Strona 10 z 23

Re: Jedrusiowa traja

: 09 cze 2013, 21:32
autor: Szefciu
andrzejqs pisze:podłączałem na sucho do zasilacza i działały ok
Obraz.jpg
Obraz 104.jpg
Obraz 106.jpg
Obraz 103.jpg
Masz rozpiske wszystkich wyjsc i sygnalow?
mam instrukcje w jakims nieludzkim jezyku i nie chce mi sie tego rozszyfrowywac. Mam taki sam zestaw i czeka narazie w pudelku.

Re: Jedrusiowa traja

: 09 cze 2013, 22:05
autor: andrzejqs
eLearn156

http://www.forum.alfaholicy.org/156/123 ... al-16.html

Zestaw zawiera:

prędkościomierz elektroniczny;
licznik kilometrów całkowity i okresowy / wskaźnik temperatury zewnętrznej;
oraz szereg lampek sygnalizacyjnych.
Sygnał prędkościomierza przesyłany jest przez centralkę ABS; Przewidziano trzy wyjścia 'powtarzania' sygnału dla innych układów: dwa z nich stosowane są dla elektronicznego układu wtryskowego i układu klimatyzacji. Zapaleniem się lampek steruje obwód elektroniczny znajdujący się wewnątrz w/w modułu.

Licznik kilometrów składa się z wyświetlacza LCD, z jednoczesnym wyświetlaniem przebiegu całkowitego i częściowego.

Odpowiedni przycisk służy do zerowania okresowego licznika kilometrów i umożliwia wyświetlenie temperatury zewnętrznej. Odnośnie szczegółów, patrz Characteristic of working principle 5560 ZESTAW WSKAŹNIKÓW .

Sygnał temperatury zewnętrznej przesyłany jest z centralki sterującej układem klimatyzacji Characteristic of working principle 5040 OBUDOWA I ELEMENTY SKŁADOWE UKŁADU KLIMATYZACJI POWIETRZA .

Przycisk ten znajduje się z lewej strony wskaźnika, razem z przyciskiem regulacji podświetlenia zestawu wskaźników oraz reostatem korektora świateł reflektorów.

Lampkami sygnalizacyjnymi tak sterowanymi są:

'lampka sygnalizacyjna nie zapiętego pasa bezpieczeństwa'
'lampka sygnalizacyjna zużycia klocków hamulcowych'
'lampka sygnalizacyjna maksymalnej temperatury katalizatora (przystosowanie)'
'lampka sygnalizacyjna wstępnego podgrzania świec żarowych'
'lampka sygnalizacyjna wyłączenia poduszki powietrznej (AIR BAG) po stronie pasażera'.
'lampka sygnalizacyjna obecności wody w filtrze oleju napędowego'
Lampka sygnalizacyjna nie zapiętego pasa bezpieczeństwa zapala się po obróceniu kluczyka w wyłączniku zapłonu w położenie MAR na około 15 sekund, niezależnie od zapięcia pasa bezpieczeństwa, aby przypomnieć użytkownikowi o obowiązku jego zapięcia.

Lampka sygnalizacyjna zużycia klocków hamulcowych zapala się na około 4 sekundy po obróceniu kluczyka w wyłączniku zapłonu w położenie MAR, dla sprawdzenia działania układu, a następnie gaśnie.

Obwody elektroniczne wewnątrz modułu sterują również funkcją sprawdzania - 'test' lampek sygnalizacyjnych wszystkich modułów: Patrz E4040 CHECK LAMPEK SYGNALIZACYJNYCH W ZESTAWIE WSKAŹNIKÓW .

Świecenie się samej lampki informuje o niskim poziomie płynu hamulcowego lub o zaciągnięciu hamulca postojowego. Inne lampki opisane i zilustrowane są na schematach dotyczących elementów z którymi są powiązane.

Wskaźnik prędkościomierza działa po obróceniu kluczyka w wyłączniku zapłonu w położenie MAR.

W warunkach 'nocnych' (światła pozycyjne włączone) natężenie podświetlenia wskaźników, można regulować poprzez ustawienie trzech różnych poziomów natężenia za pomocą przycisku zewnętrznego. Patrz E2530 PODŚWIETLENIE ZESTAWU WSKAŹNIKÓW





Opis funkcjonowania
Moduł prędkościomierza E10 zasilany jest poprzez styk 9 konektora A bezpośrednio z akumulatora (bezpiecznik główny 'maxi fuse' J/B1w B5 ) w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem F10 znajdującym się w skrzynce bezpieczników B1 ; zasilanie poprzez wyłącznik zapłonu (INT) przesyłane jest do styku 10 konektora A w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem B11 .

Opis funkcjonowania
Styk 1 konektora A połączony jest z masą.

Centralka ABS M50 przesyła do styku 11 konektora A E10 sygnał prędkości samochodu.

Sygnał prędkości przesyłany jest powrotnie ze styku wyjściowego 15 konektora A do centralki sterującej silnika M10 , różnej w zależności od wersji silnika oraz ze styku 16 konektora A do centralki układu klimatyzacji M70 .


Dotyczy wersji z:Robotyzowna skrzynka biegów

Opis funkcjonowania
Ze styku 14 konektora A przesyłany jest sygnał prędkości samochodu do centralki automatycznej skrzyni biegów M54 .


Opis funkcjonowania
Do styku 7 konektora A E10 przesyłany jest sygnał temperatury zewnętrznej z centralki układu klimatyzacji M70 .

Do styku 12 konektora B przesyłany jest sygnał zerowania licznika okresowego kilometrów z przycisku wyłącznika H10 .

Ideogramy wyłącznika H10 podświetlone zostają po włączeniu świateł pozycyjnych przez przełącznik w zespole przełączników pod kierownicą H5 . Patrz E2530 PODŚWIETLENIE ZESTAWU WSKAŹNIKÓW .

Sygnały masy informujące o zużyciu klocków hamulcowych przesyłane są z czujników K20 i K21 do styku 11 konektora B.

Dla wszystkich innych lampek sygnalizacyjnych należy odnieść się do odpowiednich schematów elementów, z którymi są powiązane.

Opis funkcjonowania
Czujnik obecności wody w filtrze oleju napędowego K31 jest zasilany w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem głównym 'maxi fuse' EFI w B99 i przesyła sygnał masy na styk 13 złącza A modułu licznika kilometrów E10 w przypadku wykrycia pewnego poziomu wilgotności w filtrze oleju napędowego.
156.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 09 cze 2013, 22:14
autor: andrzejqs
Dotyczy wersji z:Mechaniczna skrzynka biegów

O
W obrotomierzu elektronicznym znajduje się moduł sterujący i szereg lampek sygnalizacyjnych.

Sygnał prędkości obrotowej silnika przesyłany jest z centralki sterującej silnika, specyficznej dla określonej wersji silnika. Zapaleniem się lampek steruje obwód elektroniczny znajdujący się wewnątrz w/w modułu.

Lampkami sygnalizacyjnymi tak sterowanymi są:

'lampka sygnalizacyjna kierunkowskazu lewego'
'lampka sygnalizacyjna kierunkowskazu prawego'
'lampka sygnalizacyjna braku ładowania akumulatora'
'lampka sygnalizacyjna niskiego ciśnienia oleju silnikowego'
'lampka sygnalizacyjna awarii układu wtryskowego'
'lampka sygnalizacyjna awarii oświetlenia (check)'
'lampka sygnalizacyjna świateł drogowych'
'lampka sygnalizacyjna świateł pozycyjnych / mijania'
'lampka sygnalizacyjna tylnych świateł przeciwmgielnych'
'lampka sygnalizacyjna przednich świateł przeciwmgielnych'
'lampka sygnalizacyjna oświetlenia przyczepy (przystosowanie)'.
Wewnątrz modułu obrotomierza znajduje się również urządzenie 'check' kontroli świateł zewnętrznych, które sprawdza obwody świateł pozycyjnych i oświetlenia tablicy rejestracyjnej, tylnych świateł przeciwmgielnych, świateł stop.

Na schemacie przedstawiono działanie tych lampek sygnalizacyjnych, które nie są powiązane z innymi funkcjami. Lampki nie pokazane na schemacie opisane i zilustrowane są na schematach dotyczących elementów z którymi są powiązane.

Wskaźnik obrotomierza działa po obróceniu kluczyka w wyłączniku zapłonu w położenie MAR.

W warunkach 'nocnych' (światła pozycyjne włączone) natężenie podświetlenia wskaźników, można regulować poprzez ustawienie trzech różnych poziomów natężenia za pomocą przycisku zewnętrznego. ( Patrz E2530 PODŚWIETLENIE ZESTAWU WSKAŹNIKÓW ).







Dotyczy wersji z:Mechaniczna skrzynka biegów

Opis funkcjonowania
Moduł obrotomierza E15 zasilany jest poprzez styki 10 i 16 konektora A bezpośrednio z akumulatora. (bezpiecznik główny 'maxi fuse' J/B2 w B5 do 2/99 lub od 2/99 w B99 ) oraz poprzez F2 i F3 w skrzynce bezpieczników B1 ; w ten sposób zasilone zostaje również urządzenie 'check' kontrolujące oświetlenie zewnętrzne ( Patrz E2010 ŚWIATŁA POZYCYJNE / OŚWIETLENIA TABLICY REJESTRACYJNEJ , Patrz E2021 ŚWIATŁA STOPU , Patrz E2031 TYLNE ŚWIATŁA PRZECIWMGIELNE ).

Moduł obrotomierza E15 zasilany jest również poprzez wyłącznik zapłonu (INT) przez styk 15 konektora B w obwodzie zabezpieczonym bezpiecznikiem B11 do 2/99 lubod 2/99 bezpiecznikiem F4 w dodatkowej skrzynce bezpieczników B98B . Styk 14 konektora B połączony jest z masą.

Sygnał prędkości obrotowej silnika przesyłany jest z centralki sterującej silnika M10 , różnej w zależności od wersji silnika, do styku 6 konektora B.

Ewentualny brak ciśnienia oleju silnikowego sygnalizowany jest poprzez styk 5 konektora B modułu E15 sygnałem masy przesyłanym z czujnika K30 .

Dla wszystkich innych lampek sygnalizacyjnych należy odnieść się do odpowiednich schematów elementów, z którymi są powiązane.
obr 156.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 23 lip 2013, 18:13
autor: andrzejqs
Traja zarejestrowana no to nadszedł czas do rozebrania i poprawek na pierwszy ogień poszedł układ prędkościomierz -abs . Po dwóch dniach roboty i mało co nie ukręcenia koła udało mi się ożywić wskazówkę prędkościomierza pozostała ewentualna korekta zębów na półosi . :D :D
Obraz 115.jpg
ABS
Obraz 121.jpg
Następny problem to hamulce słabe są i nie wiem gdzie jest tego przyczyna
układ hamulcowy tarcze zaciski transporter t4
pompa z wspomaganiem z felki
obwody podłączone pod 1 sekcje 2 sekcja zaślepiona obydwie odpowietrzone
ręczny hamuje z taką samą siłą jak nożny
pedał twardy nie wpada
jakieś pomysły :?: :?:

Re: Jedrusiowa traja

: 23 lip 2013, 22:15
autor: bobber
może coś z serwem? może membrana niezdrowa?

Re: Jedrusiowa traja

: 24 lip 2013, 21:42
autor: andrzejqs
Pedał po uruchomieniu silnika lekko wpada to serwo pewnie działa ale jutro sprawdzę to . Zastanawia mnie ten zaworek od serwa bo on ciężkawo chodzi może to jest przyczyną :?: :?:

Re: Jedrusiowa traja

: 10 sie 2013, 11:47
autor: andrzejqs
"Budki lęgowe dla budzików jak dobrze pójdzie będą małe budziki"

Obraz 122.jpg
Docinanie pierścieni z podkładów pod panele podłogowe 3mm
Obraz 123.jpg
Obraz 124.jpg
Obraz 125.jpg
Liczniki owinięte streczem jako rdzenie przyszłej obudowy,
samą formę można zrobić z wszelkiego rodzaju pianek (styropianu styroduru depronu) tu akurat podkłady pod panele podłogowe 3 i 6mm. Do klejenia używałem kleju polimerowego i kropelki (cyjanopan) . Należy pamiętać że niektóre kleje mogą nam zeżreć całą konstrukcje

http://www.sgm.siedlce.pl/index.php?opt ... Itemid=115
Obraz 126.jpg
Całą gotową formę okleiłem taśmą pakową na szczelność ,zapobiega to nasączeniu rdzenia żywicą (wyszła by jedna bryła a nie obudowa :lol: :lol: ) i "pożarcia" go przez żywicę (żywice zawierające styren topią styropian :shock: np.poliestrowa )
brak fotek bo baterie off ale na dalszych fotach widać jak wyglądał rdzeń



Do laminowania użyłem żywicy epoksydowej havel LH 160 wraz z utwardzaczem H 147 Proporcja mieszania 100:25 wagowe, czas pracy 90 min Stosując utwardzacz H 147 należy utwardzić wyrób w podwyższonej temperaturze 30°C min 5-8 godzin, (można stosować inną żywice byle nie tą do posadzek :shock: ja akurat stosuje tą bo jest bez zapachowa i ma czas pracy 90 min wiec nie trzeba się spieszyć jak z śmierdzącą poliestrową a generalnie używam wszystkiego z Havla można zadzwonić wszystko doradzą )


http://www.havel-composites.com/ktlgfil ... atalog.pdf




Do żywicy dodawałem Aerosil zapewniał utrzymanie żywicy w pionowym położeniu bez ściekania co ułatwiało robotę

no i na koniec włókno szklane na obłe kształty najlepiej dać matę ,u mnie niestety wyszła więc dałem tkaninę pociętą w kawałkach 3x4 cm ( żeby się układała bez fałd). Tkaninę czy mate należy dobrać do żywicy żeby rozpuszczała klej zawarty w macie bądź w tkaninie.
a te czarne plamy to rowing węglowy tak dla wzmocnienia
Obraz 127.jpg
Obraz 128.jpg
Obraz 129.jpg
Obraz 130.jpg
Obraz 131.jpg
Obraz 132.jpg
Obraz 133.jpg
Obraz 134.jpg
Obraz 136.jpg
Obraz 137.jpg
Obraz 138.jpg
Obraz 139.jpg
Obraz 140.jpg
jak będzie jakieś zainteresowanie to dodam opis

Re: Jedrusiowa traja

: 10 sie 2013, 12:54
autor: pawlikTrike
Fajna robota, ale trochę zabawy było... i jeszcze trochę będzie :wink:

Re: Jedrusiowa traja

: 10 sie 2013, 13:06
autor: andrzejqs
pawlikTrike pisze:ale trochę zabawy było... i jeszcze trochę będzie :wink:
Jak każda traja nigdy nie jest skończona


mały bonus :)
Schowek01.jpg
Schowek02.jpg
Schowek03.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 15 sie 2013, 15:11
autor: andrzejqs
Obraz 141.jpg
Schowek05.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 11 paź 2013, 19:14
autor: andrzejqs
Czy kto widział albo słyszał o metalowych atrapach zwanych potocznie 'grill'
czy to wszystko co teraz jest produkowane to plastikowy chrom

Renault Megane Atrapa
http://img18.tablica.pl/images_tablicap ... kowice.jpg

grill alfa 156
http://img8.imageshack.us/img8/1223/52681236.jpg

rover-75-grill
http://img08.tablica.pl/images_tablicap ... slupca.jpg

bmw e 90 -3-grill
http://img14.tablica.pl/images_tablicap ... oseria.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 11 paź 2013, 19:19
autor: Rob_trike
tylko przy starszych i amerykanach

Re: Jedrusiowa traja

: 11 paź 2013, 19:31
autor: andrzejqs
a czy ten chrom na plastiku to sie trzyma w tych modelach bo na cytrynach widze ze obłazi :?:
Rob jak nie urok to sraczka na te amerykany to nową traje by trzeba sobie sprawić takie wielkie te grille.

Re: Jedrusiowa traja

: 11 paź 2013, 20:17
autor: Rob_trike
hmm jak dobrze i odpowiednim podkładem zapodkładujesz - sie trzyma :mrgreen:

Re: Jedrusiowa traja

: 13 paź 2013, 12:37
autor: andrzejqs
kto pyta nie błądzi
moja główka ramy




Obraz 146.jpg
wa.JPG

Re: Jedrusiowa traja

: 20 paź 2013, 20:59
autor: andrzejqs
Pytanie do znawców amortyzatorów, które z tych chińskich są dobre :?: :?: :?:

http://allegro.pl/listing/listing.php?b ... category-3

Re: Jedrusiowa traja

: 22 paź 2013, 15:53
autor: andrzejqs
czyżby nie było takowych znawców na forum co by byli w stanie ocenić
które z tych tańszych firm są godne polecenia
czy poprostu stan zdrowia i koordynacji wzrokowo ruchowej
po weekendzie na to nie pozwala.

bo ja się znam na takich amortyzatorach
http://i.pinger.pl/pgr97/04f82ae2001e46 ... 755708.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 22 paź 2013, 19:48
autor: dark
Ja widzę tylko zderzaki żadnych amortyzatorów :wink:

Re: Jedrusiowa traja

: 01 lis 2013, 13:25
autor: andrzejqs
Ja tam widze jeden wielki amortyzator co wszystko zamortyzuje
jak to mówią " baba na płask a deska na sztorc to to samo "

Re: Jedrusiowa traja

: 15 sty 2014, 22:07
autor: andrzejqs
Z kawałka ruskiej blachy i lodówki polar powstał taki zbiornik .

poszukuje dobrego topnika do lutowania stali ( kalafonia i kwas solny odpada )
Obraz 150.jpg

Re: Jedrusiowa traja

: 15 sty 2014, 22:13
autor: adaśko
Boraks :?: http://allegro.pl/boraks-10h2o-czterobo ... 50427.html ale to byś musiał delikatnie palniczkiem pospawać , ale dlaczego lutować chcesz?

Re: Jedrusiowa traja

: 15 sty 2014, 22:22
autor: andrzejqs
lutowałeś z boraksem ? ja czytałem że boraks jest do metali szlachetnych

Re: Jedrusiowa traja

: 15 sty 2014, 23:13
autor: pawlikTrike
Ja lutowałem na pastę do lutowania miedzi, ale tam chyba też jest jakiś kwas :?

Re: Jedrusiowa traja

: 15 sty 2014, 23:29
autor: andrzejqs
blachę stalową :?: jak to sie kleiło :?:

Re: Jedrusiowa traja

: 15 sty 2014, 23:50
autor: pawlikTrike
andrzejqs pisze:blachę stalową :?: jak to sie kleiło :?:
Stalowa czarną, lutowało się dobrze, najpierw dobrze oczyściłem do gołej blachy, smarowałem tym dziadostwem, cynowałem, później lutowałem obie częśći, problemem przy lutowaniu większych elementów jest dobra mocna lutownica, albo mały palniczek, bo trudno zagrzać element tak aby lut dobrze złapał. Aha, używałem pasty w tubie z Castoramy, później miałem taką w buteleczce z zakretką i ta już nie była tak dobra, ale też dawała radę.