Strona 9 z 12

Re: Trajka vulkana

: 01 mar 2012, 20:25
autor: custom
winda pisze:Custom nadal ten palec cię boli? bo tak go w górze trzymasz..
Nie Wielebny :D już nie boli , ale miło że pytasz :wink:

Re: Trajka vulkana

: 04 mar 2012, 21:50
autor: custom
Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.

Re: Trajka vulkana

: 04 mar 2012, 22:06
autor: Rob_trike
custom pisze:Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
oooooo jest i sprawdzony patent - prowadzenie "faji" :mrgreen:

Re: Trajka vulkana

: 04 mar 2012, 22:07
autor: Rob_trike
Rob_trike pisze:
custom pisze:Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
oooooo jest i sprawdzony patent - prowadzenie "faji" :mrgreen:
ale ale - dospawaj tą rurę ramy do końca :mrgreen:

Re: Trajka vulkana

: 04 mar 2012, 22:11
autor: custom
Rob_trike pisze:
Rob_trike pisze:
custom pisze:Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
oooooo jest i sprawdzony patent - prowadzenie "faji" :mrgreen:
ale ale - dospawaj tą rurę ramy do końca :mrgreen:
:D nic nie ujdzie Twojej uwadze , miałeś patrzeć na mechanizm lewarka :mrgreen:

Re: Trajka vulkana

: 06 mar 2012, 20:17
autor: Fido
Traja zajebista.
Powodzenia nadal życzę.

Re: Trajka vulkana

: 06 mar 2012, 23:48
autor: vulcan
custom pisze:Vulkan , to jest fotka o którą prosiłeś , powinna wyjaśnić sprawę.
Bardzo sprytne. Jeśli będę miał kłopoty to ten patent zastosuje.
Prace niestety staneły, sam nie wiem na jak długo, ale muszę się pozbierać.
Muszę tą traję skończyć chociażby ze względu na to co zrobiłeś dla mnie Custom.
Mam chwilowe kłopoty ale myślę, że jak zawsze i one miną.

Re: Trajka vulkana

: 27 kwie 2012, 14:06
autor: vulcan
Mam gorące pytanie odnośnie serwa.
W którym miejscu zrobić podejście na podciśnieniu w garbie 1200 i jak Wy to robiliście.
Wdzięczny byłbym za zdjęcia. Przypomnę, że na jednym podejściu robię wspomaganie i hamulca tylnego i na sprzęgło hydrauliczne w lewej klamce
Długo milczałem gdyż robota stała w miejscu teraz ruszyła ale o tym napiszę obszerniej następnym razem.
Pozdrawiam Was Wszystkich i dzięki za pomoc w tym temacie wspomagania tych dwóch opcji, a i jeszcze jedno - czy przy tym podwójnym układzie potrzebne są jakieś zaworki zwrotne - doradzcie

Re: Trajka vulkana

: 27 kwie 2012, 15:33
autor: Rob_trike
bierz z kolektora powinna byc rurka

zawor zwrotny wg mnie konieczny

Re: Trajka vulkana

: 27 kwie 2012, 17:38
autor: vulcan
Rob_trike pisze:bierz z kolektora powinna byc rurka

zawor zwrotny wg mnie konieczny
Dzięki serdeczne Rob
Jeszcze tylko pytanko jaka średnica tej dziurki i czy na gwint czy spaw.

Re: Trajka vulkana

: 27 kwie 2012, 21:17
autor: Rob_trike
ja mam wspawana - srednica hmmmm tak na oko z fi6 :D

Re: Trajka vulkana

: 27 kwie 2012, 22:53
autor: custom
Jest i Vulkan :D , już mieliśmy wysłać za Tobą list gończy .
BTW , gdzie jest Oil ? Nic nie pisze , pewnie podrywa jakąś zołze w zoz-ie .

Re: Trajka vulkana

: 28 kwie 2012, 09:29
autor: winda
Oil żyje. Ostatnio dzwonił do mnie

Re: Trajka vulkana

: 28 kwie 2012, 20:09
autor: Socrates
Ja mam średnicę 12 mm

Re: Trajka vulkana

: 28 kwie 2012, 22:11
autor: maciey
Socrates pisze:Ja mam średnicę 12 mm
Stasiu Ance nie powiem :mrgreen: :lol:

Re: Trajka vulkana

: 03 cze 2012, 20:49
autor: vulcan
Panowie mam problem - doradźcie - ratujcie!

Podłączyłem pod serwo na linkę od klamki lewej sprzęgło i kicha - twardo.
Serwo od tiko wysprzęglik od łady 2107 na przekładniach nic więcej nie wyciągnę.
Przypomnę, że na jedno podciśnienie od kolektora dolotowego zamierzałem zainstalować dwa serwa - jedno wspomniane do sprzęgła a drugie "fiatowskie" pod pedał i bezpośrednią dźwignię do hamulców.
Co mam robić!. Silniczek pięknie pracuje , wszystko cacy a tu masz babo placek doradźcie.! Muszę coś wykombinować - mam jedną lewą nogę i dwie ręce i myślałem o takim układzie , sprzęgło klamka lewa ręka, prawa ręka biegi i gaz z hamulcem przednim, lewa noga hamulec tylny. Nie wstawiam zdjęć, bo wizualnie niewiele się zmieniło a z tego co już wstawiłem wszystko widać jak ten cały układ jest rozwiązany

Przepraszam za tak długie milczenie - na forum otwartym niezręcznie jest mi pisać o dlaczego ale powiem tylko tyle - siła wyższa.

Gratuluję pięknego zlotu w Babkach - bardzo żałuję, że nie mogłem być z Wami
Pozdrawiam

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 13:33
autor: Iron Maiden
klamka ma za mały skok a na dźwigniach będzie twardo,ponieważ żeby był duży skok na pompie to musisz mieć mniejszą dźwignie przy lince a dłuższą przy serwie wtedy na klamce jest twardo.
ewentualnie klamka zamiast linki na płyn od intrudera siłownik do dźwigni i być może zadziała .To są moje przemyślenia w tej sprawie i być może się mylę więc jakby co poprawić.
Pozdro :)

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 14:25
autor: vulcan
Tak to prawda, że klamka ma mały skok - u mnie jakieś 15mm daje na przesunięciu linki a na wysprzęgliku potrzeba minimalnie ponad 10mm.
Jestem załamany. Kombinuję jeszcze odwrócić - hamulce na klamkę a sprzęgło na nogę.
Tylko czy klamka da radę hamować na bębnach z serwem - małe szanse, że będzie bezpiecznie.
Doradzcie co robić przecież musi być jakieś wyjście żeby móc obsługiwać trike trzema kończynami.
Ostatnią rzeczą jaką bym zrobił to sprzedaż jej w takim stanie - tylko psycha by mi nie wytrzymała - tyle wysiłku na marne , a powiem Wam szczerze że bodoba mi się ona bardzo i daję dużo satysfakcji - już nią po podwórku jeździłem z "pasażerem", który wysprzęglał mi ją rurką osadzoną na wysprzęgliku - silnik w bardzo dobrym stanie pali od pierwszego strzału, luz na wale wzdłużny ok 0.2mm

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 14:34
autor: Sulkyrider
Vulcan, rozwiązanie znajdziemy, na pewno Twoja praca na marne nie pójdzie.
Tak myślę... czy na pewno serwo działa?

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 14:40
autor: pawlikTrike
Wydaje mi się że tak jak pisze Iron powinno zadziałać, podwójna hydraulika i powinno być OK

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 14:44
autor: Jockey
W Twoim przypadku może by trzeba pomyśleć o sprzęgle w formie dźwigni od hamulca ręcznego...
Zaciągasz dźwignię (sprzęgło), tą samą ręka wrzucasz bieg i potem zwalniasz sprzęgło.
Drugą w tym czasie trzymasz kierę i gaz.
Hamulec masz pod nogą cały czas w pogotowiu.

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 14:49
autor: Sulkyrider
Jockey pisze:W Twoim przypadku może by trzeba pomyśleć o sprzęgle w formie dźwigni od hamulca ręcznego...
Zaciągasz dźwignię (sprzęgło), tą samą ręka wrzucasz bieg i potem zwalniasz sprzęgło.
Drugą w tym czasie trzymasz kierę i gaz.
Hamulec masz pod nogą cały czas w pogotowiu.
Takie rozwiązanie może dobre, ale traktował bym jako ostateczność - wyobrazasz sobie te wszystkie operacje przy zmianie biegu?

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 14:53
autor: Jockey
Pewnie, że ostateczność, trzeba mieć nadzieję, że hydraulika da radę.
Najlepiej to automat :wink:

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 17:39
autor: vulcan
Dzięki chłopy, aż mi się lżej zrobiło jak Was ponownie "słysze"
Mam teraz niezły poligon doświadczalny. Wypkorzystam na tym etapie wszystkie możliwości.
1. Mając dwa serwa z pompami hamulcowymi, jedna mniejszą na tico a druga większą fiaciorowa z łady 2107 - podłączę wysprzęglik pod większą i tymczasowo wywalę zaworek zwrotny - w tej na tico zebrałem wszystkie trzy podejścia z pompy (przez dwa trójniki) - tutaj wykorzystam dwa podejścia z przednich kół.
Jeśli to da jakiś efekt to będę szukał serwa większego licząc na skuteczniejsze wspomaganie.
Jakie macie doświadczenie z tym podłączaniem pod pompy hamulcowe dwusekcyjne - które podejścia wykorzystywać? Co o tym myślicie?
2. I tu następny wariant z hamulcem pod klamkę na bębnach ze wspomaganiem - czy tu na coś można liczyć?
3.Słyszałem jeszcze o jakimś waku napędzanym paskiem klinowym - ale tutaj wolałbym nie komplikować z tyłu na silniku

Re: Trajka vulkana

: 04 cze 2012, 17:50
autor: Sulkyrider
Ja mam w hamulcowaniu wykorzystana pompę dwusekcyjną. Rozebrałem ja i zlożylem, zeby zobaczyć czy mogę zrezygnowac z jednej sekcji. Hamowanie mam z pierwszej sekcji, czyli tej, która była by blizej serwa. Drugą sekcje mam zaślepioną, ale uwaga! trzeba tą drugą sekcję i tak wypelnić płynem i odpowietrzyć, bo inaczej bedzie "zabierała" skok sprężając powietrze. Łączenie sekcji razem raczej nie daje nic, to i tak sa tłoczki co prawda oddzielne, ale cisnienie wytworzone pierwszym powoduje dopiero przepychanie drugiego.
Przekroje:
http://www.zssplus.pl/publikacje/publikacje45.htm
http://www.skoda.yoyo.pl/porady/hamulce/hamulce.htm