Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Wszelakie sprawy techniczne, ktore nie maja swojego miejsca...
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7520
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: pawlikTrike »

Postanowiłem zrobić z tego nowy temat, może, komuś, kiedyś się przyda :D , zreszta były sugestie zeby to w miare dokładnie opisać, więc spróbuję. :D
Może niektóre rzeczy będą tu oczywiste i banalne, ale na pewno nie dla wszystkich :roll:

Dla przypomnienia dawca jest Subaru Impreza rocznik 93, z silnikiem Ej18, czyli o pojemnosci 1800 i mocy trochę pow. 100 KM
P1140355.JPG
P1160770.JPG
Na początek postanowiliśmy dobrać sie do komputera czy jak kto woli ECU naszego potwora.
W imprezie ECU znajduje się pod deską rozdzielczą, po prawej stronie pod nogami pasażera, w Legacy jest pod deską po lewej stronie za licznikami.
P1160788.JPG
P1160793.JPG
P1160792.JPG
Żeby wyciągnąć cała wiązkę odpowiedzialna za sterowanie silnika, trzeba odłączyć przewody w komorze silnika, przewody dobrze jest sobie oznaczyć chociaż, jak później zauważyliśmy Japończycy zadbali, żeby się nie pomylić, każda wtyczka jest inna i nie sposób je pozamieniać.
Warto też dobrze obfotografować wszystkie węże od podciśnienia i wodne od podgrzewania przepustnicy i kolektora zasilajacego, bo jest ich trochę.
P1160789.JPG
P1160791.JPG
Żeby wyciągnąć wiązke bez żmudnego odłączania wszystkich czujników i wtrysków do których jest trochę utrudniony dostęp można, rozłączyć dwie duże kostki, umieszczone w okolicy łączenia skrzyni biegów silnikiem.
P1160767.JPG
Po rozłączeniu kostek, można odkręcić kolektor zasilający i po rozłączeniu czujników położenia wału i czujnika cieczy chłodzącej, wyjąć kolektor wraz z okablowaniem silnika.
P1160823.JPG
Przedtem, nauczeni przypadkami Małego :D spuściliśmy olej hydrauliczny i zdemontowaliśmy pompę wspomagania, nie będzie nam przecież potrzebna.
P1160820.JPG

Teraz można się zabrać za wciągniecie wiązki od Ecu do wnętrza kabiny, ale żeby nie było za łatwo, żeby to zrobić trzeba zdjąć całą deskę rozdzielczą, osiem śrub od spodu, po dwie po bokach i dwie na podszybiu pod kratka nawiewu na szybę.
Ale i tak trochę łatwiej niż w Legacy, bo tam wiązka z komory silnika do ECU idzie częściowo przez przegrodę silnika i częściowo pod lewym błotnikiem i trzeba jeszcze odkręcać błotnik, a w Imprezie idzie tylko przez przegrodę.
P1160801.JPG
P1160794.JPG
P1160800.JPG
P1160808.JPG
Można wreszcie wyciągnąć potrzebna nam wiązkę. Żeby było łatwiej odcinamy wiązkę odpowiedzialna za światła, wycieraczki i kierunkowskazy, bo przecież nie będziemy w trajce używać wycieraczek .
P1160809.JPG
Wiązka i ECU uwolnione !!! Oczywiście nie może być zbyt łatwo, Japońce montowali kilka rodzajów ECU i oczywiście :roll: , trafiliśmy na taki dwu wtyczkowy, montowany bardzo rzadko, tylko w imprezach 93-95 i to nie wszystkich i jak na razie nie znalazłem do niego schematu :evil: (do innych jest cała masa różnych opracowań), ale myślę że damy radę
P1160811.JPG
P1160833.JPG
Wiązka częściowo porozcinana dla lepszej orientacji, co można wyciąć, a co nie. :?
P1160837.JPG
Junior wyciągnął jeszcze wiązkę idąca przez cały samochód, co by nam kabli do okablowania trajki nie zabrakło :D
P1160838.JPG


ciąg dalszy w następnym poście bo nie przyjmuje więcej zdjęć :roll:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7520
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: pawlikTrike »

No dobrze można się zabrać za wyjecie silnika.
Odcięliśmy i odkręciliśmy końcówki kolektorów wydechowych i poduszki silnika,. Silnik jest połączony ze skrzynia czterema śrubami i na dwóch kołkach ustalających i znowu żeby nie było za łatwo, Japońce od dołu dali długie szpilki które zostały w siniku i żeby wyjąć sinik trzeba go sporo wysunąć do przodu ( jak dobrze że wcześniej wywaliliśmy chłodnicę ! :D ) rozłączenie skrzyni i silnika też nie było proste, ale to podobno standard. :?
P1160839.JPG
Z braku podnośnika do silników, przywiązaliśmy pasami silnik do stalowego profila i za jego pomocą wyciągaliśmy silnik .
P1160840.JPG
Skrzynie podnieśliśmy na żabie i z pomocą sąsiada wyrwaliśmy serce :D !!!!
P1160844.JPG
P1160845.JPG

Na razie tyle, ...teraz Imprezkę czeka wycieczka na złomowisko :( , muszę powiedzieć, że trochę było nam jej szkoda, Junior się do niej przywiązał, ale... c`est la vie :(
Ciąg dalszy zapewne nastąpi, ale na pewno nie szybko, bo inne rzeczy do zrobienia :D
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: Luksky »

Pawlik, kostke brukowa na podworku macie ułożona samodzielnie czy firma to robiła???????????

pytam powaznie, bo masz to co ja chcę mieć :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: Sulkyrider »

Piękny opis.
Pewnie zaraz będzie skopiowany... przepraszam - pewnie pojawi się podobny na forum pedalsów.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7520
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: pawlikTrike »

Luksky pisze:Pawlik, kostke brukowa na podworku macie ułożona samodzielnie czy firma to robiła???????????

pytam powaznie, bo masz to co ja chcę mieć :)
Kuźwa, taki poważny temat, a Ty o kostce :evil: :roll: :D To co na zdjęciach to sam układałem, ale częściowo firma, ... historia była taka ze najpierw firma zrobiła wszystko na prosto, a później za dwa lata częściowo sam rozbierałem i robiłem szlaczki, koła i łuki z czarnej kostki, bo wcześniej nie miałem kasy na takie ekstrawagancje :mrgreen: 6 palet przemieliłem, a z kostki z odzysku ułożyłem jeszcze kawał z boku domu jako dojazd do drugiego garażu.
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: Sulkyrider »

Pawlik, nie pierdol, bądz pozyteczny i zrób tutorial o kostce.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: Luksky »

Sulkyrider pisze:Pawlik, nie pierdol, bądz pozyteczny i zrób tutorial o kostce.

Wiesz, ze jakby taki zrobił to wyjde bardzo duzo na plus

moje podworko w kostce to jakies 22tys zł, mam raptem 2tys zł. Cała nadzieja w Pawliku :)
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7520
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: pawlikTrike »

Wyczyśćcie to i przenieście to do tematu: " Jak ułożyć 250m2 kostki za 2 tys. " to wkleję wam opis i zdjęcia ścieżki, którą zrobiłem w zeszłym tygodniu przy tarasie :mrgreen:
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: Luksky »

za 2 klocki ulozyles samodzielnie z utwardzeniem 250 metrow???????????
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
pawlikTrike
Member
Member
Posty: 7520
Rejestracja: 28 sty 2010, 13:43
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Gdańsk/Gdynia/Kielno
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: pawlikTrike »

Luksky pisze:za 2 klocki ulozyles samodzielnie z utwardzeniem 250 metrow???????????
No przecież tego nie napisałem :roll: ale taki temat, bo może ktoś wymyśli jak to zrobić :mrgreen:
Żyj tak, aby nikt nigdy przez Ciebie nie płakał... chyba, że ze szczęścia
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10883
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: Rob_trike »

Panowie - na temat proszę ... jest PW - piszcie - szkoda by bylo takiego tematu zasmiecac :?

Brawo Pawlik-i - piekna dokumentacja :D :D
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14836
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: winda »

pieknie Pawlik
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: mały »

Super temacik.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7989
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Re: Swap silnika Subaru do skrzyni Garbusa

Post autor: custom »

Ładnie Pawlik , widzę to w tutorialach - swap oczywiście nie kostkę .
Omne Trinum Perfectum.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości