Strona 2 z 4

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 26 lip 2010, 08:12
autor: trikegliwice
chyba że będzie to silnik wankla .... :(

http://www.youtube.com/watch?v=x-8IcJoM618

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 26 lip 2010, 08:26
autor: wisnia
300 pisze:
trikegliwice pisze:.... jak będziemy rozmiawiać o górze i dole silnika to nie bedzie takiego problmeu :D
Tak... dół to panewki, a góra to zawory...
I fajny punkt wyjścia do tego by określić gdzie jest przód silnika, a gdzie tył... :lol:
Przód silnika zawsze jest od strony rozrządu....

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 26 lip 2010, 10:57
autor: trikegliwice
czyli co jednak dobrze mówiłem na początku :)

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 28 lip 2010, 13:47
autor: agramer1966
Wedlug producenta (VW) przod garbatego silnika jest od strony sprzęgła i tyle!

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 28 lip 2010, 17:28
autor: trikegliwice
producent się myli :twisted:

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 28 lip 2010, 23:30
autor: mechanior
trikegliwice z tym równaniem bernuliego i oporami przepływu to masz rację ale tyczy się to dwusuwów , w układzie wydechowym dwusuwa występuje coś w rodzaju rezonansu za który odpowiedzialny jest dyfuzor czyli pierwszy odcinek tłumika, jest tak dlatego że niema zaworów a świeża mieszanka paliwowo-powietrzna wypycha spaliny i w tym momencie spaliny powinny odbić się w dyfuzoże i wepchnąć świeżą mieszankę spowrotem która zawsze częściowo wymknie się kanałami płuczącymi cylindra, dlatego jak zdemontujesz wydech w dwusówie to moc spadnie, ale czterosów ma zawory i na etapie wydechu powinien mieć jak najbardziej swobodny przepływ, więc na pewno lepsze za duże rury niż za małe.
a jeśli chodzi o początek silnika to zawsze początek był związany z kolejnością zapłonów 1342 jedynka zawsze jest początkiem (albo przodem) silnika.

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 29 lip 2010, 08:14
autor: trikegliwice
o dwusówach to akurat wiem , ale gdzieś tam wyczytałem (jak znajde link to ci dam) że ma to tez zastosowanie do czterosuwów . Dziwi mnie jednak jedna rzecz a mianowicie , dlaczego jeśli ściągniesz zupełnie wydech moc auta drastycznie spada ??? czyli coś w tym jednak jest ....

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 29 lip 2010, 21:43
autor: Wiktor
japierdole co za glupie dymanie kultu VW
nic on nie ma do przodu silnika.
jak juz wisnia slusznie stwierdzil przod silnika jest tam gdzie rozrzad!! i basta.
jak producent garbusa hitlerowsko nazistowski kibelwagen twierdzi ze jest inaczej to sie kurwa grubo myli!!.
bo po czterdziestu paru latach zmienil zdanie i wyprodukowal vr6 ktory ma rozrzad od strony sprzegla i tam tak naprawde jest przod silnika i to w dodatku z lancuchem!!!!.
zeby wymienic lancuch trzeba wyjac silnik.

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 29 lip 2010, 21:49
autor: Luksky
tego łańcucha sie nie wymienia, bo głowica jest zrobiona z gówna i upalaja sie gniazda zaworowe, tak czesto, ze za kazdym razem dokonuje sie korekty ustawień łańcucha i faz rozrządu.

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 29 lip 2010, 22:24
autor: Wiktor
glupie jest to ze kult vw nic nie ma do przodu silnika.
zaden faszysta nie moze decydowac gdzie jest przod silnika.

byli tacy co chcieli decydowac jak maja sie nazywac kolejne etapy z wykresu stopu zelaza z weglem i mialo to podobny charakter :mrgreen: :mrgreen:

wiec komunistom i nazistom mowimy NIE
i kult garbusa nic do tego nie ma
bo ladny garbus nie jest zly

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 30 lip 2010, 09:06
autor: trikegliwice
OJP :shock:
czy wy wszyscy mieliście zły dzień ....

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 30 lip 2010, 09:13
autor: Wiktor
nie tylko rower ma przednie kolo tam gdzie jest przednie i koniec
nie wyobrazam sobie zeby jakis oszolom produkowal swoje rowry i twierdzil ze jego maja przednie kola z tylu!!!
czy to kurwa normalne jest??
przyjmuje sie pewne kanony i sa one niedyskutowalne.
jeszcze tylko da sie dodac ze rak chodzi przodem tylko ma glowe w dupie :shock: :shock: :shock:

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 30 lip 2010, 11:31
autor: trikegliwice
to w końcu podsumowując może ktoś mi powie .... przód jest w garbie gdzie ?? od strony sprzęgła czy od strony osprzętu... :?: :?:

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 30 lip 2010, 15:19
autor: Wodzu
Swastole chyba mieli jakas odmiennosc w tamtych latach, Mialem doczynienia z silnikiem Deutza (o dziwo w takich maszynach byly takze silniki garbusa) w ktorym takze producent oznaczyl silnik od Tylu,ostatni byl pierwszym,pierwszy ostatnim.
Jakby tak spojrzal na niego to prace zaczynal od czwatrtego potem dugi pierwszy i trzeci.

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 30 lip 2010, 23:09
autor: mechanior
panowie niema się o co żreć niech może będzie że przód czy tył silnika określa kolejność zapłonu tam gdzie 1 tam przód, co wy na to?

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 09:51
autor: Wiktor
wodzu akurat na deutzach czesto pracuje
one maja rozrzad od kola zamachowego wiec pierwszy cylinder idzie od strony sprzegla

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 16:43
autor: agramer1966
Skan oryginalniej instrukcji obsługi z roku 1938 chyba zamknę tu dyskusję.
KDF19.jpg
A komentarze o nazistach, komunistach etc ... proszę przenieś na śmietnik.

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 17:01
autor: Wiktor
nie wiem czy zauwazyles ale tam cylindry ponumerowane sa dosc przypadkowo.
od strony sprzegla pierwszym cylindrem jest 3 ci a nie pierwszy
czyli wedlug instrukcji
pierwszy to trzeci
drugi to pierwszy
trzeci to czwarty
a czwrty to drugi
dosc poklretnie nie uwazasz??

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 17:12
autor: Wiktor
a kurwa teraz to sie usmialem
to nie kolejnosc cylindrow tylko opis pracy silnika czterosuwowego
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
te kolejnosci napisane na cylindrach to kolejnosci suwuw opisane obok na Twoim zdjeciu

I macie kurwa odmiennosc
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

pokaz fote z kolejnoscia oznaczenia cylindrow a nie suwuw pracy silnika bo ta znam dobrze :lol: :lol: :lol:

jak to stwierdziles 300 ???
ja wierze agramerowi???
nie zebym zadal dowodow ale jakos nie wierze mu
pierwszy cylinder to pierwszy i basta
jezeli liczymy cylindry nawet od kola zamachowego to liczy sie je po wykorbieniach walu korbowego
a nie ulozeniu cylindrow niezaleznie czy jest vka boxr czy rzedowka
agramer tematu nie uwazam za zamkniety
a komentarze o nazistach skasuje bo to chyba nie oni zle mysleli i pisali???
wiec jak usunac??

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 17:27
autor: Luksky
a ja wierze Wiktorowi :)

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 17:28
autor: Luksky
Luksky pisze:a ja wierze Wiktorowi :)

ale jazda :)

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 17:30
autor: Wiktor
luk chyba ze smiechu sam sie cytujesz??

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 17:49
autor: Luksky
Wiktor pisze:luk chyba ze smiechu sam sie cytujesz??

:) w rzeczy samej. Wczoraj dość ostro podałem i dziś wykonuję prace typowo siłowe, wiec nie dość że nie moge sie doczekac odkorkowania kolejnej butelki to na dodatek zmeczony jestem, a Wy mnie tutaj psychicznie jeszcze rozpierdalacie na łopatki :)

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 17:52
autor: Sulkyrider

Re: wydech - rury problem poj. 1600cm

: 31 lip 2010, 17:56
autor: Wiktor
Standing at the rear of the car, 1 is the front, right, side.
czyli ???