custom pisze:No , no ciekawie się zapowiada . A jaki motór przerabiasz ?
Obecnie dołączam wózeczek do mojego Vulcana 1500. To już będzie mój trzeci sidecar, ale uwielbiam tą frajdę z jazdy z koszem i każdy mój sprzęt oprócz MZ latał w zaprzęgu.
O, widzisz, jak masz wprawę w sidecarach... brachol mnie pytał o możliwość montażu bocznego wózka do skutera, wstępnie mu odpowiedziałem że realne, ale tak faktycznie to nie mam pełnej koncepcji.
Ogólnie widziałem takie konstrukcje gdzieś w sieci. Co do zasad to tak samo jak w motocyklu jeżeli chodzi o wyprzedzenie koła wózka czy szerokość. Ważne żeby zamocować tak by mieć możliwość jakiejś regulacji zbieżności czy pochylenia. Inną sprawą jest wybranie punktów mocowań tak by to się trzymało kupy. Ja obecnie buduję dodatkową ramę dopiętą to ramy motocykla. Trzeba rozebrać skuter do rosołu i pomyśleć, ale na pewno się da
podłapałem temat bo też sie zastanawiałem czy czegoś takiego nie doczepic do skuterka tylko nie wiem jak na to patrzy prawo drogowe ,które i tak trochę nagiąłem wkładając silnik 250 cm do małej piecdziesiatki fajnie się jeżdzi ,a mina kierowców w samochodach przy ruszaniu ze świateł bezcenna
Moim skromnym zdaniem , porównanie jest niemożliwe z uwagi na fakt iż kazdy z nas lata na innej ramie, o różnych kątach, ciężarach, środkach ciężkości. Aby zrobić taki test, należałoby posłużyć sie kilkoma zawiasami w każdym z pojazdów.
Osobiście jezdziłem modelem Rewaco HS na zawiasie z rurek, bardzo ładny, klasyczny, lekki , sama spreżyna, bez tłumienia gazowego, oraz na aktualnie stosowanym w Rewaco (każdy model) . Powiem tak , stary zawias wygodny bujaniec do spacerów po polskich drogach, ale jak chcesz zapierdalać ,to nie polecam. Nowy ,ciężki, solidny, świetny kompromis pomiędzy wybieraniem dziur w asfalcie, a sztywnością sportową.
Z racji tego że raczej zmienię koncepcję przedniego zawiasu na taki ala boomtrike, czyli wahacz pchany, to mam pytanie: z czego macie tam amortyzatory?
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
ja planuję dać z jawy, ale najpierw sprawdzę jaki mam ciężar na przednie koło i potem wezmę amortyzator do roboty, mamy taką maszynę pomiarową która może coś naciskać lub zgnieśc i podać wykres siły względem przemieszczenia, jeśli ktoś chce mogę mu przemierzyć amory albo sprężyny.
Mówić nie myśląc, to tak jak strzelać nie celując.
junkers pisze:Z racji tego że raczej zmienię koncepcję przedniego zawiasu na taki ala boomtrike, czyli wahacz pchany, to mam pytanie: z czego macie tam amortyzatory?
Właściwie to te quadowe dają spore pole manewru jeśli chodzi o długość, tylko pytanie czy cała konstrukcja nie będzie trochę skundlona technologią prosto od chińczyka a tak na poważnie to nie wiem jaka jest jakość i żywotność tych amorków
Są jeszcze rozwiązania rowerowe, markowe amorki można obciążać do 120 kg na sztukę, są gwintowane a nawet pneumatyczne, długość < 20 cm.
I jeszcze takie rozwiązanie:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
Ja mam takie jak na linku Wodza , dają radę . Krótsze widziałem w traji Rob_bula - Są jeszcze lepsze mimo , że chinole.
Oglądałem , macałem i stwierdziłem , że Bul ma jedno z najlepszych zawieszeń . Niektórzy mogli się przekonać u marynarza , jak to zawieszenie pracuje.
custom pisze:Ja mam takie jak na linku Wodza , dają radę . Krótsze widziałem w traji Rob_bula - Są jeszcze lepsze mimo , że chinole.
Oglądałem , macałem i stwierdziłem , że Bul ma jedno z najlepszych zawieszeń . Niektórzy mogli się przekonać u marynarza , jak to zawieszenie pracuje.
Faktycznie, jazda z Rob_Bullem dostarcza niesamowitych wrażeń. Mało sie nie posrałem jak leciałem na lampę, ktora Marynarz złośliwie ustawił tak, żeby nam wymusiła pierwszeństwo. Mina nazistów w tamtej chwili - priceless Bull - Szacun!!!
T F F T A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
pomykam jeszcze z tym uszkodzonym błotnikiem korzystając jeszcze z ostatnich promieni słonecznych
ale sprawa jest już obgadana z lakiernikiem i jeśli tylko spadnie pierwszy śnieg błotniczek dostanie nowy lakierek
a tak wygląda na dzień dzisiejszy ...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
custom pisze:........................ że Bul ma jedno z najlepszych zawieszeń .....................
Bo chłopak wzorował się na zawiasie booma i dobrze go skopiował, a inni patrzą i nie widzą i walą na skróty
Dla zainteresowanych wymiarem amorków to wynosi on 270 mm i tak jak pisał Custom jest to wyprodukowane przez Chinoli,
chociaż kosztowały mnie śmieszne pieniądze, raptem 110 zł (na motobajzlu w Łodzi) to na razie spełniają swoje zadanie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.