Strona 5 z 6
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 16 sie 2011, 20:58
autor: slawek99
Pomierzyłem skok tłoka i nie chce inaczej wyjść jak 64 mm, szkoda bo myslałem, że 1300 będzie
ale, ze to dodatek do ramy to nic się nie stało i tak planuję inny silnik.
Mam jednak inne pytanie. Macie może jakiś "patent na rozbiórkę tylnej zawiechy na mokrych półosiach. Wiem, że w aucie jest więcej możliwości ale jak mam tylko ramę to robi się problem. Może jakiś przyrząd wymyśliliście coby nie urwało jaj no i czegoś innego. Wiem nie ruszać !!!!! jednak ze względu na stan pokrywek i gum jest to niezbędne, muszę też wyprostować blachy itp.
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 16 sie 2011, 21:23
autor: pawlikTrike
Ja jak rozbierałem szable, to położylem ramę na podłodze w garażu i delikatnie młotkiem 5 kg (bo miał długi trzonek) pierdut, pierdut i wyskoczyło, trochę stracha miałem po tych wszystkich ostrzeżeniach, ale jakoś poszło, rama poskakała po podłodze
... a naciągałem śrubą rzymską , z jednej strony oczko (do śruby górnego mocowania amortyzatora), na dole hak pod spód szabli i super pięknie poszło, później delikatnie młoteczkiem, aby wskoczyło w miejsce popielniczki, popielniczka na śruby i można poluzować śrubę rzymską
ale może ktoś ma inny, lepszy sposób
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 16 sie 2011, 21:41
autor: agramer1966
tak planuję inny silnik.
A co jest złego z 1200
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 16 sie 2011, 22:01
autor: slawek99
agramer1966 pisze:tak planuję inny silnik.
A co jest złego z 1200
Mało koników
i tak naprawdę to chyba nie za duże pole do popisu w modyfikacji i zwiększeniu mocy. Prawdopodobnie odchudzenie koła zamachowego jest tolerowane przez ten motor i poprawia parametry ale tylko w górnych obrotach i zwiększa max obroty.
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 16 sie 2011, 22:07
autor: slawek99
pawlikTrike pisze:Ja jak rozbierałem szable, to położylem ramę na podłodze w garażu i delikatnie młotkiem 5 kg (bo miał długi trzonek) pierdut, pierdut i wyskoczyło, trochę stracha miałem po tych wszystkich ostrzeżeniach, ale jakoś poszło, rama poskakała po podłodze
... a naciągałem śrubą rzymską , z jednej strony oczko (do śruby górnego mocowania amortyzatora), na dole hak pod spód szabli i super pięknie poszło, później delikatnie młoteczkiem, aby wskoczyło w miejsce popielniczki, popielniczka na śruby i można poluzować śrubę rzymską
ale może ktoś ma inny, lepszy sposób
I tego pierdut i poskakania po garażu się boje
, tyle ostrzeżeń. A to pierdut to konkretnie jakiś punkt czy jak trafiłeś
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 16 sie 2011, 23:48
autor: Luksky
Poproście Agramopedię, to sprzeda taki patent na demontaż, że Pameli Anderson sie nie śniło
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 17 sie 2011, 08:09
autor: agramer1966
Położysz ramę na podłodze w garażu na 4 podnośnika. Pomiędzy ramę i sufitu garażu dasz trzy belkę, rurki, teściową, cokolwiek.
VWrama.JPG
Krokodylem podniesiesz szable, wielkim śrubokrętem popchasz do siebie. Szabla skacze i tyle
Uważaj na oznakowanie i palce
... oto tutorial:
http://e-trike.pl/forum/topic1721.html
Rama z ryfelkem specjalne dla Luk-a
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 17 sie 2011, 09:26
autor: pawlikTrike
Ja niestety nie mogłem niczym zaprzeć o sufit, bo na suficie mam docieplenie ze styropianu
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 17 sie 2011, 09:57
autor: slawek99
agramer1966 pisze:Położysz ramę na podłodze w garażu na 4 podnośnika. Pomiędzy ramę i sufitu garażu dasz trzy belkę, rurki, teściową, cokolwiek.
VWrama.JPG
Krokodylem podniesiesz szable, wielkim śrubokrętem popchasz do siebie. Szabla skacze i tyle
Uważaj na oznakowanie i palce
... oto tutorial:
http://e-trike.pl/forum/topic1721.html
Rama z ryfelkem specjalne dla Luk-a
Super dla całej ramy, czytałem to ale ja mam ramę już obciętą i z tego powodu zadałem pytanie co w takim przypadku ? Chyba coś wymyślę lub młotologia
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 17 sie 2011, 10:42
autor: Rob_trike
spoooookojnie
poradnik by Rob
odkręcasz 4 śruby popielniczek, wyciagasz gumę szabli, wkładasz łyżkę od góry pomiędzy szablę a ramę, stajesz na ramie, odchylasz łyżkę aby szabla zeszła z odlewu na ramie - jak zejdzie nie masz już naprężeń i możesz dać drugą łyżkę od dołu aby naprężyć szable i młotek 3 kg i do przodu
Najlepiej jak masz kogoś do pomocy
Czasami po odkręceniu popielniczek szabla sama ześlizguje sie z odlewu
Uważaj na palce nie wkładaj ich nigdzie to będzie dobrze
pozdr rob
p.s montaż w drugą stronę - ja do naciągnięcia szabli miałem zwykły podnoścnik hydrauliczny + duży wkrętak aby wskoczył na odlew
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 17 sie 2011, 12:06
autor: mały
Ja jak wciskałem szable to odwracałem ramę do góry nogami i stawałem na szabli,jebut twoja mać KAZIKIEM wejszło skręciłem popiołki i gitara,a teraz Kowal ma tę ramę... i on niech się męczy
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 17 sie 2011, 12:26
autor: agramer1966
docieplenie ze styropianu
... ale luksusy
ja mam ramę już obciętą
Pracuje tez na dwa z tylu, lub postaw ramę na podłogę, krokodyl pomiędzy rama a podpórkom oraz nacisny ramę a nie szable.
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 21 sie 2011, 17:57
autor: slawek99
Rob_trike pisze:spoooookojnie
poradnik by Rob
odkręcasz 4 śruby popielniczek, wyciagasz gumę szabli, wkładasz łyżkę od góry pomiędzy szablę a ramę, stajesz na ramie, odchylasz łyżkę aby szabla zeszła z odlewu na ramie - jak zejdzie nie masz już naprężeń i możesz dać drugą łyżkę od dołu aby naprężyć szable i młotek 3 kg i do przodu
Najlepiej jak masz kogoś do pomocy
Czasami po odkręceniu popielniczek szabla sama ześlizguje sie z odlewu
Uważaj na palce nie wkładaj ich nigdzie to będzie dobrze
pozdr rob
p.s montaż w drugą stronę - ja do naciągnięcia szabli miałem zwykły podnoścnik hydrauliczny + duży wkrętak aby wskoczył na odlew
Rama rozebrana, miałem dużo strachu a poszło gładko, łyżka i młotek
. Nawet nie skakała. zastanawiam się czy nie miała za małego naciągu bo po zwolnieniu dół szabli znalazł się na wysokości śruby popielniczki.
Szable wyglądają nieźle, do wymiany gumy i popielniczki a reszta do "piachu"
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 22 sie 2011, 16:59
autor: Iron Maiden
ja swoje tez naciagalem na wysokosc okolo tej dolnej sruby moze ciut nizej ale to nie za mocno i jest gitara
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 22 sie 2011, 17:42
autor: winda
tylko jak bedziecie naciągali drażki to żeby wam za nisko nie wyszło
http://www.youtube.com/watch?v=GfY_BKyWEfo
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 22 sie 2011, 21:14
autor: slawek99
Dolna część tego garbuska przemieszcza się pod asfaltem
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 22 sie 2011, 21:25
autor: krobia
OJP! Skok z gazety na podłogę w porównaniu z wyjściem z tego garbusa jest sportem extremalnym
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 22 sie 2011, 21:40
autor: Rob_trike
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 22 sie 2011, 22:07
autor: pawlikTrike
super
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 26 sie 2011, 20:17
autor: agramer1966
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 26 sie 2011, 20:36
autor: Rob_trike
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 26 sie 2011, 22:05
autor: Luksky
Fakt, że Agramera może tylko zaskoczyc azjatka z cipka w kształcie boksera VW.......................
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 27 sie 2011, 10:40
autor: krobia
Luksky pisze:Fakt, że Agramera może tylko zaskoczyc azjatka z cipka w kształcie boksera VW.......................
i językiem w kształcie rozrusznika...
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 27 sie 2011, 20:22
autor: Luksky
krobia pisze:Luksky pisze:Fakt, że Agramera może tylko zaskoczyc azjatka z cipka w kształcie boksera VW.......................
i językiem w kształcie rozrusznika...
a cyce jak reflektory garba z sutami jak wentyle .............
Re: Silnik 1,2 // 1,3
: 27 sie 2011, 23:16
autor: krobia
Luksky pisze:krobia pisze:Luksky pisze:Fakt, że Agramera może tylko zaskoczyc azjatka z cipka w kształcie boksera VW.......................
i językiem w kształcie rozrusznika...
a cyce jak reflektory garba z sutami jak wentyle .............
czyli.... wary po cyce,cyce po wary a wary po kolana????