Malowanie trajki
- Wiktor
- Posty: 7580
- Rejestracja: 24 lip 2008, 21:54
- Lokalizacja: Elbląg
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- winda
- Secretary
- Posty: 14845
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
-
- Posty: 16265
- Rejestracja: 06 cze 2007, 00:14
- Krótki opis: Życie to piękne, ludzie są wspaniali...
- Lokalizacja: Święciechowa
- Kontakt:
- KamilTrike
- Posty: 106
- Rejestracja: 16 sty 2010, 10:55
- Krótki opis: W życiu piekne sa tylko chwile...
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
- KamilTrike
- Posty: 106
- Rejestracja: 16 sty 2010, 10:55
- Krótki opis: W życiu piekne sa tylko chwile...
- Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
- Kontakt:
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
MALOWANIE PROSZKOWE
"Technologia malowania proszkowego
Malowanie farbami proszkowymi, polega na nakładaniu farby proszkowej na powłokę metalową techniką natrysku elektrostatycznego lub elektrokinetycznego. Farba proszkowa ma granulację w granicach od ok. 10 µm do ok. 100 µm. Podawanie farby jest wspomagane sprężonym powietrzem, które dodatkowo wykorzystuje się do fluidyzacji proszku.
Fluidyzacja proszku to proces, w którym materiał sypki nabiera cech materiałów ciekłych, gdzie zawiesina proszku w powietrzu staje się mieszaniną łatwą do przesyłania w instalacjach pneumatycznych.
Proszek stosowany do napylania posiada własności dielektryczne. Oznacza to, że cząstki farby chętnie magazynują ładunki elektryczne i mogą być ich nośnikami. Dlatego elementy malowane muszą przewodzić ładunki elektryczne (wystarczy powierzchniowo). Dlatego naładowane cząstki farby przywierają równomiernie do powierzchni pokrywanego przedmiotu. Następnie farba jest utwardzana w wysokiej temperaturze (około 200 °C) lub inną techniką np. promieniowania UV. Farbę nanosi się bezpośrednio na powierzchnię bez stosowania farb podkładowych. Powłoki wykonane przez malowanie proszkowe dają powierzchnie gładkie bez zacieków i zmarszczeń.
Ekologiczne
Farby proszkowe są w pełni bezpieczne dla ludzi i środowiska, Farbę nanosi się jednokrotnie, a grubość uzyskanej warstwy jest porównywalna z trzema warstwami farby rozpuszczalnikowej.
Rodzaje farb
Na rynku dostępna jest szeroka gama różnego rodzaju farb do malowania proszkowego. Są to farby epoksydowe, poliestrowe, epoksydowo - poliestrowe, poliuretanowe oraz silikonowe o szerokiej gamie kolorów i różnorodnej strukturze powierzchni w zależności od wymagań klienta.
Przykładowo farby antyczne nadają malowany elementom antycznego wyglądu, a tak zwane "Cameleony" to farby zmieniające odcień w zależności od kąta padania światła - znalazły zastosowanie przy malowaniu ram rowerów. Specjalne farby "antygraffiti" pozwalają czyścić powierzchnię bardzo agresywnymi środkami bez uszkodzenia powłoki. Oprócz koloru farby tworzą różne rodzaje powierzchni od gładkiej, cienkiej (kilkanaście mikronów) do różnego rodzaju struktur pęcherzykowatych.
zalety i przykłady zastosowań:
Malowanie proszkowe bardzo skutecznie wypiera malowanie na mokro wszędzie tam gdzie ważna jest jakość, trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne uzyskiwanych powierzchni.
Przykładowo stosuje się do malowania:
karoserii samochodów, ram rowerów i motocykli ,
regałów sklepowych, magazynowych, warsztatowych i laboratoryjnych,
profili, blach, grzejników, rynien,
mebli ogrodowych, elementów mebli domowych,
artykułów sportowych, rehabilitacyjnych,
obudowy sprzętu elektromechanicznego, elektronicznego."
Malowanie farbami proszkowymi, polega na nakładaniu farby proszkowej na powłokę metalową techniką natrysku elektrostatycznego lub elektrokinetycznego. Farba proszkowa ma granulację w granicach od ok. 10 µm do ok. 100 µm. Podawanie farby jest wspomagane sprężonym powietrzem, które dodatkowo wykorzystuje się do fluidyzacji proszku.
Fluidyzacja proszku to proces, w którym materiał sypki nabiera cech materiałów ciekłych, gdzie zawiesina proszku w powietrzu staje się mieszaniną łatwą do przesyłania w instalacjach pneumatycznych.
Proszek stosowany do napylania posiada własności dielektryczne. Oznacza to, że cząstki farby chętnie magazynują ładunki elektryczne i mogą być ich nośnikami. Dlatego elementy malowane muszą przewodzić ładunki elektryczne (wystarczy powierzchniowo). Dlatego naładowane cząstki farby przywierają równomiernie do powierzchni pokrywanego przedmiotu. Następnie farba jest utwardzana w wysokiej temperaturze (około 200 °C) lub inną techniką np. promieniowania UV. Farbę nanosi się bezpośrednio na powierzchnię bez stosowania farb podkładowych. Powłoki wykonane przez malowanie proszkowe dają powierzchnie gładkie bez zacieków i zmarszczeń.
Ekologiczne
Farby proszkowe są w pełni bezpieczne dla ludzi i środowiska, Farbę nanosi się jednokrotnie, a grubość uzyskanej warstwy jest porównywalna z trzema warstwami farby rozpuszczalnikowej.
Rodzaje farb
Na rynku dostępna jest szeroka gama różnego rodzaju farb do malowania proszkowego. Są to farby epoksydowe, poliestrowe, epoksydowo - poliestrowe, poliuretanowe oraz silikonowe o szerokiej gamie kolorów i różnorodnej strukturze powierzchni w zależności od wymagań klienta.
Przykładowo farby antyczne nadają malowany elementom antycznego wyglądu, a tak zwane "Cameleony" to farby zmieniające odcień w zależności od kąta padania światła - znalazły zastosowanie przy malowaniu ram rowerów. Specjalne farby "antygraffiti" pozwalają czyścić powierzchnię bardzo agresywnymi środkami bez uszkodzenia powłoki. Oprócz koloru farby tworzą różne rodzaje powierzchni od gładkiej, cienkiej (kilkanaście mikronów) do różnego rodzaju struktur pęcherzykowatych.
zalety i przykłady zastosowań:
Malowanie proszkowe bardzo skutecznie wypiera malowanie na mokro wszędzie tam gdzie ważna jest jakość, trwałość i odporność na czynniki atmosferyczne uzyskiwanych powierzchni.
Przykładowo stosuje się do malowania:
karoserii samochodów, ram rowerów i motocykli ,
regałów sklepowych, magazynowych, warsztatowych i laboratoryjnych,
profili, blach, grzejników, rynien,
mebli ogrodowych, elementów mebli domowych,
artykułów sportowych, rehabilitacyjnych,
obudowy sprzętu elektromechanicznego, elektronicznego."
Ostatnio zmieniony 09 lut 2010, 00:27 przez koVboy, łącznie zmieniany 1 raz.
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
- Rob_trike
- President
- Posty: 10899
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
nie wiem jeszcze czy ma przewagę, ale mat wygląda dużo lepiej i nie uzyskał bym takiej chropowatej powierzchni metodą tradycyjną. mam od kilku sezonów pomalowany proszkowo bagażnik, reglery i półki, tyko w połysku a to jest wtedy dużo grubsza warstwa i jestem zadowolony, żadnych odprysków i zarysowań a jeżdzę dużo i każdych waunkach.
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7994
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Malowałeś na surową stal ?koVboy pisze:nie wiem jeszcze czy ma przewagę, ale mat wygląda dużo lepiej i nie uzyskał bym takiej chropowatej powierzchni metodą tradycyjną. mam od kilku sezonów pomalowany proszkowo bagażnik, reglery i półki, tyko w połysku a to jest wtedy dużo grubsza warstwa i jestem zadowolony, żadnych odprysków i zarysowań a jeżdzę dużo i każdych waunkach.
Omne Trinum Perfectum.
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7994
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Na alu będzie się trzymać dłużej , a na surowej stali odejdzie Ci po kilku sezonach całymi płatami , no chyba że zabezpieczyli podkładem poliuretanowym z utwardzaczem .koVboy pisze:silnik alu, został wyszkiełkowany przez kolegę Wiśnie. A reszta przed malowaniem została oczyszczona (powinno być piaskowane) odtłuszczone, na godzine do pieca w 100st.C potem pryskanie i na 15 min w 200 i jest. Ja pierdziu wyszedł mi przepis na placek
Omne Trinum Perfectum.
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4909
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Z tym się zgodzę, ale Custom ma chyba złe doświadczenia z proszkiem na ogrodzeniach, a tam poważni wykonawcy cynkują300 pisze: Wystarczy piaskowanie i malowanie proszkowe...
Przejdą lata i wieki przeminą...
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
- mały
- Posty: 3047
- Rejestracja: 21 lip 2009, 22:08
- Krótki opis: P/G.
- Lokalizacja: WSCHOWA
- Kontakt:
- koVboy
- Posty: 496
- Rejestracja: 21 sty 2010, 00:42
- Kontakt:
- custom
- Member
- Posty: 7994
- Rejestracja: 11 paź 2009, 18:00
- Krótki opis: TRAJKERS
- Lokalizacja: Parzymiechy
- Kontakt:
Skąd wiedziałeś ? Rzeczywiście mam złe doświadczenia z proszkiem na ogrodzeniach i śmiało mogę powiedzieć jeszcze raz - proszek jest bardzo dobry ale na powierzchnie cynkowane ogniowo oczywiście po ich wcześniejszej obróbce i przygotowaniu powierzchni roztworem kwasu i chromianu . Bez cynkowania też można ale trzeba wypiaskować i dać podkład poliuretanowy z utwardzaczem .Bez podkładu nie polecam bo rdza penetruje pod lakierem i po niedługim czasie odejdzie .junkers pisze:Z tym się zgodzę, ale Custom ma chyba złe doświadczenia z proszkiem na ogrodzeniach, a tam poważni wykonawcy cynkują300 pisze: Wystarczy piaskowanie i malowanie proszkowe...
Przejdą lata i wieki przeminą...
Omne Trinum Perfectum.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Ahrefs [Bot] i 1 gość