TUTORIAL: Silnik 126, modyfikacje

Zablokowany
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

TUTORIAL: Silnik 126, modyfikacje

Post autor: Luksky »

umieszczam fajną rzecz, ktora duzo daje w 126p. Najlepiej jak sie ja wykona z materiału nie metalowego, lub jak sie połączy dwie zwykłe podstawki, wtedy szpile trzeba dac dłuższe.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 15 lut 2010, 23:19 przez Luksky, łącznie zmieniany 1 raz.
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

Precyzyjniej:

podstawka czym wyższa tym lepiej. Kaszel jak wszyscy wiedza ma totalnie spierdolony dolot. Ppodstawka powoduje, że mieszanka paliwowo-powietrzna ma dluzsza droge do pokonania, przez co dyfuzja nastepuje dokladniej i trafia do komory spalania bardzo ładnie spreparowana mieszanka. Kiedys twierdzili że turbinka Kowalskiego daje dużo, ale to MIT. Wiatraczek sie ukręca i dopiero wtedy turbinka cos daje bo ma wysoka podstawkę pod gaźnik. Czym dłuższa droga mieszanki (bez przesady) tym lepiej w przypadku tego silnika.

Nie jestem jak rząd i nie bede obiecywał, że spada spalanie, wzrasta prędkość do 180km/h i przyspieszenia w 4s do setki.

Po prostu silnik o wiele lepiej pracuje, stabilniej, lepszy dół jest, i nie ma zjawiska falujących obrotów.

Dla fanów marki polecam dyszę F74, ktora poprawia dół i środek. Pisze dlatego iż moge powiedzieć, że nie tylko czytałem, ale i zainstalowałem ja i uzywam jej od ok pol roku. SSania sie prawie nie uzywa i fajnie kaszel reaguje na dolne i srednie obroty.

Jeżeli ktos jest zainteresowany to mam duzo wiecej wiadomosci nt.


Sulky, robimy z "Kibla" Viper'a?
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Awatar użytkownika
winda
Secretary
Secretary
Posty: 14812
Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
Lokalizacja: LUBLIN
Kontakt:

Post autor: winda »

ja mam rurkę f74 i chwale sobie.do tego dysza paliwowa 120.głowica 2mm splanowana
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
Luksky
Posty: 16265
Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
Lokalizacja: Święciechowa
Kontakt:

Post autor: Luksky »

kolejne rzeczy, ktore dają wiecej niż wyrzucanie setek zotych w błoto...

http://www.terytorium126p.pl/Silnik/Pod ... znika.html

http://www.terytorium126p.pl/Silnik/Gaz ... azika.html

tutaj tłumik, ktory jest najlepszym tłumikiem do 126, bodajże Cicholc go posiada u siebie:
http://allegro.pl/item908818947_fiat126 ... uning.html
===================================================
ponadto:

Przesunąć wałek rozrządu o 8 stopni w lewo tj. rozpiłowac otwory mocujące duże kolo rozrządu o 2mm w lewo PO OBWODZIE, sprawdzić na jednej śrubie czy wałek sie przesuwa i dokręcić złożyć rozrząd na znaki. Aparat zapłonowy o 8 stopni w prawo czyli ustawiamy zaplon na " 0 ".
==========================================================
Koło zamachowe staczamy na szerokość wieńca zębatego. to mam u siebie, jest miło....
==========================================================
T F F T
A C A B
"...nie każdy facet z widłami, to Posejdon..."
Tybek
Posty: 25
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Re: silniczek 126 tuningi - koVboy czytaj...

Post autor: Tybek »

Sama breda nie wiele da przy seryjnym motorze... osłabi dół, trochę lepsza góra, do tego większy hałas (w przypadku trajki to akurat plus:D ) Ale lepiej pokombinować z jakimś pustakiem ażeby dźwięk był bardziej basowy, jeśli mamy lekko porobiony silnik. Breda zda egzamin gdy motor poskładamy przynajmniej na wałku 385 Świątka i podobnych, (polecam 555 Kałuży) Czapa przynajmniej 3 mm, do tego jej obróbka, pasowanie kanałów, dłubnięty gaźnior i łogień będzie:)
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria


www.myspace.com/coztegorock

www.fiat-furious.pl
Tybek
Posty: 25
Rejestracja: 24 sie 2009, 17:10
Lokalizacja: Wieluń
Kontakt:

Re: silniczek 126 tuningi - koVboy czytaj...

Post autor: Tybek »

Eeee... na takim zestawie musi rzygać :) zapomniałem dodać że do tego jeszcze lekkie kółko musi być. A robiłeś nacięcia w tłokach na zawory? Może zawory Ci się z tłokami spotkały :P a przy takim planie to już jest konieczność. Jak się poskłada dobrze taki motur to i będzie długo chodził i będzie zapieprzał w porównaniu do serii jak dziki :) Jeśli ktoś chce mieć fajny dość elastyczny silnik (555 jest "mocniejszy" ale silnik ciągnie bardziej górą, w 385 fajny ;) zakres obrotów to ok 3 do 6, 6.5 tys obrotów) to niech ładuje 385. A spalanie? Mi przy normalanej lajtowej jeździ chlał 7 w mieście a więc praktycznie tyle co seria, przy butowaniu 10-11 litrów. Jak znajdę filmik to wrzucę jak to u mnie chodziło i przyspieszało.
126p FL 1989 - Hard Core'owy BoB 1.1
125p 1.4 16v 1987- biała rajdówka
125p 1.6ME 1990- czerwona seria


www.myspace.com/coztegorock

www.fiat-furious.pl
Zablokowany

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości