dark pisze:WAŻNE - NA KOŁA 15" PRZY OPONACH O WYS. 55 PASUJĄ IDEALNIE BŁOTNIKI 13" OD PRZYCZEPEK
Przy 14 i 15" błotnikach nie pasuje linia krawędzi felgi i błotnika na dole są za szerkie.
To, co napisałeś nie jest takie jednoznaczne, tzn. chodzi o tą wysokość 55.
Jest to wysokość opony w mm, czy oznaczenie opony?
Jeżeli oznaczenie opony, to przy wartości 55 wraz z szerokością opony zmienia się rzeczywista wysokość opony, bo 55 to wartość odpowiadająca 55% szerokości opony.
Tak więc dla przykładu opona 275/55/15 ma wysokość boku 151mm a opona 215/55/15 - 118, czyli błotniki 13'' na oponę 275 piętnasto-calową raczej będą na dole za wąskie.
Ostatnio zmieniony 21 cze 2020, 02:52 przez Jockey, łącznie zmieniany 1 raz.
Tego nie wiedziałem i może faktycznie tak jest , nie jestem mocny w tych numerkach,dlatego napisałem felga 15 "przy wysokości 55 konkretnie o moim kole .Zabrałem koło i mierzyłem po kolei 15"odstawały po ok 120mm z każdej strony,14 ok 60-70 mm ,a 13 posują idealnie krawędź błotnika i felgi. Najbardziej zaskoczyła mnie szerokość w zależności od producenta.
Mocowanie tylnich błotników Wiadoma sprawa na mokrych półośiach ale na suchych już sprawa sie komplikuje .Moje po 3 latach uzytkowania wyłamały sie z wachacza odbok spawów teraz chce dorobić jakiś zaszczał .Tylko problem jest jeden jaki bym nie robił zaszczał kąt jego jest bardzo ostry i moze znowu stać sie bida macie jakies ciekawe porady rozwiazania.
Ja nie mam żadnych dodatkowych wzmocnień , do wahacza przyspawałem blachę ze wzmocnieniami żeby trzymała cały bok błotnika i trzyma już chyba z 8 lat , ale ja mało jeżdżę i traja cały czas stoi więc może dlatego to trzyma , zdjęć niestety chyba żadnych nie posiadam , a szkoda.