Jak to zrobić? problemy
Jak to zrobić? problemy
witam szanownych kolegów!
jak niektórzy z was, ja także przymierzam sie do budowy trik'a. jako pierwsze moje auto którym zrobiłem ładnych kilka tys km to fiat 126p. niestety jak to maluch ma do d... wszystko, ale jest jeden plus tego wszystkiego. ma silnik idealnie nadający sie do trik'a. moim marzeniem jest właśnie zbudowanie takiego pojazdu (o ile żona pozwoli :D ). jak każdy nowicjusz natrafiłem na problem. a mianowicie na kąt nachylenia przedniego widelca w stosunku do ramy, oraz na odległość między tym że widelcem a sidziskiem. nigdzie nie mogę na to trafić przeglądając strony int. będę wdzięczny jeśli ktoś mi coś poradzi.
pzdr
jak niektórzy z was, ja także przymierzam sie do budowy trik'a. jako pierwsze moje auto którym zrobiłem ładnych kilka tys km to fiat 126p. niestety jak to maluch ma do d... wszystko, ale jest jeden plus tego wszystkiego. ma silnik idealnie nadający sie do trik'a. moim marzeniem jest właśnie zbudowanie takiego pojazdu (o ile żona pozwoli :D ). jak każdy nowicjusz natrafiłem na problem. a mianowicie na kąt nachylenia przedniego widelca w stosunku do ramy, oraz na odległość między tym że widelcem a sidziskiem. nigdzie nie mogę na to trafić przeglądając strony int. będę wdzięczny jeśli ktoś mi coś poradzi.
pzdr
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez elf, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
dobranie kata główki ramy to nie jest taka prosta sprawa
albo chcesz choppera i wyciagasz przód maxymalnie
albo skromniej kombinujesz na przodzie motocyklowym '
nalepiej ustawic wszystko na podlodze i do tego giac rury i jedziesz ostro
na forun jest kolega KOWAL i chetnie podejmie sie zrobienia ramy
wtedy masz pewnosc ze nie spitolisz juz na starcie!!
na dobrej ramie zbudujesz wymarzony pojazd nawet jak zona nie pozwoli
albo chcesz choppera i wyciagasz przód maxymalnie
albo skromniej kombinujesz na przodzie motocyklowym '
nalepiej ustawic wszystko na podlodze i do tego giac rury i jedziesz ostro
na forun jest kolega KOWAL i chetnie podejmie sie zrobienia ramy
wtedy masz pewnosc ze nie spitolisz juz na starcie!!
na dobrej ramie zbudujesz wymarzony pojazd nawet jak zona nie pozwoli
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wiktor, łącznie zmieniany 1 raz.
idą zmiany
- Cicholc
- Member
- Posty: 940
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
Ja swoją ramę pod główkę dotąd podcinałem, spawałem, zawieszenie zakładałem aż zawieszenie samo zaczeło ładnie pracowa i się nie zacinało. Jak Wiktor pisze kupe roboty
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Cicholc, łącznie zmieniany 1 raz.
- Cicholc
- Member
- Posty: 940
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
- Cicholc
- Member
- Posty: 940
- Rejestracja: 12 paź 2007, 19:54
- Lokalizacja: Gąbin
- Kontakt:
Szkoda dlatego się wacham. Luksky pisał coś o 40cm od krawędzi w głąb pojazdu. A najlepiej to poczekam w styczniu M.W.B. w Łodzi to może coś znajde? zastanawiałem się nad lampami w kształcie krzyży Maltańskich
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Cicholc, łącznie zmieniany 1 raz.
Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Gość, łącznie zmieniany 1 raz.
- Wodzu
- Posty: 1601
- Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
- Lokalizacja: Przechlewo
- Kontakt:
Ja sam robilem zaczynajac od tylnego zawieszenia(malczan) Potem zamocowalem do tego silnik a dalej dopiero giete wlasnie na zimno gientarka hydrauliczna rury prowadzace do glowki. Lagi darbialem do reszty. "gore" remy robilem juz jak trzymalo mi sie wszystko kupy. Robilem to na wypoziomowanej podlodze i z pomoca przychodzilo zarowno poziomica jak i katownik.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Wodzu, łącznie zmieniany 1 raz.
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...Anonymous pisze:Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez 3oo, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Ja miałem do dyspozycji podłoge do prostowania/wyciągania aut. Najpierw szło u mnie od głowki ramy w strone tyłu. WIem, że jestem inny
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontakt:
3oo pisze:Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...Anonymous pisze:Odgrzeję kotleta- Chodzi mi jak w ogóle zacząć spawanie ramy, co najpierw sobie dogiąć i co połapać, w ogóle co najlepiej do czego łapać, żeby cała rama wyszła prosta. Jak robiliście swoje ramy to używaliście jakiegoś stołu, ramy pomocniczej do której mocowaliście poszczególne elementy ramy żeby się to wszystko nie porozjeżdzało i poskręcało? Rury rozumiem na zimno giętarką się gnie? Bo ja mam pomysła żeby najpierw zrobić dół ramy, czyli dwie (pierwsze gięcia to przednie które prowadzą aż do główki) i stopniowo do tego spawać resztę... Tak to robiliście? Pytam bo nie chcę tego spierdaczyć:D
O co kaman?? Aaa kuźwa sorki, tutaj chyba można posty pisać bez logowania...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Tybek, łącznie zmieniany 1 raz.
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria
www.myspace.com/coztegorock
www.fiat-furious.pl
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria
www.myspace.com/coztegorock
www.fiat-furious.pl
- Sulkyrider
- Posty: 11800
- Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
- Krótki opis: Rekwizytor
- Lokalizacja: Poznań od strony Azji
- Kontakt:
Tak chyba nie powinno być? Można to zmienić?Tybek pisze:tutaj chyba można posty pisać bez logowania...
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Sulkyrider, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
T F F T
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
- Lokalizacja: Wieluń
- Kontakt:
No też mi się tak wydaje, bo jeśli ktoś niezarejestrowany chciałby się czegoś dowiedzieć to raczej się nie dowie... (Gościu... spadaj powiem krótko... albo się zarejestruj...) więc po ch**a taka opcja pisania postów bez logowania? Nom ale żeby nie robić OT to dalej jestem ciekawy tej ramy
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:51 przez Tybek, łącznie zmieniany 2 razy.
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria
www.myspace.com/coztegorock
www.fiat-furious.pl
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria
www.myspace.com/coztegorock
www.fiat-furious.pl
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość