Strona 10 z 17
: 01 wrz 2009, 15:22
autor: Wiktor
widze ze wiedze pan bartek posiada
: 01 wrz 2009, 15:29
autor: 3oo
Wiktor pisze:widze ze wiedze pan bartek posiada
Tego dowiedział się tu na portalu...

: 01 wrz 2009, 15:31
autor: Wiktor
dobrze ze szanuje wiedze
: 01 wrz 2009, 16:12
autor: Wodzu
Wiktor pisze:dobrze ze szanuje wiedze
Nie dowiedzialem sie;)
Chodze do MPS wiec takich rzeczy sie ucze na codzien.
Pozatym moj ojciec w zapie obrocil mechanizm i wbijajac jedynke jechal do tylu.
: 02 wrz 2009, 09:53
autor: pionowy
Bartek2501 pisze:pionowy napisał/a:
Może będziecie sie ze mnie śmiać ale ja rozmyślalem (nie do obecnego ale do jakiego ewentualnie przyszłego projekut) o zastosowania silnika fiata o pojemn, 1.6 16V, umieszczonego z tyłu, Kolektor ssący, jak dla mnie ma zajefany wygląd, zwłaszcza że jest metalowy, jestem tylko ciekaw czy da się w nim (w skrzyni) coś tam przekręci (do końca nie wiem co) żeby półośki kręciły się w odwrotną stronę. Silnik ma moc 105 KM wiec napęd jak do trajki myślę że aż nadto, niestety nie jest chłodzony powietrzem, za to możnaby było zastosować gaz. Co wy na to??
tylko jaka skrzynie chcesz wstawic? O przekladni glownej walcowej(silnik ustwiony poprzecznie)?
W takim przypadku to sie nie uda. w maluchu czy garbie da sie to zrobic odwracajac mechanizm o 180stopni
no właśnie chodziło mi po głowie aby taki silnik wstawić przodem do tyłu bo tylko tak ukazany byłby jego najefektowniejszy metalow kolektor ssący i długie fajki swiec a tak wynika z tego że taki silnik to tylko do zabudowy (jeśeli ma być umieszczony z tyłu)
: 02 wrz 2009, 11:32
autor: Wiktor
nikoniecznie wystarczy ze go z inna skrzynia polaczysz
: 03 wrz 2009, 07:50
autor: pionowy
ale czy nie musiałaby być to skrzynia od silnika jeżdżącego z tyłu????? Bo te z przodu to chyba jakoś podobnie raczej mają rozwiązane połączenie skrzyni z silnikiem a więc i kierunek kręcenia ten sam.
: 03 wrz 2009, 10:38
autor: Wiktor
moze byc np od garbusa
: 03 wrz 2009, 11:29
autor: 3oo
Wiktor pisze:moze byc np od garbusa
No wreszcie gada jak człowiek...
Konstrukcja tyłu garba na tzw mokrych półosiach jest bardzo uniwersalna do przeróbek, a skrzynia wystarczająco pancerna, by przenosić spore moce silnika. Trajką na 1/4 mili przecież nie będziesz się ścigał...
Czego więcej chcieć??
: 03 wrz 2009, 11:31
autor: Wiktor
i tak jestem ogolnie przeciw konstruowaniu trajek z silnikami z tylu
ale niech wam bedzie
: 03 wrz 2009, 13:43
autor: pionowy
chwila chwila bo nie jestem biegły z garbusa. to on ma skrzynię w poprzek a nie wzdłuż??
: 03 wrz 2009, 13:53
autor: 3oo
Garbus ma wzdłuż osi pojazdu, a silnik z tył pojazdu za skrzynią biegów patrząc od przodu pojazdu

ale namotałem
: 03 wrz 2009, 13:55
autor: pionowy
no i jak teraz połączyć skrzynię położoną wzdłużnie z silnikiem położonym poprzecznie, tu mam zagwózdkę
: 03 wrz 2009, 14:00
autor: 3oo
Silnik garba wisi na skrzyni biegów na 4 śrubach bez żadnych podpór poduszek czy coś tam coś tam... robisz więc flaszę przerabiasz tarczę sprzęgła i po zawodach

: 03 wrz 2009, 14:07
autor: pionowy
ale wtedy silnik muszę umieścić wzdłużnie co wydłuża mi tył trajki, czyż nie tak??
: 03 wrz 2009, 14:08
autor: 3oo
Niespełna o długość silnika... bo silnik jest przykręcony jakieś 20cm za tylną osią...
: 03 wrz 2009, 14:29
autor: pionowy
tak, wszystko się zgadza tylko w takim razie omijamy w ten sposób efekt estetyczny o którym wcześniej pisałem, bo niestety ten silnik od strony kolektora wydechowego nie jest już taki fajny a w takim przypadku byłby widoczny po lewej stronie a nie za siedzeniem pasażera (lub kierowcy jeżeli jednoosobowa) a wiec znowu wraca konieczność zabudowy tegoż, a poza tym środek ciążkości nam się przesówa co w trajka z silnikiem z tyłu też nie jest bez znaczenia.
: 03 wrz 2009, 14:33
autor: 3oo
Pionowy... poczytaj forum... dyskusja już na temat wyważenia była... poszukaj też utartego wzorca na budowę trajki, a nie że zaczynasz od fajnego wyglądu silnika.
: 03 wrz 2009, 14:41
autor: pionowy
przecież wygląd silnika jest jednym z kryteriów przy jego wyborze do trajek, tak przynajmniej wywnioskowałem z przeczytanych postów, i dla mnie ten argument też nie jest bez znaczenia. Poza tym na początku moich wypowiedzi zaznaczyłem że przynajmniej na razie są to li tylko dywagacje na temat i tylko prosiłem o ewentualne rady bardziej doświadczony kolegów w temacie i jeśli mam wątpliwości to proszę o ich rozwianie, co może być też nauczką lub nauką dla innych, tak przynajmniej mi sie wydaje
: 03 wrz 2009, 15:07
autor: 3oo
No i tu właśnie o to chodzi, że mechanicznie nie zawsze coś jest wykonalne... i trzeba wtedy iść na kompromis... wygląd owszem ważny jest lecz nie jest najważniejszy jeśli za nim stoją ogromne koszty wykonania...
: 03 wrz 2009, 15:20
autor: pionowy
dlatego też grzecznie zapytałem co myślicie o tym właśnie silniku bo mi si PODOBA ze względów estetycznych no i parametrów jak na trajkę
: 03 wrz 2009, 16:17
autor: Luksky
Wiktor pisze:rob ta na maluchu jak zakatujesz silnik zajmiesz sie drugą

a swap sie robi 30 minut

: 03 wrz 2009, 16:46
autor: Wiktor
: 03 wrz 2009, 21:02
autor: pionowy
o nie nie, nie zmieniam zdania i pierwszą robię na maluchu a ten silnik 1.6, jak już pisałem to tylko takie moje luźne dywagacje na ewentulną (daleeeeeeką) przyszłość, tym bardziej że narazie ciężko mi się zebrać nawet do tego projektu, bynajmniej nie z braku chęci.
: 03 wrz 2009, 21:09
autor: Luksky
co chcesz wiedziec o traji na 126p? W tej materii akurat jestesmy encyklopedią
