silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
- Lipa
- Posty: 1747
- Rejestracja: 24 lut 2009, 01:22
- Krótki opis: <> POTWORNY GARAŻ <>
- Lokalizacja: Lubicz Dolny
- Kontakt:
silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
I wreszcie stało się
Po dłuuuugim czasie silnik wrócił do Bullika.
Projekt nie wydawał się mocno skomplikowany... a jednak jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach...
Do połączenia było V6 od Audi i skrzynia Garba. Od samego początku założeniem było odejście od sprzęgła garbusowego 215mm i zastąpienie go czymś porządniejszym co na pewno dźwignie ponad 150 kucy od V6. Wybór padł na koło VW 228 i docisk od VW VR6, który przenosi 190 kucy.... pozostało tylko zrobić.
Pierwszym problemem okazało się koło zamachowe - dwumasa - od Audi - wieniec od tyłu + czujnik, który czyta obroty.. Finalnie koło zostało wywalone i zastąpione przerobionym kołem od VW T4. Wieniec z oryginalnego koła został przełożony na koło WV. Tu udało się wszystko dość szybko spasować.
Docisk jak wspomniałem jest od VW VR6 niestety tarcz sprzęgłowa miała inny moduł zęba i średnicę. Dobraliśmy tarczę od kanciaka - pasuje jak ulał.
Flansza.... okazała się w chuj problemem.. Brak było porządnych rysunków autocad. Do tego z racji czujnika i różnych średnic dzwonu skrzyni i średnicy wieńca musiała być robiona z dwóch części... Trochę się najebaliśmy zanim udało się to ogarnąć - BOOM jeszcze raz wielki dzięki !! /ilość porażek poniżej na jednym ze zdjęć /
Kiedy udało się ogarnąć koło i flansze przeszliśmy do rozrusznika. Niestety tu też nie mogło być różowo. Rozrusznik w audi jest od strony silnika i kręci w drugą stronę oryginalny rozrusznik ma kopułkę i z tego powodu jego montaż odpad na samym starcie- trzeba by wycinać dzwon skrzyni.. zamontowanie rozrusznika od strony skrzyni wymagało by nabicia wieńca od strony docisku... a nie ma takiej możliwości... na potrzeba tego projektu wykonaliśmy hybrydę rozrusznika od Audi i Porsche Cayenne. Dorobiona została mała flansza, która umożliwiła dokręcenie rozrusznika - tu też nie obyło się bez niespodzianek. Pierwsza flansza było zrobiona osiowo.. niestety rozrusznika nie dało się wkręcić flansze trzeba było zdecentrować o jakiś 1 cm..
Na końcu dotoczyliśmy podporę pod łożysko montowana w czop wału.. i finał
... trochę martwi mnie waga tego maleństwa.. ale co tam pożyjemy zobaczymy
Po dłuuuugim czasie silnik wrócił do Bullika.
Projekt nie wydawał się mocno skomplikowany... a jednak jak zawsze diabeł tkwi w szczegółach...
Do połączenia było V6 od Audi i skrzynia Garba. Od samego początku założeniem było odejście od sprzęgła garbusowego 215mm i zastąpienie go czymś porządniejszym co na pewno dźwignie ponad 150 kucy od V6. Wybór padł na koło VW 228 i docisk od VW VR6, który przenosi 190 kucy.... pozostało tylko zrobić.
Pierwszym problemem okazało się koło zamachowe - dwumasa - od Audi - wieniec od tyłu + czujnik, który czyta obroty.. Finalnie koło zostało wywalone i zastąpione przerobionym kołem od VW T4. Wieniec z oryginalnego koła został przełożony na koło WV. Tu udało się wszystko dość szybko spasować.
Docisk jak wspomniałem jest od VW VR6 niestety tarcz sprzęgłowa miała inny moduł zęba i średnicę. Dobraliśmy tarczę od kanciaka - pasuje jak ulał.
Flansza.... okazała się w chuj problemem.. Brak było porządnych rysunków autocad. Do tego z racji czujnika i różnych średnic dzwonu skrzyni i średnicy wieńca musiała być robiona z dwóch części... Trochę się najebaliśmy zanim udało się to ogarnąć - BOOM jeszcze raz wielki dzięki !! /ilość porażek poniżej na jednym ze zdjęć /
Kiedy udało się ogarnąć koło i flansze przeszliśmy do rozrusznika. Niestety tu też nie mogło być różowo. Rozrusznik w audi jest od strony silnika i kręci w drugą stronę oryginalny rozrusznik ma kopułkę i z tego powodu jego montaż odpad na samym starcie- trzeba by wycinać dzwon skrzyni.. zamontowanie rozrusznika od strony skrzyni wymagało by nabicia wieńca od strony docisku... a nie ma takiej możliwości... na potrzeba tego projektu wykonaliśmy hybrydę rozrusznika od Audi i Porsche Cayenne. Dorobiona została mała flansza, która umożliwiła dokręcenie rozrusznika - tu też nie obyło się bez niespodzianek. Pierwsza flansza było zrobiona osiowo.. niestety rozrusznika nie dało się wkręcić flansze trzeba było zdecentrować o jakiś 1 cm..
Na końcu dotoczyliśmy podporę pod łożysko montowana w czop wału.. i finał
... trochę martwi mnie waga tego maleństwa.. ale co tam pożyjemy zobaczymy
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 01 gru 2018, 23:42 przez Lipa, łącznie zmieniany 2 razy.
Czasem spotykasz ludzi, którzy pędzą przed siebie na zabój, złamanie karku.... czasem tak trudno ich kurwa wyprzedzić !!!
- Rob_trike
- President
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
przywieziony ?
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- adaśko
- Posty: 4477
- Rejestracja: 10 kwie 2010, 14:08
- Krótki opis: pierdolić biurokrację!!!
- Lokalizacja: Iława
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Brawo Wy, kupa roboty
Bóg jest litościwy ... a Ja nie.....!!!
- winda
- Secretary
- Posty: 14849
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Wyszedłby z tego pełnometrażowy horror
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- krobia
- Posty: 3506
- Rejestracja: 11 kwie 2010, 12:31
- Lokalizacja: Krobia k.Torunia
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
O qrwa
Jak napiszesz jeszcze, że ta epopoje sam napisałeś....to i tak Ci nie uwierze
Jak napiszesz jeszcze, że ta epopoje sam napisałeś....to i tak Ci nie uwierze
- Rob_trike
- President
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
nooooooo i piknie - teraz tylko ogień w garażu i na wiosnę śmiga :
p.s. Bull jak potrzebujesz taki warsztatowy dźwig do wyciągania/wkładania silników to mam w garażu. Co prawda będę wywalał piec z traji bo nie mam sprzęgła - ale jeszcze nie teraz
p.s. Bull jak potrzebujesz taki warsztatowy dźwig do wyciągania/wkładania silników to mam w garażu. Co prawda będę wywalał piec z traji bo nie mam sprzęgła - ale jeszcze nie teraz
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- czerwonyskorpion
- Member
- Posty: 941
- Rejestracja: 14 gru 2008, 09:05
- Lokalizacja: Ługów
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Teraz już z górki .
- Yesvs666
- Posty: 692
- Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
- Lokalizacja: Lublin (Motycz)
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Kuźwa, z czego będzie rama i przód, żeby to wyważyć?
- winda
- Secretary
- Posty: 14849
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Już są. Popatrza w temacie bufowy trajki Bull
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
- GREGOR
- Posty: 5799
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Lokalizacja: ŁĘCZNA
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
No panie Lipa szacun za samozaparcie, masz cierpliwość i umiejętności, Kato pewnie już wiąche szykuje i Bull ma co robić, zazdroszczę Wam i chyba coś muszę też porobić bo się z wprawy wyjdzie
Bull do garażu
Bull do garażu
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
- Rob_trike
- President
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
przecież nie ma go na forum to na bank składa w garażu pewnie na inspekcję zajadęGREGOR pisze:No panie Lipa szacun za samozaparcie, masz cierpliwość i umiejętności, Kato pewnie już wiąche szykuje i Bull ma co robić, zazdroszczę Wam i chyba coś muszę też porobić bo się z wprawy wyjdzie
Bull do garażu
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- GREGOR
- Posty: 5799
- Rejestracja: 22 lut 2010, 10:46
- Krótki opis: Żyj tak , aby dobrze Cię potem wspominali
- Lokalizacja: ŁĘCZNA
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Pamiętam o fotkach, bo od Bulla to raczej nie zobaczymyRob_trike pisze:przecież nie ma go na forum to na bank składa w garażu pewnie na inspekcję zajadęGREGOR pisze:No panie Lipa szacun za samozaparcie, masz cierpliwość i umiejętności, Kato pewnie już wiąche szykuje i Bull ma co robić, zazdroszczę Wam i chyba coś muszę też porobić bo się z wprawy wyjdzie
Bull do garażu
Żyj tak, aby Cię potem dobrze wspominali...
-
- Posty: 9314
- Rejestracja: 22 maja 2008, 18:13
- Krótki opis: NO BAR, TO FAR
- Lokalizacja: Wałcz
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
jak to leciało... konie mechaniczne z tyłu ...ołów z przodu
It's not a hobby
It's a fucking lifestyle
It's a fucking lifestyle
- Rob_trike
- President
- Posty: 10900
- Rejestracja: 30 sie 2009, 21:24
- Krótki opis: Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg
- Lokalizacja: Radziejów
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
jest nisko i długo może za dużo towaru nie będzie potrzeba na przód
Jeśli się cofam …. To po to by wziąć rozbieg.
- yunkers
- Treasurer
- Posty: 4909
- Rejestracja: 31 paź 2009, 21:21
- Krótki opis: G.O.P.
- Lokalizacja: Tychy
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
jakby co to pierdolnie takie gustowne kołpaki na przednie koło
https://www.google.pl/search?biw=1366&b ... Umo_KpZQts
https://www.google.pl/search?biw=1366&b ... Umo_KpZQts
nigdy nie dyskutuj z idiotą, najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem
- franky
- Member
- Posty: 2096
- Rejestracja: 26 gru 2015, 18:56
- Krótki opis: Trza być twardym jak gąbka
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Mam takie używki, będzie taniej.yunkers pisze:jakby co to pierdolnie takie gustowne kołpaki na przednie koło
https://www.google.pl/search?biw=1366&b ... Umo_KpZQts
- Yesvs666
- Posty: 692
- Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
- Lokalizacja: Lublin (Motycz)
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Tak sobie jadłem kanapkę na kolację i myślałem o tych "kołpakach"...franky pisze:Mam takie używki, będzie taniej.yunkers pisze:jakby co to pierdolnie takie gustowne kołpaki na przednie koło
https://www.google.pl/search?biw=1366&b ... Umo_KpZQts
Zastanawiał się ktoś z Was, a może robił coś w tej materii- czy przy takim problemie, jak ciężki piec w odwłoku, lepiej jest pchać całą masę wyważającą w ramę, czy próbować zrobić ciężkie koło przednie, a resztę do ramy (a konkretnie przedniego zawiasu) dokładać?
Przy ciężkim kole masa resorowana maleje, za to moment bezwładności koła wzrasta- przy piecach z tyłu to przodem hamuje się raczej symbolicznie, więc czy ten moment poza pewną bezwładnością, ciągnącą traję do przodu byłby dyskwalifikującym takie rozwiązanie?
Taka wiedza kiedyś może się przydać
- sekuwawa
- Posty: 2011
- Rejestracja: 24 paź 2009, 09:40
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Mam ołów w pługu i ciężkie kolo przednie tak, że ciężko mi podnieść przód trajki. Trzyma się nieźle. Lepiej masę pchać w ramę bo masa nieresorowana robi swoje i lożyska koła oraz zawiecha dostają po dupce.Yesvs666 pisze:
Tak sobie jadłem kanapkę na kolację i myślałem o tych "kołpakach"...
Zastanawiał się ktoś z Was, a może robił coś w tej materii- czy przy takim problemie, jak ciężki piec w odwłoku, lepiej jest pchać całą masę wyważającą w ramę, czy próbować zrobić ciężkie koło przednie, a resztę do ramy (a konkretnie przedniego zawiasu) dokładać?
Przy ciężkim kole masa resorowana maleje, za to moment bezwładności koła wzrasta- przy piecach z tyłu to przodem hamuje się raczej symbolicznie, więc czy ten moment poza pewną bezwładnością, ciągnącą traję do przodu byłby dyskwalifikującym takie rozwiązanie?
Taka wiedza kiedyś może się przydać
- andrzejqs
- Posty: 1881
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Lotnik i zadaje takie pytanie normalne wyważenie im dalej od kół, tym mniejsza masa potrzebna do wyważenia im bardziej pilota i pasażerów przesuniesz do przodu, tym większe dociążenie przedniego koła. Nie należy dociążać wszystkiego, co jest na wahaczu jak już to lagi z rur grubościennych robić. nie wiem co miałeś na myśli, że przodem się hamuje symbolicznie, ale przy takiej masie i tak małym styku opony z asfaltem koło się po prostu blokuje i jedziesz dalej.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
-
- Member
- Posty: 3261
- Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
W trajce z V6 Suzuki miałem lagi z wałków zrobione.
- winda
- Secretary
- Posty: 14849
- Rejestracja: 25 kwie 2009, 18:31
- Lokalizacja: LUBLIN
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
rożek pisze:W trajce z V6 Suzuki miałem lagi z wałków zrobione.
Aaaa widzisz ! To dlatego Ci się grzała traja !
RÓBMY TO SZYBKO ZANIM DOTRZE DO NAS FAKT, ŻE TO
KOMPLETNIE BEZ SENSU
KOMPLETNIE BEZ SENSU
-
- Member
- Posty: 3261
- Rejestracja: 11 wrz 2009, 21:35
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
winda pisze:rożek pisze:W trajce z V6 Suzuki miałem lagi z wałków zrobione.
Aaaa widzisz ! To dlatego Ci się grzała traja !
Taa silnik się grzał bo mu ciężko było
- Yesvs666
- Posty: 692
- Rejestracja: 30 wrz 2017, 18:50
- Lokalizacja: Lublin (Motycz)
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Wszystko, to, o co mi chodziło ująłeś, tylko chyba zgapiłeś klucz- chodziło mi o masę przedniego koła- które to najdalej w trajce jest wysuniętym do przodu elementem, więc musi ważyć dużo mniej w stosunku do innych rzeczy umieszczanych w ramie, by ten sam rezultat uzyskać. Właśnie o to blokowanie się przedniego koła mi chodziło, więc moment obrotowy koła (który miałby wpływ na siłę hamowania) jest w zasadzie nieistotny (tak zgaduję), bo hamulec przedni w trajce lekkiej na przód to taka prawie że "atrapa", ale co innego podczas jazdy- może mieć wpływ na sterownośćandrzejqs pisze:Lotnik i zadaje takie pytanie normalne wyważenie im dalej od kół, tym mniejsza masa potrzebna do wyważenia im bardziej pilota i pasażerów przesuniesz do przodu, tym większe dociążenie przedniego koła. Nie należy dociążać wszystkiego, co jest na wahaczu jak już to lagi z rur grubościennych robić. nie wiem co miałeś na myśli, że przodem się hamuje symbolicznie, ale przy takiej masie i tak małym styku opony z asfaltem koło się po prostu blokuje i jedziesz dalej.
- andrzejqs
- Posty: 1881
- Rejestracja: 10 kwie 2011, 18:22
- Lokalizacja: Zawiercie
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
Pierwszą trajke miałem krótką pasażerowie siedzieli na tylnej osi, więcej latała niż jeździła, w następnej trajce pasażerów pilota wyeksmitowałem do przodu i skończyło się latanie.
Przy masie 650 kg hamulca przedniego używam tylko w sytuacjach awaryjnych i tylko na prostej. Hamowanie przednim na łuku kończy się jazdą na wprost.
Przy masie 650 kg hamulca przedniego używam tylko w sytuacjach awaryjnych i tylko na prostej. Hamowanie przednim na łuku kończy się jazdą na wprost.
Byli już tacy, co zrobili coś co było nie możliwe do zrobienia, bo nie wiedzieli, że tego się nie da zrobić .
-
- Posty: 816
- Rejestracja: 07 sty 2010, 12:34
- Lokalizacja: Osięciny
- Kontakt:
Re: silnik Audi + skrzynia Garb - Projekt BULL
... rama z amelinium, przód od hulajnogi ameliniowej tak dla równowagi abyś większego banana na twarzy dostałYesvs666 pisze:Kuźwa, z czego będzie rama i przód, żeby to wyważyć?
Zasada nr 1: nie ma kurwa zasady!
Rob_Bull
Rob_Bull
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości