek zapierdzielić jakieś pomysły, rady??

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 18:06
autor: japrzem
Post wyzej Bandit zasugerowal od czego tyl

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 22:19
autor: Czeźwy
Fakt, przeoczyłem.

Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 22:36
autor: Wodzu
Czeźwy pisze:Fakt, przeoczyłem.

Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.

P.
jak silnik od moto napedzanego kardanem to chyba zaden problem.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 23:02
autor: Czeźwy
Ogólnie to nie :D, ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczegółach. Na przykład, poprawcie mnie jeśli się mylę, ale wydaje mi się, że lepiej wziąć wał od danego dyfra i przerobić do skrzyni, a nie odwrotnie. Mam rację czy też nie, a może to nie ma znaczenia. Pytam,b o nie wiem... ostrzegałem od samego początku, że będę dużo pytał.

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 23:24
autor: Luksky
Wodzu pisze:
Czeźwy pisze:Fakt, przeoczyłem.

Kolejna sprawa. W sumie coś co mnie najbardziej martwi od samego początku. Jakie rady i patenty co do samego wału. Przypominam, że serce mamy z dwukółki, a tył z samochodziku.

P.
jak silnik od moto napedzanego kardanem to chyba zaden problem.

..........że tak sie wtrącę :) wybacz Czeźwy :)

Wodzu - Ty żyjesz? w sumie tak dawno Cie nie było, że powinieneś zajrzec do POWITALNII :)

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 23:27
autor: Czeźwy
Kurde, a już liczyłem, że ktoś odpowiedział... Panowie jadę z tymi pytaniami, bo po weekendzie wybieram się na polowanie na części. Więc jak najwięcej chciałbym wiedzieć przedtem....
P.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 23:42
autor: Luksky
WIesz, trochę kiepsko sie odpowiada na ogólnikowe pytania, gdyż mozna niechcący zapędzic Cie w slepy zaułek. to co podoba sie komuś, może nie podobac sie Tobie. Konkretyzuj bardziej, to będzie łatwiej wszystkim czytającym.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 23:51
autor: Czeźwy
Ok. Więc jeszcze raz. Czy ma od razu szukać całego zestawu dyfer-wał, czy brać sam tył, a z łączeniem czkać, aż będzie piec.

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 23:55
autor: Luksky
łaczenie to nie jest ogromny problem. Możesz robic dowolne modyfikacje z wałem pod warunkiem, że go wyważysz lub......wyrzucisz.

Dorwij solidny piec. to podstawa. Tył jak bracia pisali - jest z pięć konkretnych tyłów, na które Cie stac i sprawdza sie doskonale.

To od czego ten piec będzie?

Re: Trajka Czeźwego

: 04 lip 2012, 23:57
autor: Czeźwy
Jeszcze nie ma pewności parę osób już poluje. Najprawdopodobniej Goldwing. Ok to jakie to są tyły bo wiem o bejcy.

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 05 lip 2012, 01:01
autor: budyn
Czeźwy pisze:Daj namiary :D Może być na priv jeśli tajne :D

P.
Dzwon 504846124 :mrgreen:

Re: Trajka Czeźwego

: 05 lip 2012, 08:10
autor: bandit
Najpierw załatw piec, a później się poszuka dyfra, lecz w tym przypadku dobrze by było troche poteorytezować i przeliczyc przełożenia dla oryginału pieca wraz z oryginalnym dyfrem i przełożenie dyfra dla dawcy dupy.

Re: Trajka Czeźwego

: 05 lip 2012, 23:25
autor: Czeźwy
Luk co masz ma myśli mówiąc o wywaleniu wału? Jakiś patent na zastąpienie??

Ok, Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria :D. Podejrzewam, że moim wiernym pomocnikom nie powinno zająć znalezieni kandydata więcej niż tydzień.

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 05 lip 2012, 23:41
autor: yunkers
Czeźwy pisze:.................Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria.............................
P.
Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosi

Re: Trajka Czeźwego

: 06 lip 2012, 00:08
autor: Czeźwy
Dobra teraz wyjdę na idiotę... junkers wpadłbyś na to, że nie pomyślałem o tym? Kurde przyzwyczajenie z dwukółek, gdzie takiego problemu po prostu nie było.
P.

Re: Trajka Czeźwego

: 06 lip 2012, 00:16
autor: sekuwawa
junkers pisze:
Czeźwy pisze:.................Panowie czyli zaczynamy od szukania pieca. Jest jedna mała zmiana do wcześniej wymienionych modeli do grona potencjalnych dawców dołączyła Walkiria.............................
P.
Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosi
Bez przesady, od tego są przeguby krzyżakowe. Jak będzie pracował pod lekkim kątem to nic nie powinno się stać.

Re: Trajka Czeźwego

: 06 lip 2012, 00:27
autor: Czeźwy
Tyle, że założenie było takie, że to ma być raczej krótkie i nie będzie gdzie tej różnicy zgubić.

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 06 lip 2012, 00:34
autor: yunkers
sekuwawa pisze:
junkers pisze: Z tym rozwiązaniem pieca motocyklowego to ja widzę taki problem: wyjście wałka ze skrzyni nie leży w osi symetrii silnika wał idzie bokiem do dyfra tylnego koła, tak więc nie dopasujesz mostu samochodowego na zasadzie P&P, czeka cię przesunięcie dyfra a co za tym idzie przebudowa belki zawieszenia i dorobienie nowych półosi
Bez przesady, od tego są przeguby krzyżakowe. Jak będzie pracował pod lekkim kątem to nic nie powinno się stać.
Kwestia odległości dyfra od wałka ze skrzyni i wynikającego z tego kąta.

Re: Trajka Czeźwego

: 06 lip 2012, 00:36
autor: Czeźwy
Chyba zaczynam rozumieć dlaczego większość robi na silnikach samochodowych i to z tyłu, a nie z przodu :D

P.

Re: Trajka Czeźwego

: 06 lip 2012, 00:41
autor: Luksky
w przypadku automatu, wywalasz wał wogole i łaczysz wyjscie na sprzęgiełko wału od razu z wyjściem na sprzęgiełko mostu. Wstawiasz sprzęgiełko gumowe tylko na łaczeniu i to wszystko. Widywałem takie rozwiązania w starych komunistycznych hydroforach i zobaczyłem teraz w trajce, ktorą sklecił mi Wiktor.

Re: Trajka Czeźwego

: 06 lip 2012, 09:05
autor: bandit
Junkers w przypadku pieca motocyklowego nie ma problema z wałem, gdyż wyjscie z wałka nie jest daleko wyprowadzone. Albo do oryginalnego wałka dopasować krzyżak na koncu, albo dopasowac półoś napędową od auta na 2 krzyżakach. Z drugiej strony wałek bedzie musiał miec jakieś 50-70 cm więc na tej długości kąt bedzie dobry, wiec powinno styknąć.