Tylne zawieszenie - wahacze

Awatar użytkownika
mały
Posty: 3047
Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
Krótki opis: P/G.
Lokalizacja: WSCHOWA
Kontakt:

zawieszenie

Post autor: mały »

zawieszenie
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

ladne podoba mi sie
idą zmiany
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

mi też :wink: tyle że w tym przypadku jakby za "delikatne" jak dla mnie, nie ma jak kawał konkretnej grubościennej rury i równie konkretne mocowanie :wink:
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

mówicie, że wytrzymały by jeden zlot u Marynarza?
Szczególnie jak jezdzilismy za bardzo nie wiedząc co sie dzieje wokół???
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

jakoś bardziej widzi mi się takie podejście
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

grubsze rury, krotsze odcinki - miało by szansę na przeżycie wiekszą niż poprzednie foto, na ktorym sa te rureczki
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

mysle ze te rureczki maja duza szanse na przezycie
te zawieszenia sa naprawde zajebiste
idą zmiany
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

zaczerpnięte z książki o budowie kitcarów, lotusów itp.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Tak więc zbierając wszystko do kupy mam już zwymiarowany ten zawias, myslę że rurka fi 30 wystarczy i 14 mm sworznie, kwestia tych oczek cięgła może ma ktoś dostęp do tanich z gwintem M16 drobnozwojowych??
Awatar użytkownika
Sulkyrider
Posty: 11800
Rejestracja: 17 cze 2008, 20:05
Krótki opis: Rekwizytor
Lokalizacja: Poznań od strony Azji
Kontakt:

Post autor: Sulkyrider »

junkers666 pisze:rurka fi 30 wystarczy
W zupełnosci. Zwróć uwagę że w takim zawieszeniu nie ma prawie żadnych sił zginajacych. Większość sił skierowanych jest wzdłuż osi rury.
Nie ważne co masz pod dupą. Ważne co pod kaskiem.
T F F T
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

W rzeczy samej, działają duże siły poziome ale to załatwią zastrzały krzyżowe też fi 30 lub 25. planowałem robić z grubszych rur żeby wyglądało estetycznie przy rurach ramy 48,3 ale myślę że 30-tka będzie dobrze wyglądać, a wahacze z niej spełnią swoje zadanie.
Awatar użytkownika
custom
Member
Member
Posty: 7992
Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
Krótki opis: TRAJKERS
Lokalizacja: Parzymiechy
Kontakt:

Post autor: custom »

Wg mnie należy się Wam duży szacun za znajomość budowy i działania takich zawiasów.
Idę o zakład , że co drugi nie wie o co kaman :wink:
Omne Trinum Perfectum.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Po to jest forum żeby się dowiedzieli, zamieści się jeszcze zdjęcia z realizacji i schematy te które Sulky znalazł i te z książki (jest spora różnica miedzy konstrukcją tylnego i przedniego zawiasu dla czterokołowca, tak że jak ktoś bedzie robił rewersa to mu się przyda) postaram się w CADzie przerysować zaznaczajac kąty i inne wymiary i będzie każdy mógł sobie przeskalować, przeliczyć i wykorzystać przy swojej konstrukcji.
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

ostatecznie ma to wyglądać w ten sposób
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Wiktor
Posty: 7580
Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
Lokalizacja: Elbląg
Kontakt:

Post autor: Wiktor »

ta rama ma nadwytrzymaloc duza
mysle ze obsluzy spokojnie 600 koni i predkosci ponad 250 km/h

pomysl troszke nad nia bo przesztywnianie konstryukcji tez nie jest dobrym rozwiazaniem
idą zmiany
Awatar użytkownika
yunkers
Treasurer
Treasurer
Posty: 4907
Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
Krótki opis: G.O.P.
Lokalizacja: Tychy
Kontakt:

Post autor: yunkers »

Dzięki Wiktor za konstruktywną uwagę , mocy takiej raczej nie planuje :wink: ze sztywnością przy pierwszej konstrukcji wolę trochę przesadzić, w sumie ma być tak jak pierwotnie zamierzałem: nisko, szeroko i stosunkowo ciężko; sam tył jest wynikiem tego że skrzynię wybrałem od AR75 i ma ona mocowanie od góry i zaciski przy obudowie u góry, ale o tym w swoim temacie o budowie za jakiś czas.
Awatar użytkownika
Wodzu
Posty: 1601
Rejestracja: 19 paź 2008, 16:12
Lokalizacja: Przechlewo
Kontakt:

Re: Tylne zawieszenie - wahacze

Post autor: Wodzu »

Panowie,moze to nie trajka ale silnik od przednionapedowca z tylu i samorobne wachacze,moze komus to sie przyda.
http://motonews.pl/sh_forum.php?op=fvt& ... 25&start=0
Żądasz mądrej odpowiedzi, musisz również mądrze pytać.
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość