koło pasowe

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

koło pasowe

Post autor: Lipa »

Mam takie pytanie - może głupie :D
Ale lepiej raz się glupio spytać niż czły czas gupio gadać - jak to mawiają 8)

a więc chodzi mi około pasowe z podziałką, jak się na tym ustawia zapon ??? Na normalnym kole są znaki i wiadomo zjeżdżają sią znaki musi pingnąć lampa - proste - a tu ???
Koła pasowe ze skala są uniwersalne więc nie przeznaczone do konkretnego modelu silnika. Różnią się średnicą, poza skalą nie mają żadnych znaków... tak więc o co c'mone ??

Drogi Agramerze - oświecaj prosty lud :mrgreen: :mrgreen:
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
Tyci
Posty: 1151
Rejestracja: 12 kwie 2009, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: Tyci »

Trza tylko znać kąt wyprzedzenia zapłonu .I to wszystko.
Najbardziej cenie ludzi ,dla których słowo ma większą wartość od pieniądza !
Awatar użytkownika
agramer1966
Posty: 864
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
Krótki opis: *ASSISTANCE*
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: agramer1966 »

Oto standardowe kolo pasowe
air-cooled-vw-crankshaft-pulley-timing-marks.jpg
TDC= górni martwi punkt
BTDC = przed górnym martwym punkcie
ATDC = po górnym martwym punkcie

A oto wartości:
- 1965 roku - 10 BTDC
1966 - 1967 (silnik FO lub HO) - 7.5 BTDC
1967 - 1970 (silnik H) oraz w wszystkie automacie - 0 TDC
1970 - 1973 - 5 ATDC
1974 - 7.5 BTDC
1975 oraz później manualna sz.b. - 5 ATDC
1975 oraz później w automacie - 0 TDC

Ważne jest wolne obroty silnika na automacie ustawić na 1000 ( normalnie jest 800-900)
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Awatar użytkownika
Rob_trike
President
President
Posty: 10867
Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
Lokalizacja: Radziejów
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: Rob_trike »

czyli jak to w życiu bywa - ustawia sie na punkt i później "na słuch" :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: Lipa »

czyli jeżeli na skali koła jest punkt TDC to ustawiam zapłon np. "5" na skali po górnym martwym punkcie ?

a czy wielkość koła ma znaczenie czy tu bardziej chodzi o obroty altka ?
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
slawek99
Posty: 397
Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: slawek99 »

Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku z 53 roku gdyż na kole mam tylko jeden znak TDC i żadnych innych znaków ani na kole ani na bloku. Jakie wyprzedzenie przy nim ??? Zmiana koła nie wchodzi w grę, wszystko musi być w oryginale .
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: Wiktor »

ucho pana doktora i napewno bedzie dobrze
Lipa wielkosc kola nie ma znaczenia.
Tak jak mowi rob ustawiasz na 0 i wyprzedzasz
idą zmiany
Awatar użytkownika
agramer1966
Posty: 864
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
Krótki opis: *ASSISTANCE*
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: agramer1966 »

Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku
5 przed górnym martwym punkcie - linia 3 w skanie oryginalnej Instrukcji Obsługi Grudzień 1952
VW52.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
Awatar użytkownika
Lipa
Posty: 1747
Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
Lokalizacja: Lubicz Dolny
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: Lipa »

ok 8) no to z tym kołem kumam..

i z innej beczki - jeżeli silnik był 1300 AB a teraz przy użyciu jego bloku + wał + korbowody przebudowałem na 1600 /zmiana tłoków, cylindrów, głowic/ to jak z tym zapłonem - ustawiać jak w 1.3 czy w 1.6 ??? a może jest tak samo ??
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
slawek99
Posty: 397
Rejestracja: 08 lis 2009, 23:24
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: slawek99 »

agramer1966 pisze:
Ciekawe, jak ja mam ustawić w 1200 kominku
5 przed górnym martwym punkcie - linia 3 w skanie oryginalnej Instrukcji Obsługi Grudzień 1952
VW52.jpg
Dzięki Agramer, ale ja mam tylko jeden znak na kole TDC i nic więcej.

Fajna instrukcja, przydałaby się :( , może znasz miejsce skąd ją pobrać.
W żyłach trzeba mieć benzynę a w głowie olej.
Awatar użytkownika
agramer1966
Posty: 864
Rejestracja: 17 mar 2010, 16:53
Krótki opis: *ASSISTANCE*
Lokalizacja: Nowe Miasto Lubawskie
Kontakt:

Re: koło pasowe

Post autor: agramer1966 »

jeżeli silnik był 1300 AB
Blok decyduje o ustawianiu ustaw na 1300AB, tzn. 7.5 przed.
Dzięki Agramer, ale ja mam tylko jeden znak na kole TDC i nic więcej.

Fajna instrukcja, przydałaby się :( , może znasz miejsce skąd ją pobrać.
Ustaw troche porzed 0 na pewno zapali, a później słuchem...
Oto adres instrukcje
http://www.thesamba.com/vw/archives/man ... _52bug.php

BARDZO WAŻNE: te dane pasują tylko z dystrybutorem zamontowanym seryjne w tym silniku. Jeżeli dystrybutor bil zmieniani sprawdź numer seryjni oraz Tutorial "VW dystrybutory i ustawianie katu zapłonu"
Uwaga: światełko na końcu tunelu jest wyłączone z powodu oszczędzania energii.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości