Strona 9 z 32

Re: traja mechaniora

: 15 gru 2010, 22:47
autor: mechanior
dewil nie chwal się, my też tu mam sporo dziurawych dróg :lol: :lol:

Re: traja mechaniora

: 15 gru 2010, 22:49
autor: Devil
mechanior pisze:dewil nie chwal się, my też tu mam sporo dziurawych dróg :lol: :lol:
Ale to nie u mnie ja mam w miare dobre na test jechalem 70 km do mojego kolegi :lol: :lol: :lol: :lol:

Re: traja mechaniora

: 15 gru 2010, 22:51
autor: mechanior
a, to ja mam lepiej bo pod domem mogę testować. :?

Re: traja mechaniora

: 15 gru 2010, 22:52
autor: Wiktor
u mnie nie ma dziurawych drog
sa tylko te o ktorych wszycy zapomnieli

Re: traja mechaniora

: 15 gru 2010, 22:54
autor: mechanior
u mnie są jeszcze dodatkowo szkody górnicze.

Re: traja mechaniora

: 16 gru 2010, 00:54
autor: custom
Wiktor pisze:jak ladnie to obrobisz to te zgrubienia beda fajnie wygladac!!
co do malowania polecam proszek a pozniej na to ewentualnie normalny lakier
proszek to super zabezpieczenie antykorozyjne
Ale tylko z podkładem poliuretanowym . Bez podkładu po paru latach odchodzi całymi płatami. Sprawdzone na ogrodzeniach .

Re: traja mechaniora

: 16 gru 2010, 09:32
autor: bandit
Po raz kolejny piszę, że Jogi w 2.9 Scorpio miął rame na kolanach (2"), i traja nie miała lekkiego żywotu, targała kemping nawet i przez 3 lata nic się nie działo.

Re: traja mechaniora

: 16 gru 2010, 22:07
autor: mechanior
dzięki bandit, teraz nie będę się stresować jak mi coś zgrzytnie na dziurze .

Re: traja mechaniora

: 17 gru 2010, 10:10
autor: bandit
Patrząc na jakość Twoich spawów to mucha nie siada, nie powinno być problemów. Co do kolan hamburskich, to praktycznie są 2 rodzaje (pomijam wymiar): gładkie i chropowate (które wyglądają jak misterne odlewy...) Za jakoscią przemawiają te gładkie. Wiem, że to czysta teoria, ale tych gładkich trochę juz poszło i odpukać wszystko śmiga jak narazie.

Re: traja mechaniora

: 17 gru 2010, 19:22
autor: El Kopyto
technolog od mostow i innych spraw mowi ze lonczyc mozna na te kolana tylko w srodek rury i kolana trzeba wcisnac tuleje wzmacniajonca w ten sposob obciazenie rosklada sie na wienksza powieszchnie a nie na kolano

Re: traja mechaniora

: 17 gru 2010, 19:55
autor: Wiktor
traja to nie most
mechanior nie martw sie da rade

Re: traja mechaniora

: 17 gru 2010, 21:31
autor: mechanior
też tak myślę, i tak rama z przodu jest na tyle przewymiarowana że silnik warzący 150 kg nic z tą ramą nie zrobi.

Re: traja mechaniora

: 17 gru 2010, 21:35
autor: mechanior
710 pisze:technolog od mostow i innych spraw mowi ze lonczyc mozna na te kolana tylko w srodek rury i kolana trzeba wcisnac tuleje wzmacniajonca w ten sposob obciazenie rosklada sie na wienksza powieszchnie a nie na kolano
a tak właściwie jeżeli tylko tak można by je łączyć t ciekawe jak by linie ciepłownicze działały :?

Re: traja mechaniora

: 19 gru 2010, 11:56
autor: El Kopyto
nie mowie w cieplownictwie tylko przy wykozystaniu tych kolan do np ram czyli do konstrukci przenoszacych znaczne obciazenia

Re: traja mechaniora

: 19 gru 2010, 12:22
autor: mechanior
a ty myślisz że w ciepłownictwie te kolana nie przenoszą żadnych obciążeń .

Re: traja mechaniora

: 19 gru 2010, 12:40
autor: Wiktor
710 pisze:nie mowie w cieplownictwie tylko przy wykozystaniu tych kolan do np ram czyli do konstrukci przenoszacych znaczne obciazenia
nie sadze zeby jakis konstruktor podpisujacy sie swoimi papierami i glową uzyl takich kolan do konstrukcji mocno obciazonych
Jest jedna zasadnicz prawda o spawaniu:
najlepszy spaw jest tam gdzie go nie ma
dltego uzywamy gietarek!!!

Re: traja mechaniora

: 19 gru 2010, 13:38
autor: yunkers
gdzieś już o kolanach szerzej na forum było, ale warto powtórzyć że co do rurociągów to działa tam w sumie ciśnienie od środka, brak większych liniowych obciążeń dynamicznych bo od tego są kompensatory niwelujące takowe, a na dobre to jednak lepiej stosować giętarkę tak jak napisał Wiktor

Re: traja mechaniora

: 19 gru 2010, 13:47
autor: mały
Panowie dajmy spokój tym kolanom ja w pierwszej trajce miałem wykorzystane 4 kolana i takie piony robiłem tą trajką to wszędzie popękało oprócz miejsc gdzie było łączone kolanami,a i zaznaczę że rama była zrobiona z cienkościennej rury :roll: :roll: :oops:
Mechanior dawaj ostro bo śledzę twoje poczynania :wink:

Re: traja mechaniora

: 19 gru 2010, 13:52
autor: yunkers
Mały tyle że Twoja trajka ważyła tyle co silnik mechaniora :D

Re: traja mechaniora

: 19 gru 2010, 14:13
autor: agramer1966
Wszystko powiedziane o spawach i kolanach jest prawdą tylko trzeba brać pod uwagę da inżynierowie projektując zawsze wybierają indeks bezpieczeństwa od par % względem na koszty, a u naszych trajkach jest 200 lub więcej (to znaczy 2 - 3 razy mocniejsze od faktycznych potrzeb według obciążenia). Mechanior dawaj gazu i bez strachu.

Re: traja mechaniora

: 19 gru 2010, 15:21
autor: krobia
Mechanior,po obejrzeniu fotek Twoich spawów,ja jestem przekonany,że te kolana na pewnika wytrzymają.

Re: traja mechaniora

: 22 gru 2010, 21:16
autor: mechanior
pomału do przodu, do wiosny muszę skończyć. :?

Re: traja mechaniora

: 22 gru 2010, 21:35
autor: Wiktor
wywal tą chlodnice od omegi
przeciez ona pasuje do scaniii!!!!!
Daj cos szerszego i niskiego
np Vw passat
http://allegro.pl/vw-passat-b3-wentylat ... 35489.html

Re: traja mechaniora

: 22 gru 2010, 21:51
autor: mechanior
myślałem nad tym, ale zobaczę jak się z bakiem to zgra.

Re: traja mechaniora

: 26 gru 2010, 19:06
autor: mechanior
wiktor, z tą scanią to żeś dał mi zgryza, i myślę o czymś takim, tylko nie wiem czy sobie poradzi?http://allegro.pl/opel-combo-b-corsa-b- ... 81936.html