Strona 10 z 12

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 19:17
autor: vulcan
Dzięki Sulkyrider!
Tak zrobię - drugą zaślepiam
Dorzucam fotki jak to wszystko wygląda

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 19:35
autor: custom
Myślę , że odezwą się jeszcze Ci którzy to robili , z doświadczenia mogliby powiedzieć coś więcej o długościach dźwigni , od czego mają serwo itp. jak dobrze pamiętam ktoś to robił ze dwa lata temu.

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 20:19
autor: Rob_trike
zauważyłem dwa podstawowe błędy ( mam nadzieję że się nie obrazisz i nie odbierzesz tego jak mądrowanie się )

pierwszy - koniecznie "wyprostuj linkę" jak na zielonej linii - każde zagięcie to dodatkowe duże tarcie pancerza pomnożone przez opór serwa

po drugie "primo" :mrgreen: u mnie ważne było aby nie było odchyłki na dzwigni serwa bo gubił podciśnienie w momencie wciskania - pokazane czerwoną linią

no i możesz śmiało przedłużyć dzwignię jak na rys

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 20:48
autor: vulcan
Nie Rob w żadnym wypadku się nie obrażę, wręcz przeciwnie - jeśli uda się rozwiązać ten problem będę Wam bardzo wdzięczny.
Linka teraz jest o ok. 0.5m przydługa. Będzie dopasowywana na sam koniec i wówczas jej pozycja będzie optymalna, jeśli chodzi o zakręty - ale nawet biorąc pod uwagę zwiększone tarcie to i tak jest beton.
Natomiast to odchylenie to rzeczywiście masz racje chociaż starałem się ramię ze środkiem obrotu dźwigni umieścić w takim położeniu aby uwzględniało łuk w całym zakresie pracy - jeszcze raz się przyjrzę i ewntualnie skoryguję, może rzeczywiście jest tu gdzieś pies pogrzebany.
Tak czy inaczej spróbuję podpiąć się pod to większe serwo pod zbiornikiem paliwa może coś więcej pokaże
Raz jeszcze dzięki

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 20:54
autor: Rob_trike
a że tak napiszę - a ręką za dzwignię jak ciągniesz duży jest opór ? na próbę przycheftuj spawarą dłuższy płaskownik jak zaznaczone i zobacz różnicę - myślę ze 2-3 cm będzie miało duże znaczenie....

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 21:00
autor: vulcan
Rob_trike pisze:a że tak napiszę - a ręką za dzwignię jak ciągniesz duży jest opór ? na próbę przycheftuj spawarą dłuższy płaskownik jak zaznaczone i zobacz różnicę - myślę ze 2-3 cm będzie miało duże znaczenie....
Możliwości dzwigni już są wyczerpane poprostu brakuje drogi pracy wysprzęglika- nawet w tej pozycji z której będę musiał się wycofać aby wydłużyć drogę pracy kosztem zwiększonego oporu jeśli chodzi o dźwignię tu jyż jest max.

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 21:07
autor: Rob_trike
ale to nie tak - dajesz krótki odcinek przy serwie i jak najdłuższy przy lince zasada dzwigni i masz minimum siły do wciśnięcia

to tak jak w przysłowiu - dajcie mi punkt podparcia a uniosę Ziemię :mrgreen:

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 21:33
autor: yunkers
Rob_trike pisze:ale to nie tak - dajesz krótki odcinek przy serwie i jak najdłuższy przy lince zasada dźwigni i masz minimum siły do wciśnięcia
pozostaje kwestia potrzebnego skoku przy serwie, a skoku klamki, wydłużenie zapewni zmniejszenie siły, ale skok może być za mały żeby to zadziałało, ford stosował elektryczne serwo - scorpio, sierra, może warto się zainteresować

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 21:40
autor: Rob_trike
junkers pisze:
Rob_trike pisze:ale to nie tak - dajesz krótki odcinek przy serwie i jak najdłuższy przy lince zasada dźwigni i masz minimum siły do wciśnięcia
pozostaje kwestia potrzebnego skoku przy serwie, a skoku klamki, wydłużenie zapewni zmniejszenie siły, ale skok może być za mały żeby to zadziałało, ford stosował elektryczne serwo - scorpio, sierra, może warto się zainteresować

tak zgodzę się - nie można zastosować aż tak małej dzwigni przy serwie ale trzeba zastosować max najkrótszą dzwignię na dole przy serwie i max najdłuższą dzwignię przy lince :mrgreen:

metoda prób i błedów - niestety ale ja też musiałem pokombinować i przedłużyć skok u siebie

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 21:46
autor: adaśko
Tak sobie siedze i myślę ,że skoro motocyklowa pompa z klamką daje radę zatrzymać motocykl pędzący z predkoscia 250 km/h na krótkim odcinku , a takie moto waży cos koło 250 kg , a Twoja traja pewnie nie przekroczy 500kg wic taka pompa powinna i dac rade trajce .Zapomnij o przednim hamulcu raczej nikt nie go nie używa bo to i tak nic nie daje ,chyba że ma sie silnik z przodu ,lub 80kg ołowiu. Wiec sprzęgło w lewej nodze gaz w manetce prawej,a hebel w prawej ręce na tył i ewentualnie w lewej ręce jakis hamulec na przód .Takie sa moje rozwazania na ten temat :)

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 22:36
autor: vulcan
Rob_trike pisze:
junkers pisze:
Rob_trike pisze:ale to nie tak - dajesz krótki odcinek przy serwie i jak najdłuższy przy lince zasada dźwigni i masz minimum siły do wciśnięcia
pozostaje kwestia potrzebnego skoku przy serwie, a skoku klamki, wydłużenie zapewni zmniejszenie siły, ale skok może być za mały żeby to zadziałało, ford stosował elektryczne serwo - scorpio, sierra, może warto się zainteresować

tak zgodzę się - nie można zastosować aż tak małej dzwigni przy serwie ale trzeba zastosować max najkrótszą dzwignię na dole przy serwie i max najdłuższą dzwignię przy lince :mrgreen:

metoda prób i błedów - niestety ale ja też musiałem pokombinować i przedłużyć skok u siebie
Już do maxa wykorzystałem dźwignię - i tak zakres ruchu mam minimalnie za krótki do potrzeb wysprzęglika

Re: Trajka vulkana

: 05 cze 2012, 07:43
autor: fidel
A może by spróbować tak http://www.niepelnosprawni.opole.pl/ind ... &p=0&idl=0. Wartało by się dowiedzieć jakie ceny tego ustrojstwa

Re: Trajka vulkana

: 05 cze 2012, 15:32
autor: Rob_trike
a może coś takiego jak w tej chwili montowane jest np w toyce - siłownik elektryczny stosowany jest do zaciągania ręcznego hamulca

Wciskasz guzik i załączasz siłownik - naciskasz drugi raz i puszcza ... Tylko niech mocni z elektryki się wypowiedzą

Całą robotę robi nie hydraulika a elektryka ......

Re: Trajka vulkana

: 05 cze 2012, 16:00
autor: Iron Maiden
http://www.youtube.com/watch?v=lszPqbgY ... re=related

znalazłem takie coś no i jak w traktorku działa to jak by to wszystko pomniejszyć to i zadziała w trajence

Re: Trajka vulkana

: 05 cze 2012, 17:38
autor: vulcan
fidel pisze:A może by spróbować tak http://www.niepelnosprawni.opole.pl/ind ... &p=0&idl=0. Wartało by się dowiedzieć jakie ceny tego ustrojstwa
Rozmawiałem z człowiekiem kosztuje to ok. 3.8 koła. Jest to pneumatyczne urządzenie ale uwaga zrobione na serwie fiaciorowym czyli takim jakie ja mam od łady 2107 - trzymam kontakt z człowiekiem.
Najgorsze w tym wszystkim jest ustawienie na półsprzęgło albo ruszanie pod górkę.
Podobnie jak w tym traktorze.
Chciałbym jak najszybciej to wszystko ponownie popodłączać ale sytuacja jest taka, że nie mam czasu ze względu na sytuacje w rodzinie i czekam na człowieka który mi pomaga to robić.

Czy jest może tu na forum jakaś osoba co zrobiła sprzegło w klamce na garbie, jak jej to wyszło.

Re: Trajka vulkana

: 06 cze 2012, 08:57
autor: bandit
Vulcan, nie wiem czy Ci coś poradzę, ale mój wuja był na wózku i jezdził autem ze sterowaniem przystosowanym pod obsługę prawą ręką. Wyglądało to tak, że z prawej strony kierownicy była dżwignia, podczas naduszania do przodu, załączany był hamulec, a podczas obrotu dźwigni w dół włączane było sprzęgło i w tej poz dźwignia zostawała dopóki ręką nie powróciło się do stanu wyjściowego. Dzięki temu można było pusćic rękę z dźwigni i przerzucic bieg poprzez dźwignie zmiany biegów. Może zamiast klamki sprzęgła zrobic dźwignie przy zbiorniku w taki sposób, aby podczas włączenia jej i puszczenia ręki z niej została w takiej pozycji, w tym momencie można zmienić bieg i podczas jej powrotu do punktu wyjscia załączało by się sprzęgło.

Re: Trajka vulkana

: 06 cze 2012, 20:29
autor: lukasz
bandit dobrze kombinujesz, zakladalem taki sprzet koledze bez nog do auta, dzialalo podobnie tylko na obrot byl gaz a sprzeglo do tylu auta,zostawalo wlaczales bieg i zwalniales sprzeglo,moglby to byc dobry patent przy zbiorniku

Re: Trajka vulkana

: 06 cze 2012, 20:51
autor: bobber
może klamke sprzęgła mozna by zainstalować na lewarku zmiany biegów wtedy jedna ręka wysprzegla i zmienia bieg , takie rozwiązanie jest w niektórych bobberach ,tyle ze one mają skrzynie motocyklowe (biegi przód,tył chodzą) ale mysle że w samochodowej tez mozna by wtym kierunku pokombinować

Re: Trajka vulkana

: 06 cze 2012, 22:55
autor: vulcan
Bandit,Łukasz, bobber - dobrze prawicie - kiedyś za komuny zajeździlem dwa maluchy inwalidzkie z takimi dźwigniami i jeśli te wszystkie eksperymenty ze wspomaganiem moje nie wyjdą będę musiał coś kombinować w tym kierunku.
Ale są minusy tego rozwiązania;
1.kiepski komfort jazdy! - ciągła kombinacja
2.musiałbym przerabiać to co już zrobiłem a mianowicie, żeby nie przekładać rąk na kierownicy podczs zmiany biegów i jednocześnie kontrolować gaz i sprzęgło musiałbym przenieść dźwignię zmiany biegów na lewą rękę i na lewą rękę zastosować gdzieś w pobliżu lewarka dźwignię sprzęgła - roboty od cholery a komfort z takiego kombinowania kiepski!!!
3. chciałbym aby tą trają mogła jeździć w razie czego osoba sprawna bez jakiegoś dopasowywania się
4. nie chcę żeby ten sprzęt przypominał jakiś przyrząd ortopedyczny - chyba, że nie ma już zupełnie innego wyjścia - to ma być coś co przyciąga wzrok, daję radość i satysfakcję - może to i próżne trochę ale nie chcę jako wózkowicz być skazany na sprzęt mało estetyczny - trudno przyznam się buduję ją dla lansu i dla czerpania radości w tym nie zawsze łatwym życiu a inni patrząc na to terz uwierzą, że możliwe, że da się, że nie tylko smutek ale i radość.

Dzisiaj jeszcze raz odpaliem, i sprzęgło tak jakby lżej chodziło - wysprzęgliłem już jędną ręką tylko zabrakło na wysprzęgliku dosłownie 2mm - mam cichą nadzieję, że po zastosowaniu większego wspomagania (większa powierzchnia "garnka") będzie to wystarczające - oby !!!!!!!!!

Dzięki chłopy za wsparcie - bardzo mi ono pomaga i dopinguje aby nie poddawać się.
Ale jak wyjdzie ten układ to ze szczęścia nie wiem co ze sobą zrobię.
O jakichkolwiek postępach, efektach od razu Wam będę pisać

Re: Trajka vulkana

: 06 cze 2012, 22:58
autor: vulcan
przepraszam za orto też a nie terz!!!!!!!!!!!!

Re: Trajka vulkana

: 07 cze 2012, 12:26
autor: lukasz
mysle jeszcze o tym iz, pompa hamulcowa a taka masz zastosowana do sprzegla przepycha mniej plynu gdyz tloczek hamulcowy ma maly skok, zas pompka sprzeglowa chyba wiecej skoro wysuwa dosc duzo trzpien z silownika, tak troche kombinuje ale czy dobrze to nie wiem. w kazdym razie jak zdejme zacisk hamulcowy wcisne tloczek do konca i naciskam calym skokiem pedal hamulca to tloczek wysuwa sie troszeczke aby wysunac go dalej trzeba pompowac, zas w sprzegle hydraulicznym naciskasz raz pedal sprzegla i masz caly skok na silowniku, patrzac z drugiej strony patrzac to srednica tloczka sprzegla jest mala a hamulcowego duza sam nie wiem, do tego patrzac na pompki sprzeglowe to sa dos dlugie wzgledem hamulcowych. teoretyzuje wiec potrzeba opini innych

Re: Trajka vulkana

: 07 cze 2012, 13:04
autor: Sulkyrider
lukasz pisze:mysle jeszcze o tym iz, pompa hamulcowa a taka masz zastosowana do sprzegla przepycha mniej plynu gdyz tloczek hamulcowy ma maly skok, zas pompka sprzeglowa chyba wiecej skoro wysuwa dosc duzo trzpien z silownika, tak troche kombinuje ale czy dobrze to nie wiem. w kazdym razie jak zdejme zacisk hamulcowy wcisne tloczek do konca i naciskam calym skokiem pedal hamulca to tloczek wysuwa sie troszeczke aby wysunac go dalej trzeba pompowac, zas w sprzegle hydraulicznym naciskasz raz pedal sprzegla i masz caly skok na silowniku, patrzac z drugiej strony patrzac to srednica tloczka sprzegla jest mala a hamulcowego duza sam nie wiem, do tego patrzac na pompki sprzeglowe to sa dos dlugie wzgledem hamulcowych. teoretyzuje wiec potrzeba opini innych
Czyli "mam zdanie ale nie wiem jakie"?

Re: Trajka vulkana

: 07 cze 2012, 13:40
autor: lukasz
napisalem ze teoretyzuje, nie porownywalem w rzeczywistosci wydajnosci pomp, wydaje mi sie ze tak moze byc,chodzi mi o to ze jesli vulcan chce takie rozwiazanie jak pisze moze to co napisalem bedzie jakims tropem, i moze ktos potrafi dokladniej sie wypowiedziec na ten temat, jakie mam miec zdanie skoro nie wiem, ale usiluje pomoc

Re: Trajka vulkana

: 07 cze 2012, 13:49
autor: Sulkyrider
Fizyka panie. Średnice tłoczków. Różnice w średnicach to przełożenie. Jeśli Vulcan uzyskał właćciwy skok, to znaczy że ten temat ma opanowany. Z kolei wielkość "garnka" wspomagania może mu pomóc.

Re: Trajka vulkana

: 07 cze 2012, 13:56
autor: lukasz
z tego co doczytalem to nie uzyskal skoku brakuje troszke jak pisal ok 2 mm, nie chodzilo mi o to zeby bylo lzej bo to to raczej jak rob pisal dzwignia, tylko dlaczego brakuje tego skoku. moglbys mi to troche bardziej rozwinac z ta "roznica w srednicach to przelozenie" mowa o tloczkach w pompie czy odbiorniku- wysprzeglik lub zacisk? rozumiem ze skoro brakuje mu skoku to trzeba pompe o wiekszej srednicy tloczka?