Strona 5 z 5
: 05 cze 2009, 11:31
autor: Lipa
3oo słyszałeś coś o silniku 1,6 na hydraulice?
: 05 cze 2009, 12:39
autor: mateo
Kolega wyszperał mi w jakiejś jego znajomej hurtowni komplet naprawczy do maluszka.Jeden,jedyny,ostatni.280 zeta

.Ale z drugiej strony - jak mam się pierdolić kilka razy wożąc silniki w tę i z powrotem to jednak wypłacę...Dotrze się i niech lata

.
: 05 cze 2009, 15:32
autor: Luksky
mateo pisze:Kolega wyszperał mi w jakiejś jego znajomej hurtowni komplet naprawczy do maluszka.Jeden,jedyny,ostatni.280 zeta

.Ale z drugiej strony - jak mam się pierdolić kilka razy wożąc silniki w tę i z powrotem to jednak wypłacę...Dotrze się i niech lata

.
280zł za graty? o fak! za tyle masz 5 lub 6 silników. jedyne co mozna kupic to panewy, pierscienie, uszczelki, reszta to jeden pies. Ten silnik jest tak prostacki że mi osobiście szkoda by było tyle siana wywalać. Jak juz chcesz porzadnie zrobić to przede wszystkim wał od BIS'a załóż. to dobra inwestycja.
: 05 cze 2009, 16:41
autor: 3oo
Lipa pisze:3oo słyszałeś coś o silniku 1,6 na hydraulice?
1,6 rzędowa benzyna miała hydraulikę... ale boxer?? jeżeli już to tylko 2.0 cieczą chłodzone mogło mieć...
: 06 cze 2009, 09:28
autor: Lipa
3oo pisze:Lipa pisze:3oo słyszałeś coś o silniku 1,6 na hydraulice?
1,6 rzędowa benzyna miała hydraulikę... ale boxer?? jeżeli już to tylko 2.0 cieczą chłodzone mogło mieć...
a widzi Pan

i człowiek cały czas się uczy. 1600 CT od kanciaka czyli t2 - jest na hydraulice. Wyglada podobnie jak 2.0 typ 4 - z zewnętrznym filtrem oleju.
ja akurat natrafiłem na hybrydę /chyba najlepsze połączenie/ blok z hudrauliką od t2 + reszta 1.6 podwójny dolot garb.
hydraulika + elektroniczny zapłon i w Polskę
niedługo będę mógł powiedzieć coś więce bo właśnie nabywam takie cudo

: 06 cze 2009, 11:16
autor: 3oo
Faktycznie... zapomniałem napisać o T2... przecież w moim silniku pracują jego głowice

: 08 cze 2009, 21:02
autor: mateo
No i dostała moja koza nowe serce

Teraz tylko docieranko i będzie git

.
: 15 cze 2009, 23:42
autor: Lipa
niestety z porzedniego zakupu nic nie wyszło

ale udało mi sie trafić oryginalny 1300 AB ... myślę, że niedługo będzie rower się odpychać

: 15 cze 2009, 23:44
autor: Wodzu
Dzis gadalem z gosciem co jezdzi garbusem na siliku 1,3...
mozliwe ze 10litrow srednio to schla?Tak on mowil...
: 16 cze 2009, 00:21
autor: Wiktor
MOZLIWE NA AUTOBANIE przy 90/h

: 16 cze 2009, 16:37
autor: szymon
ja mam 1.6 garba i tez mi srednio 10 chleje na polskim hajleju;)
: 16 cze 2009, 17:19
autor: 3oo
szymonbliss pisze:ja mam 1.6 garba i tez mi srednio 10 chleje na polskim hajleju;)
Ja też mam taki silnik
I zejdę poniżej 7 litrów...

: 16 cze 2009, 18:51
autor: szymon
tzn masz dobrze wyregulowany gazniczek;) moj nadaje sie tylko do wymiany
: 16 cze 2009, 21:59
autor: Luksky
1,6 gaznik, ponizek 7 litrow????
to wielowtryski pala więcej (1,2pali tyle albo wiecej). Szczerze mowiac nie chce mi sie wierzyć, ale jak sie uda to chyle czoła. Trzymam szanownego moderatora za słowo. Zrób ta traję, to ja wylitrazujemy

: 16 cze 2009, 22:40
autor: Wiktor
luk musze cie doinformowac
dobry gaznikowiec pali mniej niz wielowtrysk
najprostszy przykład
tico gazni spalanie ok 5 litrów
ten sam silnik w matizie na wielopunkcie ok 7 litrów
: 16 cze 2009, 22:44
autor: Luksky
no dobrze, ale 1.6 VW ma zejsc ponizej 7 litrow. Z tego co zauwazylismy kiedys dawno temu to najmniej paliły jednostki na monowtrysku....
: 16 cze 2009, 23:30
autor: Wodzu
Ja nic nie mowie ale dlugosc krócca ssacego ma wplyw na spalanie... w garbusie jest on strasznie dlugi...
: 17 cze 2009, 00:02
autor: 3oo
Bartek2501 pisze:Ja nic nie mowie ale dlugosc krócca ssacego ma wplyw na spalanie... w garbusie jest on strasznie dlugi...
Ale za to podgrzewany przez spaliny...

czego nie omieszkałem zrobić przy swoich kominach. W zasadzie wszyscy to wywalają i dziwią się, ze silnik ma większe spalanie...

: 17 cze 2009, 00:10
autor: Wodzu
A co myslisz o polerowaniu kanalow dolotowych i zalamaniu krawedzi?
Poleruje sie je nie wzdluz a poprzecznie-paliwo sie osadza i odparowywuje przez co lepiej sie miesza z czasteczkami tlenu...
: 17 cze 2009, 09:50
autor: 3oo
Bartek2501 pisze:A co myslisz o polerowaniu kanalow dolotowych i zalamaniu krawedzi?
Poleruje sie je nie wzdluz a poprzecznie-paliwo sie osadza i odparowywuje przez co lepiej sie miesza z czasteczkami tlenu...
Słuszna racja!!
W przypadku głowic w garbie wskazane jest wykonać tzw porting. Świetnie opisane jest to na tej stronce:
http://www.garbiarnia.com/index.php?opt ... &Itemid=47
Natomiast metalowy kolektor z podgrzewaczem spalinowym nie powinien być polerowany w środku z uwagi na lepsze odparowanie paliwa.
: 17 cze 2009, 12:06
autor: Wodzu
Slyszalem jeszcze o czyms takim jak zawirowywacze.. w maluszku to sie nazywalo turbinka kowalskiego...
: 17 cze 2009, 13:14
autor: Wiktor
mysle ze lepiej od kowalskiego zawirowywuje turbosprezarka

: 17 cze 2009, 13:17
autor: Wodzu
No ale taki zawirowywacz czy polerowanie kanalow robisz we wlasnym garazu...
Turbina w garbie?Przegrzeje sie w trypizdy...
: 17 cze 2009, 16:06
autor: 3oo
Bartek2501 pisze:Slyszalem jeszcze o czyms takim jak zawirowywacze.. w maluszku to sie nazywalo turbinka kowalskiego...
Raczej do Poloneza powstała ta turbinka... dopiero później stosowano ją w maluszku...
Bartek2501 pisze:No ale taki zawirowywacz czy polerowanie kanalow robisz we wlasnym garazu...
Turbina w garbie?Przegrzeje sie w trypizdy...
Dokłada się drugą chłodnicę oleju i drugą miskę olejową... i nie ma problemu, a silniczek ma wtedy około 150 kucy.
Mam już zrobiony porting i polerkę z dopasowaniem kolektorów z głowicami.