Strona 8 z 23
Re: Jedrusiowa traja
: 20 wrz 2012, 19:55
autor: andrzejqs
następne zakupy kanapa od lexusa
2627263133.jpeg
no i dwie chłodnice od tico i tu mały zonk miały być takie same
a przyszły jedna "ameliniowa" a druga miedziana
a pamiętając coś z chemii to nie jest najszczęśliwsze połączenie galwaniczne
czytałem że alu do ''''ameliniowych" głowic a miedż do żeliwnych głowic jak to jest? tika miały "amelinowe" I żeliwne głowice? Sulki do tablicy jako znawca
Obraz 074.jpg
Re: Jedrusiowa traja
: 20 wrz 2012, 20:01
autor: Sulkyrider
Daj mi czas do jutra, sprawdzę w 2 tikach.
Re: Jedrusiowa traja
: 20 wrz 2012, 20:14
autor: Sulkyrider
Chłodnice mam alu, głowicę sprawdzę. Moim zdaniem, to nie ma większego znaczenia. Nie możesz łączyć bezpośrednio miedzi z aluminium, ale chłodnicę łączysz przecież wężami, a jedynym nosnikiem -przewodnikiem jest woda.
W elektryce (pracuję) nie łączymy bezpośrednio miedzi z amelinium, ale np. przez mosiądz już tak. Czyli masz kabel aluminiowy, podłączasz go do zacisków mosiężnych a te do kabla miedzianego i jest ok. Wydaje mi się, że prawie na pewno to samo mozesz zrobić za pomoca węży z wodą.
Ale sprawdzę jutro te głowicę.
Re: Jedrusiowa traja
: 20 wrz 2012, 20:20
autor: maciey
Głowica tico matiz tylko alu. Stare chłodnice w tico na miedzi też były podobnie jak w suzuki-maruti.
Re: Jedrusiowa traja
: 20 wrz 2012, 20:22
autor: Sulkyrider
maciej pisze:Głowica tico matiz tylko alu. Stare chłodnice w tico na miedzi też były podobnie jak w suzuki-maruti.
Czyli wszystko jasne. Można mieszać

Re: Jedrusiowa traja
: 20 wrz 2012, 20:51
autor: Rob_trike
też chciałbym nie "zakrywać" tyłu silnika - będziesz odpalał silnik i sprawdzał czy układ daje rade ?
Re: Jedrusiowa traja
: 20 wrz 2012, 21:34
autor: andrzejqs
http://www.ferdom.pl/index.php?a=lista&k=78
nie mam zrobionej wiązki elektrycznej więc do testu daleko ale dla 1.8L myśle że wystarczy , silnik planuje nie zabudowany jedynie przykryty czymś w rodzaju wielkiego kufra
Re: Jedrusiowa traja
: 21 wrz 2012, 07:41
autor: winda
na tym zdjeciu. głowice "mijają" się z półośkami?
Re: Jedrusiowa traja
: 21 wrz 2012, 08:00
autor: Rob_trike
no przy skrzyni UN1 jest bardzo blisko silnika - i plusy i minusy takiego rozwiązania
Re: Jedrusiowa traja
: 21 wrz 2012, 08:30
autor: winda
kurwa. chodziło mi o chłodnice a nie głowice

Re: Jedrusiowa traja
: 22 wrz 2012, 10:33
autor: andrzejqs
jedyny problem to w razie ukręcenia półosi w komplecie do wymiany chłodnica
Obraz 075.jpg
Re: Jedrusiowa traja
: 03 paź 2012, 20:32
autor: pawlikTrike
Andrzej, a jak planujesz połączyć chłodnice ? w szereg czy równolegle
Re: Jedrusiowa traja
: 03 paź 2012, 21:08
autor: koper937
Andrzej mam pytanko jaka jest szerokość skrzyni biegów bo sie zastanawiam czy mi wejdzie pomiedzy wachacze od malca bo jak nie to muszę poszukać skrzynki od skody rapid a są drogie i mało ich

Re: Jedrusiowa traja
: 04 paź 2012, 21:01
autor: andrzejqs
koper937 pisze:Andrzej mam pytanko jaka jest szerokość skrzyni biegów bo sie zastanawiam czy mi wejdzie pomiedzy wachacze od malca bo jak nie to muszę poszukać skrzynki od skody rapid a są drogie i mało ich

22 - 29 cm
Re: Jedrusiowa traja
: 04 paź 2012, 21:11
autor: andrzejqs
pawlikTrike pisze:Andrzej, a jak planujesz połączyć chłodnice ? w szereg czy równolegle
4508091600_1343300449.jpg
instalacja będzie plastikowa z rur pp
http://www.hot.wroc.pl/images/wyprzedaz/kolano.jpg
http://images.okazje.info.pl/p/dom-i-og ... ewania.jpg
Re: Jedrusiowa traja
: 04 paź 2012, 21:38
autor: pawlikTrike
Czyli chłodnice równolegle, to podobnie jak i ja planuję, ale instalacje daje gumowo - miedzianą, lutowana z miedzi, te kształtki zgrzewane które pokazujesz też kiedyś brałem pod uwagę , ale są liczone do instalacji niskotemperaturowych o temp. 60 st. z krótkotrwałą do 80 st. wiec nie wiem jak się zachowają przy stałej temp na poziomie powiedzmy 90 st. ? Pewnie się nie rozpłyną

... ale hmm...

Re: Jedrusiowa traja
: 05 paź 2012, 21:08
autor: andrzejqs
myśle że będzie ok w domu to mam i w co do 60-90*C a w cwu na stałe 60-70 *C
temperatura zgrzewania tego to 280 *C myśle że tyle nie osiągnę takim silnikiem
myślałem tak samo nad miedzą ale po problemie z chłodnicami (mam 1cu a 2 al ) miedż gryzie sie z "amelinium" zrezygnowałem z tego
http://www.ferdom.pl/index.php?a=lista&k=78
Re: Jedrusiowa traja
: 08 paź 2012, 22:51
autor: koper937
Andzej zapodaj jakieś nowe foty z postepów

Re: Jedrusiowa traja
: 09 paź 2012, 12:38
autor: mechanior
tylko daj odpowiednio większą średnicę bo te rury mają bardzo grube ścianki w stosunku do miedzianych i przez to mały przekrój wewnętrzny, ja u siebie zrobiłem ze stalowych rur pospawanych na kolanach hamburskich i jest gitara.
Re: Jedrusiowa traja
: 09 paź 2012, 16:01
autor: andrzejqs
te 16 to tak poglądowo dałem dam grube .
postępów brak mam embargo na nowe technologie
jedyny postęp to że garaż pozamiatałem
Re: Jedrusiowa traja
: 29 paź 2012, 22:15
autor: Rob_trike
andrzejqs pisze:będe zakładał tą dzwignie i przedłużał
dac fote
działałeś coś z tematem biegów ?
Re: Jedrusiowa traja
: 30 paź 2012, 20:33
autor: andrzejqs
stanęło na całej linii brak kasy i czasu
Re: Jedrusiowa traja
: 16 mar 2013, 17:57
autor: andrzejqs
Witam wszystkich nowych obserwatorów , jak prawdziwy niedźwiedź przespałem zimę ,więc pora zacząć wiosenne igraszki w gawrze. Na pierwszy ogień poszła geometria czyli przystęplowałem trajke do gleby żeby nie spierdoliła a potem zacząłem ją łechtać laserkiem za 3 zeta

Obraz 086.jpg
Obraz 080.jpg
Obraz 082.jpg
Re: Jedrusiowa traja
: 16 mar 2013, 19:05
autor: winda
no i fajnie

uważaj tylko abys dziury w ścianie laserem nie wypalił

Re: Jedrusiowa traja
: 16 mar 2013, 19:37
autor: zetor
fajnie
i po co wydawac setki da geometrie
a tak z laserem mam pytanie
ile razy mżna spojrzeć w laser?