Strona 2 z 2

Re: Witam

: 29 mar 2010, 18:14
autor: Luksky
wisnia pisze: Wiesz co narobiłeś??? Już szmatka nie wystarczy, jesteś mi winien na nową klawiaturę, bo kawą zaświniłem.... :lol: :lol: :lol:

zachowujesz sie jak laska podczas ciągnięcia - to się kurwa połyka!!! a nie trzyma w buzi i pluje po czym popadnie!!!!

Re: Witam

: 29 mar 2010, 18:38
autor: Wiktor
nie wiem luk co ty znasz za laski??
porzadne polykaja :D :D

Re: Witam

: 29 mar 2010, 19:22
autor: Luksky
Wiktor pisze:nie wiem luk co ty znasz za laski??
porzadne polykaja :D :D

Widzisz, ja w tym roku mam wyjatkowego pecha :)

Re: Witam

: 29 mar 2010, 22:08
autor: Argus
Wiktor pisze:wiaj argus
tig lub autogen??
masz rozrzut jak stara baba po bimbrze :D :D
autogen absolutnie odpada wprowadzi ci zajebiste naprezenia w ramę
lepiej juz mig lub elektroda.
lepiej te robote zlec komus kto sie na tym zna.
:shock: :shock:
No z tym to się nie zgodzę :D nie z ta babą tylko z naprężeniami
Taki zielony ze spawania to nie jestem ale elektroda daje największe naprężenia
a najmniejsze właśnie autogen
Tylko spawanie jest czasochłonne i troszkę upierdliwe
Więc zostane przy swoim
Będzie TIG - nie mam maszynki więc spawać będzie ktoś uczony w temacie
albo palnik tutaj sam sobie poradzę :-)

Re: Witam

: 29 mar 2010, 22:55
autor: Wiktor
albo mi sie popierdolilo albo cos tu nie gra
autogen to spawanie gazem
jezeli powiesz mi ze gazem wprowadzisz mniej naprezen niz elktrodą to mnie zadziwisz.
dawniej slyszalem ze palnik acetylenowo tlenowy nazywany autogenem ale jak jest teraz???

moja rada spawanie ramy
tig migomat lub elektroda
no i oczywiscie rama do spawania ram

Re: Witam

: 30 mar 2010, 08:17
autor: Argus
Masz reację - autogen to palnik acetylenowo-tlenowy
jeśli chodzi o naprężenia w konstrukcjach to w kolejności
Najmniejsze daje palnik - rozgrzewanie metalu spawanego następuje na dużej powierzchni
jest bardziej równomierne
następny w kolejce jest TIG - i znów większa powierzchnia rozgrzania
potem Mig i na końcu elektroda

Tak samo ma sie sprawa z cenami u fachowców

Nie wiem czy naprężenia powstałe przy spawaniu elektrodą ramy są tak istotne przy trajce
ale parokrotnie kiedyś spawałem główki ram do Junaka
Spawane elektrodą pękały około 1-2 cm od spawu - spaw nie pękał
Po spawaniu palnikiem rama nie pękła do samego końca tj do sprzedaży - około 3 lat
To z mojej wiedzy i doświadczenia - ale specjalnie upierać się nie mam zamiaru

Re: Witam

: 30 mar 2010, 18:38
autor: Wodzu
Hm,Wiec ja mam chyba jakies zle informacje bo... Kilku spawaczy zawodowych znalem i palnik.. mowili,ze tylko szczelnosc daje ale spaw jest najslabszy.
A elektroda jak to elektroda :P
Stempki statkow tym spawali kiedys...
Kiedys spawalismy belke od ciagnika i peklo... 15 cm dalej :)

Re: Witam

: 30 mar 2010, 18:52
autor: Wiktor
wodzu massz dobre informacje
palnikiem tez da sie pospawac ale zeby zlaczyc glowke z rurami 3,6mm trzeba w uklad wprowadzic tyle ciepla ze sila rzeczy naprezenia beda zajebiste.
tig dziala jak palnik ale strefa wplywu ciepla jest kilkukrotnie mniejsza
argus jeszcze nie slyszalem zeby ktos spawal rame autogenem chyba ze nic innego nie mial pod reka.
wszystkei ramy motocyklowe sa spawane elektrycznie niezaleznie od metody

tak swoja droga dzis mialem okazje pospawac migomatem 400A ale zabawka!!!!
Kowal spawałeś drutem z osloną proszkową??
spoina piekna i zuzel z migomaatu ale jaki wtop i praca sprzetu jak ze spawarki inwertorowej!!!
cichutko i zajebiscie!!
jutro kupuje taki drut do swojego jak tylko go znajde

Re: Witam

: 30 mar 2010, 20:00
autor: Argus
Wiktor pisze:wodzu massz dobre informacje
argus jeszcze nie slyszalem zeby ktos spawal rame autogenem chyba ze nic innego nie mial pod reka.
wszystkei ramy motocyklowe sa spawane elektrycznie niezaleznie od metody
Dopytam jeszcze na ten temat - u fachowców od spawania ale i tak na razie to przyszłość
Wiktor - poradż w innym temacie
Półki do springera z czego ?
aluminium czy stal
W swojej maszynie z czego zrobiłeś ??

Zakładam nowy temat bo jak na powitalnie to chyba za dużo :?