Strona 6 z 8
Re: mbhp trike
: 06 lis 2010, 23:35
autor: mbhp
No Panowie trzymać się jednego konceptu to nuda. Tak jak w polityce.
A tak na poważnie to po przeanalizowaniu konstrukcji z silnikiem z tyłu stwierdziłem, że jednak silnik musi być umieszcziny centralnie z uwagi na leprze prowadzenie się trajki ale tu mogę się mylić bo trajki nigdy osobiście nie prowadziłem. Wiem na garbie jest prościej złożeć traje. Jak wiecie w historii "mbhp trike" pojawił sie silnik 2.0 VW potem skrzynia od transportera potem zawiecha - od Customa, potem skrzynia nissan Serena . Po rozmowach z niektórymi z Was ,pozostała traika na zawieszeniu od BM-ki , skrzyni MB i silniku Subaru gażnikowym.
Koncepcji już zmieniał nie będę . Mam jeszcze kilka dylematów w kwestii np przedniego zawieszenie co wybrać - na tyle abym podołał finansowo. Czy zbiornik paliwa dac z tyłu w postaci zaadoptowanej butli po LPG, a z przodu tylko atrapa zbiornika. Czy bez atrapy a góra ramy zrobiona jak na załączonym foto.
Mam wiele jeszcze niejasności. A trajkę i tak zbuduję.
Re: mbhp trike
: 07 lis 2010, 09:34
autor: agramer1966
Mam wiele jeszcze niejasności. A trajkę i tak zbuduję.
I tylko to jest ważne!
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 11:20
autor: mbhp
Czym wyczyscić blok silnika aluminowy tak żeby wyglądał normalnie no wiecie?
Mcie jakieś swoje metody skuteczne? Będę wdzięczny za jakąs podpowiedź.
Ropowanie daje radę ale nie do końca. A szczota druciana tylko rysuje alu. Szukam takiej jakiejś chemi, która pozwoli na doczyszczenie.
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 11:22
autor: Wiktor
piaskowanie, szkielkowanie
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 12:28
autor: slawek99
Wiktor pisze:piaskowanie, szkielkowanie
Ja obecnie jestem na tym etapie, tzn po kompletnym rozebraniu silnika / 1,2 kominek- unikat!!!!/ wymyłem wszystko płynem do mycia silników ale ze względu na silne zabrudzenia nie wszystko zeszło, zwłaszcza na głowicach zapieczony olej. Poszedł drobny piasek i tak 4 atmosfery tylko. Następnie do działania poszła soda kaustyczna- pamiętaj po sodzie bardzo dokładne płukanie w wodzie z płynem np do naczyń !!!! Obecnie wszystko oczekuje na pierwsze szkiełkowanie i bardzo dokładne usunięcie wszelkich pyłów. Oczywiście wszystkie otwory zostały zabezpieczone ale i tak będą wydmuchiwane.
Efekt jest zdumiewający, jak nówka

. Mam jednak pytanie po całej operacji wyszło na jaw, że w kilku miejscach są wżery

, niegroźne dla silnika ale dla estetyki. Czym można takie ubytki wypełnić, nie chcę spawać czy nadlewać aluminium żeby nie zniekształcić elementów. Słyszałem o takim kleju z opiłkami alu. Może ktoś z Was miał z tym do czynienia.
Jeszcze jedna uwaga odnośnie szkiełkowania. Otóż należy używać TYLKO I WYŁĄCZNIE kulek szklanych w żadnym wypadku pojawiającego się na alledrogo mielonego szkła !!!
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 12:32
autor: wisnia
Tylko szkiełkowanie. Na foto masz mój silnik, następnie malowanie proszkowe i jest git
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 12:33
autor: Sulkyrider
Używałem takiego kleju - nazywał się chester-metal czy jakoś tak podobnie, klej dwuskładnikowy, po związaniu wygląda jak metal i obrabia się go jak metal.
Wkleiłem za jego pomocą spory kawałek alu w kapie zaworowej urala, którą to kapę rozbiłem wpierdalając się w mur po pijaku.
Klej zdał egzamin.
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 12:37
autor: slawek99
Będę szukał takiego Dzięki Sulk
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 12:42
autor: wisnia
Slawek99, jeżeli chodzi o delikatne wżery i nierówności, to przemyśl może malowanie, ale nie gładko, tylko strukture i zniwelujesz a mankamenty stają się nie widoczne dla oka. U siebie zrobiłem dokładnie tak samo.
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 13:17
autor: mbhp
Panowie wszystko gra w sytuacji kiedy silnik jest rozebrany na części pierwsze. Ale czy można szkiełokowac np. silnik nierozebrany, czy nie naleci do wnetrza dziwnymi dziurkami tego szkła.
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 14:12
autor: mbhp
Właśnie zadobyłem sobie takie coś. Troszke mi to ułatwi trajkowe zmagania.
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 14:20
autor: slawek99
mbhp pisze:Właśnie zadobyłem sobie takie coś. Troszke mi to ułatwi trajkowe zmagania.
Załatwisz dla mnie taką??

Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 14:29
autor: mbhp
To był jedyny egzemplarz. Przykro mi
Ty jesteś z Koła nie. Zapodaj kontakt do Siebie PW. Często jestem w Kole bo mam tę leprzą połowę z tych stron - "szlachciankę z Tecnikum"

Chętnie bym się spotkał przy okazji. Bo jak tam jeżdze do Swojej szanonej Teściowej to niemam skim pogadać.
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 14:39
autor: winda
no z tesciową gadaj
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 14:43
autor: mbhp
winda pisze:no z tesciową gadaj
Dobre dobre.
Szkoda że nie mam już teścia bo On chociaż łykał.
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 15:21
autor: wisnia
mbhp pisze:Panowie wszystko gra w sytuacji kiedy silnik jest rozebrany na części pierwsze. Ale czy można szkiełokowac np. silnik nierozebrany, czy nie naleci do wnetrza dziwnymi dziurkami tego szkła.
Nie polecam. Raz na życzenie klienta próbowaliśmy wyszkiełkować kpl silnik od Awo. Pomimo dokładnego zabezpieczenia kulka i kurz dostały się do środka. Co za problem rozebrać silnik?? Przecież to tylko chwilka przyjemności, a efekt zupełnie inny.
Re: mbhp trike
: 12 lis 2010, 15:39
autor: mbhp
wisnia pisze:mbhp pisze:Panowie wszystko gra w sytuacji kiedy silnik jest rozebrany na części pierwsze. Ale czy można szkiełokowac np. silnik nierozebrany, czy nie naleci do wnetrza dziwnymi dziurkami tego szkła.
Nie polecam. Raz na życzenie klienta próbowaliśmy wyszkiełkować kpl silnik od Awo. Pomimo dokładnego zabezpieczenia kulka i kurz dostały się do środka. Co za problem rozebrać silnik?? Przecież to tylko chwilka przyjemności, a efekt zupełnie inny.
Dobrze gadasz Wiśnia tylko mi chodzi oto żeby nie rozkładać go na części pierwsze, a uzyskać zamierzony efekt.
Re: mbhp trike
: 13 lis 2010, 20:36
autor: mbhp
Miał ktośz Was do czynienia z amortyzatorami od ruska k-750.
Pytam bo chodzi mi po głowie żeby użyć ich na tył do mojego zawieszenia, tylko niewiem jaka mają twardość.
Czy mają być po dwa na strone czy może po jednym.
Dla zobrtazowania foto.
Re: mbhp trike
: 14 lis 2010, 08:36
autor: winda
za dobre amorki do k-750 zapłacisz tyle co za amorki do garbusa.
do garbusa masz całą palete amorków.wiekszośc lepszej jakości niz te od Kaśki.od Kaśki mysle że beda za miekkie
Re: mbhp trike
: 14 lis 2010, 09:42
autor: mbhp
Ok. Winda dzięki.
Re: mbhp trike
: 14 lis 2010, 11:35
autor: wisnia
winda pisze:za dobre amorki do k-750 zapłacisz tyle co za amorki do garbusa.
do garbusa masz całą palete amorków.wiekszośc lepszej jakości niz te od Kaśki.od Kaśki mysle że beda za miekkie
Popieram, od ruska będą za delikatne..
Re: mbhp trike
: 14 lis 2010, 12:02
autor: Wiktor
ja mam sprezyny tylne od ruska w przednim zawieszeniu
Re: mbhp trike
: 15 lis 2010, 09:58
autor: mbhp
Jest już oponka na przód 200/55/17.
Re: mbhp trike
: 15 lis 2010, 11:30
autor: Wiktor
mam taka sama na przod
na mojej jest napis harley
Re: mbhp trike
: 15 lis 2010, 11:51
autor: mbhp
Na mojej też