Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Postanowiłem zrobić z tego nowy temat, może, komuś, kiedyś się przyda , zreszta były sugestie zeby to w miare dokładnie opisać, więc spróbuję.
Może niektóre rzeczy będą tu oczywiste i banalne, ale na pewno nie dla wszystkich
Dla przypomnienia dawca jest Subaru Impreza rocznik 93, z silnikiem Ej18, czyli o pojemnosci 1800 i mocy trochę pow. 100 KM Na początek postanowiliśmy dobrać sie do komputera czy jak kto woli ECU naszego potwora.
W imprezie ECU znajduje się pod deską rozdzielczą, po prawej stronie pod nogami pasażera, w Legacy jest pod deską po lewej stronie za licznikami.
Żeby wyciągnąć cała wiązkę odpowiedzialna za sterowanie silnika, trzeba odłączyć przewody w komorze silnika, przewody dobrze jest sobie oznaczyć chociaż, jak później zauważyliśmy Japończycy zadbali, żeby się nie pomylić, każda wtyczka jest inna i nie sposób je pozamieniać.
Warto też dobrze obfotografować wszystkie węże od podciśnienia i wodne od podgrzewania przepustnicy i kolektora zasilajacego, bo jest ich trochę.
Żeby wyciągnąć wiązke bez żmudnego odłączania wszystkich czujników i wtrysków do których jest trochę utrudniony dostęp można, rozłączyć dwie duże kostki, umieszczone w okolicy łączenia skrzyni biegów silnikiem.
Po rozłączeniu kostek, można odkręcić kolektor zasilający i po rozłączeniu czujników położenia wału i czujnika cieczy chłodzącej, wyjąć kolektor wraz z okablowaniem silnika.
Przedtem, nauczeni przypadkami Małego spuściliśmy olej hydrauliczny i zdemontowaliśmy pompę wspomagania, nie będzie nam przecież potrzebna.
Teraz można się zabrać za wciągniecie wiązki od Ecu do wnętrza kabiny, ale żeby nie było za łatwo, żeby to zrobić trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą, osiem śrub od spodu, po dwie po bokach i dwie na podszybiu pod kratka nawiewu na szybę.
Ale i tak trochę łatwiej niż w Legacy, bo tam wiązka z komory silnika do ECU idzie częściowo przez przegrodę silnika i częściowo pod lewym błotnikiem i trzeba jeszcze odkręcać błotnik, a w Imprezie idzie tylko przez przegrodę.
Można wreszcie wyciągnąć potrzebna nam wiązkę. Żeby było łatwiej odcinamy wiązkę odpowiedzialna za światła, wycieraczki i kierunkowskazy, bo przecież nie będziemy w trajce używać wycieraczek .
Wiązka i ECU uwolnione !!! Oczywiście nie może być zbyt łatwo, Japońce montowali kilka rodzajów ECU i oczywiście , trafiliśmy na taki dwu wtyczkowy, montowany bardzo rzadko, tylko w imprezach 93-95 i to nie wszystkich i jak na razie nie znalazłem do niego schematu (do innych jest cała masa różnych opracowań), ale myślę że damy radę
Wiązka częściowo porozcinana dla lepszej orientacji, co można wyciąć, a co nie.
Junior wyciągnął jeszcze wiązkę idąca przez cały samochód, co by nam kabli do okablowania trajki nie zabrakło
ciąg dalszy w następnym poście bo nie przyjmuje więcej zdjęć
Może niektóre rzeczy będą tu oczywiste i banalne, ale na pewno nie dla wszystkich
Dla przypomnienia dawca jest Subaru Impreza rocznik 93, z silnikiem Ej18, czyli o pojemnosci 1800 i mocy trochę pow. 100 KM Na początek postanowiliśmy dobrać sie do komputera czy jak kto woli ECU naszego potwora.
W imprezie ECU znajduje się pod deską rozdzielczą, po prawej stronie pod nogami pasażera, w Legacy jest pod deską po lewej stronie za licznikami.
Żeby wyciągnąć cała wiązkę odpowiedzialna za sterowanie silnika, trzeba odłączyć przewody w komorze silnika, przewody dobrze jest sobie oznaczyć chociaż, jak później zauważyliśmy Japończycy zadbali, żeby się nie pomylić, każda wtyczka jest inna i nie sposób je pozamieniać.
Warto też dobrze obfotografować wszystkie węże od podciśnienia i wodne od podgrzewania przepustnicy i kolektora zasilajacego, bo jest ich trochę.
Żeby wyciągnąć wiązke bez żmudnego odłączania wszystkich czujników i wtrysków do których jest trochę utrudniony dostęp można, rozłączyć dwie duże kostki, umieszczone w okolicy łączenia skrzyni biegów silnikiem.
Po rozłączeniu kostek, można odkręcić kolektor zasilający i po rozłączeniu czujników położenia wału i czujnika cieczy chłodzącej, wyjąć kolektor wraz z okablowaniem silnika.
Przedtem, nauczeni przypadkami Małego spuściliśmy olej hydrauliczny i zdemontowaliśmy pompę wspomagania, nie będzie nam przecież potrzebna.
Teraz można się zabrać za wciągniecie wiązki od Ecu do wnętrza kabiny, ale żeby nie było za łatwo, żeby to zrobić trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą, osiem śrub od spodu, po dwie po bokach i dwie na podszybiu pod kratka nawiewu na szybę.
Ale i tak trochę łatwiej niż w Legacy, bo tam wiązka z komory silnika do ECU idzie częściowo przez przegrodę silnika i częściowo pod lewym błotnikiem i trzeba jeszcze odkręcać błotnik, a w Imprezie idzie tylko przez przegrodę.
Można wreszcie wyciągnąć potrzebna nam wiązkę. Żeby było łatwiej odcinamy wiązkę odpowiedzialna za światła, wycieraczki i kierunkowskazy, bo przecież nie będziemy w trajce używać wycieraczek .
Wiązka i ECU uwolnione !!! Oczywiście nie może być zbyt łatwo, Japońce montowali kilka rodzajów ECU i oczywiście , trafiliśmy na taki dwu wtyczkowy, montowany bardzo rzadko, tylko w imprezach 93-95 i to nie wszystkich i jak na razie nie znalazłem do niego schematu (do innych jest cała masa różnych opracowań), ale myślę że damy radę
Wiązka częściowo porozcinana dla lepszej orientacji, co można wyciąć, a co nie.
Junior wyciągnął jeszcze wiązkę idąca przez cały samochód, co by nam kabli do okablowania trajki nie zabrakło
ciąg dalszy w następnym poście bo nie przyjmuje więcej zdjęć
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
No dobrze można się zabrać za wyjecie silnika.
Odcięliśmy i odkręciliśmy końcówki kolektorów wydechowych i poduszki silnika,. Silnik jest połączony ze skrzynia czterema śrubami i na dwóch kołkach ustalających i znowu żeby nie było za łatwo, Japońce od dołu dali długie szpilki które zostały w siniku i żeby wyjąć sinik trzeba go sporo wysunąć do przodu ( jak dobrze że wcześniej wywaliliśmy chłodnicę ! ) rozłączenie skrzyni i silnika też nie było proste, ale to podobno standard.
Z braku podnośnika do silników, przywiązaliśmy pasami silnik do stalowego profila i za jego pomocą wyciągaliśmy silnik .
Skrzynie podnieśliśmy na żabie i z pomocą sąsiada wyrwaliśmy serce !!!!
Na razie tyle, ...teraz Imprezkę czeka wycieczka na złomowisko , muszę powiedzieć, że trochę było nam jej szkoda, Junior się do niej przywiązał, ale... c`est la vie
Ciąg dalszy zapewne nastąpi, ale na pewno nie szybko, bo inne rzeczy do zrobienia
Odcięliśmy i odkręciliśmy końcówki kolektorów wydechowych i poduszki silnika,. Silnik jest połączony ze skrzynia czterema śrubami i na dwóch kołkach ustalających i znowu żeby nie było za łatwo, Japońce od dołu dali długie szpilki które zostały w siniku i żeby wyjąć sinik trzeba go sporo wysunąć do przodu ( jak dobrze że wcześniej wywaliliśmy chłodnicę ! ) rozłączenie skrzyni i silnika też nie było proste, ale to podobno standard.
Z braku podnośnika do silników, przywiązaliśmy pasami silnik do stalowego profila i za jego pomocą wyciągaliśmy silnik .
Skrzynie podnieśliśmy na żabie i z pomocą sąsiada wyrwaliśmy serce !!!!
Na razie tyle, ...teraz Imprezkę czeka wycieczka na złomowisko , muszę powiedzieć, że trochę było nam jej szkoda, Junior się do niej przywiązał, ale... c`est la vie
Ciąg dalszy zapewne nastąpi, ale na pewno nie szybko, bo inne rzeczy do zrobienia
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Pawlik, kostke brukowa na podworku macie ułożona samodzielnie czy firma to robiła???????????
pytam powaznie, bo masz to co ja chcę mieć
pytam powaznie, bo masz to co ja chcę mieć
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Piękny opis.
Pewnie zaraz będzie skopiowany... przepraszam - pewnie pojawi się podobny na forum pedalsów.
Pewnie zaraz będzie skopiowany... przepraszam - pewnie pojawi się podobny na forum pedalsów.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Kuźwa, taki poważny temat, a Ty o kostce To co na zdjęciach to sam układałem, ale częściowo firma, ... historia była taka ze najpierw firma zrobiła wszystko na prosto, a później za dwa lata częściowo sam rozbierałem i robiłem szlaczki, koła i łuki z czarnej kostki, bo wcześniej nie miałem kasy na takie ekstrawagancje 6 palet przemieliłem, a z kostki z odzysku ułożyłem jeszcze kawał z boku domu jako dojazd do drugiego garażu.Luksky pisze:Pawlik, kostke brukowa na podworku macie ułożona samodzielnie czy firma to robiła???????????
pytam powaznie, bo masz to co ja chcę mieć
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Pawlik, nie pierdol, bądz pozyteczny i zrób tutorial o kostce.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Sulkyrider pisze:Pawlik, nie pierdol, bądz pozyteczny i zrób tutorial o kostce.
Wiesz, ze jakby taki zrobił to wyjde bardzo duzo na plus
moje podworko w kostce to jakies 22tys zł, mam raptem 2tys zł. Cała nadzieja w Pawliku
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Wyczyśćcie to i przenieście to do tematu: " Jak ułożyć 250m2 kostki za 2 tys. " to wkleję wam opis i zdjęcia ścieżki, którą zrobiłem w zeszłym tygodniu przy tarasie
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
za 2 klocki ulozyles samodzielnie z utwardzeniem 250 metrow???????????
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
- pawlikTrike
- Member
- Posty: 7520
- Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
No przecież tego nie napisałem ale taki temat, bo może ktoś wymyśli jak to zrobićLuksky pisze:za 2 klocki ulozyles samodzielnie z utwardzeniem 250 metrow???????????
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
- Rob_trike
- President
- Posty: 10883
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Panowie - na temat proszę ... jest PW - piszcie - szkoda by bylo takiego tematu zasmiecac
Brawo Pawlik-i - piekna dokumentacja
Brawo Pawlik-i - piekna dokumentacja
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- winda
- Secretary
- Posty: 14836
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
pieknie Pawlik
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7989
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa
Ładnie Pawlik , widzę to w tutorialach - swap oczywiście nie kostkę .
Omne Trinum Perfectum.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości